JAN FRONĚK (1974)
Studoval na VŠE Praha obor informační technologie a právo v podnikání. V letech 1994 až 1997 pracoval ve společnosti AB Barrandov, kde v raných počátcích připojování České Republiky k celosvětové síti Internet realizoval projekty využívající nových technologií – připojení Barrandovských ateliérů jako jedné z prvních firem k Internetu, e-prezentaci filmových lokací nebo realizaci projektu transferu denních prací natáčených zahraničními produkcemi do hollywoodských centrál filmových studií. V roce 1997 založil digitální agenturu Lundegaard, kde se do roku 2009 podílel mimo jiné i na
projektech digitalizace ve filmovém průmyslu. V roce 2010 založil konzultační společnost Moss & Roy, kde mimo další řídil a poradensky zaštiťoval projekt vstupu e-knih na český trh včetně implementace Digital Rights Management systému pro knihkupectví Kosmas. V poslední době se věnuje problematice marketingu filmových projektů.
Co bylo tím hlavním důvodem, že jste se rozhodli do projektu vstoupit?
Cítili jsme, že příběh má obrovský potenciál, oslovovalo nás téma samotné, protože je velmi aktuální a mezinárodně srozumitelné, zároveň nás lákala možnost natočit celovečerní film pro teenagery, kteří jsou českými filmaři opomíjeni, a po dlouhých letech také vrátit tak populární sport, jako je hokej, na plátna českých kin. Celé to začalo v roce 2017, kdy jsme s Tomášem Polenským pracovali na jiných projektech, a on přišel s nápadem natočit
krátký film o nepřiměřené reakci na šikanu v hokejové šatně. Téma se ukázalo natolik nosné, že nakonec začal vznikat scénář celovečerního filmu. Postupně jsme přizvali ke spolupráci brněnskou scenáristku Irenu Kocí a tři dramaturgy. Vývoj a financování trvaly přibližně 2 a půl roku, v létě 2019 jsme začali natáčet.
Pokud byste měli nalákat diváky do kina, proč mají jít právě na Smečku?
Po dlouhé době tu máme český film o českých teenagerech, který je natočený pro ně a o nich. Naše postavy mluví současným jazykem, ve filmu zní současná hudba včetně skvělého songu rappera Renne Danga. Film je velmi autenticky natočen a celou dobu dává divákům pocit, že tento příběh by mohl být skutečný. Nám se také moc líbí, že přináší naději, a na rozdíl od jiných filmů s podobným tématem divákům říká, aby se nevzdávali a bojovali za sebe. Na Smečce je zároveň skvělé, že to je film, který má šanci zaujmout jak chlapce, tak dívky, jak teenagery, tak i jejich rodiče, z nichž mnozí v našem příběhu možná poznají sami sebe.
Co vás jako producenty čeká v nejbližší době?
Smečka má za sebou úspěšný mezinárodní start v Koreji, v září se představí v hlavní soutěži na MFF pro děti a mládež ve Zlíně a hned vzápětí také na festivalu Finále Plzeň. 7.října máme slavnostní premiéru v Praze a 8.října film vstupuje do české distribuce. Na všechny tyto akce bude pak navazovat distribuční a také festivalový start v koprodukčních zemích. Náš zahraniční distributor LevelK je velmi aktivní na poli dalších mezinárodních prodejů, které zatím nesmíme prozrazovat, nicméně v každém případě se na Smečku v roce 2021 určitě mohou těšit diváci TV Prima, která je hlavním partnerem filmu, a diváci kanálu HBO ve více než 10 evropských zemích.
Nejnovější komentáře