Sam Chisolm (Denzel Washington) loví zločince napříč divokým západem a snaží se tak spravedlivě potrestat ty, kteří si mysleli, že už spravedlnosti utekli. Poté, co právě jednoho takového zločince dopadne, jej osloví dvojice farmářů s prosbou o pomoc. Nedaleké městečko vykořisťuje bohatý důlní magnát, který má nejen podplaceného místního šerifa, ale také má v plánu vymazat město kvůli jeho nerostnému bohatství z mapy. Sam se prvně tomuto úkolu brání, avšak jen do momentu, než zjistí kdo je onen magnát. S Bartholomew Boguem (Peter Sarsgaard) má totiž nevyřízené účty...
Už několikrát jsem se tu rozepisoval o tom, že předělávání těch největších klasik a kultovních filmů je špatný nápad. Zvláště jedná-li se o tak důvěryhodně známou látku, jakou je Sedm statečných. Bohužel, nic co vám snímek v rámci své téměř dvě a čtvrt hodinové délky nabídne, vás nepřesvědčí o opaku. Antoine Fuqua totiž jede na volnoběh a tvůrce True Detective Nic Pizzolatto nezvládá scenáristicky nabídnout nic, co by stálo za řeč.
Nových Sedm statečných je totiž víceméně průměrným blockbusterovým pokusem napodobit originál, z roku 1960 za přítomnosti hned několika známých tváří. Problém ovšem je, že se až na westernové reálie nejedná příliš o western. Tvůrci se sice strašně moc snaží vás obalamutit, přesto ona westernová atmosféra je ta tam, stejně jako velká část postav v takto nastaveném kontextu příliš nefunguje. Film navíc nezvládá předvést cokoliv památného nebo zvláštního, čím by vůbec opodstatnil svoji existenci.
Tomu nepomáhá ani zpracování, které byť celkem slušně podává velkolepé přestřelky a akční scény, atmosférou a dynamikou je to spíš jinak okostýmovaný moderní akční blockbuster, spíše než že by to připomínalo western. Herci se snaží působit drsně jako Clint Eastwood nebo John Wayne, bohužel jim to příliš člověk nežere, jak se říká. Denzel jede svoji drsnou polohu (která je fajn), Chris Pratt zase to, co od něj fanoušci očekávají. Připočtěte si k tomu podivného Ethana Hawkea a Vincenta D’Onofrioa, pár průměrných přicmrndávačů a celkem obstojného záporáka v podání Petera Sarsgaarda a máte výsledný koktejl, který není vyloženě špatný, nějaké výjimečné kvality od něj ale také nečekejte.
Téměř dokončenou hudební kompozici tragicky zesnulého Jamese Hornera dodělal Simon Franglen, přesto se nevymanil z otěží toho, co bylo pro Hornera často typické. Hudebně je totiž Sedm statečných těžce neoriginální a spíše než něco nového, se jedná o sázku na jistotu variací předchozích úspěšných hudebních motivů, které Horner napsal nebo u kterých se inspiroval. Čekáte-li novou památnou melodii, jako v případě originálu, případně její variaci a modernizaci, čekejte dále. O to více zamrzí právě tento fakt, když se u závěrečných titulků právě tato důvěrně známá melodie rozezní.
Ve výsledku je tak nových Sedm statečných spíše jakýmsi průměrným akčním blockbusterem, spíše než pokusem oživit westernový žánr, jako to v posledních letech zkoušely filmy Opravdová kuráž nebo Spása. Pokud jste fanoušky originálu, tohle vás příliš nepotěší. Předvídatelný, šablonovitý a podivně uchopený film sice v rámci možností funguje jako zábava na podzimní večer, nad rámec toho ovšem nic jiného nečekejte.
Aktualizace kultovky se opět nevyvedla. Nových Sedm statečných je spíše než modernizací parádního westernu moderní akčňák, který si na western jenom snaží hrát. Předvídatelné, bez přehnané nápaditosti a originálnosti. V několika momentech v rámci možností funguje ale v drtivé většině sklouzává do hlubin průměru. Na ty nejlepší westerny to ale nemá ani omylem, stejně jako to ani vzdáleně nedosahuje kvalit originálu, který si bere za předobraz. Úvodní a závěrečná přestřelka jsou ale fajn.
10% Nacisti
20% Česká historie
20% Precizní atmosféra
50% Světové zpracování
Nejnovější komentáře