Scénář: Brian Michael Bendis
Kresba: Různí
Přechod Briana Michaela Bendise, jednoho z nejvýznamnějších scénáristů moderní éry, od Marvelu k DC byla velice zásadní událost, kterou málokterý fanoušek očekával. Na jednom se však mohli shodnout úplně všichni: Po několika zásadních přešlapech u Marvelu bylo načase, aby už konečně došlo k zásadní tvůrčí změně. A to se víceméně naplnilo. Série, jež měl Bendis u Marvelu rozpracované, se dočkaly svých zakončení, zatímco u konkurence začal pracovat hned na několika zcela odlišných řadách. Ať už jde o týmovku "Young Justice", restartovaný autorský počin "Scarlet" nebo událost gigantických rozměrů jménem "Event Leviathan", všechny projekty měly něco do sebe a byly svěžím větrem do plachet DCčka. Ovšem to nejzásadnější jsem tady schválně nezmínil, a to konkrétně Posledního syna z Kryptonu.
Superman se dočkal nového směru, protože Bendis si na paškál vzal obě aktuálně vycházející řady, tedy "Action Comics" a "Superman". Ale ještě předtím jsme se dočkali uzavřené minisérie "Man of Steel". Ta měla sloužit jako nástavba k oběma již zmiňovaným sériím. Proto se nám tady budují dějové linie, jež se mnohem více prohloubí až později. A mimo to se nám představují nové postavy, ať už jde o nového kosmického záporáka, který má co do činění s minulostí Kryptonu, anebo o několik nových pomocníků. Abych nezapomněl, i Supermanovi se děje hodně věcí. Obzvlášť kolem jeho rodiny se toho přihodí více, než by někdo mohl na první pohled předpokládat.
Už v prvním sešitě z minisérie "Man of Steel" nám Bendis naplno ukazuje, kam bude chtít s postavou Supermana směřovat. Novou hrozbu nám představí v úvodní sekvenci z kosmu, zatímco hlavního hrdinu posílá do akce na záchranu nevinných občanů z hořící budovy. Postupně se nám začínají na scéně objevovat další důležité postavy a děj se začíná více prohlubovat, což rozhodně není špatné, ovšem jejich vývoj na mě nezapůsobil tolik, jak by měl. Taková velitelka hasičského sboru sice má potenciál, který podle mě bude naplno využit v dalších dílech, jenže tady mi zatím neseděla tak, jak bych chtěl. A to mohu říct i o dalších postavách, jež buď hrají větší roli, anebo se objeví jenom na pár sekund.
Tou nejhorší složkou celého komiksu je záporák. Nejenom že působí strašně genericky, svým vzhledem a způsobem chování doslova a do písmene připomíná mnohem známějšího Doomsdaye, ale také má velice neoriginální motivaci. Díky tomu, jak nezajímavě byl napsán, si dokonce ani nemohu vybavit jeho jméno, což také něco značí. Zmatečné skoky v ději tomu také výrazněji nenapomáhaly. V tomto ohledu bohužel nemohu moc chválit, takže budu jenom v hloubi duše doufat, že se scénárista polepší a záporáka lépe vykreslí.
Také mi vadilo neustálé střídání kreslířů. Kromě dvou hlavních kreslířů, Ivana Reise a Jasona Faboka, se tady dočkáte i několika dalších, kteří sice nekreslí špatně, ale jejich styl vás moc neohromí. To by však nevadilo, kdyby jednotlivé styly takzvaně nebily do oka. Když kupříkladu máte velkolepou akční pasáž, která je nakreslena více kreslíři, odlišnost jednotlivých stylů se na panelech dosti snadno projeví. Působí to místy rušivě a, dá se říct, nekonzistentně, protože v komiksu nemáte jednoho kreslíře, který by nakreslil úplně všechno. Naštěstí i tak není kresba na nejhorší úrovni. Kreslíři odvádí slušnou práci, s panelováním se snaží co nejvíce vyhrát, ani na designy postav nezapomínají.
Co ovšem musím pochválit, je práce se Supermanem coby postavou. Bendis jej dokázal krásně vykreslit jako nebojácného hrdinu, jenž pro život nevinných lidí dokáže udělat cokoliv, ale zároveň mu dal špetku lidskosti. Musím pochválit také slušné tempo vyprávění a akci, která pěkně odsýpala a měla něco do sebe. Kdybych tuto recenzi psal hned po dočtení, určitě bych byl mnohem kritičtější. Když se ale nad tím zamyslím, minisérie "Man of Steel" svou roli plní docela pěkně, zejména jako příprava k něčemu většímu. I přesto si nicméně myslím, že jsou lepší komiksy se Supermanem k pohledání.
Nejnovější komentáře