„Hledali jsme klíč – jak dosáhnout toho, aby byl prostor pohádkový a zároveň reálný.“
Byly Karlovy Vary jediným kandidátem pro natáčení Přání k mání?
Ze začátku jsme zvažovali ještě Lázně Jeseník a Františkovy lázně. Karlovy Vary ale byly vybrány rychle a naprosto jednoznačně. Výchozím bodem ve filmu je nádherný hotel na kopci a v Čechách jsme podobný Imperialu v Karlových Varech nenašli.
Co bylo zásadní při výběru lokací, jejich přetváření a výrobě kulis?
Potřebovali jsme dosáhnout toho, aby bylo v lehce upraveném současném světě všechno krásné, barevné a trochu pohádkové. Hledali jsme klíč k dosažení toho, aby prostor okolo nás byl pohádkový a zároveň uvěřitelný. Původní scénář k filmu byl civilní, z normálního světa, vize Vítka byla přidat k tomu něco víc, posunout příběh dál.
Měli jsme jiný rozpočet než např. filmy Amélie z Montmartru nebo Paddington, co bylo ale společné – natáčeli jsme v reálném městě a zaměřovali se v prostoru na prvky, které souzní a které se k atmosféře k filmu hodí. Vodítkem pro nás byla výrazná barevná stylizace filmu, vytvoření důvěryhodného světa s fantaskními prvky. Zároveň jsme se ale maximálně snažili, aby veškeré naše úpravy do prostoru zapadly.
Podařilo se to?
Doufám, že ano. Během natáčení to tak vypadalo. Občas jsem se rozzlobil, že se někdo opírá o kulisu k filmu a ti lidé se divili, že jsou to atrapy, ani by je to nenapadlo, mysleli si, že to tam patří, kulisy působily kompaktně.
Jak byste popsal byt Albertových rodičů?
Je to byt, kde bydlí kouzelníci. Shromažďují věci, vzpomínky na dobu, kdy jezdili po světě ještě předtím, než se jim Albert narodil. A také tam shromažďují mnoho kouzelnických propriet. Je to skladiště plné vzpomínek, kde každý kousek upoutá pozornost a z každého rohu na Vás něco vypadne. Každá místnost v bytě je jiná, každá podlaha je jiná, byt je trochu kouzelný, trochu orientální. Kouzelnická skříňka.
Film byl pro všechny, kteří se na něm podíleli, náročný. Jak jste to prožíval vy? A jak se z Vašeho pohledu film povedl?
Byl to náročný film, bylo toho opravdu hodně. Neřekl bych, že jsme pracovali ve stresu, ale všichni jsme ze sebe vydali maximum. Skvělá byla dlouhá a pečlivá příprava k filmu a pak také práce celého produkčního týmu a skvělých lidí z dílen České televize. Produkce dokázala naplánovat natáčení tak, že vše šlapalo jako hodinky. V jednu dobu se např. v hotelu Imperial natáčelo na více místech a lidé přebíhali mezi nimi, dostavovali kulisy, upravovali scény. Fungovalo to, jak mělo.
Z mého pohledu se film povedl fakt hodně. Byl dobře připravený, dobře zorganizovaný, režisér i kameraman přemýšleli nad každou scénou, nic se neodbývalo. Skvěle fungovala spolupráce celého týmu. Zdržení natáčení způsobené sněhem sice způsobilo větší tlak na dokončení filmu, paradoxně ale pauza pomohla, byl čas mnoho věcí doladit, všechno do sebe skvěle zapadlo.
Věříte na kouzla? Na vánoční kouzlo?
Vánoční kouzlo? Nevím, těším se na Vánoce, kdy se sejdu s blízkými, bude nám spolu dobře. A kouzla obecně? Svět není o kouzlech, ale o lidech. Filmu Přání k mání by nepomohla kouzla, ten film vytvořili lidé svojí prací, svým nasazením. V lidech je kouzlo, vytvářejí si ho sami.
Části seriálu: Přání k mání
- Přání k mání - JAK VZNIKAL FILM A JEHO KOUZELNÝ SVĚT
- Přání k mání - PÁR ZAJÍMAVOSTÍ A ČÍSEL
- Přání k mání - ROZHOVOR S REŽISÉREM VÍTEM KARASEM
- MARTIN MYŠIČKA (kouzelník, táta hlavního hrdiny Alberta)
- FILIP ANTONIO (Albert, hlavní hrdina filmu. Ten, která má přání k mání)
- MICHAELA PECHÁČKOVÁ (Johana. Ta, kterou miluje Albert, ta, která si říká Žoán)
- JAN MARŠÁL (Bosák junior. Hejsek. Ten, který chce přání pro sebe)
- VÍTĚZSLAV JANDÁK (Bosák. Místní boss, hoteliér, milionář, politik. Snad i budoucí prezident)
- MIROSLAV ADAMEC (SCÉNÁŘ)
- STANISLAVA ŠLOSSEROVÁ (KOSTÝMNÍ VÝTVARNICE)
- ONDŘEJ LIPENSKÝ (FILMOVÝ ARCHITEKT)
- MAREK PILIP (VFX supervizor)
Nejnovější komentáře