„Mým vzděláním je v podstatě vědecká matematika. Můj otec byl fyzik, takže to mám někde v krvi. Vědecké metody jsou pro mě velmi důležité. Myslím si, že cokoli, co jí odporuje, pravděpodobně není pravda.“
John Astin navštěvoval Univerzitu Johnse Hopkinse a studoval matematiku. Objevil však vášeň pro divadlo a začal vystupovat v menších divadelních hrách a dabovat reklamy. V tomto období si jeho talentu hrát také komedie všiml herec Tony Randall, což vedlo k hostujícím rolím v sitcomu „Dennis the Menace“, „The Donna Reed Show“ a „Harrigan and Son“ s Patem O’Brienem v hlavní roli. V letech 1962-63 hrál Astin s Martym Ingelsem v sitcomu „Já jsem Dickens, on je Fenster“, který měl jednatřicet epizod.
V letech 1964-1966 hrál v komediálním televizním seriálu „Addamsova rodina“ roli Gomeze Addamse, hlavy makabrózní rodiny, natočeném podle kreslených seriálů vytvořených Charlesem Addamsem.
„Zpětná vazba, kterou mám na své spojení s Gomezem, je hřejivá. Je pro mě velmi těžké vnímat fenomén Gomez jinak než pozitivně.“
„Jednou ze skvělých věcí na uznání je, že se vám dostává takové zpětné vazby od lidí. Je snadné vidět, jak jsou lidé upřímní. Není to nic falešného nebo žertovného. Dávají upřímné uznání. A to není tak snadné vyjádřit.“
Poté, co působil jako hostující profesor na Univerzitě Johna Hopkinse a vyučoval herectví a režii na katedře spisovatelských seminářů Kriegerovy školy umění a věd, se stal profesorem na plný úvazek. V roce 2005 se stal vedoucím programu divadelního umění na Univerzitě Johnse Hopkinse a vytvořil vedlejší obor divadelního umění, kde vyučuje v průměru osm předmětů ročně a režíruje studentské inscenace. V roce 2011 bylo divadlo Hopkins Merrick Red Barn zrekonstruováno a přejmenováno na jeho počest.
Z oddělení „Mrkni a prošvihneš to“: Astin se objevil bez nároku na honorář ve filmu West Side Story (1961) jako Glad Hand, gardedáma na plese, kde se Tony a Maria seznámí. Astin byl také nominován na Oscara za nejlepší krátký film, hraný námět, produkci, scénář, režii a účinkování v krátkém filmu „Prelude“ z roku 1968 (IMDb/Wikipedia)
.
Všechno nejlepší k narozeninám, Johne Astine!
15. dubna 2025 Chata na prodej – Homolkovi po padesáti letech - 55 % Film Chata na prodej (2018) režiséra Tomáše Pavlíčka (Přišla v noci) je komorní tragikomedií, která s jemným humorem a nostalgií zobrazuje setkání třígenerační rodiny na jejich chatě během […] Posted in Filmové recenze
15. dubna 2025 Film Učitelka – psychologický rozbor Ještě bych se jednou vrátila ke komornímu dramatu Učitelka (2016) režiséra Jana Hřebejka a ráda bych nabídla pokus o psychologický rozbor. Předem bych předeslala, že Zuzna Mauréry […] Posted in Filmové recenze
15. dubna 2025 Odpovídá Minecraft film nárokům dětského publika? Kdo by neznal Minecraft. Nejprodávanější videohru v historii, která způsobila regulérní mánii a které se prodalo více než 300 milionů kopií, i když skutečný počet hráčů bude pravděpodobně […] Posted in Filmové recenze
14. dubna 2025 Učitelka – lekce z manipulace – 75% Komorní psychologické drama Učitelka (2016) režiséra Jana Hřebejka se mi trefilo do noty a rezonuje svou nadsázkou s rytmem vývoje dnešní doby. Snímek se snaží zachytit úskalí manipulace […] Posted in Filmové recenze
14. dubna 2025 The Last of Us - Dny budoucí (S02E01) - Apokalypsa pokračuje Návrat Ellie a temná budoucnost: Druhá sezóna Last of Us začíná silně. Tak se nám vrátila Ellie. Řeknu to rovnou, trocha klidu po první sezóně neuškodí. Seriál se vrátil tam, kde skončil. […] Posted in TV Recenze
14. dubna 2025 Hříšníci - Hororová novinka od tvůrce Black Panthera Dvojčata - bratři Smoke a Stack (Michael B. Jordan v dvojroli) - se vracejí do rodného města, aby zanechali svou komplikovanou minulost za sebou a mohli začít od začátku, dokud nezjistí, […] Posted in Filmové recenze
13. dubna 2025 Čtvrtstoletí Samotářů Před rokem jsem na blogu připomínal zřejmě divácky nejoblíbenější porevoluční film, hořkou retrokomedii Pelíšky, která vloni oslavila čtvrtstoletí od premiéry. O rok později však přišel […] Posted in Filmová klasika
13. dubna 2025 Její tělo - mezi skokem a pádem - 75% Film Její tělo (2023) režisérky Natálie Císařovské přináší dramatizaci života Andrey Absolonové, české skokanky do vody, která po vážném zranění páteře ukončila vrcholovou sportovní […] Posted in Filmové recenze
Nejnovější komentáře