Producent Lorenzo di Bonaventura, který se podílel na některých z dosud nejúspěšnějších filmových sérií včetně TRANSFORMERS s tržbami dosahujícími miliardy dolarů, měl pocit, že závěr prvního filmu ponechává prostor pro důkladnější ponor do světa G. I. JOE.
„Řekl jsem si, že zakončit první film náznakem, že by v Oválné pracovně mohl být vetřelec, je něco tak naprosto nečekaného, že by si to téma zasloužilo rozvinout… Bylo zásadní najít režiséra, který by se s filmem ztotožnil, vystihl všechny postavy v celé jejich komplexnosti a přistupoval k nim s respektem,“ říká di Bonaventura.
Když zvažovali, kteří režiséři by připadali pro natočení druhého dílu v úvahu, Adam Goodman, prezident Paramount Film Group, di Bonaventuru překvapil, když navrhl stoupající režisérskou hvězdu Jona M. Chu, který měl čerstvě za sebou obrovský úspěch, dokument JUSTIN BIEBER: NEVER SAY NEVER. „Měli jsme s Jonem docela zvláštní první schůzku, protože naše životní zkušenosti jsou od sebe poměrně vzdálené, ale zjistil jsem, že on s mytologií G.I. JOE versus COBRA vyrůstal, a tudíž chápe vnitřní estetiku G.I. JOE, což je naprosto neocenitelné,“ vzpomíná di Bonaventura. „Po rozhovoru jsme si uvědomili, že se oba snažíme natočit stejný film, a byla to skvělá spolupráce.“
V Jonovi M. Chu producenti našli režiséra se svěžím pohledem a opravdovým nadšením a pochopením pro postavy. „Žije s postavami v úplné symbióze a do svých filmů vnáší smysl pro experiment,“ říká výkonný producent Erik Howsam.
Chu vzpomíná: „S G.I. JOE jsem vyrůstal a znal jsem je ještě před animovanými filmy a komiksy – a měl jsem pocit, že s tou značkou by se mohlo ztotožnit více generací. Moje verze je taková, jak by ji chtěl vidět každý kluk, který je fanouškem G.I. Joe.“
Mytologie G.I. JOE už je zavedenou záležitostí, má celý panteon postav, z kterého se dá čerpat, každá postava má svůj vlastní příběh, vlastnosti i zvláštnosti. Při práci na pokračování chtěli filmaři přenést a využít ty nejlepší prvky a dějové linie z prvního filmu, ale zároveň jim dát novou identitu a nádech. To jim také umožnilo do filmu zapojit nové postavy z mytologie G. I. Joe.
Technologie 3D film přesouvá do úplně jiné kategorie. Na toto spojení se filmová studia i režisér Jon M. Chu opravdu těšili. „Myslím, že díky 3D můžeme diváky pozvat přímo do našeho filmu,“ říká Chu. „Ve filmu se nám podařilo obsáhnout celou řadu rozličných míst v různých koutech světa od Tokia přes Pákistán až po Himálaj, a díky 3D technologii můžeme diváky do těchto míst přenést. Navíc si akční momenty užijí tak, jako by byli přímo uprostřed děje. Rány Dwaynea Johnsona tak působí mnohem silněji. Nejenže jste svědky toho, jak Storm Shadow mává svou katanou, dokonce zažíváte i pocit, že před čepelí uhýbáte. Díky 3D je zkrátka náš film pro diváky z celého světa zábavnější. Fanoušci G.I. JOE se navíc v tomto formátu dosud neměli příležitost se svými oblíbenci sejít, a proto jsme cítili povinnost je k tomuto dobrodružství přizvat.“
Části seriálu: G.I. JOE 2: ODVETA
- G.I. JOE 2: ODVETA - O FILMU
- G.I. JOE 2: ODVETA - O POSTAVÁCH A OBSAZENÍ
Nejnovější komentáře