Jak vás napadl příběh filmu Přání k mání? A jak následně scénář vznikal?
Když byla šéfredaktorkou dětské skupiny České televise Iva Procházková, a to je už cca 14 let, vyprávěl jsem jí, že by mě zajímal příběh o dětech, které se v dnešní době dostanou ke třem kouzelným přáním ( kdo by tomu dnes!! věřil, že). Dvě promarní a kolem toho třetího se rozpoutá peklo. To je pro autora výzva a mělo to hodně verzí, než se našla finální podoba. Pak se měnilo vedení televize, látka spadla pod stůl, pak se hýbalo se stoly, látka se vynořila, dávaly se dohromady peníze, protože levně to točit by nemělo cenu. …Banální příběh většiny českých scénářů!
Dostal se do scénáře nějaký váš konkrétní zážitek z dětství?
Jasně, miloval jsem v šestce Madlu a ona mi všechny moje dopisy roztrhala na místě, aniž by je četla. To s dnešními SMS nejde udělat. Tehdy se kluk s láskou víc nadřel.
Byl jste se podívat na natáčení? Při každém natáčení vždy dojde k nejrůznějším interpretačním posunům, protože každý vidíme věci trochu jinak než ten druhý. Co vás v tomto směru nejvíc překvapilo?
Mně na natáčení překvapí vždycky úplně všechno, hlavně kolik lidí je v pohybu kvůli mým větičkám. Překvapí mě pokaždé herci, že se dokážou naučit ty texty, překvapí mě, že ve štábu jsou všichni profíci a vše tam funguje. Kdyby byl život jako film, to by se teprv žilo ani točit by se to nemuselo!
Jak se vám spolupracovalo s Vítem Karasem?
Vítek je skutečně dobrý režisér, spolupracovalo se mi s ním od začátku dobře, pak hůř, pak se i s látkou osamostatnil a chytrý scénárista ví, kdy má odstoupit a doufat že ten myšlenkový dorostenec pod režisérovým vedením dozraje v dospělý příběh. Tak snad jsem byl chytrý ve správnou chvíli.
Líbí se vám výtvarné pojetí filmu?
Líbí se mi výtvarná odvaha, s jakou do toho výtvarníci s režisérem šli, přemýšleli jsme o tom, jak byl například udělán Karlík a továrna na čokoládu, nevěřil jsem, že se něco tomu blízkého může u nás povést. Jsme skoro to samý, akorát bez čokolády!
Měl jste jako dítě rád kouzelníky?
Každý musí mít rád kouzelníky, jestli ne, ať se nechá vyšetřit, bude to předzvěst nějaké závažné náfukózní choroby. Kouzla se pro svoje vnoučata učím, jenže nevydržím a vždycky jim ten trik napráskám. Kromě toho věřím na čaroděje se skutečnými kouzly a nejvíc ze všeho na zázraky! K těm ale nepotřebujete ani kouzelníky ani čaroděje. Stačí je chtít vidět a zažít.
Jde o rodinný film – pro jak staré děti je příběh určen a co podle vás na filmu zaujme dospělé?
Je určen ještě pro děti dětské a zatím nezblblé, tohle období se láme cca ve 13. Je určen pro dospělé, kteří mají své velké problémy, aby zjistili, že to jsou jen problémky.
Jak vy osobně prožíváte a slavíte Vánoce? Věříte na vánoční kouzlo?
Mám je rád, protože všechny dárky nakupuje a atmosféru vytváří moje žena, já jenom spolupoklízím, konzumuji, nepřekážím a neprosazuju se. Den se to dá vydržet. Když tak nad tím přemýšlím, tak Vánoce ze všeho nejvíc dělá barevný balící papír a jeho následné roztrhání dětskými ručkami a to jásavé překvapení v oku (kromě takových banalit, jako jsou koledy, hřejivé rodinné společenství, třpyt napadaného sněhu, půlnoční a naděje na víc světla…)
Pokud byste měl jedno přání, jako má hrdina ve filmu Přání k mání, co byste si přál?
V jedné verzi si zkoušel hrdina sepsat všechna přání na papír: výlet k moři nebo mobil nebo tenisky nebo…zjistil jsem, že nejčastěji si přál NEBO… tak já bych sobě a taky ostatním přál to jedno: Nebo na zemi!
Části seriálu: Přání k mání
- Přání k mání - JAK VZNIKAL FILM A JEHO KOUZELNÝ SVĚT
- Přání k mání - PÁR ZAJÍMAVOSTÍ A ČÍSEL
- Přání k mání - ROZHOVOR S REŽISÉREM VÍTEM KARASEM
- MARTIN MYŠIČKA (kouzelník, táta hlavního hrdiny Alberta)
- FILIP ANTONIO (Albert, hlavní hrdina filmu. Ten, která má přání k mání)
- MICHAELA PECHÁČKOVÁ (Johana. Ta, kterou miluje Albert, ta, která si říká Žoán)
- JAN MARŠÁL (Bosák junior. Hejsek. Ten, který chce přání pro sebe)
- VÍTĚZSLAV JANDÁK (Bosák. Místní boss, hoteliér, milionář, politik. Snad i budoucí prezident)
- MIROSLAV ADAMEC (SCÉNÁŘ)
- STANISLAVA ŠLOSSEROVÁ (KOSTÝMNÍ VÝTVARNICE)
- ONDŘEJ LIPENSKÝ (FILMOVÝ ARCHITEKT)
- MAREK PILIP (VFX supervizor)
Nejnovější komentáře