OBSAH
Ve filmu Underworld: Krvavé války, nejnovějším dílu úspěšné filmové série, je upíří smrtonoška Selene (Kate Beckinsale) nucena odrážet brutální útoky jak lykanů, tak i upířího klanu, který ji zradil. S pomocí svých jediných dvou spojenců Davida (Theo James) a jeho otce Thomase (Charles Dance) musí ukončit odvěkou válku mezi lykany a upíry i za cenu, že bude nucena zaplatit tu nejvyšší cenu.
Pátý film obrovsky populární akční hororové série navazuje dějem na události předchozího dílu Underworld: Probuzení. Lykani našli v osobě Maria (Tobia Menzies) mocného nového vůdce, který ze dříve neorganizovaných bojovníků vytvořil disciplinované fanatiky. Marius se nezastaví před ničím, dokud se mu nepodaří najít Selene, aby se od ní dozvěděl, kde se nachází její dcera Eve, kříženec lykana a upíra.
Za Davidovy pomoci se Selene velmi těsně daří lykaním pronásledovatelům unikat do té doby, než pro ni Davidův otec Thomas vyjedná dočasný azyl u východního upířího klanu, kterému vládne ambiciozní Semira (Lara Pulver). Ochromeni strachem ze stupňující se lykanské hrozby Selenini bývalí upíří nepřátelé doufají v to, že Selene dokáže za pomoci svých legendárních bojových schopností lykany jednou provždy zlikvidovat. Když ale Selene zjistí, že někteří z jejích východních ochránců mají postranní úmysly, ocitá se s Davidem znovu na útěku a je nucena vyhledat útočiště za branami tajemného severského klanu, mírumilovné upíří sekty, která žije v odloučení od ostatních v těch nejsevernějších částech světa. Ale ani zde, v zasněžených zemích Var Dohr, se oba štvanci z klidu a pokoje nemohou těšit dlouho, protože ať se Selene vydá kamkoliv, staletá válka mezi upíry a lykany si ji vždy najde.
O FILMU
Pátý díl obrovsky úspěšné filmové série, tentokrát s názvem Underworld: Krvavé války, je návratem k temnější atmosféře úvodního snímku Underworld z roku 2002. „Krvavé války se rozhodně vracejí ke kořenům a k původní mytologii,“ říká producent Richard S. Wright ze společnosti Lakeshore Entertainment. „Návrhy kulis, kostýmy a obecně celá vize tohoto snímku se více inspirují prvním dílem než čtvrtým. Ačkoliv se v tomto filmu objevuje řada postav, které již známe, vnímáme Krvavé války jako svým způsobem reboot.“ Režisérka Anna J. Foerster, která na režijní křeslo snímku ze série Underworld vůbec poprvé, byla nadšena z nápadu vrátit se zpátky ke kořenům. „První Underworld se mi velice líbil, protože kladl velký důraz na vizuální stránku a na svět, ve kterém se odehrává.“
Snímek Underworld: Krvavé války, který se podobně jako původní Underworld natáčel ve východní Evropě, navozuje atmosféru starého světa, která odkazuje na podstatu vizuální stránky celé série. Scénář scenáristy Coryho Goodmana ale mytologii série dále rozvíjí a představuje mrazivý nový svět, který postavu Selene v podání Kate Beckinsale dovádí na samou hranici jejích možností. „Jednou z nejpozoruhodnějších složek filmu je severský upíří klan,“ míní prezident společnosti Lakeshore Pictures Gary Lucchesi. „Tyhle upíry jsme ještě nikdy předtím neviděli.“
Aby filmu Underworld: Krvavé války dodali na svěžesti, pověřili jeho producenti režií Annu J. Foerster, všestrannou německou režisérku s bohatými zkušenostmi. V minulosti byla režisérkou pomocného štábu u mnoha vysokorozpočtových hitů, mezi něž patří například snímek Den poté, podílela se na vizuálních efektech takových hitů jako Den nezávislosti, a režírovala na cenu Emmy nominovaný seriál stanice Starz Cizinka o cestování v čase. „Akční snímky, na kterých se podílela, stejně jako režijní dovednosti, které prokázala na seriálu Cizinka, byly z mého pohledu pro Annu tím nejlepším doporučením, proč jí svěřit režii filmu Underworld: Krvavé války,“ míní producent Lucchesi. Producent celé série Tom Rosenberg uvítal Foerster do světa série Underworld s velkým nadšením. „Anna dokonale rozumí akčním scénám, chápe práci s kamerou a vyzná se ve speciálních efektech, což je velice vzácná kombinace,“ míní.
Foerster byla nadšena z možnosti obohatit sérii Underworld o svůj vlastní pohled. „Ke Krvavým válkám jsem přistupovala tak, že jsem se snažila respektovat skutečnost, že už existuje velice propracovaná a poutavá mytologie, máme jasně daná pravidla, víme toho hodně o lykanech i upírech a o tom, kdy a proč se přeměňují,“ vysvětluje. „Těšila jsem se na všechny tyhle věci, protože se domnívám, že by byla chyba přijít a chtít všechno dělat docela jinak. Místo toho jsem se rozhodla přisvojit si vše, co podle mého názoru na sérii Underworld bylo zajímavé, a na tom následně vystavět nové a nečekané prvky.“
Nad možností posadit do režisérského křesla filmu ze série o velice působivé hrdince ženu nebylo podle Richarda Wrighta ze společnosti Lakeshore Entertainment potřeba nijak váhat. „Anna dokázala celé sérii dodat svěžest způsobem, jakým by to podle mého názoru nedokázal nikdo jiný.“
Jakožto hvězda čtyř z pěti filmů série Underworld se Beckinsale velice zdatně orientuje v bludišti drobných změn, které s sebou jednotlivé díly přinášejí. „Je zajímavé se vrátit k postavě, kterou už jste v minulosti hráli,“ soudí. „Vždycky mám na sobě kostým Selene, ale v každém z filmů se jedná o poměrně odlišný svět. První díl jsme natáčeli v Budapešti a působil celkem industrálně a steampunkově. Krvavé války mají poměrně středověkou atmosféru. Můj kostým se možná nemění, ale to, čím si má postava prochází i svět, ve kterém se nachází, se díl od dílu nezanedbatelně liší. O Krvavé války jsem se zajímala kvůli tomu, kolik na Selene čeká emocionálních zážitků. Přesně totéž k filmu přitahovalo i Annu.“
Postava, kterou Beckinsale ztvárnila, přitom nikdy neriskovala více než právě v tomto díle. „Mezi upíry a lykany zuří odvěká válka, ale Selene v Krvavých válkách víceméně nestojí ani na jedné ze znepřátelených stran,“ vysvětluje herečka. „V zásadě už nepatří k upírům a je na útěku naprosto přede všemi. Selene je drsná a neuvěřitelně vynalézavá, co se zabíjení příšer týče, ale její motivací byla vždy láska. Ve filmu Krvavé války ji kupředu pohání láska ke své dceři Eve.“
Beckinsale si zejména užívala natáčení bojové scény, v níž lykani zaútočí na severský klan. „Mají tam spoustu středověkých zbraní, které Selene využívá, a navíc se tu setkáme s celkem velkým množstvím mečů a občas nějakou sekerou,“ popisuje Beckinsale.
Jelikož na filmu Foerster s Beckinsale úzce spolupracovaly, podařilo se jim navázat velice pevný vztah. „Musím přiznat, že Kate je jednou z nejinteligentnějších žen, s jakými jsem kdy spolupracovala,“ uznává Foerster. „Coby Selene je tentokrát Kate ještě odhodlanější a drsnější než kdy předtím, ale současně můžete sledovat její zranitelnost, jak prochází řadou změn. Takže příležitostně je naopak mnohem jemnější. A když se Selene vydá na sever, prochází také fyzickými změnami a ve vlasech se jí navíc objevují světlé prameny. Spolupracovat s Kate na těchto nových aspektech její postavy mě moc bavilo.“
Ve filmu Krvavé války se Selene vydává na svou zatím nejnáročnější pouť, během které tato smrtonoška v podání Kate Beckinsale hledá útočiště v ohromujícím světě severských upírů a je nucena čelit těm nejhrozivějším nepřátelům, jaké za svůj tisíciletý život poznala. Gary Lucchesi, prezident společnosti Lakeshore Entertainment, vnímá tuto novou kapitolu série Underworld jako lákavou možnost, díky které může britská herečka předvést své schopnosti. „Kate Beckinsale je krásná, inteligentní a působivá. Její upírská hrdinka je pro tuto sérii opravdu velmi cenná. Nemohli jsme tu roli obsadit lépe.“
Ve filmu Underworld: Krvavé války se Selene v podání Beckinsale znovu setkává s postavou Davida v podání Thea Jamese, která taktéž prochází jistými změnami. „Vztah mezi Selene a Davidem se rozhodně změnil,“ míní James. „On byl v minulosti nejistým mladíkem, který ji s jistými rozpaky následoval. Nyní se z něj stává muž.“
Jak Selene pomáhá Davidovi zjistit, co je jeho skutečným osudem, je nucena se vypořádat s celou řadou pestrých nových nepřátel, mezi něž patří Semira, ambiciozní členka rady východního klanu. Britská herečka Lara Pulver ztvárnila Semiru jako dokonalou manipulátorku, která je Selene posedlá – a zejména mocí, která se ukrývá v její krvi. „Semira je naprostý chameleon,“ soudí Pulver. „Podle toho, s kým právě jedná, se dokáže zcela změnit a zmanipulovat celou situaci ve svůj prospěch.“ Aby byla její postava ještě hrozivější, trénovala Pulver velice intenzivně šermířské souboje, které se ve filmu objevují, a celou řadu ze svých kaskadérských scén zahrála sama.
„Semira působí díky energii a nadšení, které do ní Lara vložila, jako úžasný psychopat,“ říká producent Wright.
Ještě hrozivějším nepřítelem je ale pro Selene Marius, lykanský vůdce posedlý touhou najít Seleninu dceru Eve, aby jí mohl vysát její „kříženeckou“ krev a s její pomocí pak zplodit nezranitelnou lykansko-upírskou armádu, kterého si zahrál Tobias Menzies. Menzies, který si za svůj výkon v seriálu Cizinka vysloužil nominaci na Zlatý globus, si vychutnával možnost ztvárnit vůdce lykanské smečky. „Spolupráce s Annou byla úžasná,“ svěřuje se. „Vnímáte, jak se snaží posouvat hranice celého žánru, snaží se inovovat a vytvořit něco svěžího.“
Ačkoliv se v sérii Underworld objevila celá řada slavných britských herců včetně Michaela Sheena, Billa Nighyho a Dereka Jacobiho, producent Wright označuje Menziesova Maria za jednu z nejpestřejších postav, které se na plátně po boku Beckinsale v této sérii objevily. „Marius má svůj styl a také odhodlání, které překonávají kteréhokoliv z předchozích padouchů této série,“ míní Wright. „Tobias byl pro Maria skvělou volbou, protože už v minulosti padouchy hrál a pustil se do této role s velkým nadšením.“
Nováček Clementine Nicholson ve filmu Underworld: Krvavé války na filmových plátnech debutuje v roli mystické mladé upírky Leny ze severského klanu. „Lena má v sobě jisté spirituální prvky, které Selene poskytují možnost otevřít více své nitro,“ vysvětluje Foerster. „Svým způsobem je Lena katalyzátorem vnitřního souboje, který v Selenině nitru probíhá. A na Leně je zajímavé také to, že hovoří jazykem Sami, což je domorodý jazyk severního Laponska.“ Nicholson, která roli v Krvavých válkách získala pouhých sedm týdnů po dokončení londýnské herecké školy East 15, se označuje za dlouholetou fanynku této série. „Opravdu jsem velice nadšená z možnosti stát se součástí její další generace,“ říká.
Ve filmu Underworld: Krvavé války se také znovu objevuje Charles Dance coby Davidův otec a člen rady Thomas, a nově v něm bude k vidění Daisy Head v roli odvážné kadetky východního klanu Alexie. Dále si ve filmu zahrají britský herecký veterán James Faulkner v roli Cassia, vůdce rady východního klanu, a Bradley James coby Varga, Semiřin milenec a nemilosrdný přisluhovač.
Snímek Underworld: Krvavé války se natáčel na podzim 2015 po celkem 10 týdnů v Praze a okolí. Česká republika, která se může chlubit zhruba 2000 hrady a zámky, poskytla tvůrcům filmu nepřeberné množství možností. Po pečlivém výběru se tvůrci filmu rozhodli využít tři architektonické skvosty: hrad Lipnice, o kterém se v dochovaných materiálech objevují první zmínky už v roce 1314, zámek Kačina, velkolepé empírové sídlo, a konečně zámek Hluboká, který se majestátně tyčí na kopci nad řekou Vltavou.
Monumentální gotické prostředí hradu Lipnice, plné úzkých a tmavých chodeb a podzemních komnat poskytlo zkušenému výtvarníkovi Ondřeji Nekvasilovi spoustu možností, jak zde vybudovat spletité interiéry sídla severského klanu. Symetrickou knihovnu zámku Kačina, krytou kupolí, bylo možno ideálně využít pro natáčení scén z jednání rady východního klanu, a zimní zahrada zámku Hluboká se skleněnými stěnami a ozdobnými železnými branami posloužila pro potřeby natáčení scén dekadentního upířího plesu, na kterém hostitelka Semira neupřímně vítá Selen s Davidem u východního klanu.
Úkryt lykanů, vybudovaný na opuštěném nákladovém nádraží za pomoci několika vyřazených vagonů, pak s výše uvedenými prostorami výrazně kontrastuje a odráží kočovnou povahu lykanů. „Bylo důležité zdůraznit, že lykani nemají žádný hrad nebo zámek a ani jakoukoliv jinou stálou základnu,“ vysvětluje Nekvasil. „V tomto ohledu se podobají smečce divokých zvířat, jsou neustále na cestách, zatímco upíři připomínají šlechtické rodiny, které pobývají na jedním místě, dbají na tradice a vládnou nezměrnou mocí.“
Kromě rozsáhlého natáčení v exteriérech tvůrci filmu také plně využili možnosti světově proslulých Barrandovských ateliérů, společně se dvěma ateliéry v letňanských Prague Studios. Zde byly vybudovány dekorace pro většinu záběrů z východního a severského klanu. Zatímco vizuální stylizace východního klanu poměrně věrně odráží styl prvního dílu série, tajemné ledové prostředí severského klanu Nekvasil vytvořil od základů nově. „Když se Selene vydává na sever, ocitáme se v prostředí plném stříbrných a bílých odstínů,“ říká Nekvasil. „V prostředí severského klanu mají Selene s Davidem dostatek klidu na pochopení řady věcí a podstoupí jistého osvícení, co se jejich minulosti týče. Z čistě vizuálního hlediska jsme toužili po tom, abychom pro tuto část příběhu připravili potřebné podmínky.“
Režisér pomocného štábu Brad Martin, pověřený natáčením akčních sekvencí, kterými je tato série proslulá, úzce spolupracoval s vedoucím kaskadérského týmu Toddem Schneiderem, aby divákům přichystali tu správnou směsici kaskadérských kousků se zavěšením na lanech, změn rychlosti pohybu protagonistů, boje beze zbraní, střelby i fyzických soubojů. Martin, který jako vedoucí kaskadérského týmu začínal prvním dílem série Underworld, hodnotí obratnost a sílu, kterými Beckinsale disponuje, jako nedocenitelné klady. „Kate se tomuhle věnuje už dlouho, takže nemusíme trávit příliš času opakováním toho, co už zná,“ říká. „Přijde, na první pokus své kaskadérské scény perfektně zahraje, a pak pokračujeme něčím dalším.“
Její herečtí kolegové museli také předvést, co dovedou. „Davidův finální šermířský souboj se Semirou se pohybuje téměř na hranici něčeho, co bychom mohli vidět v hongkongských filmech Johna Woo či Jackieho Chana,“ soudí producent Wright. „Oba herci velice intenzivně trénovali, takže ve valné většině finálních záběrů skutečně sledujete Thea a Laru, ne jejich kaskadéry.“
Za účelem dalšího vylepšení akčních scén bylo využito odhadem zhruba 1000 záběrů s vizuálními efekty, na jejichž tvorbu dohlížel dlouholetý vedoucí týmu vizuálních efektů série Underworld James McQuaide. „Anna toužila po tom, abychom v maximální míře využili fyzických efektů, aby v něm bylo co nejvíce kaskadérských scén, co nejvíce skutečných akčních záběrů a co nejvíce fyzických příšer,“ popisuje McQuaide, který se na filmu podílel také jako vedoucí výroby. „Chtěla se vrátit ke klasickému vizuálnímu stylu prvního filmu, což znamenalo, že budeme používat skutečné lykanské masky a skutečné kaskadérské scény. Bylo pro mě velice důležité, aby vše působilo tak reálně, jak je to jenom možné.“
Zatímco v předchozích filmech se obvykle objevilo jen několik málo scén proměny člověka v lykana, snímek Underworld: Krvavé války zvedá laťku velmi výrazně nahoru. Jen v jedné specifické sekvenci se objevuje přes stovku proměn. Pro vytvoření hord fotorealistických digitálních lykanů, použil McQuaide program Agisoft PhotoScan. „Jedná se o pozoruhodně úspěšný a nepříliš nákladný způsob, jak zaznamenat tělesné proporce a barvy a vzhled všech herců, kteří se z lidské podoby proměňovali v lykany,“ říká McQuaide.
Zatímco McQuaide dohlížel na digitální stránky proměny v lykany, vedoucí týmu masek a efektů Todd Masters se svým týmem vytvořil pozoruhodně detailní latexové obleky, které klíčoví kaskadéři v rolích lykanů nosili. „Skuteční fyzičtí lykani, kteří se při natáčení objevují před kamerami, a lykani digitální jdou společně ruku v ruce,“ vysvětluje Masters. „Tyto dvě složky spolu musí dokonale ladit, takže jsme si dali při vytváření masek opravdu velmi záležet.“
Foerster, která má sama zkušenosti s tvorbou vizuálních efektů například pro snímek Myšák Stuart Little 2, kladla velký důraz na to, aby ve velkolepých akčních scénách snímku Underworld: Krvavé války došlo k dokonalému propojení skutečných herců s těmi digitálními. „I v případě, že máte na plátně 600 plně digitálních lykanů, je podle mého názoru důležité ukázat v popředí alespoň jednoho nebo dva živé herce, kteří určují atmosféru, styl scény a její vyznění,“ prohlašuje.
Podle producenta Wrighta udělaly postprodukční technologie pro převod klasických filmů do 3D v posledních letech velké pokroky. „Mnohem lépe se jim teď daří vytvořit 3D konverze, které navozují dojem, že každé oko vidí něco trochu odlišného a výsledný obraz tedy působí trojrozměrně,“ říká. „To, že jsme Krvavé války převáděli do 3D až v rámci postprocesu umožnilo tvůrcům filmu soustředit se na jeho natáčení a nerozptylovat se 3D efekty.“
Kameraman Karl Walter Lindenlaub, ASC, bvk natáčel Krvavé války kamerou RED Weapon 6K. „Používali jsme moderní technologie jako Technocrane, Steadicam i ručně drženou kameru v kombinaci s klasickým kompozitorem pro širokoúhlé záběry, takže se jednalo o kvalitní kombinaci,“ říká Lindenlaub, který už s Foerster v minulosti spolupracoval. „Snažili jsme se pro daný okamžik najít ten nejlepší nástroj. S Annou si velice dobře rozumím, takže bylo jednoduché se shodnout na tom, jak by se která scéna měla natáčet.“
Lindenlaub a Foerster dodrželi tradice série Underworld a používali monochromatickou barevnou paletu s tlumenými barvami, ale vše doplnili o své specifické detaily. „Každý film musí být svébytný,“ míní Lindenlaub. „Když se podíváte na první Underworld, působí dojmem téměř černobílého filmu s intenzivním nádechem do modré barvy, aby tak zdůraznil koncept toho, že se jedná o stvoření, která žijí ve tmě. Samozřejmě je potřeba, abychom je i přesto viděli, takže nemůžeme točit ve skutečné tmě. V rámci těchto mezi jsme se ale snažili o to, abychom našli způsob, jak i přesto pracovat s barvami.“
Ponurá atmosféra se velmi dramaticky mění ve chvíli, kdy se Selene s Davidem vydají k severskému klanu. „Najednou je všude tolik bílé, že je těžké zajistit, aby měsíční světlo vypadalo skutečně jako měsíční světlo a nikoliv jako světlo sluneční,“ vysvětluje Lindenlaub. „Natáčeli jsme ve velice rozhlehlých dekoracích, zastupujících ve filmu některé exteriéry, a ty jsme museli dokázat nasvítit. Pak tu máme hrad severského klanu, který je charakterizován ohněm a ledem, takže jsem mohl jako kontrast k modrému světlu pracovat také se světlem teplým. To bylo důležité, protože pokud v celém filmu používáte stejnou barevnou paletu, vaše oči si na ni zvyknout a prostředí pak začíná působit trochu stereotypně a postrádá výrazné prvky.“
Kostymérka snímku Underworld: Krvavé války Bojana Nikitovic vytvořila široké spektrum kostýmů, které zahrnuje jak středověkou zbroj z ledu, tak i honosné upíří plesové róby. Provedla také jisté úpravy na přiléhavém kostýmu smrtonošky, který nosí Beckinsale, aby jí usnadnila pohyb během náročných kaskadérských scén. „Její základní podoba musí být stále stejná, protože každý fanoušek série Underworld očekává, že Selene uvidí v oněch botách, korzetu a bundě.“
Co se Beckinsale týče, svou upírskou uniformu si znovu oblékala s nadšením. „Abych řekla pravdu, jde o poměrně pohodlný kostým, ačkoliv se rozhodně nejedná o oblečení, ve kterém bych chtěla chodit na nákupy,“ směje se.
Nikitovic také vytvořila strukturovanou a éterickou podobu nové, severské upíří rasy.
V pražských barandovských studiích tak kostyméři vyrobili téměř 700 různých lykanských a upířích kostýmů. „Jedná se o neuvěřitelné množství práce, ale současně máte příležitost se do toho pořádně opřít a vytvořit něco, co do filmu samotného přirozeně zapadá,“ soudí producent Wright.
Nikitovic kostýmy pečlivě navrhla tak, aby dokázaly oko diváka zaujmout i v prostředí s minimem světla, ve kterém se většina akčních scén odehrává. „Dokonce i v těch všudypřítomných záplavách černé barvy se ukrývá velké množství detailů a odlišných materiálů, které Bojana vytvořila a použila,“ říká kameraman Lindenlaub. „Všechno prošlo pečlivým procesem stárnutí, vypadá to skvěle a výtečně to na sebe diváka upozorňuje.“
Herečka Lara Pulver byla nadšena ze svých kostýmů z kůže, kožešin a krajky, včetně dekadentních šatů, které má Semira na sobě během upířího plesu. „Jedná se o šaty téměř ve stylu Alexandera McQueena, je to avantgardní oděv, který působí velkolepě,“ říká.
Aby byla proměna jednotlivých postav v plnohodnotné upíry kompletní, vybavila je návrhářka účesů a maskérka Davina Lamont upířími zuby a zabarvenými kontaktními čočkami. „Takové zuby zcela mění rysy hercova obličeje,“ říká Pulver. „Fascinující součástí Anniny vize je proměna nás všech ve velice animalistické a primitivní bytosti.“
Lamont dohlížela také na tvorbu zhruba 200 komplexních paruk. Jen sama Semira v průběhu filmu vystřídá celkem devět zcela odlišných paruk. Změny účesů pomáhaly Pulver v zachycení neustále se měnící povahy její postavy. „Snažíme se o to, aby Semira jednou působila odtažitě a plaše a jindy naopak velmi výrazně,“ říká Pulver. „Na Semiře je zajímavé to, že nikdy tak docela nevíte, s kým budete mít zrovna tu čest. Dokáže se k vám chovat velice přátelsky, ale současně si uvědomujete, že je schopna na vás kdykoliv zaútočit.“
Snímek Krvavé války posouvá mytologii série Underworld zajímavými novými směry, ale současně bohatě využívá jejích silných stránek, díky kterým přitahuje diváky i 14 let poté, co se na filmových plátnech objevila poprvé. „Klíčem k úspěchu série Underworld je skutečnost, že vám umožňuje ponořit se do světa upírů, který není skutečný, ale drama, kterého jsou tyto bytosti aktéry, je zcela univerzální,“ míní Foerster. „Doufám, že diváci budou nadšeni z akčních scén, které jim předkládáme, ale doufám také, že je zaujme Selenin citový vývoj. Po všech těch bojích a utrpeních se jí konečně daří nahlížet na život trochu jiným způsobem. Ve své podstatě se jedná o tragickou postavu, ale pokud se jí podaří divákům předat i jistou dávku naděje, pak se nám myslím podařila velice důležitá věc.“
Beckinsale očekává, že snímek Underworld: Krvavé války dokáže splnit dlouholetá očekávání řady diváků tím, že se jim Selene představí jako zcela výjimečná bojovnice. „Selene potká spousta nepříjemných věcí, ale poté je schopna se se všemi jejich viníky vypořádat, protože se opravdu hodně naštve,“ popisuje herečka. V pauzách mezi frenetickými bojovými scénami divákům snímek Underworld: Krvavé války předkládá temnou filmovou vizi výjimečné integrity.
„V současnosti je těžké prosadit natočení žánrového snímku tohoto typu, pokud se neinspiruje již existujícím comicsem nebo videohrou či něčím podobným,“ zamýšlí se Beckinsale. „Underworld je originální a vzhledem k tomu, že je jeho protagonistka navíc žena, tu existuje spousta důvodů, proč se cítím velice poctěna tím, že jsem jednou z mála žen, které mají možnost takovýto film natočit. Myslím, že diváci se rádi dívají na ženy, které dokáží být drsné, ale myslím, že se v současnosti navíc nacházíme v pozici, kdy je součástí série Underworld také jistý odkaz minulosti, který diváky přitahuje.“
Části seriálu: Underworld: Krvavé války
- Underworld: Krvavé války - Obsah/O filmu
- Underworld: Krvavé války - O tvůrcích
- Underworld: Krvavé války - Návštěva natáčení, Barrandovská studia, Praha, Česká republika
Nejnovější komentáře