Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Mank - Už i David Fincher natačí pro Netflix

Mank - Už i David Fincher natačí pro Netflix

Mank
Mank
Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Hollywood 30. let vypa­dá úpl­ně jinak, když se na něj podí­vá­te oči­ma sar­kas­tic­ké­ho sce­náris­ty a alko­ho­li­ka H. J. Mankiewicze (Gary Oldman), kte­rý prá­vě dokon­ču­je své­ho Občana Kanea...

Novinka reži­sé­ra Davida Finchera Mank mapu­je pří­běh sce­náris­ty H. J. Mankiewicze spo­je­ný s rea­li­za­cí scé­ná­ře jed­no­ho z nej­lep­ších a pře­de­vším nej­zá­sad­něj­ších fil­mů v ději­nách kine­ma­to­gra­fie, jehož sce­náris­tou byl prá­vě Mankiewicz. Občan Kane reži­sé­ra a spo­lusce­náris­ty Orsona Wellese je kla­si­ka, kte­rá se pra­vi­del­ně umís­ťu­je na sezna­mu nej­lep­ších fil­mů všech dob. Tento film z roku 1941 je ohled­ně fil­mo­vých vypra­věč­ských postu­pů a tech­nic­ké­ho zpra­co­vá­ní oprav­du zásad­ním mil­ní­kem a ani po téměř 80 letech neztra­til nic na svém kouz­lu a prá­vem nadá­le bývá uzná­ván nový­mi a nový­mi fanouš­ky.

Scénář k Mankovi napsal Davidův otec Jack Fincher v 90. letech a David Fincher ho měl v plá­nu rea­li­zo­vat hned po svém fil­mu Hra, při­čemž měl do role Mankiewicze tou dobou vyhléd­nu­té­ho Kevina Spaceyho. Film ale nikdy rea­li­zo­ván nebyl (důvod byl ten, že se stu­dia bála zafi­nan­co­vat čer­no­bí­lý film a báli se pro­pa­dá­ku, vel­mi prav­dě­po­dob­ně k tomu smě­řo­val i fakt, že film Ed Wood Tima Burtona v roce 1994 v kinech napros­to pro­pa­dl) a Jack Fincher umřel v roce 2003 a rea­li­za­ce pro­jek­tu se tak nikdy nedo­žil. Fincher se tak mezi­tím ujmul postup­ně jiných pro­jek­tů (Klub rvá­čů, Podivuhodný pří­pad Benjamina Buttona, Sociální síť, Zmizelá), nako­nec si ale v roce 2019 defi­ni­tiv­ně plácl s Netflixem, kte­rý mu umož­nil Manka rea­li­zo­vat. Fincher tak oprášil scé­nář své­ho otce, mís­to Kevina Spaceyho do hlav­ní role Mankiewicze zís­kal Garyho Oldmana a defi­ni­tiv­ně tak jeho novin­ka dora­zi­la na Netflix. Je to tak tro­chu ško­da, pro­to­že je Fincher jed­ním z těch fil­ma­řů, kte­rý jed­no­du­še pat­ří na vel­ká plát­na a fakt, že tak jeho nový film dora­zí pou­ze na stre­a­mo­va­cí služ­by tro­chu zamr­zí (podob­ně jako loni když Martin Scorsese své­ho dlou­ho­do­bě plá­no­va­né­ho Irčana ujal prá­vě u Netflixu a dodnes mám pocit, že bych si tenhle slab­ší Scorseseho odvar na vel­kém plát­ně pře­ce jen užil tro­chu víc). Je ale pořád prav­dou, že to je cena za to, že film vznik­nout mohl. A tak jsme se letos toho Manka pře­ce jenom moh­li dočkat. A je to pec­ka..... tak tro­chu!

Mank sku­teč­ně vypa­dá jako film vystři­že­ný z 30/40. let 20. sto­le­tí, kte­rý je ale záro­veň nato­čen moder­ním Fincherovým stylem- Milovníci star­ších fil­mů si tenhle film sku­teč­ně uži­jí a jde o vylo­že­nou pas­tvu pro oči fanouš­ků fil­mo­vé tvor­by prv­ní polo­vi­ny 20. sto­le­tí. Nejenom, že ten film tak vypa­dá, záro­veň má ale i atmo­sfé­ru fil­mů této dáv­né éry a Fincher tak nato­čil poctu této dáv­né době. Filmařské postu­py (střih, vede­ní kame­ry a dokon­ce i zvuk) jed­no­du­še sku­teč­ně vyvo­lá­va­jí pocit ztra­ce­né fil­mo­vé relikvie, kte­rá v Hollywoodu kdy­si dáv­no vznik­la a byla obje­ve­na až prá­vě teď.

Ten film vypa­dá jed­no­du­še narám­ně. Výprava dobo­vé­ho Hollywoodu, jed­not­li­vé kos­týmy a pře­de­vším ta nesku­teč­ná vizu­ál­ní strán­ka se sku­teč­ně sta­ra­jí o to, že Mank jeden z vizu­ál­ně nej­při­taž­li­věj­ších fil­mů roku. Kameraman Erik Messerschmidt dosá­hl vrcho­lu a jeho prv­ní celo­ve­čer­ní film (před­tím už točil s Fincherem seri­ál Mindhunter) je tak vizu­ál­ně kou­zel­ný, že bys­te si hned něko­lik zábě­rů poza­sta­vi­li a jenom se jimi kocha­li. Fincherova novin­ka je pros­tě sku­teč­ně nád­her­ná a vizu­ál­ně vta­hu­jí­cí.

Skladatelé Trent Reznor a Atticus Ross opět spo­lu­pra­co­va­li s Fincherem a opět vytvo­ři­li napros­to paměti­hod­ný soun­d­track, kte­rý je ódou na uši a do fil­mu skvě­le pasu­je. Využili jenom dobo­vé nástro­je a ješ­tě více tak napo­má­ha­jí dobo­vé atmo­sfé­ře fil­mu. A pře­de­vším má Mank sku­teč­ně nesku­teč­ný zvuk. Osobně u roz­bo­rů fil­mu vět­ši­nou zvuk nehod­no­tím, pokud není bůhví­jak špat­ný nebo bůhví­jak doko­na­lý. V pří­pa­dě Manka ale na zmín­ku o zvu­ku dojít pros­tě muse­lo, pro­to­že si zde zvu­ka­ři se zvu­kem nesku­teč­ně vyhrá­li a měl jsem sku­teč­ně pocit, že se zvu­kem pra­co­va­lo úpl­ně stej­ně jako kdy­si ve fil­mech, kte­ré vznik­li prá­vě ve 30/40. letech 20. sto­le­tí (sázím svo­jí sbír­ku pono­žek, že to tak sku­teč­ně bylo, žád­né ofi­ci­ál­ní potvr­ze­ní se mi nalézt nepo­da­ři­lo). A prá­vě i ta prá­ce se zvu­kem tomu fil­mu dává straš­ně hod­ně.

Gary Oldman je jako H. J. Mankiewicz jed­no­du­še parád­ní. Reálnému Mankiewiczovi zrov­na dva­krát podob­ný není a přes­to je to sku­teč­ně cas­tingo­vá tre­fa, kdy Oldman napros­to věro­hod­ně pro­dá­vá Mankiewicze jako alko­ho­li­ka, jenž tak tro­chu boju­je s pří­liš ambi­ci­óz­ním Orsonem Wellesem (poz­dě­ji tyhle dva navíc ved­li kon­flikt o to, kdo film vlast­ně ve sku­teč­nos­ti napsal), samot­ným stu­di­em i sám se sebou. Největší sran­da je ovšem to, že Oldman ve svých 62 letech hra­je Mankiewicze v době, kdy mu bylo kolem 40 let, ale přes­to v té roli napros­to skvě­le fun­gu­je. Mankiewicz byl vel­mi kom­pli­ko­va­ný cha­rak­ter, kte­rý své pro­blémy řešil v zása­dě alko­ho­lem a Oldman zde před­vá­dí nesku­teč­ný herec­ký kon­cert, že je doslo­va radost na něj pohle­dět. Z pohle­du Mankiewicze navíc dosta­ne­me uni­kát­ní pohled na Hollywood- Ten je zde sice pořád pre­zen­to­ván jako továr­na na sny, tenhle film ale doká­že před­vést i jeho odvrá­ce­nou stra­nu. Zároveň film dává mož­nost nahléd­nout do živo­ta teh­dej­ší holly­wo­od­ské eli­ty a její pohled napří­klad na teh­dy aktu­ál­ní Velkou hos­po­dář­skou kri­zi, postup­ný vzrůst Hitlera k moci či počá­tek 2. svě­to­vé vál­ky.

Jestli je ale někdo hvězda celé­ho fil­mu tak je to Amanda Seyfried. Ta zde ztvár­ňu­je hereč­ku Marion Davies a v době, kdy si měl Mankiewicze zahrát Kevin Spacey si tuto roli měla zahrát Jodie Foster. Seyfried jsem vždyc­ky bral jako napros­to sym­pa­tic­kou hereč­ku, kte­rá ale furt čeká na svo­jí prů­lo­mo­vou roli. A vzhle­dem k tomu jak úžas­ná zde Seyfried je dou­fám, že dosta­ne nomi­na­ci na Oscara a víc herec­kých pří­le­ži­tos­tí. Seyfried je v té roli napros­to kou­zel­ná a její úžas­ná che­mie s Oldmanem a pře­de­vším zají­ma­vý vztah Mankiewicze a Davisové mi dělal straš­nou radost a jest­li se Seyfried nako­nec zís­ká Oscara, vůbec se tomu divit nebu­du a budu nesku­teč­ně rád.

Mank je jinak též plný vel­mi dob­rých ved­lej­ších herců-Tom Burke je na Orsona Wellese vel­mi tref­ná vol­ba, Arliss Howard jako Louis B. Mayer jed­no­du­chá tre­fa do čer­né­ho. Oba tyto páno­vé tyhle dvě fil­mo­vé iko­ny ztě­les­ni­li napros­to věro­hod­ně (pře­de­vším Burkeovi toho Wellse fakt uvě­ří­te!). Charles Dance jako William Randolph Heart (ame­ric­ký byz­ny­s­men jehož živo­tem byl inspi­ro­ván pří­běh fil­mo­vé posta­vy Charlese Fostera Kanea) je parád­ní. Tom Pelphrey jako Mankův bra­tr Joe Mankiewicz (poz­dě­ji úspěš­ný reži­sér a sce­náris­ta) je také úžas­ná vol­ba a jeho vztah s bra­t­rem je pro­dán napros­to bra­vur­ně. A pak je Lily Collins jako Rita Alexander, Mankova sekre­tář­ka, jejíž úlo­ha je zde napros­to zásad­ní a Collins defi­ni­tiv­ně před­vá­dí, že v ní jaká­si for­ma herec­ké­ho talen­tu sku­teč­ně je. Zamrzí mož­ná fakt, že ze vzta­hu Manka a jeho ženy Sary (Tuppence Middleton) šlo vytřís­kat víc, přes­to i Middleton je ale do role zvo­le­na bra­vur­ně a jis­tou for­mu věro­hod­né man­žel­ské a milost­né che­mie se dvo­ji­ci Oldman/Middleton pře­ce jen vybu­do­vat poda­ří.

Líbil se mi nápad, že když se stří­dá aktu­ál­ní dějo­vá linie a fla­shbac­ky do minu­los­ti Mankiewiczovy kari­é­ry, vždy když se sko­čí do fla­shbac­ku se obje­ví infor­ma­ce ohled­ně aktu­ál­ní pasá­že podob­ně jako u obra­zu v literárním/technickém scénáři-Ext. stu­dio Paramount- Den-1930- (Retrospektiva). Líbí se mi jak Fincher tenhle film točil s lás­kou a citem (pře­ce jen jde pořád o jeho osob­ní pro­jekt, kte­rý chys­tal dlou­ho a jehož exis­ten­ce je svá­zá­na s odka­zem jeho otce) a přes­to se mu poved­lo ho pořád nato­čit sty­lo­vě a čás­teč­ně pře­ce jen oso­bi­tě.

Mám s Mankem ale bohu­žel jeden zásad­ní problém- Fincherovy fil­my se dají (podob­ně jako ten­to názor zto­tož­ňu­je vel­ká záso­ba Fincherových fanouš­ků) sku­teč­ně dělit na tra­dič­něj­ší žánrov­ky (Vetřelec 3, Hra, Úkryt, Muži, kte­ří nená­vi­dí ženy) a pře­lo­mo­vá díla, kte­ré z něko­li­ka důvo­dů pla­tí za zásad­ní mil­ní­ky kine­ma­to­gra­fie (Sedm, Klub rvá­čů, Podivuhodný pří­pad Benjamina Buttona). Mank za mně osob­ně pře­ce jen spa­dá do kolon­ky tra­dič­něj­ší žánrov­ky a i přes­to, že se zde Fincherův ruko­pis pozná, chví­le­mi jsem se pře­ce jen ztrá­cel v tom, že sku­teč­ně kou­kám na Fincherův film. Fincher si tenhle film pře­ce jen nato­čil tak tro­chu pro sebe a spl­nil si sen, záro­veň mám ale pocit, že tenhle film nebu­de extrém­ně vděč­ný těm divá­kům, kte­ří tuhle dobu vůbec nezna­jí a pozna­jí z ní snad jenom Sněhurku a sedm trpas­lí­ků. To ale není vylo­že­né nega­ti­vum, jen je to jeden zásad­ní fakt ohled­ně toho, že tenhle film sku­teč­ně nebu­de divác­ky extrém­ně vděč­ný v pří­pa­dě, že ten daný divák nekou­ká na sta­ré artov­ky. Čím více má člo­věk nakou­ká­no, čím víc má pro tuhle éru sla­bost, tím vět­ší je šan­ce, že si Manka sku­teč­ně uži­je. O to více ale pros­tě budou strá­dat opač­ní lidé. Je to sku­teč­ně film pro cine­fi­ly, kte­ří mají nakou­ká­no Chaplina, Čaroděje ze země Oz nebo Jih pro­ti Severu.

Zároveň si sto­jím za tím, že se scé­ná­řem Manka sku­teč­ně není kdo­ví­ja­ký pro­blém a Jack Fincher svůj jedi­ný scé­nář napsal skvě­le, navíc s oči­vid­nou váš­ní a zažra­nos­tí do toho­to zají­ma­vé­ho poza­dí jed­no­ho z nej­zá­sad­něj­ších fil­mů kine­ma­to­gra­fie jakým bez­po­chy­by je prá­vě Občan Kane. S Mankem mám ale ten pro­blém, že dle mého názor kla­de sku­teč­ně spí­še vět­ší důraz na vizu­ál­ní podá­ní a ten pří­běh jde kvů­li němu vět­ši­nou spí­še pře­ce jen na dru­hou kolej. Ten film má pří­běh, něco se tam pořád děje, dia­lo­gy se vět­ši­nu času nád­her­ně poslou­cha­jí (i když v jis­tých ohle­dech mi jejich kva­li­ta při­šla mono­tón­ně stří­da­jí­cí a někte­ré mi při­šli až pří­liš pře­hna­né a sku­teč­ně jsem občas pochy­bo­val, zda někdo takhle sku­teč­ně mlu­vil ve 40. letech) a Fincher ve svém scé­ná­ři (kte­rý se dle vše­ho od té doby téměř upra­vit neměl) tenhle zají­ma­vý pří­běh sku­teč­ně zpra­co­val narám­ně. Ale samot­ný bra­vur­ní scé­nář neu­dě­lá auto­ma­tic­ky bra­vur­ní film.

Mankovi se ohled­ně sil­né­ho režij­ní­ho poje­tí, nád­her­né kame­ry, dechbe­rou­cí výpra­vy, parád­ní hud­by a úžas­né­mu herec­ké­mu obsa­ze­ní s dvo­ji­cí Gary Oldman/ Amanda Seyfried na vrchu. Jenomže od Finchera jsem pořád zvyk­lý na vět­ší vizu­ál­ní a pře­sa­ho­vé bom­by, kte­ré na roz­díl od Manka navíc vět­ši­nou neje­dou tak na jis­to­tu (par­don, ale tenhle film sku­teč­ně kdo­ví­jak odváž­ný není). Mank v zása­dě od začát­ku nemá šan­ci čím­ko­liv pře­kva­pit, pro­to­že do nové­ho Finchera už v pod­sta­tě jde­te s tím, že dosta­ne­me vizu­ál­ně nesku­teč­ně vypi­lo­va­nou podí­va­nou a vyso­kou fil­mař­skou, kte­rá navíc ten­to­krát bude vylo­že­nou ódou na radost pro cine­fi­ly, kte­ří se nebo­jí nakou­ká­vat si star­ší Hollywood. Jack Fincher své­mu syno­vi zane­chal bra­vur­ní scé­nář, kte­rý jeho syn po téměř 3 deká­dách pro­mě­nil v půso­bi­vý audi­o­vi­zu­ál­ní záži­tek. Skutečně mu nemů­že­te vyčí­tat, že by nebyl pře­krás­ný a Mank je film, kte­rý si hejt neza­slou­ží ani z polo­vi­ny. Jen záro­veň sku­teč­ně nevi­dím důvod, proč se do Manka abso­lut­ně zami­lo­vat, pro­to­že ten osvěd­če­ný Fincherovský tah na bran­ku ve finá­le v pra­vé ryzí for­mě pros­tě nedo­ra­zí a závěr, kte­rý mě měl emo­ci­o­nál­ně dostat do kolen pros­tě neza­fun­go­val. Vlastně jsem byl celou dobu nesku­teč­ně spo­ko­jen a ve finá­le mi došlo, že mě to na kole­na nedo­sta­lo vůbec. Je to pros­tě ško­da, jest­li ale Mank nako­nec posbí­rá vět­ši­nu Oscarů (pře­de­vším v tech­nic­kých kate­go­ri­ích) tak s tím nebu­du mít sku­teč­ně vůbec pro­blém. Protože k té vrchol­né doko­na­los­ti sku­teč­ně ve finá­le moc nechy­bí. Měl bych Manka prvo­plá­no­vě milo­vat, nako­nec ho ale pou­ze uzná­vám a cením Finchera za to, že si svůj vysně­ný pro­jekt pře­ce jen za jis­tou daň (Netflix) nato­čil. Příště chci ale od Finchera pře­ce jen tro­chu víc. Tenhle geni­ál­ní fil­mař má totiž na kon­tě pořád výraz­ně paměti­hod­něj­ší kous­ky!

Trailer:

Verdikt: 4 z 5


Photo © Netflix


Podívejte se na hodnocení MANK na Kinoboxu.


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
MaXXXine: Závěr trilogie Ti Westa nedokáže dostát X a Pearl
22. července 2024MaXXXine: Závěr trilogie Ti Westa nedokáže dostát X a PearlPornoherečka, která se v Beverly Hills 80. let pokouší o legální kariéru, se stává terčem záhadného vraha ve filmu MaXXXine, který se po premiéře na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech nyní promítá v pražských kinech.…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Kód Enigmy
12. července 2024Kód EnigmyNěkdy právě ti, u kterých by to nikoho nenapadlo, udělají právě to, co by nikoho nenapadlo. Koho by v době, kdy se nejlepší mozky v Británii začaly zabývat tím, jak rozluštit kód šifrovacího stroje Enigma, asi…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
„Hunger Games“ jsou dle mého názoru jedním z nejvíce přeceněných filmů poslední doby
9. června 2024„Hunger Games“ jsou dle mého názoru jedním z nejvíce přeceněných filmů poslední dobyPřiznám se, že úplně nerozumím tomu, kde tkví jeho úspěch. O mladých pro mladé. Dnes tohle letí. Natočíme film, kde budou teenageři a romantika, jen cudná láska, nic erotického, protože to do takových filmů nepatří, stejně…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Tolkien: Životopisný příběh legendárního autora Pána prstenů
4. června 2024Tolkien: Životopisný příběh legendárního autora Pána prstenůFilm Tolkien, jak už samotný název napovídá, je životopisným dramatem sledující životní osud spisovatelské legendy J.R.R. Tolkiena, a to v období dávno před tím, než se z něj stal slavný a uznávaný spisovatel.  Celý příběh začíná…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Krotitelé duchů: Nedotažený, nepříliš vtipný a plný stereotypek
11. dubna 2024Krotitelé duchů: Nedotažený, nepříliš vtipný a plný stereotypek  Erin (Kristen Wiig) a Abby (Melissa McCarthy) spolu na vysoké škole pracovaly na výzkumu paranormálních jevů, na jehož základech také publikovali knihu. Nyní o několik let později se Erin od zkoumání v této oblasti oprostila…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
První znamení: Přichází Satan! (The First Omen) – Recenze – 60 %
5. dubna 2024První znamení: Přichází Satan! (The First Omen) – Recenze – 60 %Americký horor První znamení: Přichází Satan! je přímým prequelem k filmu Přichází Satan! z roku 1976 s Gregorym Peckem v hlavní roli. Příběhově mu předchází zhruba o pět let a odehrává se v Římě, kam přijíždí ze Spojených států mladá novicka…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
První znamení: Přichází satan!: Tento hororový prequel je nejlepším Omenem od dob originálu
5. dubna 2024První znamení: Přichází satan!: Tento hororový prequel je nejlepším Omenem od dob origináluBudoucí americká jeptiška zjistí, že v klášteře v Římě není vše v pořádku ve filmu První znamení: Přichází satan!, který tento víkend vstupuje do pražských a světových kin. Přímý prequel k filmu Přichází Satan! z roku…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Argo: Záchrana šesti životů ve stínu filmového klamu a politického napětí
11. ledna 2024Argo: Záchrana šesti životů ve stínu filmového klamu a politického napětíKoncem roku 1979 v Iránu proběhla revoluce, která s sebou přinesla únos 52 rukojmích z velvyslanectví v Teheránu. Šesti lidem se podařilo před rozbouřenými davy utéci a najít dočasný azyl na půdě kanadského velvyslanectví v téže…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Brad Pitt zraněn při natáčení „Sedm“ (1995): Příběh náhody, odhodlání a módní faux pas
18. prosince 2023Brad Pitt zraněn při natáčení „Sedm“ (1995): Příběh náhody, odhodlání a módní faux pasBrad Pitt upadl při natáčení scény ve filmu Sedm (1995), v níž jeho postava Mills pronásleduje v dešti Johna Doea. Pittova ruka proletěla čelním sklem auta a musela být operována. Nehoda byla zapracována do scénáře. Shodou…Vydáno v rubrice: Zajímavosti
Hunger Games: Kritický pohled na adaptaci, která překvapila i vlastní fanoušky
14. listopadu 2023Hunger Games: Kritický pohled na adaptaci, která překvapila i vlastní fanouškyPodobný humbuk okolo knižní adaptace takových rozměrů tu snad nebyl od posledního dílu stmívání, nebo finále Harryho Pottera. Ačkoliv u nás tento fenomén diváci tolik nepociťují, za oceánem se naplňují veškeré odhady, které ještě před pár…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Zabiják – nejlepší film v historii Netflixu?
12. listopadu 2023Zabiják – nejlepší film v historii Netflixu?Režisér David Fincher bezesporu patří k mistrům svého řemesla. V r. 2020 poprvé spojil svoje síly s Netflixem a natočil snímek Mank. Pocta Hollywoodu 30. let 20. století však trpěla neduhem, který dosud nedokázal ustát žádný…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Všechny cesty vedou do hrobu
26. května 2023Všechny cesty vedou do hrobuMillion ways to die in the West by mohlo mít podtitul Million ways to kill humour. Počáteční barevné scenérie z divokého západu ve vás navnadí atmosféru dobrých westernů, aby Vás po chvíli začali trápit svou hloupostí…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Vyměřený čas: Boj o život v éře časového plýtvání
17. května 2023Vyměřený čas: Boj o život v éře časového plýtváníWill Salas je obyčejný dělník v továrně. Přežívá ze dne na den. Lidstvo totiž díky genetické modifikaci DNA zastavilo vývoj buněk po 25. roku života. Každou další minutu si člověk musí vydělat. Čas je nyní hlavní…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Star Trek: Picard - Season 2
14. března 2023Star Trek: Picard - Season 2Když jsem slyšel, že se má vrátit Q mé srdce zaplesalo a hrozně jsem se těšil. Po prvních dvou epizodách jsem se cítil rozpačitě, ale stále jsem doufal, že to dobře dopadne. Bohužel se opět cestovalo…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Star Trek: Picard - Season 1
14. března 2023Star Trek: Picard - Season 1Je to známé a přesto nové. Picard se nebojí vstoupit do nových vod a představuje nám nové a zajímavé postavy ze své minulosti, kterou ovšem sami neznáme, neboť od konce Next Genreration jsme o něm neslyšeli.…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Devotion - Sympatický bratříček Top Gunu o prvním černém pilotovi během Korejské války
2. února 2023Devotion - Sympatický bratříček Top Gunu o prvním černém pilotovi během Korejské válkyU nás tedy velmi podhodnocené, ale důvod je zřejmý (Rasismus a většina srovnává s Top Gunem, což je předem prohraný boj), když se od toho odprostíte, čeká Vás příjemný válečný film se stíhačky, kterých moc není.…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 5,78940 s | počet dotazů: 265 | paměť: 41268 KB. | 26.08.2025 - 21:03:12