Chris Smith/Peacemaker (John Cena) objeví alternativní realitu, ve které jsou jeho otec Auggie (Robert Patrick) a bratr Keith (David Denmam) nadále naživu, v této realitě jsou navíc jako rodina velmi uznávaným superhrdinským týmem. Mohl by Peacemaker konečně najít štěstí v paralelním světě?
John Cena možná nebyl úplně první volbou na roli Christophera Smitha/Peacemakera (tou byl Dave Bautista) a postava, která se poprvé objevila v Sebevražedném oddílu režiséra a scenáristy Jamese Gunna, měla ve stejném filmu původně také zemřít, James Gunn ovšem rád na poslední chvíli mění plány v případě, že si oblíbí nějakou postavu/jejího představitele. A přesně to se u Johna Ceny a jeho Peacemakera stalo. Už půl roku po uvedení Gunnova Sebevražedného oddílu tak v lednu 2022 došlo na uvedení seriálu Peacemaker, který jen utvrdil Gunnovu slabost pro outsidery. A jak byl Peacemaker možná mnohými po Sebevražedném oddílu nenáviděn, díky svému seriálu se stal velmi oblíbenou postavou.
Seriál byl díky svému úspěchu prodloužen už v roce 2022 prodloužen pro 2. sérii, následně nicméně došlo k rozhodnutí, že propojený svět DC Extended Universe končí a nahradí ho nový propojený svět DC Universe. V jeho čele nicméně stojí zmiňovaný James Gunn, tudíž to znamená, že Peacemaker je jednou z mála postav, která přežila zánik původního propojeného vesmíru, Gunn konkrétně události 1. série (s jistými událostmi ze Sebevražedného oddílu) retroaktivní kontinuitou učinil součástí nového propojeného světa, kdy zpětně jen přiznaně nesedí pár odkazů třeba na Aquamana v podání Jasona Momoy či Supermana v podání Henryho Cavilla (protože v nové realitě neexistují). 2. série Peacemakera nicméně dorazila tento rok, kdy jen pár měsíců po Supermanovi měla dle příslibu Gunna naznačit jistou formu směřování budoucího světa DCU, zároveň ovšem především jde o příběh samotného Peacemakera. Jestli totiž Gunn u svých postav něco umí, je to schopnost vstoupit do jejich nitra. A pokračovat v jejich především emocionálním vývoji.
Už samotné „minule jste viděli“ výrazně naznačuje, jak funguje vystřídání světa (Ligu spravedlnosti nahrazuje Gang spravedlnosti), dle příslibu je poté součástí 2. série zcela nová úvodní taneční sekvence. James Gunn má slabost pro hudbu, volba písně Oh Lord od Foxy Shazam poté dokazuje, že písně často nevolí náhodně. Součástí téhle písně je ostatně forma povzdechu nad tíhou života, Peacemaker poté patří mezi nejtragičtější postavy, které Gunn vytvořil za celou svou kariéru. Svým otcem byl v podstatě vychován k tomu, aby se stal smrtící zbraní, zabil kvůli němu svého bratra, jeho otec byl chodícím zlem, které musel sám jeho syn zarazit. I když se nicméně Peacemaker vydal na cestu hrdiny, pořád je vnímán jako kontroverzní osoba, která se pořád úplně nedokáže vykoupit ze všech svých hříchů. Když se tak Peacemaker dozví o alternativní realitě, ve které je Peacemaker vším, čím chtěl vždy být, snadno se nabízí, aby začal nový svět v tomto světě. I když i tento svět samozřejmě může mít své nedostatky.
Gunn si tak sice pohrává s konceptem multivesmíru, přesto mu to nebrání v tom, aby byl příběh Peacemakera vyprávěn napříč 2. sérii emotivní. Je to pořád velmi brutální a praštěné, přesto lidské a do velké míry emotivní. Je to jednoduše klasický Gunn, který svou tvorbu vždy balí do takového komplexního balíčku plného akce, humoru a emocí. Gunn musí za pochodu nějak budovat propojený vesmír a činit základy k prvkům, které mohou nějaký větší význam v tomto světě klidně sehrát až za několik let, zatím to nicméně nepůsobí dojmem, že toho začíná mít přes hlavu. A když se objeví nějaká nečekaná známá tvář či alespoň nějaké to pojítko, dává to smysl. Jen je samozřejmě těžké aktuálně soudit, jak moc efektivní to bude za pár let, až se všechna ta pojítka a budování něčeho projeví ve finální podobě.
Gunn nadále umí nějak pracovat s postavami, které ho očividně z různých důvodů baví, díky konceptu alternativní reality je navíc může představovat v trochu jiných světlech. Jedním příkladem za všechny je Auggie Smith, kdy Robert Patrick skutečně nemusí podruhé hrát kandidáta na anticenu za otce století. A práce s alternativní verzí jeho postavy je do velké míry krásným příkladem toho, že Gunn umí překvapovat i v momentech, kdy zdánlivě všechny trumfy zahodí prozrazením jednoho velkého zvratu, kteří mnohé chytré hlavičky prokoukli už po prvních pár epizodách. Prim nicméně ve finále pořád hraje především perspektiva Peacemakera, který začíná mít skutečně blízko k mentálnímu zhroucení. A skrze to může mít začít snadný pocit toho, že je snad prokletý.
John Cena herecky zraje. V prosinci 2025 ho čeká odchod do wrestlerského důchodu, kdy prozradil, že má v plánu věnovat se především herectví, je poté patrné, že herectví začal napříč lety brát seriózně. Vtipný byl už ve Vykolejené (kvůli té Gunn Cenu do role obsadil) a vlastně i v časech Hannah Montany. Napříč roky se z něj ovšem pomalu stává i věrohodný seriózní herec, který dokáže věrohodně uhrát všechny formy duševních zhroucení a momenty, které pro jeho postavu nejsou nejpříjemnější. Všechno nasvědčuje tomu, že se Cena nechce ztvárňování Peacemakera vzdát a plány zbavit se postavy nemá ani samotný Gunn, byť se poté v rámci 2. série Peacemakera uzavírá jedna kapitola osudu této postavy, dá se věřit, že potenciálně může ještě do budoucna něco nabídnout. Je příliš brzy označit Peacemakera za Cenovu životní roli? Možná ano. Právě 2. série Peacemakera ovšem může být zpětně ten projekt, který donutí pohled na Cenu jako herce definitivně změnit.
Nedá se přitom říci, že by Gunn vždycky přicházel s těmi nejrozumnějšími dramaturgickými nápady, zkrátka z toho vychází především postava Ricka Flaga Sr. v podání Franka Grilla. Dávno bylo oznámeno, že v 2. sérii bude důležitou úlohu sehrávat mimo jiné fakt, že spolu Peacemaker a Flag Sr. nemají kvůli událostem Sebevražedného oddílu (částečně platí, v kontextu nového propojeného vesmíru je nicméně něco jako nedokonalá legenda/zkreslená vzpomínka) nejlepší vztahy. Jenže tahle série je ve finále především o cestování do jiného světa a konflikt mezi Peacemakerem a Flagem je ve finiši takovým menším pátým kolem u vozu. Flag v této sérii sehrává výraznou úlohu, postupně dává jasně najevo, že nejspíše skutečně bude jednou z nejdůležitějších postav tohoto propojeného světa, dá se jen snadno argumentovat, že finální epizoda 2. série tak trochu zahodí to, co mohlo jeho postavu doposud dělat tak zajímavou. A těžko vlastně říct, zda to může jakýkoliv budoucí projekt ze světa DC Universe napravit.
8. epizoda ostatně může spousty lidí rozdělit. Jako finále 2. série není tolik velkolepá, spíše se snaží tak nějak přirozeně uzavřít všechny důležité motivy, aby nakonec vedla k jasným náznakům do budoucna. Bylo by snadné argumentovat, že konec 2. série díky tomu nepůsobí vyloženě organicky, těžko ovšem říct, jak moc to jde vlastně projektům z propojených světů vytýkat. Podobně jako u Marvel Cinematic Universe samozřejmě časem nejspíše projeví problém spočívající v tom, že si diváci budou muset nahnat všechny existující projekty, aby jim účast různých postav a formy jejich vývoje dávali smysl. Už u MCU se poté začíná projevovat to, že jde díky tolika filmům a seriálům pro mnohé o nadlidský úkol, těžko poté říct, zda je u DCU vůbec možné, aby bylo něco takového do budoucna udržitelné. Byť se již delší dobu slibuje, že se budou různé projekty odehrávat i napříč časem alternativní reality, ve které jsou lidé se zvláštními schopnosti veřejně známí už přes 300 let. 2. série Peacemakera je nicméně postavena na velmi čitelném cliffhangeru. Každý si pak musí ujasnit, zda vůbec může existovat cliffhanger, který může být uspokojivý.
Mezi největšími hvězdy 2. série Peacemakera nicméně nadále patří kreativní um Jamese Gunna. Málokdo skutečně dokáže spojovat humor s brutalitou a vážnými momenty, dodávat i zdánlivě absurdním postavám neskutečnou hloubku, pracovat i se svou specifickou vypravěčskou flexibilitou, kdy se sám několikrát přiznal k tomu, že často improvizuje či rozhoduje o stěžejních momentech na poslední chvíli. Samozřejmě se jedná o formy risků, které se Gunnovi nutně vždy nemusí vyplatit, jeho humor je ostatně pořád specifický a mnohé zvládla pobouřit už scéna plná orgií v 1. epizodě.
Gunn se chvílemi pořád projevuje jako přerostlý diblík, zároveň se ovšem jeho vypravěčská rafinovanost nedá moc zpochybňovat v momentech, kdy i sebevíce kontroverzní rozhodnutí mohou přinášet výsledek v podobě poměrně šťavnatého ovoce. Ať už si Gunn vymýšlí zcela nové nekomiksové postavy (Red St. Wild v podání Michaela Rookera) či přichází se zvraty, které mohou na vlnách humoru do jisté míry tyto zvraty shodit. Nadále nicméně platí, že je Gunnova tvůrčí duše odporně čistá. A byť se jeho tvůrčím rukopisem nejspíše mohli od prvních Strážců Galaxie už dávno přejíst, 2. série Peacemakera ukazuje, že Gunn má pořád tvůrčí odvahu, kterou by mu do velké míry mohl závidět v rámci komiksového žánru kdejaký tvůrce. Na souzení jím budovanému propojeného DCU vesmíru je nejspíše ještě brzy. 2. sérii Peacemakera nicméně Gunn dokazuje, že se pořád může skrze komiksovou tvorbu vyjádřit a přes dávku sebevíce pochybných dramaturgických rozhodnutí jí ve finále dodat něco, co se může v rámci komiksového žánru často znát jako nemožné - emoce.
2. série Peacemakera potvrzuje, že James Gunn stále ovládá schopnost kombinovat humor, brutalitu a hluboké emocionální momenty, to vše poté učinit součástí komplexního a poutavého příběhu. Postava Peacemakera, kterou John Cena postupně proměnil z kontroverzního outsidera v sympatického a tragického antihrdinu, ukazuje, jak dobře Gunn dokáže prozkoumat psychologii svých postav. A i když nejspíše mnozí pořád nepochopí, jak přesně funguje změna DCEU za DCU a budování propojeného vesmíru, který si z toho minulého bere to, co se mu hodí, jádro příběhu zůstává emotivní a čitelné.
Další komiksové dílo (především) z dílny Gunna, které je bohaté na detaily, nápadité vyprávění i šílené kreativní nápady. Peacemaker je nadále osvěžujícím seriálem nejen v rámci komiksových adaptací, zároveň je i výraznou ukázkou toho, jak může komiksový žánr nabídnout skutečné emoce. Není přitom nutné být vždy za každou cenu s Gunnem na stejné lodi, jeho tvůrčí kreativita a ochota pořád přistupovat ke snadno kontroverzním rozhodnutím je nicméně nadále obdivuhodná. Jestli má na něčích bedrech stát budoucnost tohoto propojeného světa, nejspíše by se jen těžko hledala ideálnější náhrada...