Marika Procházková (nar. 1974 ve Zlíně). Vyrůstala v rodině s bohatou hereckou tradicí (otec herec Bořík Procházka, matka herečka Marika Procházková – Skopalová). Po absolvování Střední pedagogické školy v Praze odjela na rok studovat do USA. Po návratu vystudovala pražskou DAMU. Těžiště její herecké práce leží v divadle – účinkovala a účinkuje na scénách řady pražských i brněnských divadel (Divadlo Na zábradlí, Divadlo Komedie, Divadlo bez zábradlí, Divadlo Kalich, Rokoko, Divadlo Na Jezerce, Divadlo Palace, Hudební divadlo Karlín, Reduta Brno, Dejvické divadlo, Národní divadlo v Praze, Divadlo pod Palmovkou, Divadlo Bolka Polívky, Činoherní klub v Praze (zde je v současné době v angažmá), Národní divadlo v Brně.) Věnuje se rovněž rozhlasové tvorbě a dabingu.
Filmografie (výběr): Fotograf (2015), Obchoďák (TV seriál, 2012), Okresní přebor – Poslední zápas Pepíka Hnátka (2012), Svatá čtveřice (2012), Mamas α Papas (2010), Okresní přebor (TV seriál, 2010), Smyčka (TV film, 2009), František je děvkař (2008), Kuličky (2008), Taková normální rodinka (2008), Cesta do Vídně a zpátky (TV film, 2007), Skřítek (2005), Ulice (TV seriál, 2005),
Jak byste charakterizovala svou postavu Vendelíny a její vztah s titulním hrdinou příběhu Janem?
Má definice Vendelíny je „bezpodmínečná láska“. Miluje bez nároku. Proto je s ní Jan v míru a bezpečí. Možná poprvé v životě…
Irena Pavlásková je známá tím, že s herci velmi intenzivně pracuje na roli. Jak se vám na Fotografovi spolupracovalo a co na Irenině přístupu nejvíc oceňujete?
Požádala jsem paní režisérku o schůzku ještě v době příprav. Ač nevěděla, kam dřív skočit, velice ochotně svolila. Setkání bylo nesmírně milé a oboustranně obohacující. Vyslechla mé podněty, doplnily jsme scénář a já našla po dlouhé době pocit, že jsem spolutvůrcem příběhu. To pro mě bylo před natáčením velmi osvobozující a o to víc jsem se na práci těšila.
Mohla jste kostýmní výtvarnici Jarce Pecharové mluvit do výběru kostýmů?
Kostýmy byly předvybrané a prokonzultované s paní režisérkou, takže představa byla na začátku jasná. Obě výtvarnice, které na tomto filmu spolupracovaly, jsou poklad. Naslouchaly, radily, kombinovaly…Hlavně, aby se herec cítil dobře. Myslím, že to neměly vůbec snadné.
Filmu Fotograf vznikl velmi volně na motivy života známého umělce. O čem podle vás je tenhle příběh především?
Scénář jsem zhltla na jeden dech a zdálo se mi, že je to příběh o pravdě, manipulaci a vnímání světa dětskýma očima. Co kdo z nás považuje za pravdu a své právo a kde jsou hranice citu a soucitu a o přirozené tendenci zaměňovat lásku za vlastnictví.
Která scéna byla pro vás při natáčení nejnáročnější?
Jednoznačně scéna, kdy jsem snad sedmkrát vybíhala dlouhé a vysoké schody k Janově vile, abych mu ve velké euforii na zahradní party sdělila radostnou zprávu o obrovském úspěchu jeho výstavy. Měla jsem čerstvě zlomený prst na noze a bolest byla téměř k nevydržení…
Nejnovější komentáře