Kritiky.cz > Filmy > Filmové premiéry > DOBRODRUŽSTVÍ PANA PEABODYHO A SHERMANA – ANIMACE, DESIGN – A PŮVOD PŘÍBĚHU

DOBRODRUŽSTVÍ PANA PEABODYHO A SHERMANA – ANIMACE, DESIGN – A PŮVOD PŘÍBĚHU

1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Herci a jejich výkony jsou kritickými elementy v utváření postav a jejich vztahů, ale Minkoff a Schwartzová zároveň přiznávají velkou zásluhu svým animátorům. Jejich „neznámá“ práce z nich opravdu dělá, jak říká režisér „herce za počítači.“

„Jsou skutečnými interprety,“ pokračuje. „Ujmou se modelu trojrozměrné postavičky a přivedou ji k životu. Musí se jim dostat do hlav, srdcí a duší, aby pochopili, kým jsou a jak by se měly chovat.“

Schwartzová tuto myšlenku rozvádí, když říká, že všichni animátoři „jsou sami herci a to byl jeden z největších darů tohoto filmu. Opravdu se do postav zamilovali a udělali je skutečnými.“

Animátoři se ujistili, že Peabody, kterému jeho super genialita sluší, je dvounožec, který se nosí se sebedůvěrou. Animační tým zachránil jeho čtyřnohé chování (typické pro psy) v několika speciálních případech, kdy má Peabody více instinktivní, méně intelektuální reakci na danou situaci.

Podle Jasona Schleifera, vedoucího oddělení animace postav, se Peabodyho prominentní čenich stal pro animátory zcela mimořádnou výzvou, když ho měli rozhýbat. „Pokud se Peabody podívá přímo na kameru a usměje se, neuvidíte to, protože koutky jeho úst lemují kulatý čumák. Strávili jsme hodně času tím, že jsme ho jen malinko otáčeli, abyste mohli jeho ústa vidět, když se usměje. Během animování jeho obličeje jsme si užili hodně legrace, ale i komplikací, které jsme museli překonat, abychom docílili opravdu hezkého a přitažlivého výsledku.“

„Peabody je velmi vyrovnaná postava, která má odpověď a plán pro řešení každého problému,“ pokračuje Schleifer. „Bez ohledu na to, co se mu přihodí, nikdy není zaskočen. Užívali jsme si proces, kdy jsme museli vymyslet co nejefektivnější a zároveň umírněný způsob jeho reakcí na danou situaci.“

V případě Shermana se Schleifer a jeho tým ujistili, že se cítí a vypadá jako dítě. „Podíval jsem se na své vlastní děti, abych viděl, jak se projevují v určitých situacích, a objevil jsem zajímavé klukovské reakce, které Shermanovi pomohly, aby působil autenticky, a které podporovaly jeho příběh plný dobrodružství a změn.“

Největší výzvou bylo rozanimování Shermanovy nadměrně veliké hlavy (Schleifer ji označil za „giganticky enormní“). Ta sice postavě malého kluka dodala půvab a vtip, ale zároveň způsobila, že se třeba i jednoduché otočení krku stalo poněkud problematickým. „Je tak velká a přitom je připojena k drobounkému krku. Takže jsme do jednoduchého otočení hlavy museli zapojit celé Shermanovo tělo,“ vysvětluje. „Jinak by to vypadalo, že se prostě ulomí!“

Výrazné brýle jsou klíčovým prvkem, které otec se synem sdílí. Animátoři museli s brýlemi a obočím postav manévrovat opatrně, aby měli jistotu, že Peabody a Sherman budou schopní vyjádřit nezbytné výrazy a emoce. „Brýle jim oběma zakrývají obočí. Kdybychom s tím nic neudělali, nikdy byste neviděli, jak se mění výrazy jejich tváře,“ říká Sander. „Takže když Peabody a Sherman vyjadřují nadšení, museli jsme jim nechat obočí vyskočit až na vršek hlavy. A když šlo do tuhého, obočí jim pokleslo rovně dolů a zakrylo jim oči.“

DOBRODRUŽSTVÍ PANA PEABODYHO A SHERMANA je založeno na milovaných postavách, které se poprvé objevily na konci 50. let a začátku 60. let v animovaném televizním seriálu Rocky and His FriendsBullwinkle Show, kterou produkoval Jay Ward. Postavy si zahrály v dílech Peabody’s Improbable History, které natočil Ted Key. Peabody byl namluven Billy Scottem, zatímco Shermanovi propůjčil svůj hlas, dospělý herec, Walter Tetley.  Dohromady tenkrát vzniklo 91 krátkých filmů, každý z nich trval asi čtyři a půl minuty.

Současný snímek aktualizuje klasickou dvojici, psa a jeho syna, pro dnešní diváky. Využívá k tomu nejmodernější CG animaci a 3D. Při tom si ale zachovává kouzlo původního kresleného seriálu. „Film je poctou oblíbenému seriálu,“ říká Alex Schwartzová, „včetně ČASOMATU a Peabodyho skvělých slovních hříček, které jsou do filmu vetkány. V současné filmové adaptaci najdete hodně DNA z původního seriálu.“

Dcera Jay Warda, Tiffany, je strážkyní otcova dědictví a úzce spolupracovala s tvůrci, aby se ujistila, že DOBRODRUŽSTVÍ PANA PEABODYHO A SHERMANA zůstalo věrné Jayově vizi. Výsledek, jak sama přiznává, je vším, v co doufala.

„Film, stejně jako Jayovy krátké animované filmy, nikdy nepromlouvají pouze k dětem,“ říká Tiffany Wardová, která je na filmu výkonnou producentkou. „Dělal je stejně tak pro dospělé. Tento film je pro mě a mou rodinu splněným snem – vidět práci mého otce, po více než 50ti letech, na filmovém plátně ve 3D a v produkci DreamWorks Animation. Je to velkolepé. Jay by byl tak neuvěřitelně pyšný. Tento film je pro mě především emocionálním zážitkem, protože pro mě byl můj táta jako Peabody – skutečný génius.“

Minkoff je Tiffany vděčný za její nápady a podporu. „Tiffany byla velkým zastáncem filmu a zastáncem mé osoby. Byla to úžasná spolupráce.“

Někteří z tvůrců a herců s velkou láskou a obdivem vzpomínají na originální seriál. Stephen Colbert již zmínil své dětské vylomeniny, když se plížil do obývacího pokoje, aby se mohl tajně na seriál dívat. A Rob Minkoff podobně vzpomíná, jak seriál sledoval a jak se mu líbily jeho postavy. „Byl jsem velmi šťastný, že jsem dostal šanci přivést je k životu na filmovém plátně a do našeho moderního světa.“

Co se týče stylového přístupu, Minkoff a výtvarník David James přijali design poloviny dvacátého století jako v krátkých televizních filmech. „Bylo důležité, aby film působil jako z té doby, ale aby byl zároveň nový,“ vysvětluje režisér.

Tato estetika se odráží i ve vybavení Peabodyho střešního apartmá do té míry, že když filmovou podobu bytu uviděla Tiffany Wardová, byl to pro ni, jak sama popisuje, šok. „Je to téměř identické s domem mého otce. Židle od Charlese Eamese, obloukové lampy, umělecká díla a police. Běhal mi mráz po zádech.“

V případě sekvencí cestování v čase umění každého historického období informovalo jeho filmovou estetiku. „V renesanční Itálii například vidíme paletu barev, která je běžná na renesančních obrazech,“ zmiňuje Minkoff. „V osmnáctém století ve Francii jsme použili design, který evokuje dvůr Marie Antoinetty. I když je pravda, že jsme si dovolili pozměnit podobu pařížských kanalizačních štol, které jsou ve filmu mnohem jasnější, než ve skutečnosti.“

*    *    *    *

            Když byla práce na filmu téměř u konce, proslulý hudební skladatel, Danny Elfman, začal skládat hudbu. Ta byla později nahrána v AIR, bývalém kostele, který legendární producent skupiny Beatles, George Martin, proměnil na nahrávací studio.

Minkoff říká, že Elfman byl pro film ideální volbou, protože „má rád zvláštnosti a pochopil výstřednost vztahu pana Peabodyho a Shermana a využil toho ve své hudbě. Opravdu to příběhu dodává další rovinu.“

„Jeho hudba je rozmarná, nápaditá a zábavná.  Skutečně ve filmu promlouvá jako další hlas,“ dodává Schwartzová.

Elfman zase říká, že miluje skládání hudby pro animované filmy, které mu umožňují „hudebně vyzkoušet neprobádané, od opravdu velkého po opravdu malé, svérázné a skandální a pak najednou velmi emotivní. Když skládám, rád vedu všechno do extrémů. A tohle je ten druh hudby, která mě moc baví.“

Další hudební perličkou ve filmu je píseň s výstižným názvem Way Back When od kapely Grizfolk, která běží v závěrečných titulcích. Kapela o ČASOMATU nic nevěděla, takže to byla šťastná náhoda, že se název písně a zázračné filmové cestování v čase shodují. Ale jinak byla témata písní vždy promyšlena, aby pomohla zprostředkovat příběh pana Peabodyho a Shermana a jejich vzpomínky na společné zážitky.

Vedle toho se ve filmu také objeví jedno emocionální intermezzo. Když Peabody vzpomíná, jak si osvojil Shermana, hraje k tomu balada Beautiful Boy od Johna Lennona.

DreamWorks Animation SKG uvádí v produkci PDI/DreamWorks  DOBRODRUŽSTVÍ PANA PEABODYHO A SHERMANA. Režie: Rob Minkoff. Producent: Alex Schwartzová a Denise Nolan Cascinová. Výkonný producent: Tiffany Wardová, Eric Ellenbogen a Jason Clark.  Scénář: Craig Wright, slavný dramatik, který byl zároveň vedoucím scénáristou televizních seriálů Odpočívej v pokojiDirty Sexy Money. Scénář vznikl podle televizního seriálu, který produkoval Jay Ward. Hudba: Danny Elfman. Soundtrack k filmu je možné zakoupit na webu Relativity Music Group.   MrPeabodyAndSherman.com


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 50 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 2,87496 s | počet dotazů: 240 | paměť: 57152 KB. | 21.10.2024 - 20:38:29