Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > TOP 2013

TOP 2013

Tak jako kaž­dý rok, i ten­to­krá­te při­chá­zí men­ší reka­pi­tu­la­ce toho, co Oko Diváka za prá­vě ukon­če­ný rok, ten­to­krát s čís­lov­kou 2013, pro­šlo drob­no­hle­dem a v uply­nu­lém roce zane­cha­lo ty nej­lep­ší (nebo ty nej­hor­ší dojmy)(v někte­rém pří­pa­dě i trva­lé násled­ky). Zkrátka, při­chá­zí čas na vyhod­no­ce­ní toho, co se tady na blo­gu v letoš­ním roce obje­vi­lo, dopl­ně­né o pár osob­ních postře­hů.
Největší pře­kva­pe­ní roku 2013
Tento rok ute­kl jako voda poprav­dě. I tak se během jeho prů­bě­hu obje­vi­lo hned něko­lik sním­ků, kte­ré doce­la pře­kva­pi­ly co se týče svých kva­lit. Charlieho malá tajem­ství pro­to, že jsou tako­vou ulti­mát­ní nác­ti­le­tou roman­cí, 2 zbra­ně jsou zase pro jed­nou vyda­ře­nou bud­dy kome­dií, V zaje­tí démo­nů pro­to, že doká­že i bez pří­liš expli­cit­ních zábě­rů jed­no­du­še vykouz­lit mráz na zádech, Podfukáři se pře­ta­vi­li v jed­nu z nej­vět­ších letoš­ních poho­do­vek a Pád Bílého domu pro­to, že i přes svo­ji béč­ko­vost až na půdu, doká­zal vykouz­lit ve fan­do­vi akč­ních osm­de­sá­tek a deva­de­sá­tek zase pro jed­nou úsměv na tvá­ři, stej­ně jako se to o rok dří­ve poved­lo Útěku z MS-1.

Poster k filmu Charlieho malá tajemstvíPoster k filmu 2 zbraněPoster k filmu V zajetí démonůPoster k filmu PodfukářiPoster k filmu Pád Bílého domu
Největší zkla­má­ní roku 2013

Výběr fil­mů v této kate­go­rii nebyl úpl­ně jed­no­du­chý, nicmé­ně kaž­dý z vybra­ných nedo­ká­zal dostát tomu, co sli­bo­val a skon­čil tak hlu­bo­ko za oče­ká­vá­ní­mi. Mezi vybra­ný­mi je i něko­lik pokra­čo­vá­ní zave­de­ných zna­ček, kte­ré pros­tě dopadly špat­ně i přes péči ze stra­ny tvůr­ců a pro to u tak vel­kých zna­ček jed­no­du­še není omlu­va.
Poster k filmu Hobit: Šmakova dračí poušťPoster k filmu WolverinePoster k filmu Kick-Ass 2Poster k filmu KouzelníciPoster k filmu Rychle a zběsile 6
posterPoster k filmu R.I.P.D. – URNA: Útvar Rozhodně Neživých AgentůPoster k filmu Gangster Squad – Lovci mafiePoster k filmu 96 hodin: OdplataPoster k filmu Zlomené město
Filmy s nej­hor­ším hod­no­ce­ním roku 2013

Tady je to nao­pak čis­tá mate­ma­ti­ka. Zde uve­de­né sním­ky jsou ty, kte­ré si za uply­nu­lých 365 dní vyslou­ži­ly ty nejmen­ší pro­cen­tu­ál­ní hod­no­ce­ní na tom­to blo­gu. Některé jsou zde jen díky tomu, že jsou pod­prů­měr­né (Osamělý jez­dec), jiné jsou tu díky tomu, že jsou tak blbé, že jejich sle­do­vá­ní může způ­so­bit trva­lé násled­ky (Sezona zabí­je­ní).
Poster k filmu R.I.P.D. – URNA: Útvar Rozhodně Neživých AgentůPoster k filmu Po zániku ZeměPoster k filmu Man of Tai ChiPoster k filmu Frankensteinova armáda (festivalový název)Poster k filmu Sezóna zabíjení
Poster k filmu Osamělý jezdecPoster k filmu ParkerPoster k filmu KouzelníciPoster k filmu Profesor v ringuPoster k filmu Čtyřicítka na krku
Zvláštní oce­ně­ní pro WTF roku 2013
V tom­to pří­pa­dě bohu­žel nemám slov. Tento sní­mek si jed­no­du­še zaslou­žil svo­ji vlast­ní kate­go­rii, pro­to­že se v den uve­řej­ně­ní člán­ku stal his­to­ric­ky nej­hůře hod­no­ce­ným sním­kem na Oku Diváka. Film kte­rý je špat­ný na toli­ka úrov­ních, že to lid­ská řeč ani není schop­ná popsat se tak stá­vá novým ekvi­va­len­tem dna pro všech­ny násle­du­jí­cí člán­ky. I přes své hod­no­ce­ní 10% je zde pořád pro­stor pro něja­ký dal­ší kva­lit­ní titul, kte­rý by tuto pec­ku pře­ko­nal. Uvidíme v násle­du­jí­cích měsí­cích a letech.
Poster k filmu Mládeži nepřístupno
Filmy s nej­lep­ším hod­no­ce­ním roku 2013
Zde opět čis­tá mate­ma­ti­ka. Zde uve­de­né sním­ky si vyslou­ži­ly to nej­vět­ší hod­no­ce­ní během uply­nu­lých 12 měsí­ců na tom­to blo­gu a tak si své mís­to v této reka­pi­tu­al­ci zaslou­ží. Upozorňuji, že se jed­ná pou­ze o sním­ky, o kte­rých bylo psá­no v rám­ci blo­gu během uply­nu­lé­ho roku.
Poster k filmu GravitacePoster k filmu Charlieho malá tajemstvíposterPoster k filmu Nespoutaný DjangoPoster k filmu Terapie láskou
Poster k filmu U Konce světaPoster k filmu Nejvyšší nabídkaposterPoster k filmu Iron Man 3Poster k filmu Raubíř Ralf
Nejlepší soun­d­trac­ky z hod­no­ce­ných sním­ků roku 2013
V rám­ci této kate­go­rie bych rád uve­dl ty nej­za­jí­ma­věj­ší hudeb­ní dopro­vo­dy ke sním­kům, kte­ré se sta­ly před­mě­tem samo­stat­né­ho člán­ku zde na blo­gu v uply­nu­lém roce.

Poster k filmu GravitacePoster k filmu NevědomíposterPoster k filmu Thor: Temný světPoster k filmu Jack a obři
Závěrem bych rád podě­ko­val všem, kte­ří pat­ří mezi pra­vi­del­né nebo občas­né čte­ná­ře toho­to blo­gu. Vám, stej­ně jako všem fil­mo­vým fanouškům bych tou­to ces­tou rád popřál jen to nej­lep­ší do Nového i nové­ho roku, hod­ně štěs­tí v osob­ním živo­tě a jen ty nej­lep­ší fil­my na plát­nech kin i doma před obra­zov­kou. I v násle­du­jí­cím roce bude ten­to blog při­ná­šet dojmy z aktu­ál­ních novi­nek v kinech a domá­cích kinech a pokud to jen tro­chu půjde, uvi­dí­me se tu zase za rok, při reka­pi­tu­la­ci toho vše­ho, co nás tepr­ve čeká v tom roce dneš­ním dnem nača­tém.

-