S ohledem na zkušenosti a znalosti nabyté v prvním filmu se produkce snažila přivést zpět co nejvíc členů původního týmu VFX, kteří pracovali na Méďovi, a kteří pracovali pod vedením Blaira Clarka. Clark nasbíral zkušenosti v ILM jako model maker pro film Indiana Jones a poslední křížová výprava, v Tippett Studio jako animační specialista v Armageddonu, jako trikový specialista v Hellboy a jako VFX specialista v animovaných komediích od Šmoulů po Čivavu z Beverly Hills, a tyto bohaté zkušenosti nyní zúročil zpátky v Méďovi 2.
„Když vytváříte animovanou postavu, nejdéle trvá prvních pár záběrů, protože postavu teprve tvoříte a zároveň vytváříte počítačovou animaci,” vysvětluje producent Clark. „Díky zkušenostem z Médi náš VFX tým přesně ví, kdo je to Ted, takže teď, místo toho, abychom teď začínali od začátku, je to jako kdybychom točili 601. záběr.”
Vzhledem k tomu, že Teda je plyšový medvěd, není těžké vytvořit jeho pohyby. VFX tým musel přesto pracovat na tom, aby Tedovy reakce odpovídaly skutečnosti – včetně toho, jak se dívá přes rameno nebo jak vyjadřuje překvapení. V jeho výkonu musel být jasný rytmus. „Když děláte komedii, nechcete pro ni být přítěž a zpomalit celý proces technologií,” pokračuje producent. „Takže jak vytvoříte jednoduchý způsob, jak hercům ukážete, kde Ted je a kam jde? Měří asi 75 cm, a když ho animujete, nechcete, aby jím herci omylem prošli. Proto jsme vytvořili proces, který jsme nazvali ‘zkouška hračkou’. Hračka je prostě hračka - Ted, jakého můžete koupit v obchodě. Vzali jsme hračku, měli jsme trikového specialistu na Tedovu mimiku a Seth zatím říkal svoje texty zpoza kamery.”
Tahle vycpaná hračka hercům i štábu při natáčení hodně pomohla. Kamera snímala loutku a filmový štáb a herci slyšeli text z místa, kde stál Seth. To hercům umožňovalo vnímat, v jaké výši je asi Tedova úroveň očí, kam se dívá, kam jde a jak rychle. Hračka dávala také skvělé vodítko početnému animačnímu týmu, který byl schopen zjistit, jak rychle se má podle VFX specialisty Tedova postava pohybovat a jak na sebe vzájemně reaguje světlo a Tedova srst.
Jakmile měl MacFarlaneův tým tuto zkoušku za sebou, natočil pak záběr bez hračky na scéně, a herci i štáb věděli, kde se nachází hranice očí nebo jak působí světlo. Kameramani zase věděli, jak rychle mají pohybovat kamerou a jak nízko nebo vysoko má být a herci zase věděli, kam se mají přesně dívat.
Ve své roli použil MacFarlane dvě techniky. První techniku použil na dialogy, kde jako Tedův hlas pracoval na scénách spolu s ostatními herci. Díky tomu byl štáb schopen zachytit okamžiky, kdy se hovor jednotlivých postav překrýval a komedie tak působí přirozeně. Při druhé technice si MacFarlane oblékl oblek snímající pohyb, který nahrává jeho pohyby, když napodobuje Teda. Když pak výroba potřebovala pokrčení ramen nebo jinou pózu, mohl to herec/režisér přidat ke svému dialogu a štáb tento moment zachytil.
Kromě hračky použilo oddělení VFX další nástroj na zachycení oční linie, kterým jsou prostě dvě falešné oči připevněné na holi na statických věcech, jakými je například gauč nebo lavička v parku. Po plyšové hračce to byl další nástroj, který hercům pomáhal dívat se správným směrem, když točili scénu, ve které měl být Ted. Barth vzpomíná: „Je tam jedna scéna v našem bytě, kde se s Tedem strašně hádáme. Bylo opravdu zajímavé tohle točit bez partnera, který by stál přede mnou – jen se Sethovým hlasem, který zněl zpoza scény. Pro mě jako pro herečku to bylo skvělé cvičení. Házela jsem pánve, toastery a všechno, co mi přišlo pod ruku, a reagovala jsem na někoho, kdo tam vůbec nebyl.“
MacFarlane přiznává, že nepřítomnost Teda na scéně byla kreativní výzvou. „Pro neherce je těžké hrát s postavou, která tam není, protože značná část vašeho výkonu závisí na tom, co dostanete od toho druhého,” říká MacFarlane. „Tady jsme to zkusili trochu usnadnit, protože já jsem tam fyzicky byl a říkal jsem text, který ve filmu skutečně zazní. Takže měli k dispozici skutečný hlas postavy, ne jen někoho, kdo by odříkal text. No a docela rychle si na to zvykli.”
Nejvíce času tráví na plátně s Tedem Wahlberg a jak MacFarlane, tak filmový štáb byli neustále překvapováni jeho výkonem. „To, co vás na Markově výkonu hned zaujme a co mě nepřestalo šokovat během natáčení Médi, je smysl pro detail a citlivost, s jakou reaguje na prázdný prostor,” říká Clark. „Slyšeli jsme ho mluvit, ale on musel udržovat úroveň očí a pracovat s prázdným prostorem, do kterého byl následně pomocí CGI zasazený Ted. Když vidíte ten talent a celý Markův výkon, uvěříte v Johna, Teda a v celý film víc, než jste si mysleli.”
Části seriálu: Méďa 2
- Méďa 2
- Méďa 2 - Hromský kámoši na život: Ted 2 začíná
- Méďa 2 - Bostoňáci: Casting komedie
- Méďa 2 - Design a lokace
- Méďa 2 - Zkouška hračkou a snímání pohybu: VFX komedie
Nejnovější komentáře