Původní inspiraci filmu G-FORCE poskytl pětiletý syn režiséra Hoyta H. Yeatmana jr., který přinesl domů ze školy morče a prohlásil, že by bylo úžasné, kdyby z morčat mohli být vojáci.
- Několik prvenství: G-FORCE je prvním 3D filmem Jerryho Bruckheimera. Současně je prvním filmem, v němž se objevují morčata coby tajní agenti!
- Myšlenka na to, že by zvířata mohla fungovat jako tajní špióni, není jenom filmovou fantazií, internet je plný zmínek o zvířat od švábů (s miniaturními kamerami) až po delfíny (vycvičené k detekci min) či veverky (vybavené záznamovým špionážním zařízením), figurující ve vládních přísně tajných experimentech.
- Pokud existuje někdo, kdo je schopen režírovat vysoce akční a po stránce vizuálních efektů nadupaný film v hlavní roli s počítačově generovanými morčaty, je to Hoyt Yeatman, držitel Oscara za Nejzásadnější počin v oblasti vizuálních efektů za film Propast a současně také držitel Scientific and Technical Achievement Certificate, který mu Akademie udělila za jeho převratnou práci v oblasti počítačových triků.
- Vedoucí týmy vizuálních efektů, Scott Stokdyk (z firmy Sony Imageworks) získal za svou skvělou práci dva Oscary, včetně Oscara za Nejzásadnější počin v oblasti vizuálních efektů za snímek Spider-man 2.
- Pro malé hrdiny filmu bylo třeba navrhnout a vytvořit ohromné množství posledních vymožeností špionážní techniky – včetně ergonomické klávesnice do řídícího centra, kterou používá Speckles (krtčí pracky nejsou pro psaní na klávesnici zrovna ideální!)
- Když filmový padouch začne používat domácí spotřebiče, které ožijí (pochopitelně proto, aby si zajistil vládu nad světem), byla řada z těchto spotřebičů stylizována do zvířecí podoby, například myčka a sušička se chovají podobně jako gorilí samci.
- Kde se ti malí tajní agenti ocitli? Tvůrci filmu vynaložili velké úsilí na to, aby stvořili co nejrealističtější morčata, jaká jen dokázali, zasadili je jak do skutečného, tak do virtuálního světa, a vše složili dohromady tak, že diváci vidí jeden kompaktní a uvěřitelný svět. Výsledkem je technologická špička, která kombinuje animaci a skutečný svět do podoby 3D filmu.
- Pozor na to! Tvůrci filmu aplikovali technologii „průniku promítacím plátnem“, která 3D postavám nabízí možnost „vylétnout“ z filmu přímo mezi diváky.
- Pro záznam skutečného světa ze zvířecí perspektivy byly použity speciální kamery. „Cvrlikající kamera“ (pojmenovaná podle zvuku, který vydává) byla schopna natáčet své okolí v úhlu 360 stupňů, takže ho posléze mohli tvůrci filmu vytvořit v kompletní počítačové verzi, a „Mooch Vision“, 35mm kamera, vybavená ultraširokoúhlým objektivem typu „rybí oko“, která napodobovala způsob, jakým svět vidí moucha Mooch.
- Zelené myšlení: Největší kulisy celého filmu, laboratoř dr. Bena Kendalla (stvořitele G-FORCE), byly z velké části postavené z kovů, šrotu a recyklovaných elektrických součástek, včetně jednoho upraveného kokpitu z osobního tryskáče. Krtek Speckles žije v prostředí doslova nabitém repasovanými mobilními telefony a jejich součástkami.
- Místo, kde se nachází domov Bena Kendalla, je na recyklaci také velice závislé. Jde o dům v Redondo Beach v Kalifornii, postavený výhradně ze starých lodních přepravních kontejnerů.
- Jako malý měl herec Sam Rockwell morče jménem Ralph, které mělo ve zvyku snažit se ukousnout prst z ruky, která ho právě krmí.
ZAJÍMAVOSTI O VIZUÁLNÍCH EFEKTECH VE FILMU G-FORCE
Celkový počet záběrů s vizuálními efekty: 1287
Kompletně počítačově generovaných záběrů: 480
Doba renderování efektů: 18 247 198 hodin zpracovávání
Potřebná úložná kapacita: 515TB
Stopáž digitálních efektů ve filmu: 61 minut
Nejdelší čas renderování jednoho políčka filmu: 125 hodin
Modelů postav: 128 (včetně 15 modelů robotů)
Model robota Clusterstorm:
vysoký jako osmipatrový dům
přibližně 78 000 geometrických prvků
přibližně 16 300 000 polygonů
Statistika renderování srsti a chlupů:
Postava Záběrů celkem Vyrenderováno jednotlivých chlupů
Darwin 667 80 825 048 850
Juarez 378 43 607 021 142
Blaster 430 59 489 443 968
Hurley 421 64 947 764 426
Speckles 148 16 968 294 468
Bucky 56 1 956 622 016
Myši (x3) 48 4 137 058 740
Mooch 63 24 632 976
Celkem vyrenderováno chlupů: 271 955 886 586
271 955 886 586 je počet, rovnající se 91% množství hvězd v naší Galaxii či 2.6 násobku celkového počtu lidí, kteří za dobu existence lidstva obývali naši planetu!
Nejnovější komentáře