V prvním filmu tým filmařů představil myšlenku, že je tu dračí hierarchie, a že se monstrózní „alfa“ drak ukrývá v jeskyni, kde mu ostatní draci podávají potravu, nebo riskují, že je sám sežere. Co když Rudá Smrt z prvního filmu není na vrcholu potravinového řetězce? Co kdyby tam bylo ještě několik příček nad ní a na samém vrcholu, dračí monstrum, větší, než kdy kdo viděl?
„Když jsme se pustili do druhého dílu, měl jsem pocit, že bychom na tom mohli stavět,“ říká DeBlois. „Ve filmu JAK VYCVIČIT DRAKA 2 existuje jen několik Mrazidraků, kteří jsou rozenými „alfa“ draky. Mají neviditelnou schopnost komunikovat a vynutit si svou vůli na ostatních dracích, to vše s výjimkou dračích mláďat, která neposlouchají nikoho,“ vysvětluje DeBlois. „Takže, pokud se vám podaří ovládat „alfa“ draky, můžete ovládnout všechny draky na světě.“
Dragovou tajnou zbraní je jedna taková bestie, kterou naučil bojovat na rozkaz. Když zjistí, že Valka ochraňuje shovívavého Mrazidraka ve své svatyni, uvede do pohybu plán, jak ho v epické bitvě vylákat ven a pak se pustit do drancování Blpu a zajetí všech jeho draků.
Při vytváření bestie bestií, si dali filmaři za úkol zpochybnit představu o tom, jak drak vypadá.
„Inspirace pro vzhled Mrazidraka přišla od režiséra Deana Deblois,“ říká vedoucí výtvarník P.O.V. „Říkal, že by chtěl mít ve filmu zvíře, silné jako lední medvěd. To byl výchozí bod. Pak jsme museli odvést hodně práce a proměnit ledního medvěda na jakéhosi draka. Když se Mrazidrak zvedne na zadní, můžete v jeho anatomii stále vidět, že má držení těla ledního medvěda.“
„Odpoutali jsme se sice od konvencí, ale zato jsme prošli mnoha neúspěšnými pokusy při navrhování tohoto tvora,“ směje se DeBlois. „V jednu chvíli jsme měli huňatého mamuta, který vypadal jako drak, ale v okamžiku, kdy pokryjete draka kožichem nebo srstí, už to není ono.“
„Nakonec jsme přišli na stvoření s obrovskými kly, které byly inspirované huňatým mamutem,“ pokračuje. „A jeho proporce byly inspirovány velkými pižmoni severními.“
Baruchel poznamenává: „Mrazidraci jsou mohutní, a co je na nich úžasné, nechrlí oheň, ale masivní kusy ledu.“
„Mrazidrak je mořským drakem, nasává velké množství vody a ukládá si je do volete v krku,“ říká DeBlois. „V případě potřeby ji vyvrhne s tak extrémní silou, že odstřelí svůj cíl, ale protože je jeho dech tak intenzivně ledový, voda zmrzne a získáte velmi zajímavé a alarmující tvary, které jsou vytvořeny z ledu“...
... Což se ukázalo být velmi náročné pro tým odborníku přes vizuální efekty. „Led je velmi obtížným materiálem pro renderování,“ říká vedoucí týmu vizuálních efektů, David Walvoord. „Není jako kůže nebo srst, které jsme už dělali. Ty jsou sice taky náročné, ale už jsme jich vyrobili hodně. Ale led! Neměli jsme ponětí, jak by to mělo vypadat nebo jak je rozpohybovat. Stálo nás to hodně konzultování a přemílání různých nápadů, než jsme našli něco, co by bylo uvěřitelné, a co by zároveň bylo osobité a zvláštní. Také bylo potřeba docílit silné vizuální výpovědi.“
Když se dva Mezidraci střetnou v boji, kontrast mezi nimi je zarážející. Drago vycvičil svého draka být agresivním bojovníkem, na své tmavé kůži má mnoho jizev z dřívějších bojů. Valčin Mrazidrak je oproti tomu druhem stvoření, které je zářivě bílé a nádherné,“ říká P.O.V.
„Tým designerů, který se zabývá texturami, odvedl úžasnou práci a ujistil se, že je jejich kůže zpracovaná do nejmenších detailů,“ říká Pablo Valle. V epické bitevní sekvenci se „kamera neustále přibližuje a divák získává povědomí o šupinaté struktuře jejich kůže.“
Efektivní svícení bylo rozhodujícím faktorem, který pomohl rozlišit dva Mrazidraky, říká Valle, zejména když se střetnou v urputných válečných bojích; světlo pomáhá odlišit dobré od zlého.
„Určitě nechceme diváky zmást,“ říká. „Mrazidraci jsou stejnými typy draka, je nutné, aby bylo naprosto jasné, na čí straně každý z nich stojí. Největší výzvou byly jejich rozměry. Každý z nich je veliký jako hora. Je snadné buď nezprostředkovat dojem z jejich velikosti nebo je prostě nechat tak masivní, že všechno zastíní.“
Byla to stejně velká výzva i pro ostatní týmy.
„Gil Zimmerman, náš vedoucí designér, věnoval hodně času a úsilí ve snaze dát tyto záběry dohromady, aby ve filmu navodil pocit dramatu a správné velikosti všech postav,“ říká P.O.V. „Je to docela složité, protože máte lidské rozměry, máte dračí rozměry a máte rozměry velkých draků. Není vždy snadné to sestavit.“
Zimmerman tvrdí: „Naše bitevní sekvence je, podle mých zkušeností, něčím, o co se v animaci nikdo ještě nepokusil. Více se to podobá tomu, co dělají společnosti ILM nebo Weta. Zcela jistě to byl nejnáročnějsí úkol pro každý z našich týmů, už jen díky velikosti této scény.“
Hlavní střihač snímku si obzvláště užil práci na této scéně.
„Stříhat bitevní scénu bylo zábavné, protože když Kliďas bojuje s Dragem, vidíte v dálce bojovat dva Mrazimraky, kteří zrcadlí boj dvou Vikingů. Takže když Dragův Mrazimrak vyhrává, Drago také slaví vítězství; když se daří Kliďasovi, tak se daří i Valčině Mrazidrakovi.“
Walvoord přitakává: „V bitevní scéně uvidítě záběry, které jsou naprosto mimořádné. Hned na začátku máme záběr, který sestává z osmi nebo devíti set filmových políček, kdy kamera letí nad bojištěm. Je tu nesmírně důležitá koordinace mezi kamerou, animací, davy lidí, světlem, efekty na postavách a dracích, kteří neustále prolétávají kolem. Křižujete oblohu nad hlavami všech těch lidí a nad armádami, které se řítí do boje, je to prostě neuvěřitelné a stejně tak úžasné sledovat.“
„Celá ta bitva je vizuálně jedinečná,“ pokračuje. „Většina z nás je zvyklá, že animované filmy jsou barevné a veselé. Tady máme téměř černobílou sekvenci. Neberte mě doslova, ale jsou to tmavé postavy na bílém sněhu a my jsme jejich siluet bohatě využili, abychom dosáhli efektního grafického výsledku. Dean chtěl, aby tato sekvence byla opravdu jasná, ale zároveň působila jako skutečná bitva. Myslím, že se nám to podařilo.“
V chaosu bitvy se samozřejmě nachází tisíce dalších draků, včetně Bezzubky, našeho draka hrdiny a některých dalších známých tváří.
Proč je Bezzubka tak oblíbený mezi diváky? Gil Zimmerman to přičítá jeho schopnosti napojit se na diváky.
„Jsou chvíle, kdy se chová jako štěně, pak jako kočka, jindy je to něco mezi,“ říká. „Bezzubka je nevinnou postavou. Je inteligentní nad rámec obyčejného zvířete, ale má v sobě určitou naivitu, což z něho dělá milovanou postavu. Lidé v něm vidí své domácí mazlíčky. Neustále hledáme dobré momenty, jak ve scénách využít Bezzubkova kouzla.“
Bonnie Arnoldová, producentka filmu, říká, že publikum ocení velké množství draků, které se v JAK VYCVIČIT DRAKA 2 objeví.
„Nebudou zklamaní, až uvidí, co jim nabídneme. Staré i nové. Byli jsme schopni upravit dobře známé draky z prvního filmu a udělat je ještě zajímavější. Dali jsme jim vlastní jména, více charakteristických znaků a propracovali jejich osobnosti. Jak spolupracují, Vikingové a jejich draci se sbližují. Je to zábavné, ale občas také hrdinské a dojemné.“
Kliďas má zbrusu nového draka Drtileba, který se v prvním filmu neobjevil. „Je to něco mezi velkým dračím nosorožcem a prasetem domácím,“ směje se DeBlois. „Je to velice dychtivý a přitom seriózní drak stopař. Po čichu najde téměř cokoliv. Je jako policejní stopovací pes. Chtěli jsme draka, který by byl velký, aby se na něj Kliďas mohl posadit, a aby drak unesl jeho váhu a zároveň v porovnání s ním Kliďas nevypadal směšně malý.“
Butler ho popisuje následovně: „Drtileb je dračí verzí Kliďase. Je pyšný a nestrpí hlupáky. Je to velmi mocný a silný drak, který se jen tak nevzdá.“
Valčin drak Mrakošlap, vykazuje hodně ze sovího chování. Je to úžasné stvoření se dvěma páry křídel, které se mohou rozdělit a dávají na obloze vzniknout velmi výrazné siluetě. Zároveň to je stejný drak, který Valku před 20ti lety unesl. Vzhledem k jejich dlouhodobému vztahu „si vyvinuli takový intuitivní způsob společného létání, že Valka ani nepotřebuje sedlo,“ říká DeBlois. „Stojí na něm a dokáže se na něm udržet, i když drak během letu manévruje.“
Vztah Astrid a Buřiny se vyvíjel, stejně jako u ostatních jezdců a jejich draků. „Jsou spolu pět let, vzájemně si rozumí a do jisté míry si jsou podobné,“ říká DeBlois. „Astrid je velmi tvrdohlavá a schopná. Zvolili jsme pro Buřinu takový druh osobnosti, aby se s Astrid doplňovala. Je spíš milujícím „psem přinášečem“ jako retrívr, ve smyslu, že splní každý příkaz s velkým nadšením. Buřina zbožňuje, když může cokoliv přinést, ať už míč nebo člověka! Mají opravdu hravý vztah, což je pro Astrid dobré, protože je jinak tak vážná.“
Dvojčata Rafana a Ťafan jezdí na stejném drakovi, dvouhlavém Zipákovi, který se jmenuje Krkoun & Blivoun. Každý z nich má odlišnou osobnost a neustále spolu válčí. „Rádi hrajeme na tu notu, že i když jsou nuceni spolupracovat, vzájemně jeden druhého sabotují,“ říká DeBlois.
„Rybinoha a jeho Flákota jsou roztomilou dvojicí. Flákota je Rybinohovou vyrovnanou a oddanou kamarádkou. Působí, že je poněkud nechápavá, což je vlastnost, která se odráží i na Rybinohovi. Ale nemůžeme Rybinohu odepsat jako tupce, protože on je vlastně docela inteligentní. Flákota je mu vždy a za všech okolností k dispozici… jen jsou oba trochu pomalejší,“ říká DeBlois.
„Snoplivec a jeho drak, Tesák - Děsovec obludný, jsou smělými baviči. Pořád se snaží na sebe upozornit, udělat dojem. Tesák je jako mladý kluk, který řídí velké drahé auto, jen aby zapůsobil,“ směje se DeBlois.
Tlamounovým drakem je Bručoun, velký, líný, drak podobný mrožovi. „A žije dle svého jména,“ říká DeBlois. „Vždy je nevrlý, vždy někomu leží v cestě, vždy usíná, což denně přispívá k jeho mrzutosti.“
Ze všech draků ve filmu, je tu jen jeden, Děsovec obludný, který vypadá jako „tradiční“ drak a byl to náš záměr. „Vytvořili jsme draky, kteří mají charakter,“ říká. „Co získáte skřížením buldoka s drakem? Garvana. Hledali jsme inspiraci ve světě zvířat a nejen mezi plazy. Pokud bychom našli legračního ptáka, kterého bychom chtěli proměnit v draka, pravděpodobně bychom zachovali něco z jeho barevnosti i v novém tvorovi.“
Když došlo na vytvoření velkého množství draků bezpečně ukrytých ve Valčině svatyni, tvůrčí tým využil své vlastní nové technologie, která umožnila draky rychle namnožit. Více o tomto tématu později.
A pak tu máme dračí mláďata.
„Nazvali jsme je Dráčulata. Poprvé se s nimi setkáme v dračí oáze. Dráčulata jsou jako malí, zuřiví spouštěči ohně a to všude, kde se vyskytnou,“ říká DeBlois. „Jsou to jediní draci, kteří nepodléhají nadvládě Mrazidraka. Jak se později ve filmu dozvíme, Škyťák je úspěšně využívá ke svému prospěchu.“
Části seriálu: JAK VYCVIČIT DRAKA 2
- JAK VYCVIČIT DRAKA 2
- JAK VYCVIČIT DRAKA 2 - CO SE ZMĚNILO ZA PĚT LET
- JAK VYCVIČIT DRAKA 2 - ÚPLNĚ NOVÝ SVĚT… DRAKŮ
- JAK VYCVIČIT DRAKA 2 - INSPIRACE … UMĚNÍ
- JAK VYCVIČIT DRAKA 2 - … A TECHNOLOGIE
- JAK VYCVIČIT DRAKA 2 - LÁSKYPLNÝ DRAK
Nejnovější komentáře