Konec zločinu v Americe | The Last Days of American Crime

Hodnocení článku
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehod­no­ce­no)
Loading...
Načítám počet zob­ra­ze­ní...

Netflix vuží­vá poma­lu dozní­va­jí­cí­ho sucha díky pan­de­mii, kte­rá zavře­la vět­ši­nu kin po celém svě­tě, a na závěr této situ­a­ce při­dá­vá do své nabíd­ky ori­gi­nál­ní akč­ní počin s názvem Konec zlo­či­nu v Americe, zalo­že­ný na stej­no­jmen­ném komik­su z roku 2009. Zrodil se nový hit téhle plat­for­my, jak se jí v posled­ní době doce­la daří, nebo se jed­ná o dal­ší žán­ro­vý pře­šlap, kte­rých už má Netflix v zálo­ze hned něko­lik? 



Po nezda­ře­né lou­pe­ži se zná­mý kri­mi­nál­ník Graham Bricke (Édgar Ramírez) chys­tá opus­tit USA a vydat se do Kanady. Na úze­mí Spojených stá­tů totiž vlá­da zane­dlou­ho spus­tí sig­nál, kte­rý všem lidem bez spe­ci­ál­ní­ho implan­tá­tu zame­zí dělat coko­liv nele­gál­ní­ho. Vše ovšem bere za své v momen­tě, kdy jeho bra­tr umí­rá údaj­ně násled­kem sebe­vraž­dy ve věze­ní...


 

Olivier Megaton se vra­cí. Člověk kte­rý se navždy zapsal do fil­mo­vé his­to­rie tím, že potře­bo­val přes­ně 165.7 stři­hů aby dostal Liama Neesona v akč­ní sek­ven­ci přes plot se po men­ší tvůr­čí odml­ce vra­cí s komik­so­vou adap­ta­cí pro Netflix. A i když to z trai­le­ru vypa­da­lo vlast­ně doce­la zají­ma­vě, nápa­di­tě a neo­kou­ka­ně, výsle­dek je troš­ku někde jin­de. To co se totiž od prv­ních něko­li­ka minut tvá­ří jako vlast­ně doce­la oso­bi­tá a svým způ­so­bem ponu­rá žánrov­ka z dal­ší ame­ric­ké revo­lu­ce, kte­rou vedou zko­rum­po­va­né bez­peč­nost­ní slož­ky, je ve výsled­ku až nepří­jem­ně pří­mo­ča­rá, smys­lu a logi­ky zba­ve­ná tuc­to­vá čás­teč­ně akč­ní podí­va­ná, kte­rá nemá zho­la co nabíd­nout. Většinu času navíc svým scé­ná­řem, dia­lo­gy a gra­da­cí pří­bě­hu až urá­ží. 

Nic moc totiž ve fil­mu Konec zlo­či­nu v Americe nedá­vá smy­sl, hlav­ní hrdi­na je mani­pu­lo­va­tel­ný pito­mec, kte­rý se tvá­ří celé dvě hodi­ny super­drs­ně ale při­tom mu to ani na minu­tu nebe­re­te, a ostat­ní na tom nejsou o moc lépe. Michael Pitt v roli vyši­nu­té­ho mafi­á­na je sice obstoj­ný, Sharlto Copley je ale těž­ce nevy­u­ži­tý a Anna Brewster je sice sexy, ale vymaš­tě­ná jak papír od vyso­či­ny, tak­že jí váž­ně tu ultra geni­ál­ní hac­ker­ku s nad­hle­dem váž­ně jen těž­ko bude­te věřit. Navíc, podob­ně jako v pří­pa­dě hlav­ní­ho hrdi­ny ta její vnitř­ní tem­no­ta a záhad­nost váž­ně nefun­gu­je a je po pár minu­tách vlast­ně doce­la k smí­chu. 

Hlavním pro­blé­mem fil­mu jsou ovšem mega­tu­na a jeho scé­náris­té. Tenhle reži­sér pros­tě neu­mí točit akci a už o tom něko­li­krát pře­svěd­čil (ať už dru­hý a tře­tí díl 96 hodin tak tře­tí Kurýr). Tady to sice tak vylo­že­ně špat­né není (jako dodnes úsměv­né a legen­dár­ní patá­lie kame­ry, stři­hu a Liama Neesona96 hodin: Zúčtování) ovšem to málo akce, kte­ré film nabíd­ne, není dosta­teč­ně dob­ré nato, aby zastí­ni­lo nija­ký zby­tek. Film se totiž pokou­ší navo­dit tís­ni­vou atmo­sfé­ru Spojených stá­tů, kde zane­dlou­ho zlo­čin­cům odzvo­ní (jen pro­to aby je nahra­di­li ti s odzna­ky), nicmé­ně tahle myš­len­ka je uto­pe­na v neza­jí­ma­vém náno­su zby­teč­né­ho balas­tu kte­rý je nata­že­ný na téměř dvě a půl hodi­ny.   

  

Co fil­mu ovšem ško­dí nej­ví­ce je absen­ce jaké­ho­ko­liv uvě­ři­tel­né­ho a smys­lu­pl­né­ho roz­vo­je pří­bě­hu a postav. Konec zlo­či­nu v Americe totiž ser­ví­ru­je fak­ta, sta­ví hrdi­ny do situ­a­cí, kte­ré nedá­va­jí v rám­ci mož­nos­tí moc smy­sl a když už se tam něja­ký náznak spo­ji­tos­ti a smys­lu­pl­nos­ti obje­ví, ve sna­ze šoko­vat divá­ka to celé pošlou k šíp­ku. Postavy jsou spí­še arche­ty­py než něja­ké troj­roz­měr­né posta­vy a díky herec­kým výko­nům a „parád­ním“ dia­lo­gům jedi­né čemu ve výsled­ku fan­dí­te, jsou závě­reč­né titul­ky. Celé to rádo­by emo­ci­o­nál­ní finá­le navíc pod­tr­hu­je jak trestu­hod­ně mimo tahle ta žánro­vá pecič­ka na začá­tek fil­mo­vé­ho léta vlast­ně je. 

Tohle se zkrát­ka nepo­ved­lo ani tro­chu. Konec zlo­či­nu v Americe je nud­ná, nepří­liš zají­ma­vé a šíle­ně dlou­há akč­ní sna­ha o oso­bi­tý tem­ný kus z blíz­ké budouc­nos­ti, kte­rý pohřbí­vá neje­nom nud­ná režie ale pře­de­vším hloupé posta­vy, scé­nář a nepři­mě­ře­ná dél­ka. Abych byl upřím­ný, jen těž­ko hle­dám argu­men­ty, proč se opla­tí tuhle podí­va­nou vlast­ně vůbec vidět. Na nic jsem ani po pár dnech od pro­jek­ce nepři­šel...  

Tuctový, hloupý a pře­hna­ně nata­že­ný akč­ní pokus, kte­rý se sna­ží být tak tem­ný, oso­bi­tý a depre­siv­ní, až mu to vlast­ně vůbec nejde. Přímočarý a nepří­liš dob­ře vysta­vě­ný scé­nář, otrav­né posta­vy a absen­ce kauza­li­ty a logi­ky podrá­ží tomu­to žánro­vé­mu poči­nu nohy ješ­tě o něco více, než ona pře­pá­le­né sto­páž téměř dvě a půl hodi­ny. 

Konec zlo­či­nu v Americe

The Last Days of American Crime

Akční / Dobrodružný / Krimi


USA, 2020, 148 min


Režie: Olivier Megaton

Předloha: Rick Remender (komiks)

Scénář: Karl Gajdusek, Rick Remender

Kamera: Daniel Aranyó

Hudba: David Menke

Hrají: Michael Pitt, Sharlto Copley, Édgar Ramírez, Anna Brewster, Jay Anstey, Inge Beckmann, Sean Cameron Michael, Tamer Burjaq, Robert Hobbs

Producenti: Jesse Berger, Jason Michael Berman

Střih: Mickael Dumontier

Scénografie: Sébastien Inizan

Kostýmy: Reza Levy


Na VOD od: 05.06.2020 Netflix


https://www.csfd.cz/film/300770-konec-zlocinu-v-americe/

https://www.imdb.com/title/tt1552211/


Podívejte se na hod­no­ce­ní Konec zlo­či­nu v Americe na Kinoboxu.
Student dvouoborového studia Anglická filologie / Filmová věda, dlouholetý fanoušek filmu, hudby a televize. Více o mně na profilu na CSFD.cz : http://www.csfd.cz/uzivatel/135140-sanchezcz/
Nezapomenutelný rok 1947: Klasiky filmové historie, které dodnes inspirují
19. září 2025Nezapomenutelný rok 1947: Klasiky filmové historie, které dodnes inspirujíRok 1947 přinesl do filmového průmyslu nejen inovace, ale i širokou rozmanitost žánrů a nezapomenutelné výkony herců. Od rodinných komedií přes muzikály, detektivky či noir až po originální adaptace, tento rok se zapsal do historie jako…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Otec - Slovenské drama, které strhne z nejednoho důvodu
15. září 2025Otec - Slovenské drama, které strhne z nejednoho důvoduFilm vypráví dramatický příběh milujícího otce Michala (Milan Ondrík), jehož život rozvrátí jediná tragická chyba. Otřese jeho šťastným manželstvím a zanechá ho zcela osamělého. Přes hrozbu vězení a s nesnesitelným pocitem viny se snaží znovu získat…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Halas, Pancíř a Nic víc
12. září 2025Halas, Pancíř a Nic vícDnešní příspěvek nebude klasickou recenzí, protože to, co chci recenzovat taky není klasický film. Respektive není to klasické audiovizuální dílo, které si pod pojmem film na první dobrou představíte. Ale protože si myslím, že má smysl…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Panství Downton: Velké finále – důstojné zakončení
9. září 2025Panství Downton: Velké finále – důstojné zakončeníNa novinářské předpremiéře jsem měla možnost zhlédnout film Panství Downton: Velké finále, který do českých kin vstoupí 11. září 2025. Je vhodný pro diváky hledající oddech a klid – potěší zejména věrné fanoušky britské ságy, milovníky…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Až na dno - Spike Lee a údajná poslední spolupráce s Denzelem Washingtonem
8. září 2025Až na dno - Spike Lee a údajná poslední spolupráce s Denzelem WashingtonemVelikána hudebního průmyslu Davida Kinga (Denzel Washington) zaskočí žádost o výkupné. Zatímco bojuje o záchranu své rodiny a odkazu, sužuje ho morální dilema, v němž jde o život... Režisér Spike Lee se zvládl stát za svou…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
1943: Temné válečné odrazy i nadějné klasiky hollywoodského stínu
5. září 20251943: Temné válečné odrazy i nadějné klasiky hollywoodského stínuRok 1943 byl v Hollywoodu i ve světové kinematografii výjimečný. Během této náročné doby, kdy válka stále vrcholila, se filmaři většinou soustředili na témata odvahy, naděje a boje proti zlu. Přesto vzniklo několik filmových děl, která…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
V zajetí démonů 4: Poslední rituály - Loučí se série V zajetí démonů obstojně?
3. září 2025V zajetí démonů 4: Poslední rituály - Loučí se série V zajetí démonů obstojně?Snímek je zasazen do roku 1986 a odehrává se pět let po událostech předchozího případu manželů Warrenových (Vera Farmiga a Patrick Wilson). Ed a Lorraine pověsili kariéru démonologů na hřebík a nyní si užívají zaslouženého důchodu.…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Velký vlastenecký výlet - neslušela by tomu minisérie?
2. září 2025Velký vlastenecký výlet - neslušela by tomu minisérie?Na konci prázdnin do českých kin vstoupila dokumentární road-movie Velký vlastenecký výlet. Snímek pojednává o českém filmovém štábu, jenž do blízkosti reálných bojů na Ukrajině přivezl Čechy, kteří věří ve vítězství Ruska a v to, že…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Čelisti: Klasika Stevena Spielberga se vrací do českých kin v repríze k 50. výročí uvedení do kin
30. srpna 2025Čelisti: Klasika Stevena Spielberga se vrací do českých kin v repríze k 50. výročí uvedení do kinKdyž měly Čelisti v roce 1975 premiéru, nejenže vyděsily diváky, ale také změnily filmový průmysl. Thriller Stevena Spielberga o přímořském městečku ohroženém velkým bílým žralokem se stal kulturním fenoménem, který zahájil éru letních blockbusterů a změnil…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Život v hajzlu - Austin Butler v kriminálním thrilleru
27. srpna 2025Život v hajzlu - Austin Butler v kriminálním thrilleruHank Thompson (Austin Butler) byl středoškolský baseballový fenomén, který už nemůže hrát, ale všechno ostatní mu jde dobře. Má skvělou dívku Yvonne (Zoë Kravitz), obsluhuje bar v newyorské putyce a jeho oblíbený tým se snaží získat…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře