06. 10. 11 - Elitní zabijáci
Ti nejlepší nájemní zabijáci proti příslušníkům elitní vojenské jednotky. Thriller Garyho McKendryho slibuje výjimečný zážitek. Vznikl podle kontroverzního bestselleru Ranulpha Fiennese, který je podle slov autora autentickou reportáží z nebezpečného světa, o jehož existenci nemají normální smrtelníci ani tušení. A ti, kdo o něm tušení měli, už nejsou mezi živými.
Pohádkově bohatému ománskému šejkovi zbývá posledních pár měsíců života. Než mu vyměřený čas vyprší, chce dostat na talíři hlavy mužů, kteří zabili jeho tři syny. Nabízí svá ropná pole, což je velmi lákavá nabídka, ovšem odpovídá nelehkému zadání. Obětmi šejkovy odplaty se mají stát příslušníci britských speciálních jednotek (SAS), elitní, všestranně vybavení vojáci, kteří jeho hochy připravili o život během války o Omán. Tuhle pracovní nabídku, ovšem bez konkrétních detailů, dostane Hunter (Robert De Niro), legenda mezi nájemnými zabijáky. Když po příletu do Ománu zjistí, že má zlikvidovat příslušníky SAS, nechce úkol vzít. S tím se tak trochu počítalo, protože Hunter má být jen návnadou ve složité hře, jejímž cílem je najmout na tenhle mimořádný úkol Dannyho (Jason Statham). Hunterův žák a přítel je ve svém oboru absolutní jednička, bohužel ho před časem pověsil na hřebík. Pokud práci vezme a zabije tři esa SAS, zůstane Hunter naživu. V opačném případě má smůlu. A protože Dannymu kdysi zachránil život, je jasné, co se bude dít.
Kromě toho, že trénovaní vojáci nebudou snadnými terči, číhá nebezpečí i v mocné tajné organizaci, která je chrání, a oni pro ni za to vykonávají špinavou práci. V čele „bodyguardů“ příslušníků SAS stojí jejich bývalý člen Spike (Clive Owen), který chce kolegy ochránit za každou cenu. Danny a Spike jsou jako dvě nukleární hlavice letící proti sobě. Takovou akční explozi, k jaké dojde po jejich střetu, jste už dlouho v kině nezažili.
Kniha Ranulpha Fiennese, který sám v SAS sloužil, vyvolala pozdvižení. Oficiální místa na jedné straně tvrdila, že její obsah neodpovídá skutečnosti, na druhou stranu nedodala svou verzi událostí, protože prý spadají mezi utajované skutečnosti. „My jsme neřešili, jestli to, co je v knize, odpovídá či neodpovídá realitě. My jsme věděli, že je to fantastický příběh. A podle něj jsme chtěli natočit skvělý film,“ říká režisér Gary McKendry.
06. 10. 11 - Jeden den
Odlehčenou náladu babího léta podtrhne sympatický snímek JEDEN DEN s Anne Hathaway a Jimem Sturgessem v hlavních úlohách. Předlohou filmu s neobyčejným příběhem o neobyčejném vztahu byl celosvětový bestseller Davida Nichollse, který nedávno vyšel i u nás. Emma (Hathaway) a Dexter (Sturgess) se vídají celých dvacet let, každý rok spolu ale stráví jen jeden den. Seznámili se na večírku po jejich společné promoci...
06. 10. 11 – Juha
Svérázný vypravěč Aki Kaurismäki natočil černobílou Juhu podle stejnojmenné předlohy z roku 1911 od finského klasika Juhaniho Ahoa.
V duchu románu natočil prostinký příběh manželského trojúhelníku /venkovská žena, její jednoduchý muž a městský světák/, kde se podle autora zbytečně nemluví a trocha ticha nám neuškodí. Milostný příběh nově pojal jako němý film se skvostnými dialogy v mezititulcích, s úsporně použitým zvukem a emotivní hudbou od „dvorního“ skladatele Anssi Tikanmäkiho. ¨
06. 10. 11 - Muž bez minulosti
MUŽ BEZ MINULOSTI, nominovaný na Oscara, opět prokázal Kaurismäkiho cit pro skloubení reálného a iracionálního světa, smysl pro ironii a černý humor i režisérovu sympatii s outsidery společnosti.
Hlavní hrdina /Markku Peltola/ je ihned po svém příjezdu do Helsinek přepaden, ztratí paměť a je prohlášen za mrtvého. Začíná od nuly, skamarádí se s bezdomovci a zamiluje se do dobrovolnice Armády spásy. Ale nečekaně ho dožene jeho minulost...
Laskavý snímek, kde zazní i Kaurismäkiho milovaný rokenrol, byl oceněn v roce 2002 v Cannes Velkou cenou poroty a cenou pro Nejlepší herečku Kati Outinen.
06. 10. 11 - Světla v soumraku
Po filmech MRAKY ODTÁHLY a MUŽ BEZ MINULOSTI přichází finský režisér Aki Kaurismäki s třetí částí volné trilogie o ztroskotancích. Zatímco snímek Mraky odtáhly vyprávěl o nezaměstnanosti a Muž bez minulosti o bezdomovectví, příběh Světel v soumraku se úzce dotýká tématu osamělosti. Hrdinou vyprávění je muž jménem Koistinen, který se nechá zaměstnat jako noční hlídač u helsinské bezpečnostní agentury. Sám se však ocitá v ohrožení: bezpečnou každodenní rutinu zamlklého muže totiž drasticky naruší krásná, ale ledově chladná blondýnka Mirja, která mu zlomí srdce a zatáhne ho do „velkého“ světa zločinu. Další ženou v Koistinenově životě je nenápadná Aila, která se mu pokouší pomoci?
13. 10. 11 - Johnny English se vrací
Kdo zachrání Její veličenstvo britskou královnu, když agent 007 James Bond zrovna leží u ledu? Jeden muž už před lety dokázal, že je na něj spolehnutí a že raději Britské ostrovy zbourá, než by je vydal nepříteli všanc. Jmenuje se Johnny English, nosí tvář Rowana Atkinsona, alias Mr. Beana, disponuje mimořádným rejstříkem grimas a silným magnetem na katastrofy všeho druhu.
Po poslední takové „nehodě“ se více méně dobrovolně uchýlil do tibetského kláštera, kde kromě vnitřního míru hledá esprit pravého bojovníka. Až tady si ho najdou mateřské tajné služby, které se právě řítí do kolosálního průšvihu. Na oficiální návštěvu Velké Británie se chystá čínský premiér, pro kterého má jít podle zaručených informací o úplně poslední cestu v jeho životě, nepočítáme-li tu na hřbitov. A protože se šéfová MI7, Pamela Thorntonová (Gillian Anderson), nemůže na nikoho spolehnout, neboť se to v jejím revíru hemží dvojitými agenty, kteří jsou do plánovaného atentátu zapojení, vsadí vše na jednu kartu – na Johnnyho Englishe. Ten po návratu z azylu zjišťuje, že se doba radikálně změnila. Šéfuje mu ženská bez smyslu pro humor, která odmítá tolerovat jakékoliv výstřelky, a proto mu pořídí dozor v podobě urputného agentského zelenáče, agenta Tuckera (Daniel Kaluuya). Pracovní negativa naštěstí vyvažuje krásná psycholožka Kate Sumner (Rosamund Pike), do jejíhož dobývání se English pustí s vervou sobě vlastní. Stejně vehementně se vydá po stopách organizátorů globálního spiknutí proti čínskému premiérovi, zcela v souladu s osobním mottem: „Katastrofy lze tolerovat, neúspěch nikoliv.“
K natočení volného pokračování eskapád agenta Johnnyho Englishe nevedly tvůrce jen komerční důvody (byť byl první díl celosvětovým fenoménem), ale i touha otestovat tuhle postavu v nové žánrové konstelaci. „Celý žánr akčních špionážních filmů se díky Bourneovi a novým bondovkám dost změnil. I my jsme chtěli Johnnyho Englishe pojmout dramatičtěji a přitom reálněji,“ říká scenárista Hamish McColl, což potvrzuje i Rowan Atkinson. „Děj jedničky byl v porovnání se současnými špionážními filmy příliš vyfabulovaný. Chtěli jsme proto, aby druhý díl dokázal udržet diváky v napětí, aniž by samozřejmě ztratil na zábavnosti. Příběh jsme proto drželi při zemi a jen na něj navěsili tuny fórů,“ vysvětluje herec.
13. 10. 11 - Rodina je základ státu
Když vám hoří půda pod nohama, není nad rodinný výlet. Libor (Igor Chmela), bývalý učitel dějepisu, který dosáhl vysokého manažerského postu ve významném finančním ústavu, si řadu let spokojeně žije společně se svou rodinou v luxusní vile na okraji Prahy. Bezstarostný život ale netrvá věčně a na povrch začnou vyplouvat machinace s penězi klientů, týkající se celého vedení banky. Libor se následně ocitá v dohledu policejních vyšetřovatelů, kteří mu začnou tvrdě šlapat na paty. Snaží se uniknout před hrozícím vězením a oddálit osvětlení celé situace své nic netušící manželce (Eva Vrbková). Rozhodne se tak pro netradiční útěk, kdy pod záminkou společné dovolené odveze celou rodinu na jižní Moravu. Prchání před spravedlností se stane cestou plnou hledání ztracených vztahů nejen mezi „uprchlíky“, ale také s jejich spolužáky z vysoké školy (Jiří Vyorálek, Simona Babčáková), které náhodou potkávají a kteří žijí své „obyčejné“ životy v okresním městě. Po krátké době ale policie odhaluje další souvislosti včetně místa, kde se rodina nachází, což odstartuje skutečné rodinné drama a stále se zrychlující cestu – před spravedlností i pod povrch vztahů v rodině.
„Chtěl jsem napsat satiru na české maloměšťáctví a „rodinnou pohodu“ ala slavné ecce homo homolka, ale přimotala se mi do toho během roku psaní globální finanční krize a debaty o odpovědnosti manažerů za stav světa ... a je z toho skutečné rodinné drama.“ Nastiňuje cenami ověnčený scénárista a režisér Robert Sedláček (Pravidla lži, Muži v říji, Největší z Čechů). Filmoví diváci se mohou těšit na promyšlenou dějovou linii s gradujícím dramatickým nábojem, přičemž žánrově se Sedláček do jisté míry vrací ke svému hranému debutu, psychologickým Pravidlům lži. Film se natáčel na různých místech v okolí Prahy – především v Pyšelích a Černošicích a na jihu Moravy – například v prostředí poutního Velehradu. Spoluautorkou filmové hudby je Lenka Dusilová, která složila a nazpívala ústřední píseň filmu nazvanou Smiluje.
13. 10. 11 - Happy, Happy
Pro optimistickou Kaju je rodina tou nejdůležitější věcí na světě - a tak o ni pečuje navzdory všem. Je oddaná manželka, která partnerovi promíjí celonoční výpravy s kamarády i nedostatek sexuálního apetitu. Stejně tak je milující matka synovi, u kterého budí jen výsměch. S úsměvem, občas dosti křečovitým, bere život takový jaký je.
Až do okamžiku, kdy se do sousedství přistěhuje „dokonalý manželský pár“. Jsou úspěšní, krásní, vzdělaní, a aby toho nebylo málo: adoptovali sirotka z Afriky! To už je na Kaju trochu moc. Chce se jim vyrovnat - musí se s nimi spřátelit. Dokonalost sousedů však po několika setkáních mizí stejně jako idyla nového přátelství obou rodin.
Komedie HAPPY HAPPY mísí ostrý černý humor s propracovanou psychologií postav, čímž vytváří unikátní chytrou podívanou, která nezapomíná sdělit to podstatné: šťastní můžeme být až tehdy, kdy si přiznáme skutečný stav věcí.
Podobné téma před několika lety ztvárnil s úspěchem jiný norský debutant - Bard Breien ve své slavné komedii KURZ NEGATIVNÍHO MYŠLENÍ.
Zábavný film o partnerských vztazích, běžné manželské krizi a jejím netradičním řešení, natočila norská režisérka Anne Sewitsky, která za snímek získala ocenění na festivalu v Sundance 2011.
13. 10. 11 - Můj otec George Voskovec
Dokumentární film přibližuje osobní život a uměleckou kariéru Jiřího Voskovce od jeho příchodu do Spojených států v roce 1950 až po jeho úmrtí v roce 1981. Film je vyprávěn z pohledu jeho mladší dcery Gigi, která po letech zjišťuje kdo byl její otec Jiří-George Voskovec
13. 10. 11 - Nic proti ničemu
Film vypráví příběh manželů Radka a Johany, kteří přijíždějí inkognito na sraz adoptovaných snažících se založit občanské sdružení. Rozhodují se totiž, jestli budou adoptovat dítě a chtějí poznat „co z těch lidí vyroste“. Radek se však ukvapeně představí pod cizí chatovou přezdívkou Skippi, což je někdo, kdo založení sdružení od začátku podkopává nechutnými pedofilními poznámkami a tak se okamžitě, aniž by tušil proč, stává hlavním vyvrhelem setkání. Když se k tomu přidá ještě fakt, že mezi účastníky se skrývá dávný a stále zamilovaný milenec manželky hlavního organizátora a několik dalších výlupků, je jasné, že založení sdružení je v ohrožení…
Komedie si bere na paškál všechny ty marné pokusy o lepší svět prostřednictvím různých sdružení, jejichž motivace jsou často ušlechtilejší, než schopnost organizátorů uvést je v reálnou praxi. Film okouzluje skvělými a přirozenými výkony neokoukaných herců a také způsobem, jakým je nasnímán, kdy kamera doslova žije s protagonisty a vytváří tak dojem silné autenticity
20. 10. 11 - Paranormal Activity 3
Rádi se bojíme. Přinejmenším ve filmech. A když se najde člověk, který dokáže ze zdánlivě fádních záběrů domácích videokamer vyčarovat podívanou jen pro velmi silné povahy, je o hit postaráno Nezávislý snímek za patnáct tisíc dolarů jich vydělal bezmála 200 miliónů, čímž se stal co do návratnosti investic jedním z nejúspěšnějších filmů všech dob. Řeč je o hororu Paranormal Activity.
Jeho pokračování se ujalo studio Paramount a legenda žila dál, když se investice ve výši 2,7 miliónů dolarů proměnila ve180 miliónů na výdělcích v kinech. Podobný vývoj si tvůrci slibují i od třetího dílu, jehož pokračování bylo po úspěchu dvojky nasnadě. „Samozřejmě jsme si uvědomovali, že trojka bude ještě složitější než druhý díl,“ říká scenárista a producent Oren Peli. „Chtěli jsme udělat vše pro to, aby diváci měli stejně silný zážitek, na jaký jsou z minula zvyklí. Natočit další strašidelný a napínavý film. Na druhou stranu jsme nechtěli ustrnout a opakovat to samé, ale přidat pár změn, které by fanoušci přijali. Naštěstí se pár nápadů urodilo a myslím, že budete spokojení (a vyděšení),“ říká Peli.
I kvůli maximálnímu požitku z filmu zůstává jeho příběh úzkostlivě střežen. Prozradit lze snad jen to, že v něm znovu vystupují hrdinky předchozích dvou dílů, paranormálními aktivitami pronásledované sestry Katie a Kristi, s nimiž se vrátíme ke kořenům zla, do časů jejich dětství, kdy se rády vzájemně strašily a hrály si na vyvolávání duchů, až se jim to jako bumerang začalo vracet.
Připravte se na intenzivní filmový zážitek, který nenechá nikoho chladným. Snad kromě hrdinů filmu, kteří se s paranormálními aktivitami setkají na vlastní kůži. Vy ostatní toto setkání možná přežijete.
20. 10. 11 – Dům
Dům je intimním dramatem otce a dcery, příběhem o lásce, střetu snů různých generací a neutuchající touze po svobodě.
Imrich buduje svůj vlastní životní sen – staví dům pro svoji mladší dceru Evu. Do stavby domuprojektuje všechny své sny a ambice, které ztratil v éře komunismu.Na rodinném dvoře však stojí rozestavěné domy dva – první, nedokončený dům, měl patřit Evině starší sestře Janě. Ta se ale otcovi vzepřela a Imrich ji i s její rodinou ze svého života „vyškrtl“.
Eva sní o tom, že po maturitě konečně opustí „vězení dokonalého domova“ i život na maloměstě a konečně se vydá poznávat jiný svět. Těžce nese otcovy starosvětské názory a jeho chování vůči matce a sestře, chodí za školu, tajně se stýká se sestrou a její rodinou, přivydělává si a dělá vše proto, aby mohla co nejdříve „vypadnout“. Nečekaně ji cestu zkříží nový muž, starší a ženatý Jakub, se kterým ji do života přibude další tajemství. Brzy však všechna tajemství začnou vyplouvat na povrch a jejich životy naberou nečekaný zvrat.
Dům je celovečerním debutem mladé slovenské scénáristky a režisérky Zuzany Liové. Ve světové premiéře byl uveden na prestižním Mezinárodním festivalu Berlinale 2011, v sekci Fórum, která je věnována mladým talentům. Od té doby film prošel řadou dalších festivalů a stal se nejvíce oceňovaným českým filmem.
20. 10. 11 – Nákaza
ilm „Nákaza“ sleduje rychlé šíření smrtícího vzduchem přenosného viru, který nemocné zabíjí během několika dnů. S rychlým šířením epidemie se lékaři po celém světe snaží najít lék a minimalizovat paniku, která se šíří ještě rychleji, než samotný virus. Cestující na letišti se dotkne salátové místy v letištním baru předtím, než podá kreditní kartu číšníkovi. Obchodní jednání začne podáváním rukou. Muž zakašle v plném autobusu. Jeden kontakt. Jeden okamžik. A smrtelný virus se přenese. V americkém Centru pro kontrolu a prevenci nemocí dochází k mobilizaci všech výzkumných pracovníků, kteří se snaží rozluštit kód unikátního patogenu, který neustále dále mutuje. Jak postupně narůstá počet mrtvých a lidé se v kolabující společnosti snaží ochránit sebe samotné a své nejbližší, jeden aktivista a blogger (Jude Law) začne tvrdit, že veřejnost nedostává pravdivé informace o skutečném dění, čímž vyvolá epidemii paranoie as strachu stejně nakažlivou jako původní virus. . Obyčejní lidé se zároveň snaží přežít ve společnosti, která se prakticky zhroutila
20. 10. 11 - Tři mušketýři
Nové moderní zpracování nadčasového románu Alexandra Dumase TŘI MUŠKETÝŘI natočené ve 3D slibuje skvělou podívanou. Akčně pojatý velkofilm plný propracovaných scén je již nyní přirovnávám k nebývale úspěšným Pirátům z Karibiku. Roli D’Artagnana ztvárnil mladičký Logan Lerman, v dalších rolích uvidíme hvězdy stříbrného plátna jako Millu Jovovich (Milady de Winter), Orlanda Blooma (vévoda z Buckinghamu)...
20. 10. 11 - Osamělost prvočísel
Prvočíslo je ze své podstaty osamělá věc: dá se dělit jen samo sebou nebo jedničkou a nehodí se k žádnému jinému prvočíslu. Alice a Mattia se také pohybují po vlastních osách, každý se svou vlastní tragédií. Jako dítě se Alice kvůli svému panovačnému otci stala obětí těžké lyžařské nehody a následně i anorexie. Při setkání s Mattiou poznává spřízněnou duši a Mattia prozrazuje Alici své strašné tajemství: v dětství nechal svou mentálně retardovanou sestru–dvojče samotnou, odešel na oslavu, a když se vrátil, sestra zmizela. Tyto dvě zásadní události navždy poznamenaly životy Alice i Mattea a jak tak dospívají, zdá se, že i jejich osudy se nezvratně proplétají. Natočeno podle knižního bestselleru Paola Giordana se stejnojmenným názvem, který v letech 2009 a 2010 figuroval na předních příčkách prodejnosti knih v ČR.
27. 10. 11 - Tintinova dobrodružství
Příběh filmu, inspirovaného po celém světě oblíbenými příhodami knižního a comicsového hrdiny Tintina belgického autora, publikujícího pod pseudonymem Hergé, sleduje osudy výjimečně zvídavého mladého reportéra Tintina a jeho věrného psího společníka Filuty. Ti společně narazí na model lodi, který v sobě ukrývá nebezpečné tajemství. Tintin, který je nevědomky vtažen do samého středu několik set let staré záhady, se ocitá na mušce Ivana Ivanoviče Sacharina, ďábelského padoucha, který je přesvědčen, že Tintin ukradl vzácný poklad, spojovaný se zákeřným pirátem zvaným Rudý Rackham. V doprovodu svého psa Filuty, starého mořského vlka kapitána Haddocka a dvojice nešikovných detektivů Kadlece a Tkadlece procestuje Tintin křížem krážem celý svět ve snaze dostat se jako první na místo posledního odpočinku lodi Jednorožec, vraku, který by ve svém nitru mohl skrývat klíč k obrovskému bohatství...a také prastarou kletbu.
27. 10. 11 – Dluh
Každý dluh je třeba zaplatit, a pokud to neuděláte, nakonec vás to zničí. Režisér John Madden (Zamilovaný Shakespeare, Mandolína kapitána Corelliho) natočil s výjimečnou hereckou sestavou působivý a chytrý thriller, ve kterém si podávají ruce minulost a současnost, pravda a lež a pocit viny je tu silnější než pud sebezáchovy.
Rok 1965. Tři mladí agenti Mossadu, Rachel Singer (Jessica Chastain), David Peretz (Sam Worthington) a Stephan Gold (Marton Csokas) vrátili domů jako hrdinové, poté co ve Východním Berlíně úspěšně vystopovali a zabili nacistického válečného zločince, bývalého doktora z Osvětimi.
Současnost. Teď již vysloužilí agenti Mossadu, Rachel (Helen Mirren), David (Ciarán Hinds) a Stephan (Tom Wilkinson) mají status národních ikon, dcera Rachel dokonce o jejich misi napsala knihu. Oni však zoufale trpí pod tíhou tajemství, které se zavázali nikdy neprozradit. Před třiceti lety v Berlíně se totiž odehrálo jiné drama než to, které později prezentovali veřejnosti. Důkazem může být informace, že muž, kterého tenkrát dostali za úkol zabít, se prý před pár měsíci objevil živý a na pokročilý věk relativně zdravý v jedné nemocnici na Ukrajině. Dluh je třeba zaplatit i po tolika letech. Dřív než se o něm dozví věřitel a srazí trojici hrdinů z piedestalu.
Režisér John Madden se rozhodl film natočit záhy poté, co mu producent Matthew Vaughn donesl scénář. „Málokdy dostanete do rukou tak propracovaný a chytrý příběh, který navíc pracuje s nesmírně širokou škálou emocí,“ říká Madden, jemuž se zalíbila i hra s diváky, které může celý film držet v nejistotě. Pro snímek kombinující emocionálně vypjaté scény s čistou akční jízdou, jehož hrdinové v příběhu vystupují ve dvou různých časových rovinách, potřeboval Madden výjimečné herce. A ty se mu nakonec podařilo získat. Mladší verze trojlístku agentů si zahráli Jessica Chastain (Strom života), hvězda Avataru Sam Worthington a Marton Csokas (Pán prstenů, Bournův mýtus), jejich starší ega pak oscarová Helen Mirren (Královna), na tutéž cenu nominovaný Tom Wilkinson (Michael Clayton, V ložnici) a Ciarán Hinds (Až na krev, Mnichov).
27. 10. 11 - Jeskyně zapomenutých snů
Když v roce 1994 vstoupil francouzský archelog Chauvet a jeho tým do neznámého jeskynního systému v malebném údolí řeky Ardeche, netušil, že právě učinil fascinující objev, kterým se navždy zapíše do dějin. V jeskyni, která dodnes nese jeho jméno, totiž narazil na dosud nevídanou kolekci jeskynních maleb, jež jsou jednou tak staré než jakékoliv předchozí objevy. Desítky tisíc let hermeticky uzavřená jeskyně vydala kromě maleb i mnoho dalších stop po životě člověka a zvířat, která ho v té době obklopovala. Vzhledem ke křehkosti celého systému je jeskyně veřejnosti nepřístupná a oscarový režisér Werner Herzog (ikona světové kinematografie, autor řady hraných i dokumentárních filmů) byl prvním a zřejmě i posledním filmařem, jenž dostal možnost v jejích prostorách natáčet. Vznikl tak film, který nás díky zvolené 3D technologii dokonale provede místem, jež nám příroda a naši předci uchovali ve stavu, v jakém byl opuštěn před 20 000 lety.
27. 10. 11 - Moje krásná učitelka
Oscarový Tom Hanks hraje v nové americké komedii LARRY CROWNE chlapíka středního věku, který díky ekonomické krizi ztratí práci. Do té doby pracuje jako úspěšný šéf v hypermarketu. Larry zjišťuje, že bez vzdělání dobrou práci nezíská, a proto se rozhodne pro návrat do školních lavic. Chce si rozšířit své obzory, ale hlavně získat lepší kvalifikaci pro své budoucí povolání. Ve škole se zapíše do hodin komunikace a nečekaně se zamiluje do své učitelky Mercedes (Julia Roberts), která ve svém osobním životě řeší spory s manželem. Obyčejný mužský jako Larry, který má mnoho důvodů se domnívat, že jeho život se zastavil, dostane životní lekci: Když si myslíš, že vše co mělo smysl už Tě minulo, objevíš důvod proč žít.
27. 10. 11 - Goethe!
Píše se rok 1772 a dvaadvacetiletý Johann Wolfgang Goethe právě ve Frankfurtu propadl u zkoušky z práva. Otec mu vzápětí vyčiní za jeho nevýdělečné básnění a vyžene ho k Říšskému komornímu soudu ve Wetzlaru. Tam se má Goethe mezi zaprášenými horami spisů naučit profesi a zajistit si tak živobytí. Namísto studia paragrafů se ale zamiluje. Jeho první láska však nemá dobré vyhlídky. Charlotte Buffžijící v nuzných poměrech je již zaslíbená Goethovu nadřízenému Kestnerovi. Se zlomeným srdcem tak píše Goethe příběh mladého Werthera a získává si v podstatě přes noc nesmírnou popularitu. Film Goethe! představuje klasika světové literatury jako mladého rebela a představitele preromantického německého hnutí Sturm und Drang, jenž se bouří proti úzkoprsým představám svého otce a své doby
27. 10. 11 - Lollipop Monster
Ari a Oona. Dvě patnáctileté dívky, dvě dysfunkční rodiny. Naprosto odlišné, a přesto v něčem podobné. Nikdo neposlouchá, nikdo neslyší. Ari si kompenzuje pocit nepochopení sexem s neznámým mužem, Oona vyjadřuje bolest ze sebevraždy milovaného otce sebepoškozováním a morbidními kresbami. Protiklady se přitahují. Ari je blondýnka barevná jako kanárek, Oona miluje černou jako noc. Nepravděpodobné přátelství jim pomáhá přežít pokrytectví jejich rodin, Ari konečně získává jakousi sebeúctu a Oona se naučí ventilovat svou bolest. Pak ale dojde k události, která ohrozí jejich přátelství v samých základech... Šíře tvůrčích zájmů debutující režisérky je patrná ve směsi použitých prostředků, obohacujících vyprávění o animované vsuvky, amatérský filmový záznam či hudební klipy, i ve výtvarné stylizaci, která přímo odkazuje k její komiksové minulosti.
27. 10. 11 - Bastardi 2
Druhý díl začíná krátce po smrti největšího bastarda Michala Dostála. Michalův otec a dědeček jsou přesvědčeni, že učitel Majer stál za vraždami všech tří žáků a mstil smrt své sestry. Začnou tak Majera psychicky deptat a hledají důkazy. Důkazy hledá také nový policejní vyšetřovatel Karas, jenž přebírá agendu po zesnulém policejním vyšetřovateli Palečkovi. Karasovi se okamžitě v případech úmrtí „Bastardů“ něco nezdá a začíná se zaměřovat též na Majera, který je v tuto chvíli již ředitelem školy.
Nejnovější komentáře