Stát se Furiosou:
GEORGE MILLER: Proces, jakým se Anya stala Furiosou, podle mě začal v jejím vlastním dětství, ve věcech, které ji formovaly, v životě, který prožila, a v její vnitřní osobnosti - v Anye je něco velmi živelného, rozhodná vlastnost. V procesu natáčení tohoto filmu jsem viděla odhodlání udělat něco dobře a pořádně, a to mě nepřekvapilo, když jsem věděla, že je nejmladší v rodině s mnoha sourozenci. Anya musí v tomto filmu hodně řídit. A samozřejmě nevím proč, ale neměla řidičák. Myslím, že víc času strávila jízdou na motorce. Ale ať už to bylo jakkoli, neměla moc zkušeností s řízením vozidel a neměla řidičský průkaz. Ještě než začala pracovat na filmu, začala řídit. A než se dostala do Austrálie, Guy Norris a kaskadérský tým mi posílali videa, jak řídí, jak dělá kotrmelce a všechny ty otočky o 180 stupňů a podobně. Začal jsem vidět, jak se v příběhu objevuje řízení na úrovni Furiosy. A to se týkalo všeho, používání střelných zbraní. Ona je někdo, kdo se těmto novým dovednostem dokázal velmi rychle přizpůsobit, a myslím, že právě to Edgara přimělo říct: „Udělej to, udělej to!“. Tomu všemu rozuměl. Je velmi zručná v tanci a zpěvu a já jsem si říkal, že když zvládne tohle, mohla by si postavit hlavu i s čímkoli fyzickým, zejména s takovouto fyzickou rolí. Ona, stejně jako postava Šíleného Maxe v průběhu všech těchto filmů, a vlastně i Furiosa ve „Fury Road“, jsou to velmi lakonické postavy. Musí toho umět hodně už jen tím, že jsou před kamerou. Slova jsou používána jako forma parády. Ve světě Pustiny nejsou rekreační. Jsou tu prostě proto, aby sdělovala podstatné informace. A tak všechny tyto postavy toho moc neřeknou, ale rozhodně toho musí hodně říct svou přítomností před kamerou, svým prožitkem a interakcí s ostatními postavami. A to Anya umí na jedničku.
Pretorián Jack:
GEORGE MILLER: Pretorián Jack je Pretorián stejným způsobem, jakým začínala Furiosa ve filmu „Fury Road“, tedy jako Imperátor a Pretorián - někdo, kdo stojí výše v hierarchii nadvlády v Pustině, na jejímž vrcholu je Nesmrtelný Joe. A tak je Pretorián Jack tím, s kým je Furiosa okolnostmi naprosto donucena spolupracovat při svém odhodlání dostat se domů. Je to v podstatě klasický válečník, jak sám v příběhu zdůrazňuje. Jeho způsob přežití a bytí v tomto světě spočívá v tom, že je zkušený válečník, konkrétně je to bojovník na cestách, který řídí toto vozidlo jako Pretorián ve službách Nesmrtelného Joea. Je hodně podobný ostatním vojákům, a jak zdůrazňuje, jeho matka a otec byli válečníci a hledali, i když svět padl, spravedlivou věc, ctnostnou věc... a nikdy ji nenašli. To slyšíte od vojáků stále dokola - říkají, že nakonec jste tam jako profesionální voják. Ale ta věc je vedena jinými a nemusí být nutně ctnostná. To je dilema vojáka, které se odehrává v případě Pretoriána Jacka. Ten se stává nejen prostředkem, díky němuž se stává válečníkem, ale v dospělosti i prostředkem, díky němuž se stává imperátorkou Furiosou a nakonec i pretoriánkou.
Jakmile jsme obsadili Anyu a Chrise, měl jsem v hlavě několik lidí. Nikki Barrettová, úžasná castingová agentka, sestavila seznam lidí a v něm prvních deset favoritů. Přečetl jsem si jméno Tom Burke a hned to bylo jasné. Zbytek seznamu jsem ani nečetl. Jelikož jsem pracoval s Tildou [Swinton], věděl jsem o Tomu Burkovi, protože Tilda samozřejmě pracuje s Joannou Hogg. Viděl jsem ho ve filmu Suvenýr a opravdu mě zaujal. A pak jsem viděl pár dalších věcí, které udělal, a ve chvíli, kdy tam bylo jeho jméno, přísahám, že jsem zbytek seznamu nečetl. Zavolala jsem Nikki a řekla: „To je Tom Burke“. A opět to byl jeden z těch silných intuitivních skoků, za které jsem opravdu rád, protože byl prostě skvělý a zapadl do filmu, postav a procesu opravdu, opravdu dobře.
Vozidla a postava:
GEORGE MILLER: „Furiosa“ se odehrává v průběhu 15 let, takže tu máte velké časové skoky a je to v podstatě odysea jedné postavy, která prochází řadou zkoušek a sbírá dovednosti, které jí mají pomoci splnit její cíl, tedy dostat se domů. Mezi všemi těmi zkouškami je řada akčních scén, které mají tendenci s postupem filmu nabývat na intenzitě. A jediná věc, kterou nemůžete udělat - pokud děláte prequel nebo pokračování filmu, který navazuje na již existující film - je opakovat stejné tropy, které jste zavedli v předchozím filmu. Ale na druhou stranu existuje povinnost vyprávět příběh stejným způsobem. Takže je v něm několik akčních sekvencí, včetně jedné klíčové v centru filmu, Černého pasažéra, kde se Furiosa ukrývá v tomto velkém válečném vrtulníku - je to ekvivalent Pustiny, kde se staví nějaká velkolepá vesmírná loď, která nás dopraví na Mars nebo ještě dál.
Jednou z věcí, na kterou jsme se snažili dát si pozor jak ve filmu Fury Road, tak ve filmu Furiosa, je, aby vozidla představovala postavy - jsou rozšířením postav stejným způsobem jako kostým, vlasy a cokoli dalšího, včetně zbraní a všech artefaktů, které nesou. Takže Maxovo vozidlo je jeho V8 Interceptor - je to do značné míry Max. Dementus se v průběhu ságy mění, červený Dementus jezdí na své vozové motorce a později skončí ve velkém monster trucku, jak jeho postava získává větší přístup k palivu, více chrchlá a cokoli - to se stává jeho charakterem. Mary Jabasa, začíná na koni a z oprýskané rozbité motorky přechází na hromovou motorku. A Furiosa nakonec pomáhá postavit tento válečný vůz, který je velkým pokrokem oproti válečnému vozu, který se objevil ve filmu „Fury Road“. Ten představuje její potřebu uniknout. Když se sama stane Pretoriánkou, tento War Rig se rozšíří na dvojitý tanker War Rig, který má společně s Pretoriánem Jackem, což je tak trochu reprezentuje. Vozidla jsou tedy součástí postav, stejně jako akční sekvence musí odhalovat charakter. To je do značné míry způsob, jakým se snažíme navrhnout architekturu těchto příběhů.
Akční sekvence a charakter:
GEORGE MILLER: No, samozřejmě, že tam jsou akční sekvence - jsem na tom závislý. Filmová řeč, která je v podstatě stará teprve 150 let, je úplně nový jazyk. Učí se velmi rychle. A je to univerzální jazyk - i malé děti, ať už jsou kdekoli na světě, rozumí filmové syntaxi. A pro mě je akční film čistá kinematografie. Proto si nemůžu pomoct. To je pro mě opravdu zajímavé, pokud to slouží postavám v příběhu. Takže ve filmu „Furiosa“ je samozřejmě akce, je jí hodně a je jiná. Myslím, že kdyby se jen opakovalo to, co jsme dělali ve „Fury Road“, pak by to bylo vnímáno jako cynické cvičení - pokaždé, když vidíte něco, co v podstatě opakuje to, co bylo úspěšné v minulosti, lidé se tím znecitliví. Musí to mít něco velmi svěžího. Musí to být jedinečně známé. Myslím, že mohu říct, že akce ve filmu Furiosa je jedinečně povědomá filmu Fury Road.
Hudba a zvuk:
GEORGE MILLER: Rob Mackenzie, dohlížející střihač zvuku, a Tom Holkenborg, náš skladatel, se oba zapojili už na začátku. Obvykle při mixu, alespoň tradičně, vždycky dochází k bitvě mezi skladatelem a lidmi od zvukového designu - neslyšíme zvuk, neslyšíme efekty nebo neslyšíme hudbu. Ale v podstatě se z nich stala jedna věc. Hudba je v podstatě vnitřním vypravěčem příběhu, nepředbíhá reakci publika. Myslím, že v minulosti jsem někdy ze zoufalství používal hudbu ve svých filmech jako způsob, jak divákům říct, co mají cítit, protože jsem si nebyl jistý, že to budou cítit. Tohle ale takový záměr nemá. Hudba jako vnitřní vypravěč přebírá to, co je pro postavu specifické, a v určitých momentech, když je to nutné, v podstatě divákům signalizuje - nebo naznačuje či vyzývá diváky, aby cítili -, že se specifičnost postavy stává univerzální. V příbězích vždy přecházíme od specifiky postavy k větším univerzálním tématům. A to je, myslím, to, co hudba umí nejlépe.
Nejnovější komentáře