Hra, která měla nabídnout jedinečný pohled na život s OCD, trpí zásadním nedostatkem – nepříjemným vypravěčem, který výrazně narušuje atmosféru a hráčský zážitek. I přes dobré úmysly a zajímavý dokumentární obsah, se hra potýká s problémy, které ji činí téměř nehratelnou.
Úvodní uznání vývojářů
Nechci shazovat práci vývojářů, protože je evidentní, že do toho dali hodně úsilí a srdce. Jakékoliv vzdělávání v tak důležité oblasti je vždy přínosné. Nicméně, jako člověk s OCD, nemohu tuto hru doporučit. I když se v jednom ohledu snaží o slušné zastoupení, hlavní problém, který nemohu přehlédnout, je vypravěč. Ten totiž výrazně zhoršuje celý zážitek!
Frustrace z vypravěče
Vypravěč je neustále přítomný s nepříjemnými komentáři, špatnými vtipy a nevhodným smíchem. Ačkoliv je možné hlas vypnout, tím zároveň přijdete o dokumentární segmenty, které jsou na hře to nejzajímavější.
Narušení atmosféry a hratelnosti
Hra je propagována jako simulátor chůze v únikové místnosti, ale v praxi vám vypravěč vůbec nedovolí ponořit se do prostředí nebo přemýšlet samostatně. Neustále vás ruší a nedává prostor pro vlastní úvahy a hledání řešení. V každé hře s logickými prvky je důležité nechat hráče soustředit se, aby mohl sám objevovat a řešit hádanky. Tady to ale není možné, což je velký nedostatek.
Dopad na hráčský zážitek
Pokud by byla možnost vypravěče ztlumit, aniž by to ovlivnilo ostatní aspekty hry, byl by zážitek mnohem lepší. Bohužel, bez této možnosti je hraní velmi nepříjemné. Podání příběhu je tak špatné, že to až působí, jako by si hra dělala legraci z OCD, což bylo jediným důvodem, proč jsem hru dohrál – musel jsem si z toho udělat humor.
Problémy s ovládáním
Dalším problémem je ovládání, které je špatně navrženo a může snadno způsobit pohybovou nevolnost. Celkově je zážitek frustrující a obtížně stravitelný. Dokumentární části sice poměrně dobře zobrazují život lidí s OCD, ale pokud by se hra dostala do rukou širšímu publiku, mohla by vyvolat negativní reakce a zesílit předsudky vůči lidem s OCD.
Návrh na zlepšení
Můj návrh je přidat do hry tlačítko pro ztlumení vypravěče a zdůraznit, že klidný a rozjímavý zážitek je tím pravým cílem. Hra má potenciál, ale v současné podobě její provedení spíše škodí než prospívá vyprávění, které se snaží předat. Oceňuji snahu vývojářů, ale realizace bohužel pokulhává.
4. září 2024 Phantoms:Napětí a nostalgie v pixelové grafice Tato hra vás vtáhne svou temnou atmosférou a napětím, které připomíná klasiky hororového žánru. Fanoušci pixelové grafiky a her jako Silent Hill nebo Slender si přijdou na své. Připravte […] Posted in Recenze her
1. února 2024 TEKKEN - Historie herní značky Herní značka TEKKEN je jednou z nejvýznamnějších a nejoblíbenějších sérií bojových her v historii videoherního průmyslu. Od svého vzniku v roce 1994 se TEKKEN stal synonymem pro kvalitní, […] Posted in Novinky ze světa her
16. prosince 2024 Grinch – americký Vánoční příběh – 90 % Neotřesitelným kultem se stal snímek Grinch, který již získal dvě animované a jednu hranou podobu. Neodmyslitelně patří ke koloritu nejen amerických Vánoc, ale i těch mých, českých. Tuto […] Posted in Retro filmové recenze
Nejnovější komentáře