Kritiky.cz > Horory > Para Elisa (2013)

Para Elisa (2013)

rp Para Elisa13 cover.jpg
rp Para Elisa13 cover.jpg
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Chtěla si při­vy­dě­lat, mís­to toho se z ní sta­la nedob­ro­vol­ná hrač­ka psy­chic­ky naru­še­né díven­ky.

Blíží se konec škol­ní­ho roku a stu­den­ti se chys­ta­jí na závě­reč­ný výlet na Madeiru, kde chtě­jí uspo­řá­dat roz­luč­ko­vou mega­pár­ty. Bude to však stát hod­ně peněz a Ana jich zrov­na moc nemá. Rodiče jí nepo­mů­žou a tak je nuce­na si najít prá­ci. Rozhodne se dělat chůvu malé hol­čič­ce a vydá­vá se na poho­vor. Brzy poté co pře­kro­čí práh bytu paní Diamantiny, však začne své­ho roz­hod­nu­tí veli­ce lito­vat. Jak se uká­že, Elisa není vůbec malým dítě­tem, ale psy­chic­ky naru­še­nou dospí­va­jí­cí dív­kou, kte­ré by se muse­la sou­stav­ně věno­vat. Chce z bytu ode­jít, ale je para­ly­zo­vá­na a nedob­ro­vol­ně se z ní stá­vá živá hrač­ka. Únik je téměř nemož­ný a teror může zapo­čít… 

Režie: Juanra Fernández
Rok výro­by: 2013
Délka: 75 min
Země: Španělsko
Alternativní název: For Elise
Hrají:
Ona Casamiquela…(Ana)
Ana Turpin…(Elisa)
Luisa Gavasa…(Diamantina)
Jesús Caba…(Alex)
Sheila Ponce…(Úrsula)
…a dal­ší

Docela jsem se na ten­to špa­něl­ský kou­sek těšil, pro­to­že je nej­čas­tě­ji při­rov­ná­ván k aus­tral­ské­mu The Loved Ones, jen­že jak se uká­za­lo, neša­há mu ani po kot­ní­ky. Stále čas­tě­ji mi začí­ná při­pa­dat, že špa­něl­ská tvor­ba začí­ná v posled­ní době lehce upa­dat na úkor kupří­kla­du té fran­couz­ské. Jaume Balagueró je samo­zřej­mě čís­lo jed­na, ale vět­ši­na ostat­ních se jej sna­ží jen napo­do­bo­vat a moc se jim to neda­ří. Juanra Fernández je ve svém obo­ru tepr­ve začá­teč­ní­kem, ale pokud na sobě nezačne víc makat, sta­ne se jeho dal­ší tvor­ba jen prů­měr­ným pato­sem a brzy upad­ne v zapo­mně­ní. Tento oby­čej­ný thriller je toho jas­ným důka­zem.

Pokud totiž někdo láká na psy­chic­ký teror, tak je potře­ba mu jej i sluš­ně naser­ví­ro­vat a ne že zůsta­ne jen u tuc­to­vé­ho názna­ku a jedi­nou věcí, kte­rou se dá „teror“ nazvat je řev jed­né z here­ček, při kte­rém vás začnou bolet ušní bubín­ky. Oceňuji, že si Fernández napsal i scé­nář, jen­že v něm zůsta­lo tolik děr, že ani výrob­ci emen­tá­lu by se nemu­se­li sty­dět. Potenciál fil­mu zůstal z polo­vi­ny nevy­u­žit, spous­ta věcí je nedo­ta­že­ných do kon­ce, vět­ši­na zají­ma­vé­ho mimo záběr kame­ry a sto­páž moh­la být klid­ně del­ší, pro­to­že usek­nu­tý konec mě pěk­ně nasral. Když k tomu při­dám i „kla­sic­ké“ nelo­gic­ké cho­vá­ní a situ­a­ce, nejsem schop­ný tomu­to fil­mu dát pros­tě víc než oby­čej­ný prů­měr.

Po jeho zhléd­nu­tí však začí­nám váž­ně uva­žo­vat, že si v prá­ci posbí­rám pár mašli­ček z hroz­no­vé­ho vína a svá­žu s nimi svo­jí sta­rou, abych si vyzkou­šel, jest­li to váž­ně fun­gu­je. To si samo­zřej­mě dělám prdel, stej­ně jako si jí ze mě dělal sám reži­sér.  Navíc mi při­šlo, že atmo­sfé­ra trpě­la nej­ví­ce tím zbě­si­lým stři­hem a hopsá­ním kame­ry z mís­ta na mís­to. Místo aby napě­tí gra­do­va­lo a teror začal při­dá­vat na inten­zi­tě, tak atmo­sfé­ra uva­da­la kaž­dým dal­ším zábě­rem. Sorry, ale v roce 2014 mě už nevy­dě­sí dvě hol­ky v zakr­vá­ce­ných kalhot­kách, kterak se valí po pod­la­ze a taha­jí se za nohy.

Hodnocení:
50%


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,60822 s | počet dotazů: 265 | paměť: 72043 KB. | 28.04.2024 - 10:33:00