Bram Stoker, autor slavného románu o nejznámějším upírovi všech dob, se musel ve svém hrobě nejen obracet, on v něm musel přímo rotovat, když režisér Genndy Tartakovsky udělal z jeho hraběte Drákuly rapujícího nešťastného otce dospívající dcery.
Ptám se proč, proboha živého proč musí být v animácích téměř vždy megalomanská párty, kde všechny postavičky zpívají, tančí a bohužel v případě tohoto filmu i rapují na top hity, držící se v době vzniku filmu na špičkách hitparád. Je to nemístné, trapné a shazuje to film, byť by byl sebelepší, někam do odpadové stoky. A Hotel Transylvánie (2012) navíc rozhodně není ani sebelepší, on se nedá zařadit ani mezi ty lepší animáky.
Děj filmu není nijak složitý, právě naopak, je to neustále to stejné omílané donekonečna ze všech stran a úhlů pořád a pořád dokola. O lásce, které jediný rodič nepřeje a dělá vše pro to, aby nebyla naplněna. Ale nakonec se vše v dobré obrátí a pravda a láska zase zvítězí nad lží a nenávistí.
Hrabě Drákula přichází během požáru, který založili nenávistní lidé o svoji milovanou manželku a z plamenů zachraňuje jejich jediné dítě – dceru Mavis. Zapřísahá se, že ji bude neustále ochraňovat a zničí každého, kdo by jí chtěl ublížit. Založí proto v Transylvánii hotel, kam jezdí na dovolenou jen mostra, zombie, frankenstainové, mumie atd. Tento svět je tím jediným, který dovolí svojí dceři zpřístupnit, protože je přesvědčený o tom, že všechny lidské bytosti jsou kruté a zlé. Čáru přes rozpočet mu ale udělá pubertální mladíček Jonathan, který se při dobývání skály v rumunských Karpatech dostane na zakázané a před vnějším světem ukryté území hotelu. Aby Drákula zatajil před ostatními monstry, že se do „jejich“ teritoria dostal vetřelec v podobě člověka, přestrojí ho za bratrance Frankensteina a dělá vše pro to, aby se hoch nesetkal s jeho dcerou. Setkání ale samozřejmě proběhne a s ním pochopitelně i láska na první pohled, ať se tomu Drákula snaží zabránit, jak může. V průběhu času navíc poznává, že se ve svém názoru mýlil a že ten Jonathan je vlastně správný chlapík..
V rámci zachování objektivity musím každopádně uznat, že film má i několik hodně povedených a nápaditých míst, některé vtípky se tvůrcům opravdu povedly a donutí diváka od srdce se zasmát. Dalo by se dokonce říct, že jeho první čtvrtina si udržuje svižný rytmus s mistrně dávkovanou smrští vtipů a černého humoru. Pak už to nicméně jde bohužel víc a víc dolů.
Co mě ale zarazilo, a to nejsem žádný šílený geograf, je věta, kterou pronese Jonathan, zatímco ukazuje Mavis na střeše hradu východ slunce. Vydechne obdivem nad krásou romantické chvíle i výhledu na město pod hradem a zašeptá – „Budapešť“. Což vzhledem k tomu, že hrabě Drákula žil (tak mě napadá, že tohle sloveso není pro bytí upíra asi to pravé ořechové) v Transylvánii, což je část Rumunska a tím pádem, pokud by teoreticky mělo být vidět pod hradem nějaké město, měla by to být Bukurešť, nikoli Budapešť.
Prostě a jednoduše další animovaný film s hezky vytvořenými postavičkami, nudným a stále stejným příběhem, několika opravdu dobrými vtípky a křečovitou snahou o zapojení hlavních hrdinů do fenoménu – „I v nemrtvých se může skrývat muzikální talent“. Pokud se chcete přesvědčit, jestli se v nich opravdu skrývá, směle do toho, ale na rozuzlení této záhady si budete muset počkat až do úplného konce.
Hodnocení: 60 %
Nejnovější komentáře