Kdyby se dělala anketa, jejímž cílem by bylo poodhalit jméno osoby, která nejvíce nenávidí Spojené státy americké, zřejmě bychom se dočkali nečekaného výsledku. Nevyhrál by ji totiž Usama bin Aladin, ani Saddám Husajn, ale někdo, kdo je v zámoří, resp. v jeho filmových vodách poměrně vážen. Roland Emmerich, strůjce nejvelkolepějších katastrofických filmů všech dob, dává svou averzi vůči zastavěným americkým metropolím veřejně znát v pravidelných časových intervalech. Těžko odhadnout, čím tohoto režiséra namíchl třeba takový New York, pravdou však zůstává, že už na něj vyslal hordu mimozemšťanů, učinil z něj hnízdečko a procházkový parčík pro obrovskou ještěrku a teď - aby toho nebylo málo - se jej rozhodl konfrontovat snad se všemi přírodními katastrofami, jaké na této planetě existují - tornády počínaje a přívalovými vlnami (nikoli) konče.
Katastrofický snímek Den poté , ač by se mohlo zdát, že je jen dalším kouskem z dlouhé řady Emmerichových titulů, v nichž jde především o prezentaci nejmodernějších trikových technologií, se od výše nakousnutých filmů ( Godzilla , Den nezávislosti ) výrazně liší. Samozřejmě, že se i tentokrát dostává do ohrožení celá Země - a zejména samotný New York a L.A. - nyní si však režisér bere do parády problematiku, jejíž váha je natolik veliká, že by mohla být jen stěží vržena na bedra jediného hrdiny.



Samozřejmě, teď by mohl někdo namítnout, že naprosto stejný byl i Den nezávislosti a Godzilla (mimochodem - oba filmy jsem viděl několikrát), ale to je - alespoň v mém případě - tvrzení, které nemohu přijmout. Akce je v Dni poté asi tolik jako orlích hnízd v beskydských lesích. A úplně nejhorší je na tom právě to, že většina scén, které by měly diváka napnout a donutit k pochybám, se míjí svým záměrem. Věčná to škoda.

V posledním odstavci nehodlám nic obkecávat. Jednoduše řečeno, na Den poté jsem se nijak extra netěšil, přesto jsem věřil, že se u něj alespoň obstojně pobavím. To jsem se ale sekl (a rovnou do prstu:-)). Kdybych dal na rady jednoho kritika a místo filmu zhlédl trailer, v němž je sestříháno to nejlepší z celého snímku, nemusel jsem se skoro dvě hodiny trápit a sledovat něco, co by bylo mnohem účinnější jako alternativa „počítání oveček“ v pozdních nočních hodinách.
Photo © 2004 20th Century Fox Film Corporatio





















(4,91 z 5)