Kritiky.cz > Filmy > Filmové premiéry > Filmové premiéry v řijnu 2011

Filmové premiéry v řijnu 2011

Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

06. 10. 11 - Elitní zabi­já­ci

Ti nej­lep­ší nájem­ní zabi­já­ci pro­ti pří­sluš­ní­kům elit­ní vojen­ské jed­not­ky. Thriller Garyho McKendryho sli­bu­je výji­meč­ný záži­tek. Vznikl pod­le kon­tro­verz­ní­ho best­selle­ru Ranulpha Fiennese, kte­rý je pod­le slov auto­ra auten­tic­kou repor­tá­ží z nebez­peč­né­ho svě­ta, o jehož exis­ten­ci nema­jí nor­mál­ní smr­tel­ní­ci ani tuše­ní. A ti, kdo o něm tuše­ní měli, už nejsou mezi živý­mi.

Pohádkově boha­té­mu omán­ské­mu šej­ko­vi zbý­vá posled­ních pár měsí­ců živo­ta. Než mu vymě­ře­ný čas vypr­ší, chce dostat na talí­ři hla­vy mužů, kte­ří zabi­li jeho tři syny. Nabízí svá rop­ná pole, což je vel­mi láka­vá nabíd­ka, ovšem odpo­ví­dá neleh­ké­mu zadá­ní. Obětmi šej­ko­vy odpla­ty se mají stát pří­sluš­ní­ci brit­ských spe­ci­ál­ních jed­no­tek (SAS), elit­ní, vše­stran­ně vyba­ve­ní vojá­ci, kte­ří jeho hochy při­pra­vi­li o život během vál­ky o Omán. Tuhle pra­cov­ní nabíd­ku, ovšem bez kon­krét­ních detai­lů, dosta­ne Hunter (Robert De Niro), legen­da mezi nájem­ný­mi zabi­já­ky. Když po pří­le­tu do Ománu zjis­tí, že má zlik­vi­do­vat pří­sluš­ní­ky SAS, nechce úkol vzít. S tím se tak tro­chu počí­ta­lo, pro­to­že Hunter má být jen návnadou ve slo­ži­té hře, jejímž cílem je najmout na tenhle mimo­řád­ný úkol Dannyho (Jason Statham). Hunterův žák a pří­tel je ve svém obo­ru abso­lut­ní jed­nič­ka, bohu­žel ho před časem pově­sil na hře­bík. Pokud prá­ci vez­me a zabi­je tři esa SAS, zůsta­ne Hunter naži­vu. V opač­ném pří­pa­dě má smůlu. A pro­to­že Dannymu kdy­si zachrá­nil život, je jas­né, co se bude dít.

Kromě toho, že tré­no­va­ní vojá­ci nebu­dou snad­ný­mi ter­či, číhá nebez­pe­čí i v moc­né taj­né orga­ni­za­ci, kte­rá je chrá­ní, a oni pro ni za to vyko­ná­va­jí špi­na­vou prá­ci. V čele „body­gu­ar­dů“ pří­sluš­ní­ků SAS sto­jí jejich býva­lý člen Spike (Clive Owen), kte­rý chce kole­gy ochrá­nit za kaž­dou cenu. Danny a Spike jsou jako dvě nuk­le­ár­ní hla­vi­ce letí­cí pro­ti sobě. Takovou akč­ní explo­zi, k jaké dojde po jejich stře­tu, jste už dlou­ho v kině neza­ži­li.

Kniha Ranulpha Fiennese, kte­rý sám v SAS slou­žil, vyvo­la­la pozdvi­že­ní. Oficiální mís­ta na jed­né stra­ně tvr­di­la, že její obsah neod­po­ví­dá sku­teč­nos­ti, na dru­hou stra­nu nedo­da­la svou ver­zi udá­los­tí, pro­to­že prý spa­da­jí mezi uta­jo­va­né sku­teč­nos­ti. „My jsme neře­ši­li, jest­li to, co je v kni­ze, odpo­ví­dá či neod­po­ví­dá rea­li­tě. My jsme vědě­li, že je to fan­tas­tic­ký pří­běh. A pod­le něj jsme chtě­li nato­čit skvě­lý film,“ říká reži­sér Gary McKendry.

06. 10. 11 - Jeden den

Odlehčenou nála­du babí­ho léta pod­trh­ne sym­pa­tic­ký sní­mek JEDEN DEN s Anne Hathaway a Jimem Sturgessem v hlav­ních úlo­hách. Předlohou fil­mu s neo­by­čej­ným pří­bě­hem o neo­by­čej­ném vzta­hu byl celo­svě­to­vý best­seller Davida Nichollse, kte­rý nedáv­no vyšel i u nás. Emma (Hathaway) a Dexter (Sturgess) se vída­jí celých dva­cet let, kaž­dý rok spo­lu ale strá­ví jen jeden den. Seznámili se na večír­ku po jejich spo­leč­né pro­mo­ci...

06. 10. 11 – Juha

Svérázný vypra­věč Aki Kaurismäki nato­čil čer­no­bí­lou Juhu pod­le stej­no­jmen­né před­lo­hy z roku 1911 od fin­ské­ho kla­si­ka Juhaniho Ahoa.

 V duchu romá­nu nato­čil pro­stin­ký pří­běh man­žel­ské­ho troj­ú­hel­ní­ku /venkovská žena, její jed­no­du­chý muž a měst­ský světák/, kde se pod­le auto­ra zby­teč­ně nemlu­ví a tro­cha ticha nám neuško­dí. Milostný pří­běh nově pojal jako němý film se skvost­ný­mi dia­lo­gy v meziti­tul­cích, s úspor­ně pou­ži­tým zvu­kem a emo­tiv­ní hud­bou od „dvor­ní­ho“ skla­da­te­le Anssi Tikanmäkiho. ¨

06. 10. 11 - Muž bez minu­los­ti

MUŽ BEZ MINULOSTI, nomi­no­va­ný na Oscara, opět pro­ká­zal Kaurismäkiho cit pro sklou­be­ní reál­né­ho a ira­ci­o­nál­ní­ho svě­ta, smy­sl pro iro­nii a čer­ný humor i reži­sé­ro­vu sym­pa­tii s out­si­de­ry spo­leč­nos­ti.

 Hlavní hrdi­na /Markku Peltola/ je ihned po svém pří­jez­du do Helsinek pře­pa­den, ztra­tí paměť a je pro­hlá­šen za mrt­vé­ho. Začíná od nuly, ska­ma­rá­dí se s bez­do­mov­ci a zami­lu­je se do dob­ro­vol­ni­ce Armády spá­sy. Ale neče­ka­ně ho dože­ne jeho minu­lost...

 Laskavý sní­mek, kde zazní i Kaurismäkiho milo­va­ný roke­nrol, byl oce­něn v roce 2002 v Cannes Velkou cenou poro­ty a cenou pro Nejlepší hereč­ku Kati Outinen.

06. 10. 11 - Světla v sou­mra­ku

Po fil­mech MRAKY ODTÁHLY a MUŽ BEZ MINULOSTI při­chá­zí fin­ský reži­sér Aki Kaurismäki s tře­tí čás­tí vol­né tri­lo­gie o ztros­ko­tan­cích. Zatímco sní­mek Mraky odtáh­ly vyprá­věl o neza­měst­na­nos­ti a Muž bez minu­los­ti o bez­do­mo­vec­tví, pří­běh Světel v sou­mra­ku se úzce dotý­ká téma­tu osa­mě­los­ti. Hrdinou vyprá­vě­ní je muž jmé­nem Koistinen, kte­rý se nechá zaměst­nat jako noč­ní hlí­dač u hel­sin­ské bez­peč­nost­ní agen­tu­ry. Sám se však oci­tá v ohro­že­ní: bez­peč­nou kaž­do­den­ní ruti­nu zamlk­lé­ho muže totiž dras­tic­ky naru­ší krás­ná, ale ledo­vě chlad­ná blon­dýn­ka Mirja, kte­rá mu zlo­mí srd­ce a zatáh­ne ho do „vel­ké­ho“ svě­ta zlo­či­nu. Další ženou v Koistinenově živo­tě je nená­pad­ná Aila, kte­rá se mu pokou­ší pomo­ci?

13. 10. 11 - Johnny English  se vra­cí

Kdo zachrá­ní Její veli­čen­stvo brit­skou krá­lov­nu, když agent 007 James Bond zrov­na leží u ledu? Jeden muž už před lety doká­zal, že je na něj spo­leh­nu­tí a že radě­ji Britské ost­ro­vy zbou­rá, než by je vydal nepří­te­li všanc. Jmenuje se Johnny English, nosí tvář Rowana Atkinsona, ali­as Mr. Beana, dis­po­nu­je mimo­řád­ným rejstří­kem gri­mas a sil­ným mag­ne­tem na kata­stro­fy vše­ho dru­hu.

Po posled­ní tako­vé „neho­dě“ se více méně dob­ro­vol­ně uchý­lil do tibet­ské­ho kláš­te­ra, kde kro­mě vnitř­ní­ho míru hle­dá esprit pra­vé­ho bojov­ní­ka. Až tady si ho najdou mateř­ské taj­né služ­by, kte­ré se prá­vě řítí do kolosál­ní­ho prů­švi­hu. Na ofi­ci­ál­ní návště­vu Velké Británie se chys­tá čín­ský pre­mi­ér, pro kte­ré­ho má jít pod­le zaru­če­ných infor­ma­cí o úpl­ně posled­ní ces­tu v jeho živo­tě, nepočítáme-li tu na hřbi­tov. A pro­to­že se šéfo­vá MI7, Pamela Thorntonová (Gillian Anderson), nemů­že na niko­ho spo­leh­nout, neboť se to v jejím reví­ru hemží dvo­ji­tý­mi agen­ty, kte­ří jsou do plá­no­va­né­ho aten­tá­tu zapo­je­ní, vsa­dí vše na jed­nu kar­tu – na Johnnyho Englishe. Ten po návra­tu z azy­lu zjiš­ťu­je, že se doba radi­kál­ně změ­ni­la. Šéfuje mu žen­ská bez smys­lu pro humor, kte­rá odmí­tá tole­ro­vat jaké­ko­liv výstřel­ky, a pro­to mu poří­dí dozor v podo­bě urput­né­ho agent­ské­ho zele­ná­če, agen­ta Tuckera (Daniel Kaluuya). Pracovní nega­ti­va naštěs­tí vyva­žu­je krás­ná psy­cho­lož­ka Kate Sumner (Rosamund Pike), do její­hož dobý­vá­ní se English pus­tí s ver­vou sobě vlast­ní. Stejně vehe­ment­ně se vydá po sto­pách orga­ni­zá­to­rů glo­bál­ní­ho spik­nu­tí pro­ti čín­ské­mu pre­mi­é­ro­vi, zce­la v sou­la­du s osob­ním mot­tem: „Katastrofy lze tole­ro­vat, neú­spěch niko­liv.“

K nato­če­ní vol­né­ho pokra­čo­vá­ní eska­pád agen­ta Johnnyho Englishe neved­ly tvůr­ce jen komerč­ní důvo­dy (byť byl prv­ní díl celo­svě­to­vým feno­mé­nem), ale i tou­ha otes­to­vat tuhle posta­vu v nové žánro­vé kon­ste­la­ci. „Celý žánr akč­ních špi­o­náž­ních fil­mů se díky Bourneovi a novým bon­dov­kám dost změ­nil. I my jsme chtě­li Johnnyho Englishe pojmout dra­ma­tič­tě­ji a při­tom reál­ně­ji,“ říká sce­náris­ta Hamish McColl, což potvr­zu­je i Rowan Atkinson. „Děj jed­nič­ky byl v porov­ná­ní se sou­čas­ný­mi špi­o­náž­ní­mi fil­my pří­liš vyfa­bu­lo­va­ný. Chtěli jsme pro­to, aby dru­hý díl doká­zal udr­žet divá­ky v napě­tí, aniž by samo­zřej­mě ztra­til na zábav­nos­ti. Příběh jsme pro­to drže­li při zemi a jen na něj navě­si­li tuny fórů,“ vysvět­lu­je herec.

13. 10. 11 - Rodina je základ stá­tu

Když vám hoří půda pod noha­ma, není nad rodin­ný výlet. Libor (Igor Chmela), býva­lý uči­tel děje­pi­su, kte­rý dosá­hl vyso­ké­ho mana­žer­ské­ho postu ve význam­ném finanč­ním ústa­vu, si řadu let spo­ko­je­ně žije spo­leč­ně se svou rodi­nou v luxus­ní vile na okra­ji Prahy. Bezstarostný život ale netr­vá věč­ně a na povrch začnou vyplou­vat machi­na­ce s peně­zi kli­en­tů, týka­jí­cí se celé­ho vede­ní ban­ky. Libor se násled­ně oci­tá v dohle­du poli­cej­ních vyšet­řo­va­te­lů, kte­ří mu začnou tvr­dě šla­pat na paty. Snaží se unik­nout před hro­zí­cím věze­ním a oddá­lit osvět­le­ní celé situ­a­ce své nic netu­ší­cí man­žel­ce (Eva Vrbková). Rozhodne se tak pro netra­dič­ní útěk, kdy pod zámin­kou spo­leč­né dovo­le­né odve­ze celou rodi­nu na již­ní Moravu. Prchání před spra­ve­dl­nos­tí se sta­ne ces­tou plnou hle­dá­ní ztra­ce­ných vzta­hů nejen mezi „uprch­lí­ky“, ale také s jejich spo­lu­žá­ky z vyso­ké ško­ly (Jiří Vyorálek, Simona Babčáková), kte­ré náho­dou potká­va­jí a kte­ří žijí své „oby­čej­né“ živo­ty v okres­ním měs­tě. Po krát­ké době ale poli­cie odha­lu­je dal­ší sou­vis­los­ti včet­ně mís­ta, kde se rodi­na nachá­zí, což odstar­tu­je sku­teč­né rodin­né dra­ma a stá­le se zrych­lu­jí­cí ces­tu – před spra­ve­dl­nos­tí i pod povrch vzta­hů v rodi­ně.

„Chtěl jsem napsat sati­ru na čes­ké malo­měš­ťác­tví a „rodin­nou poho­du“ ala slav­né ecce homo homol­ka, ale při­mo­ta­la se mi do toho během roku psa­ní glo­bál­ní finanč­ní kri­ze a deba­ty o odpo­věd­nos­ti mana­že­rů za stav svě­ta ... a je z toho sku­teč­né rodin­né dra­ma.“ Nastiňuje cena­mi ověn­če­ný scé­náris­ta a reži­sér Robert Sedláček (Pravidla lži, Muži v říji, Největší z Čechů). Filmoví divá­ci se mohou těšit na pro­myš­le­nou dějo­vou linii s gra­du­jí­cím dra­ma­tic­kým nábo­jem, při­čemž žánro­vě se Sedláček do jis­té míry vra­cí ke své­mu hra­né­mu debu­tu, psy­cho­lo­gic­kým Pravidlům lži. Film se natá­čel na růz­ných mís­tech v oko­lí Prahy – pře­de­vším v Pyšelích a Černošicích a na jihu Moravy – napří­klad v pro­stře­dí pout­ní­ho Velehradu. Spoluautorkou fil­mo­vé hud­by je Lenka Dusilová, kte­rá slo­ži­la a nazpí­va­la ústřed­ní píseň fil­mu nazva­nou Smiluje.

13. 10. 11 - Happy, Happy

Pro opti­mis­tic­kou Kaju je rodi­na tou nej­dů­le­ži­těj­ší věcí na svě­tě - a tak o ni peču­je navzdo­ry všem. Je odda­ná man­žel­ka, kte­rá part­ne­ro­vi pro­mí­jí celo­noč­ní výpra­vy s kama­rá­dy i nedo­sta­tek sexu­ál­ní­ho apeti­tu. Stejně tak je milu­jí­cí mat­ka syno­vi, u kte­ré­ho budí jen výsměch. S úsmě­vem, občas dosti kře­čo­vi­tým, bere život tako­vý jaký je.

 Až do oka­mži­ku, kdy se do sou­sed­ství při­stě­hu­je „doko­na­lý man­žel­ský pár“. Jsou úspěš­ní, krás­ní, vzdě­la­ní, a aby toho neby­lo málo: ado­p­to­va­li sirot­ka z Afriky! To už je na Kaju tro­chu moc. Chce se jim vyrov­nat - musí se s nimi spřá­te­lit. Dokonalost sou­se­dů však po něko­li­ka setká­ních mizí stej­ně jako idy­la nové­ho přá­tel­ství obou rodin.

 Komedie HAPPY HAPPY mísí ost­rý čer­ný humor s pro­pra­co­va­nou psy­cho­lo­gií postav, čímž vytvá­ří uni­kát­ní chytrou podí­va­nou, kte­rá neza­po­mí­ná sdě­lit to pod­stat­né: šťast­ní může­me být až teh­dy, kdy si při­zná­me sku­teč­ný stav věcí.

 Podobné téma před něko­li­ka lety ztvár­nil s úspě­chem jiný nor­ský debu­tant - Bard Breien ve své slav­né kome­dii KURZ NEGATIVNÍHO MYŠLENÍ.

 Zábavný film o part­ner­ských vzta­zích, běž­né man­žel­ské kri­zi a jejím netra­dič­ním řeše­ní, nato­či­la nor­ská reži­sér­ka Anne Sewitsky, kte­rá za sní­mek zís­ka­la oce­ně­ní na fes­ti­va­lu v Sundance 2011.

13. 10. 11 - Můj otec George Voskovec

Dokumentární film při­bli­žu­je osob­ní život a umě­lec­kou kari­é­ru Jiřího Voskovce od jeho pří­cho­du do Spojených stá­tů v roce 1950 až po jeho úmr­tí v roce 1981. Film je vyprá­věn z pohle­du jeho mlad­ší dce­ry Gigi, kte­rá po letech zjiš­ťu­je kdo byl její otec Jiří-George Voskovec

13. 10. 11 - Nic pro­ti niče­mu

Film vyprá­ví pří­běh man­že­lů Radka a Johany, kte­ří při­jíž­dě­jí inko­gni­to na sraz ado­p­to­va­ných sna­ží­cích se zalo­žit občan­ské sdru­že­ní. Rozhodují se totiž, jest­li budou ado­p­to­vat dítě a chtě­jí poznat „co z těch lidí vyros­te“. Radek se však ukva­pe­ně před­sta­ví pod cizí cha­to­vou pře­zdív­kou Skippi, což je někdo, kdo zalo­že­ní sdru­že­ní od začát­ku pod­ko­pá­vá nechut­ný­mi pedo­fil­ní­mi poznám­ka­mi a tak se oka­mži­tě, aniž by tušil proč, stá­vá hlav­ním vyvrhe­lem setká­ní. Když se k tomu při­dá ješ­tě fakt, že mezi účast­ní­ky se skrý­vá dáv­ný a stá­le zami­lo­va­ný mile­nec man­žel­ky hlav­ní­ho orga­ni­zá­to­ra a něko­lik dal­ších výlup­ků, je jas­né, že zalo­že­ní sdru­že­ní je v ohro­že­ní…

 Komedie si bere na paškál všech­ny ty mar­né poku­sy o lep­ší svět pro­střed­nic­tvím růz­ných sdru­že­ní, jejichž moti­va­ce jsou čas­to ušlech­ti­lej­ší, než schop­nost orga­ni­zá­to­rů uvést je v reál­nou pra­xi. Film okouz­lu­je skvě­lý­mi a při­ro­ze­ný­mi výko­ny neo­kou­ka­ných her­ců a také způ­so­bem, jakým je nasní­mán, kdy kame­ra doslo­va žije s pro­ta­go­nis­ty a vytvá­ří tak dojem sil­né auten­ti­ci­ty

20. 10. 11 - Paranormal Activity 3

Rádi se bojí­me. Přinejmenším ve fil­mech. A když se najde člo­věk, kte­rý doká­že ze zdán­li­vě fád­ních zábě­rů domá­cích video­ka­mer vyča­ro­vat podí­va­nou jen pro vel­mi sil­né pova­hy, je o hit posta­rá­no Nezávislý sní­mek za pat­náct tisíc dola­rů jich vydě­lal bez­má­la 200 mili­ó­nů, čímž se stal co do návrat­nos­ti inves­tic jed­ním z nej­ú­spěš­něj­ších fil­mů všech dob. Řeč je o horo­ru Paranormal Activity.

Jeho pokra­čo­vá­ní se uja­lo stu­dio Paramount a legen­da žila dál, když se inves­ti­ce ve výši 2,7 mili­ó­nů dola­rů pro­mě­ni­la ve180 mili­ó­nů na výděl­cích v kinech. Podobný vývoj si tvůr­ci sli­bu­jí i od tře­tí­ho dílu, jehož pokra­čo­vá­ní bylo po úspě­chu dvoj­ky nasna­dě. „Samozřejmě jsme si uvě­do­mo­va­li, že troj­ka bude ješ­tě slo­ži­těj­ší než dru­hý díl,“ říká sce­náris­ta a pro­du­cent Oren Peli. „Chtěli jsme udě­lat vše pro to, aby divá­ci měli stej­ně sil­ný záži­tek, na jaký jsou z minu­la zvyklí. Natočit dal­ší stra­ši­del­ný a napí­na­vý film. Na dru­hou stra­nu jsme nechtě­li ustr­nout a opa­ko­vat to samé, ale při­dat pár změn, kte­ré by fanouš­ci při­ja­li. Naštěstí se pár nápa­dů uro­di­lo a mys­lím, že bude­te spo­ko­je­ní (a vydě­še­ní),“ říká Peli.

I kvů­li maxi­mál­ní­mu požit­ku z fil­mu zůstá­vá jeho pří­běh úzkost­li­vě stře­žen. Prozradit lze snad jen to, že v něm zno­vu vystu­pu­jí hrdin­ky před­cho­zích dvou dílů, para­nor­mál­ní­mi akti­vi­ta­mi pro­ná­sle­do­va­né sest­ry Katie a Kristi, s nimiž se vrá­tí­me ke koře­nům zla, do časů jejich dět­ství, kdy se rády vzá­jem­ně stra­ši­ly a hrá­ly si na vyvo­lá­vá­ní duchů, až se jim to jako bume­rang zača­lo vra­cet.

Připravte se na inten­ziv­ní fil­mo­vý záži­tek, kte­rý nene­chá niko­ho chlad­ným. Snad kro­mě hrdi­nů fil­mu, kte­ří se s para­nor­mál­ní­mi akti­vi­ta­mi set­ka­jí na vlast­ní kůži. Vy ostat­ní toto setká­ní mož­ná pře­ži­je­te.

20. 10. 11 – Dům

Dům je intim­ním dra­ma­tem otce a dce­ry, pří­bě­hem o lás­ce, stře­tu snů růz­ných gene­ra­cí a neu­tu­cha­jí­cí tou­ze po svo­bo­dě.

 Imrich budu­je svůj vlast­ní život­ní sen – sta­ví dům pro svo­ji mlad­ší dce­ru Evu. Do stav­by domupro­jek­tu­je všech­ny své sny a ambi­ce, kte­ré ztra­til v éře komunismu.Na rodin­ném dvo­ře však sto­jí roze­sta­vě­né domy dva – prv­ní, nedo­kon­če­ný dům, měl pat­řit Evině star­ší sestře Janě. Ta se ale otco­vi vze­pře­la a Imrich ji i s její rodi­nou ze své­ho živo­ta „vyškr­tl“.

 Eva sní o tom, že po matu­ri­tě koneč­ně opus­tí „věze­ní doko­na­lé­ho domo­va“ i život na malo­měs­tě a koneč­ně se vydá pozná­vat jiný svět. Těžce nese otco­vy sta­ro­svět­ské názo­ry a jeho cho­vá­ní vůči mat­ce a sestře, cho­dí za ško­lu, taj­ně se stý­ká se sestrou a její rodi­nou, při­vy­dě­lá­vá si a dělá vše pro­to, aby moh­la co nejdří­ve „vypad­nout“. Nečekaně ji ces­tu zkří­ží nový muž, star­ší a žena­tý Jakub, se kte­rým ji do živo­ta při­bu­de dal­ší tajem­ství. Brzy však všech­na tajem­ství začnou vyplou­vat na povrch a jejich živo­ty nabe­rou neče­ka­ný zvrat.

 Dům je celo­ve­čer­ním debu­tem mla­dé slo­ven­ské scé­nárist­ky a reži­sér­ky Zuzany Liové. Ve svě­to­vé pre­mi­é­ře byl uve­den na pres­tiž­ním Mezinárodním fes­ti­va­lu Berlinale 2011, v sek­ci Fórum, kte­rá je věno­vá­na mla­dým talen­tům. Od té doby film pro­šel řadou dal­ších fes­ti­va­lů a stal se nej­ví­ce oce­ňo­va­ným čes­kým fil­mem.

20. 10. 11 – Nákaza

ilm „Nákaza“ sle­du­je rych­lé šíře­ní smr­tí­cí­ho vzdu­chem pře­nos­né­ho viru, kte­rý nemoc­né zabí­jí během něko­li­ka dnů. S rych­lým šíře­ním epi­de­mie se léka­ři po celém svě­te sna­ží najít lék a mini­ma­li­zo­vat pani­ku, kte­rá se šíří ješ­tě rych­le­ji, než samot­ný virus. Cestující na letiš­ti se dotkne salá­to­vé mís­ty v letišt­ním baru před­tím, než podá kre­dit­ní kar­tu číš­ní­ko­vi. Obchodní jed­ná­ní začne podá­vá­ním rukou. Muž zakaš­le v plném auto­bu­su. Jeden kon­takt. Jeden oka­mžik. A smr­tel­ný virus se pře­ne­se. V ame­ric­kém Centru pro kon­t­ro­lu a pre­ven­ci nemo­cí dochá­zí k mobi­li­za­ci všech výzkum­ných pra­cov­ní­ků, kte­ří se sna­ží roz­luš­tit kód uni­kát­ní­ho pato­ge­nu, kte­rý neu­stá­le dále mutu­je. Jak postup­ně narůs­tá počet mrtvých a lidé se v kola­bu­jí­cí spo­leč­nos­ti sna­ží ochrá­nit sebe samot­né a své nej­bliž­ší, jeden akti­vis­ta a blo­gger (Jude Law) začne tvr­dit, že veřej­nost nedo­stá­vá prav­di­vé infor­ma­ce o sku­teč­ném dění, čímž vyvo­lá epi­de­mii para­no­ie as stra­chu stej­ně nakaž­li­vou jako původ­ní virus. . Obyčejní lidé se záro­veň sna­ží pře­žít ve spo­leč­nos­ti, kte­rá se prak­tic­ky zhrou­ti­la

20. 10. 11 - Tři muš­ke­tý­ři

Nové moder­ní zpra­co­vá­ní nad­ča­so­vé­ho romá­nu Alexandra Dumase TŘI MUŠKETÝŘI nato­če­né ve 3D sli­bu­je skvě­lou podí­va­nou. Akčně poja­tý vel­ko­film plný pro­pra­co­va­ných scén je již nyní při­rov­ná­vám k nebý­va­le úspěš­ným Pirátům z Karibiku. Roli D’Artagnana ztvár­nil mla­dič­ký Logan Lerman, v dal­ších rolích uvi­dí­me hvězdy stří­br­né­ho plát­na jako Millu Jovovich (Milady de Winter), Orlanda Blooma (vévo­da z Buckinghamu)...

20. 10. 11 - Osamělost prvo­čí­sel

Prvočíslo je ze své pod­sta­ty osa­mě­lá věc: dá se dělit jen samo sebou nebo jed­nič­kou a neho­dí se k žád­né­mu jiné­mu prvo­čís­lu. Alice a Mattia se také pohy­bu­jí po vlast­ních osách, kaž­dý se svou vlast­ní tragé­dií. Jako dítě se Alice kvů­li své­mu pano­vač­né­mu otci sta­la obě­tí těž­ké lyžař­ské neho­dy a násled­ně i ano­rexie. Při setká­ní s Mattiou pozná­vá spří­z­ně­nou duši a Mattia pro­zra­zu­je Alici své straš­né tajem­ství: v dět­ství nechal svou men­tál­ně retar­do­va­nou sestru–dvojče samot­nou, ode­šel na osla­vu, a když se vrá­til, sest­ra zmi­ze­la. Tyto dvě zásad­ní udá­los­ti navždy pozna­me­na­ly živo­ty Alice i Mattea a jak tak dospí­va­jí, zdá se, že i jejich osu­dy se nezvrat­ně pro­plé­ta­jí. Natočeno pod­le kniž­ní­ho best­selle­ru Paola Giordana se stej­no­jmen­ným názvem, kte­rý v letech 2009 a 2010 figu­ro­val na před­ních příč­kách pro­dej­nos­ti knih v ČR.

27. 10. 11 - Tintinova dob­ro­druž­ství

Příběh fil­mu, inspi­ro­va­né­ho po celém svě­tě oblí­be­ný­mi pří­ho­da­mi kniž­ní­ho a comic­so­vé­ho hrdi­ny Tintina bel­gic­ké­ho auto­ra, pub­li­ku­jí­cí­ho pod pseu­do­ny­mem Hergé, sle­du­je osu­dy výji­meč­ně zví­da­vé­ho mla­dé­ho repor­té­ra Tintina a jeho věr­né­ho psí­ho spo­leč­ní­ka Filuty. Ti spo­leč­ně nara­zí na model lodi, kte­rý v sobě ukrý­vá nebez­peč­né tajem­ství. Tintin, kte­rý je nevě­dom­ky vta­žen do samé­ho stře­du něko­lik set let sta­ré záha­dy, se oci­tá na muš­ce Ivana Ivanoviče Sacharina, ďábel­ské­ho padou­cha, kte­rý je pře­svěd­čen, že Tintin ukra­dl vzác­ný poklad, spo­jo­va­ný se zákeř­ným pirá­tem zva­ným Rudý Rackham. V dopro­vo­du své­ho psa Filuty, staré­ho moř­ské­ho vlka kapi­tá­na Haddocka a dvo­ji­ce neši­kov­ných detek­ti­vů Kadlece a Tkadlece pro­ces­tu­je Tintin kří­žem krá­žem celý svět ve sna­ze dostat se jako prv­ní na mís­to posled­ní­ho odpo­čin­ku lodi Jednorožec, vra­ku, kte­rý by ve svém nit­ru mohl skrý­vat klíč k obrov­ské­mu bohatství...a také pra­sta­rou klet­bu.

27. 10. 11 – Dluh

Každý dluh je tře­ba zapla­tit, a pokud to neu­dě­lá­te, nako­nec vás to zni­čí. Režisér John Madden (Zamilovaný Shakespeare, Mandolína kapi­tá­na Corelliho) nato­čil s výji­meč­nou herec­kou sesta­vou půso­bi­vý a chyt­rý thriller, ve kte­rém si podá­va­jí ruce minu­lost a sou­čas­nost, prav­da a lež a pocit viny je tu sil­něj­ší než pud sebezá­cho­vy.

Rok 1965. Tři mla­dí agen­ti Mossadu, Rachel Singer (Jessica Chastain), David Peretz (Sam Worthington) a Stephan Gold (Marton Csokas) vrá­ti­li domů jako hrdi­no­vé, poté co ve Východním Berlíně úspěš­ně vysto­po­va­li a zabi­li nacis­tic­ké­ho váleč­né­ho zlo­čin­ce, býva­lé­ho dok­to­ra z Osvětimi.

Současnost. Teď již vyslou­ži­lí agen­ti Mossadu, Rachel (Helen Mirren), David (Ciarán Hinds) a Stephan (Tom Wilkinson) mají sta­tus národ­ních ikon, dce­ra Rachel dokon­ce o jejich misi napsa­la kni­hu. Oni však zou­fa­le trpí pod tíhou tajem­ství, kte­ré se zavá­za­li nikdy nepro­zra­dit. Před tři­ce­ti lety v Berlíně se totiž ode­hrá­lo jiné dra­ma než to, kte­ré poz­dě­ji pre­zen­to­va­li veřej­nos­ti. Důkazem může být infor­ma­ce, že muž, kte­ré­ho ten­krát dosta­li za úkol zabít, se prý před pár měsí­ci obje­vil živý a na pokro­či­lý věk rela­tiv­ně zdra­vý v jed­né nemoc­ni­ci na Ukrajině. Dluh je tře­ba zapla­tit i po toli­ka letech. Dřív než se o něm dozví věři­tel a sra­zí tro­ji­ci hrdi­nů z pie­desta­lu.

Režisér John Madden se roz­ho­dl film nato­čit záhy poté, co mu pro­du­cent Matthew Vaughn done­sl scé­nář. „Málokdy dosta­ne­te do rukou tak pro­pra­co­va­ný a chyt­rý pří­běh, kte­rý navíc pra­cu­je s nesmír­ně širo­kou šká­lou emo­cí,“ říká Madden, jemuž se zalí­bi­la i hra s divá­ky, kte­ré může celý film držet v nejis­to­tě. Pro sní­mek kom­bi­nu­jí­cí emo­ci­o­nál­ně vypja­té scé­ny s čis­tou akč­ní jízdou, jehož hrdi­no­vé v pří­bě­hu vystu­pu­jí ve dvou růz­ných časo­vých rovi­nách, potře­bo­val Madden výji­meč­né her­ce. A ty se mu nako­nec poda­ři­lo zís­kat. Mladší ver­ze troj­líst­ku agen­tů si zahrá­li Jessica Chastain (Strom živo­ta), hvězda Avataru Sam Worthington a Marton Csokas (Pán prs­te­nů, Bournův mýtus), jejich star­ší ega pak osca­ro­vá Helen Mirren (Královna), na tutéž cenu nomi­no­va­ný Tom Wilkinson (Michael Clayton, V lož­ni­ci) a Ciarán Hinds (Až na krev, Mnichov).

27. 10. 11 - Jeskyně zapo­me­nu­tých snů

Když v roce 1994 vstou­pil fran­couz­ský arche­log Chauvet a jeho tým do nezná­mé­ho jes­kyn­ní­ho sys­té­mu v maleb­ném údo­lí řeky Ardeche, netu­šil, že prá­vě uči­nil fas­ci­nu­jí­cí objev, kte­rým se navždy zapí­še do dějin. V jes­ky­ni, kte­rá dodnes nese jeho jmé­no, totiž nara­zil na dosud neví­da­nou kolek­ci jes­kyn­ních maleb, jež jsou jed­nou tak sta­ré než jaké­ko­liv před­cho­zí obje­vy. Desítky tisíc let her­me­tic­ky uza­vře­ná jes­ky­ně vyda­la kro­mě maleb i mno­ho dal­ších stop po živo­tě člo­vě­ka a zví­řat, kte­rá ho v té době obklo­po­va­la. Vzhledem ke křeh­kos­ti celé­ho sys­té­mu je jes­ky­ně veřej­nos­ti nepří­stup­ná a osca­ro­vý reži­sér Werner Herzog (iko­na svě­to­vé kine­ma­to­gra­fie, autor řady hra­ných i doku­men­tár­ních fil­mů) byl prv­ním a zřej­mě i posled­ním fil­ma­řem, jenž dostal mož­nost v jejích pro­sto­rách natá­čet. Vznikl tak film, kte­rý nás díky zvo­le­né 3D tech­no­lo­gii doko­na­le pro­ve­de mís­tem, jež nám pří­ro­da a naši před­ci ucho­va­li ve sta­vu, v jakém byl opuš­těn před 20 000 lety.

27. 10. 11 - Moje krás­ná uči­tel­ka

Oscarový Tom Hanks hra­je v nové ame­ric­ké kome­dii LARRY CROWNE chla­pí­ka střed­ní­ho věku, kte­rý díky eko­no­mic­ké kri­zi ztra­tí prá­ci. Do té doby pra­cu­je jako úspěš­ný šéf v hyper­mar­ke­tu. Larry zjiš­ťu­je, že bez vzdě­lá­ní dobrou prá­ci nezís­ká, a pro­to se roz­hod­ne pro návrat do škol­ních lavic. Chce si roz­ší­řit své obzo­ry, ale hlav­ně zís­kat lep­ší kva­li­fi­ka­ci pro své budou­cí povo­lá­ní. Ve ško­le se zapí­še do hodin komu­ni­ka­ce a neče­ka­ně se zami­lu­je do své uči­tel­ky Mercedes (Julia Roberts), kte­rá ve svém osob­ním živo­tě řeší spo­ry s man­že­lem. Obyčejný muž­ský jako Larry, kte­rý má mno­ho důvo­dů se domní­vat, že jeho život se zasta­vil, dosta­ne život­ní lek­ci: Když si mys­líš, že vše co mělo smy­sl už Tě minu­lo, obje­víš důvod proč žít.

27. 10. 11 - Goethe!

Píše se rok 1772 a dva­a­dva­ce­ti­le­tý Johann Wolfgang Goethe prá­vě ve Frankfurtu pro­pa­dl u zkouš­ky z prá­va. Otec mu vzá­pě­tí vyči­ní za jeho nevý­dě­leč­né bás­ně­ní a vyže­ne ho k Říšskému komor­ní­mu sou­du ve Wetzlaru. Tam se má Goethe mezi zaprá­še­ný­mi hora­mi spi­sů nau­čit pro­fe­si a zajis­tit si tak živo­by­tí. Namísto stu­dia para­gra­fů se ale zami­lu­je. Jeho prv­ní lás­ka však nemá dob­ré vyhlíd­ky. Charlotte Buffžijící v nuz­ných pomě­rech je již zaslí­be­ná Goethovu nad­ří­ze­né­mu Kestnerovi. Se zlo­me­ným srd­cem tak píše Goethe pří­běh mla­dé­ho Werthera a zís­ká­vá si v pod­sta­tě přes noc nesmír­nou popu­la­ri­tu. Film Goethe! před­sta­vu­je kla­si­ka svě­to­vé lite­ra­tu­ry jako mla­dé­ho rebe­la a před­sta­vi­te­le pre­ro­man­tic­ké­ho němec­ké­ho hnu­tí Sturm und Drang, jenž se bou­ří pro­ti úzko­prsým před­sta­vám své­ho otce a své doby

27. 10. 11 - Lollipop Monster

Ari a Oona. Dvě pat­nác­ti­le­té dív­ky, dvě dys­funkč­ní rodi­ny. Naprosto odliš­né, a přes­to v něčem podob­né. Nikdo nepo­slou­chá, nikdo nesly­ší. Ari si kom­pen­zu­je pocit nepo­cho­pe­ní sexem s nezná­mým mužem, Oona vyja­dřu­je bolest ze sebe­vraž­dy milo­va­né­ho otce sebe­po­ško­zo­vá­ním a mor­bid­ní­mi kresba­mi. Protiklady se při­ta­hu­jí. Ari je blon­dýn­ka barev­ná jako kaná­rek, Oona milu­je čer­nou jako noc. Nepravděpodobné přá­tel­ství jim pomá­há pře­žít pokry­tec­tví jejich rodin, Ari koneč­ně zís­ká­vá jakousi sebe­úctu a Oona se nau­čí ven­ti­lo­vat svou bolest. Pak ale dojde k udá­los­ti, kte­rá ohro­zí jejich přá­tel­ství v samých zákla­dech... Šíře tvůr­čích zájmů debu­tu­jí­cí reži­sér­ky je patr­ná ve smě­si pou­ži­tých pro­střed­ků, obo­ha­cu­jí­cích vyprá­vě­ní o ani­mo­va­né vsuv­ky, ama­tér­ský fil­mo­vý záznam či hudeb­ní kli­py, i ve výtvar­né sty­li­za­ci, kte­rá pří­mo odka­zu­je k její komik­so­vé minu­los­ti.

27. 10. 11 - Bastardi 2

Druhý díl začí­ná krát­ce po smr­ti nej­vět­ší­ho bastar­da Michala Dostála. Michalův otec a děde­ček jsou pře­svěd­če­ni, že uči­tel Majer stál za vraž­da­mi všech tří žáků a mstil smrt své sest­ry. Začnou tak Majera psy­chic­ky deptat a hle­da­jí důka­zy. Důkazy hle­dá také nový poli­cej­ní vyšet­řo­va­tel Karas, jenž pře­bí­rá agen­du po zesnu­lém poli­cej­ním vyšet­řo­va­te­li Palečkovi. Karasovi se oka­mži­tě v pří­pa­dech úmr­tí „Bastardů“ něco nezdá a začí­ná se zamě­řo­vat též na Majera, kte­rý je v tuto chví­li již ředi­te­lem ško­ly.

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Týden plný filmových premiér v Česku: novinky, které stojí za pozornost
18. srpna 2025Týden plný filmových premiér v Česku: novinky, které stojí za pozornostTento týden se v kinech v České republice představí několik očekávaných titulů, od dramatických příběhů přes komedie až po nezávislé filmy. Připravte se na pestrou filmovou nabídku, která osloví různé divácké chutě a přinese nové filmové…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Filmové premiéry tohoto týdne v Česku: Nové příběhy a hvězdy na stříbrném plátně
4. srpna 2025Filmové premiéry tohoto týdne v Česku: Nové příběhy a hvězdy na stříbrném plátněTento týden přináší do kin v České republice pestrou škálu filmových premiér, od dramatických příběhů po komedie a akční thrillery. Diváci se mohou těšit na nové tituly s hvězdnými obsazeními i osvědčenými režiséry, kteří opět přinášejí…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Džob: Pokračování kultovních filmů Gympl a Vejška přináší pohled na život dospělých sprejerů
31. července 2025Džob: Pokračování kultovních filmů Gympl a Vejška přináší pohled na život dospělých sprejerůRežisér Tomáš Vorel po letech opět představuje film, který navazuje na své populární snímky Gympl a Vejška. Nový film Džob sleduje osudy dvou starších sprejerů, kteří se po letech vracejí ke své vášní, ale jejich životy…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Týden filmových premiér v ČR: novinky, které stojí za pozornost
28. července 2025Týden filmových premiér v ČR: novinky, které stojí za pozornostTento týden je v kinech opravdu pestrý – od komedií a animáků po hluboké dramatické snímky. Připravte se na filmové zážitky, které vás nejen pobaví, ale i přimějí zamyslet. Přinášíme přehled nejzajímavějších premiér, které si rozhodně…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Týden filmových premiér v ČR: novinky, které stojí za to vidět
21. července 2025Týden filmových premiér v ČR: novinky, které stojí za to vidětNový týden přináší do kin širokou škálu nových filmových titulů, od dramatických příběhů přes akční dobrodružství až po originální snímky, které potěší různé divácké chutě. Připravte se na pestrou filmovou nabídku, která vás určitě nezklame. Nejlépe…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Nové filmové premiéry tohoto týdne v ČR: od rodinné zábavy po sportovní drama
14. července 2025Nové filmové premiéry tohoto týdne v ČR: od rodinné zábavy po sportovní drama Tento týden přináší do kin v České republice pestrou paletu filmových premiér, které potěší jak fanoušky animovaných příběhů, tak milovníky sportovních dramat či rodinné komedie. Připravte se na novou dávku filmových zážitků, které rozhodně stojí za…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Filmové premiéry tohoto týdne v ČR: Nové příběhy na plátně
7. července 2025Filmové premiéry tohoto týdne v ČR: Nové příběhy na plátněTento týden přináší do kin v České republice pestrou směsici filmových novinek, od očekávaných pokračování přes přelomové debuty až po inovativní artové snímky. Diváci se mohou těšit na rozmanité žánry, které osloví jak milovníky akce, tak…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Filmové premiéry tohoto týdne v ČR: Co nás čeká na plátně
30. června 2025Filmové premiéry tohoto týdne v ČR: Co nás čeká na plátněTento týden je v českých kinech skutečně pestrý. Přicházejí nejen akční blockbustery a dobrodružné filmy, ale také komedie a dramatické příběhy s hlubším poselstvím. Diváci se mohou těšit na různé žánry a příběhy, které nabídnou zábavu,…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Lavi se vrací: Vyšehrad Dvje je větší, drzejší a šílenější
9. dubna 2025Lavi se vrací: Vyšehrad Dvje je větší, drzejší a šílenějšíDruhý díl kultovní komedie přináší návrat neřízené střely jménem Lavi. Tentokrát míří až na dno – do vesnického klubu FK Smrkov. Nové tváře, staré průšvihy a humor, který si nebere servítky. Vyšehrad: Dvje rozšiřuje svůj fotbalový…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Od 4. července v kinech: Dvě filmové novinky
4. července 2024Od 4. července v kinech: Dvě filmové novinkyS příchodem léta se v kinech objeví dvě očekávané filmové premiéry, které slibují přinést nejen napětí a dobrodružství, ale i zábavu pro celou rodinu. Představujeme vám moderní adaptaci klasického románu "Hrabě Monte Christo" a další pokračování…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Novinky z filmového plátna: Francouzská komedie a sci-fi horor
27. června 2024Novinky z filmového plátna: Francouzská komedie a sci-fi hororFrancouzská akční komedie a napínavý sci-fi horor přicházejí do kin. Ve filmu "Rychle a nemožně" (3 jours max) se policista Rayane vydává na nebezpečnou misi proti mexickému kartelu, aby zachránil svou unesenou babičku. Naproti tomu "Tiché…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Premiéra filmu „Jedna noc“ přetékala zájmem diváků a zaplnila tři kinosály
7. května 2024Premiéra filmu „Jedna noc“ přetékala zájmem diváků a zaplnila tři kinosályS otázkou "Co byste pro lásku udělali vy?" přichází nový film režiséra Davida Laňky, "Jedna noc", který měl premiéru v pondělí 6. května. Kvůli velkému zájmu se premiéra přesunula z původně plánovaných dvou do tří kinosálů.…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Moje nová tvář: Příští měsíc vstoupí do kin český dokumentární film o ženě, která přežila útok kyselinou
19. září 2023Moje nová tvář: Příští měsíc vstoupí do kin český dokumentární film o ženě, která přežila útok kyselinouMoje nová tvář, nový český celovečerní dokumentární film režisérky a novinářky Jarmily Štukové a producentky Maji Hamplové, vypráví příběh ženy, která se po brutálním útoku svého bývalého partnera snaží najít sílu znovu žít. Po premiéře na…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Dnes má premiéru film: #annaismissing - Temné tajemství na plátně
10. srpna 2023Dnes má premiéru film: #annaismissing - Temné tajemství na plátněDlouho očekávaný film #annaismissing dnes konečně dorazil na velká plátna kin po celém Česku. Tento palčivý thriller, který kombinuje prvky dramatu a napětí, slibuje divákům nezapomenutelný zážitek. Režisérem filmu je Pavel Soukup, zatímco scénář napsala Lucie…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Kouzelná Beruška a Černý kocour - film - přehled nejnovějšího francouzského hudebního superhrdinského filmu
24. července 2023Kouzelná Beruška a Černý kocour - film - přehled nejnovějšího francouzského hudebního superhrdinského filmuKouzelná Beruška a Černý kocour - film, také známý jako Miraculous: Zázračná beruška & Cat Noir, The Movie, je francouzský 3D počítačově animovaný hudební superhrdinský film, který byl uveden v kinech v roce 2023. Film režíroval…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Malá mořská víla se vrací na plátna: Příběh lásky a dobrodružství pod hladinou
23. května 2023Malá mořská víla se vrací na plátna: Příběh lásky a dobrodružství pod hladinouMalá mořská víla se vrací na velké plátno s novou filmovou adaptací, která přinese kouzlo podmořského dobrodružství do kin. Tento rodinný a dobrodružný film se odehrává ve světě mořských víl a lidských princezen. Jeho premiéra je…Vydáno v rubrice: Filmové premiéry
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 1,54739 s | počet dotazů: 301 | paměť: 24931 KB. | 04.09.2025 - 00:11:34