EA patří mezi vydavatele, kterým se v posledních letech spíše nedaří, alespoň co se kvality vydaných titulů týče. Dostáváme od nich tak pouze bugy prorostlé nedodělané tituly bez nápadu (ano myslím tím hrozný Battlefield 2042), tituly prorostlé mikrotransakcemi (všechny EA SPORTS hry, SW Battlefront 2…) nebo rovnou snahu potopit celé oblíbené vývojářské studio, když chtěli těžit z úspěchu ostatních (Anthem jim prostě nikdy neodpustím). Co mají tyto neúspěšné tituly společného? Snahu o snadný profit vydavatele skrze multiplayer. Jenže multiplayerový trh je zkrátka přehlcen kvalitními tituly a hráči tak neradi každý rok mění svůj oblíbený titul, obzvlášť když přináší pouze pochybné novinky. Proto jsem rád, že dali zelenou vývojářům z Respawn Entertainment pro vytvoření Fallen Order, protože ač má tento rádoby souls like titul nějaké mouchy, jedná se o velmi dobrou single player hru ze světa Star Wars.
Fallen Order je dobrodružnou adventurou s prvky RPG jejímž hlavním protagonistou je Cal Kestis. Cal je jediský padawan, který se po Order 66 ukrývá na planetě Bracca. Pro záchranu přítele je nucen použít Sílu, a tím pádem na sebe i upoutá pozornost císařské inkvizice, které má za úkol najít zbylé Jedi. Calovi se podaří z planety utéci, ale návratem k síle se z něho stává poslední žijící Jedi a on tak stojí před úkolem pokusit se obnovit řád Jedi, nebo rukou inkvizice zemřít.
Sázka na nového sympatického hrdinu se vyplatila
Nutno podotknout že Cal přináší do světa SW relativně čerstvý vánek. Je to mladý Jedi, který v první řadě není rozhodnut u svém novém poslání a cestu k Síle a řádu Jedi si po celou hru hledá. Zároveň se hra vyhýbá zajetému SW klišé mezi volbou temnou a světlou stranou síly – zejména tím, že rozhodování ve hře vůbec není, ale nechybí. Calovo chování je většinou uvěřitelné a jako hlavní protagonista snadno obstojí. Vedlejší postavy v podobě bývalé mistryně Jedi Cere Junda, pilota Greeze Drituse a dalších, nejsou zářným příkladem scénáristického umu, ale neurazí. Zejména jedna postava vyloženě působí jako na sílu vložený filler, s další má oproti tomu Cal úžasnou chemii, že už se těším, kam to autoři povedou v dalším díle.
Podobná situace jako s vedlejšími postavami je i s bossy. Na to, že hra koketuje se souls like hrami, a na nejtěžší obtížnost hráč musí opravdu načíst chování bossů, tak většina ze soubojů nijak nevyčnívá a v hlavě mi zůstal snad jen přerostlí netopýr (a to jen z tohoto důvodu). Jeden bossfight si odehrajete rovnou třikrát… Jasně, autoři nemuseli vymýšlet všemožné příšery, ale mohli vymyslet zajímavé arény, nečekané zvraty, originální útoky nepřátel nebo způsoby, jak nepřítele zlikvidovat. O až trapně působících nahodilých bossech v podobě žoldáků ani není důvod psát.
Mnoho nevyužitých příležitostí
Jak jsem zmínil výše, jedná se v podstatě o souls like hru. To spočívá zejména v respawnech vaší postavy po smrti. Ty probíhají na checkpointech a po smrti ztrácíte část vaších zkušeností. Ty po úspěšném zásahu nepřítele, který vás zabil získáte zpět. Podobné je to i se souboji, kdy vám povětšinou nestačí pouhé klikání myši ale, zejména na vyšších obtížnostech, musíte načíst pohyby nepřátel a reagovat na ně. Nechybí tak perfektní parry nebo dodge. V hratelnosti mi ale chybí variace. Můžete sice používat sólo meč nebo tyč (dva meče ne), ale postrádám možnost používání jiných zbraní ve stylu Jedi Knight: Jedi Outcast/Academy. Dále je ve hře pomálu schopností, kterými Cal disponuje.
Ve hře se ocitnete na několika planetách, z nichž nejvýraznější je pro fanoušky SW starý známý Kashyyyk, nebo pro mě velice frustrující Dathomir. Lokace jsou ve směs pěkně zpracované, ač autoři nevyužili nekonečné možnosti předaleké galaxie, a tak kromě dvou výše zmíněných působí tuctově. Autoři bohužel odflákli textury vzdálených prostor, a tak ve chvílích kdy nad planetou přelétáte a máte výhled který měl mít WOW efekt, má to spíše efekt WTF. Největším kamenem úrazu je ale absence fast travelu což při koridorovém stylu procházení lokacemi v podstatě eliminuje opětovný průchod lokacemi. Komu by se chtělo půl hodiny procházet lokací tam a zpět jen proto, aby získal novou barvu ponča?
Fallen Order má mouchy, z davu vyčnívá v podstatě pouze tím, že je to hra ze světa SW. Ale je to dobrá hra, která sice neoslní příběhem, postavami, ani hratelností, ale přesto to do sebe všechno tak nějak dobře zapadá. A hlavně potěší, protože přináší to, co hráči chtěli – dobrou SP hru se světelnými meči. Za to EA děkuji a doufám že mouchy autoři z Respawnu ve Star Wars Jedi: Survival vychytají a dodají nám další pecku.
70%
Nejnovější komentáře