Kritiky.cz > Recenze knih > Obrázkové logopedické pohádky-Procvičujte výslovnost při vyprávění pohádek

Obrázkové logopedické pohádky-Procvičujte výslovnost při vyprávění pohádek

A101E0N0010011 Obr logoped pohadky II 2d
A101E0N0010011 Obr logoped pohadky II 2d
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Pracujete s dět­mi a hle­dá­te inspi­ra­ci pro vaši prá­ci? Chcete s dět­mi pro­cvi­čit ost­ré a tupé sykav­ky? Máte rádi logo­pe­dic­ké pohád­ky? Magdalena Navrátilová je autor­kou pub­li­ka­ce s názvem Obrázkové logo­pe­dic­ké pohád­ky ČŠŽ a CSZ a pomů­že vám i vašim dětem s růz­ný­mi logo­pe­dic­ký­mi vada­mi. Dnešní děti mají obrov­ské pro­blémy s řečí a ost­ré a tupé sykav­ky jim činí potí­že. Jak tedy na ně vám pora­dí autor­ka této meto­dic­ké pří­ruč­ky a nejen to. 

Publikace je urče­na peda­go­gic­kým pra­cov­ní­kům, logo­pe­dům, rodi­čům a pra­ro­di­čům, ale pře­de­vším dětem před­škol­ní­ho a mlad­ší­ho škol­ní­ho věku od 3 let a výše. V kni­ze najde­te cel­kem 21 logo­pe­dic­kých pohá­dek, kte­ré vám pomo­hou zau­to­ma­ti­zo­vat tupé a ost­ré sykav­ky Č,Š,Ž a C,S,Z. Podpořte správ­nou výslov­nost dětí pohád­ka­mi, kte­ré je baví a sku­teč­ně fun­gu­jí! Pohádky neob­sa­hu­jí hlás­ky R a Ř a umož­ní tak zvlád­nu­tí ost­rých a tupých syka­vek, aniž by jim děla­lo potí­že R a Ř. Každou z pohá­dek dětem nej­pr­ve pře­čte­me, dítě text pře­vy­prá­ví pomo­cí obráz­ků a násle­du­je 12 otá­zek o nichž si ově­ří­te, zda dítě dáva­lo pozor a poslou­cha­lo, co jste čet­li. Pomocí těch­to logo­pe­dic­kých pohá­dek si děti pro­cvi­čí slov­ní záso­bu, jazy­ko­vý cit, slu­cho­vé a zra­ko­vé vní­má­ní, paměť, pozor­nost i časo­vou posloup­nost, co bylo dří­ve a potom. Na kon­ci kni­hy nalez­ne­te tři logo­pe­dic­ké pohád­ky, kte­ré mají v tex­tu jak ost­ré, tak i tupé sykav­ky a ty budou pro vaše čte­ná­ře neslo­ži­těj­ší a je tře­ba je zane­chat až máte zvlád­nu­té všech­ny hlás­ky. S jaký­mi pohád­ka­mi se zde může­te setkat? Např s pohád­kou Namyšlená koši­le, O lenoš­ném chla­peč­ko­vi, Jak kon­vič­ka žalo­va­la, či O nevděč­ném domeč­ku.

Logopedických pří­ru­ček mám doma mno­ho, ale tato je oprav­du výji­meč­ná tím, že se věnu­je ost­rým a tupým sykav­kám, kde nena­jde­te hlás­ky R a Ř, kte­ré jsou u dětí tak­též pro­ble­ma­tic­ké. Logopedické pohád­ky jsem si zami­lo­va­la od prv­ní stra­ny. Jsou vtip­né, pří­jem­ně krát­ké a časo­vá posloup­nost dětem usnad­ní její pře­vy­prá­vě­ní a dále tak snad­né zapa­ma­to­vá­ní. Ostré a tupé sykav­ky býva­jí u dětí před­škol­ní­ho čas­to pro­blém a při­jde mně, že se více rodi­če i logo­pe­do­vé zamě­řu­jí na hlás­ky R a Ř a sykav­ky jsou tak opo­mí­je­ny. Ilustrace Aleše Čumy se náram­ně hodí k tex­tům a jsou las­ka­vé a pří­jem­né, a roz­hod­ně ladí dět­ské­mu i dospě­lé­mu oku.

Tato meto­dic­ká pří­ruč­ka mě vel­mi zau­ja­la a při­pra­vi­la jsem si ji pro prá­ci s dět­mi v logo­pe­dic­kém krouž­ku. Dětem se tak­též líbi­la a pra­co­va­lo se mně s ní hez­ky. Budu ji pra­vi­del­ně vyu­ží­vat pro prá­ci s dět­mi, nejen v logo­pe­dic­kém krouž­ku. Je sro­zu­mi­tel­ně psa­ná, vypa­dá moc hez­ky a dětem se s ní vel­mi dob­ře pra­cu­je.

Ukázka z kni­hy:

Namyšlená koši­le

Paní Libuše byla maji­tel­kou vel­ké­ho šat­ní­ku. Na věšá­ku měla ově­še­né koši­le, kama­še, kšan­dy a také šaty. V obli­bě měla bílou vyší­va­nou koši­li. Oblékala ji, jen pokud šla do diva­dla, a koši­le kvů­li tomu byla vel­mi namyš­le­ná. Jednou pošep­ta­la koši­le kama­ším pově­še­ným ved­le ní: „Takové špi­na­vé kama­še by paní Libuše oblék­la jedi­ně do mašta­le. „Kamaše špit­ly: „Pokud to nevíš, v mašta­li je hnůj a špí­na. Díky nám je paní Libuše v pohod­lí. To v bílé vyší­va­né koši­li by do mašta­le nešla!“ „Vy cho­dí­te do mašta­le a já navště­vu­ji diva­dlo,“ odpo­vě­dě­la koši­le a hle­da­la, koho dal­ší­ho by moh­la naštvat. „Áá, kšan­dy! Ty má paní Libuše, aby jí nena­padly kama­še?“ „Buď tiše, tvé poškle­bo­vá­ní je ošk­li­vé,“ napo­me­nu­ly ji kšan­dy. Košili to neda­lo a poví­da­la všem v šat­ní­ku: „Vypadáte tak ošun­tě­le. Ovšem já vypa­dám půvab­ně, neboť to nej­pěk­něj­ší vyší­vá­ní, jaké kdo kdy viděl!“ Odpoledne šla paní Libuše do diva­dla, Jako obvykle oblék­la bílou vyší­va­nou koši­li a vyšla ven. Po chví­li uvi­dě­la deš­ťo­vá obla­ka. „Ach ne, „vola­la, neboť nemě­la dešt­ník. Déšť ji ušpi­nil koši­li, a tak kvap­ně peláši­la domů. Špinavou koši­li hodi­la do šat­ní­ku, honem oblék­la dal­ší a uhá­ně­la do diva­dla.

Několik slov o autor­ce:

Magdalena Navrátilová je kli­nic­ká logo­ped­ka a autor­ka pub­li­ka­ce Malované logo­pe­dic­ké pohád­ky. Pracuje s dět­mi i dospě­lý­mi. Studovala na uni­ver­zi­tě Palackého v Olomouci na peda­go­gic­ké fakul­tě. Vydala Malované logo­pe­dic­ké pohád­kyObrázkové logo­pe­dic­ké pohád­ky.

Autorka: Magdalena Navrátilová

Ilustrace: Aleš Čuma

Žánr: meto­dic­ká pří­ruč­ka

Vydáno: Vydalo Nakladatelství Edika v Brně, ve spo­leč­nos­ti Albatros Media, a.s., Praha, 2025

Počet stran: 72

Vazba kni­hy: váza­ná s lami­no­va­ným pota­hem

ISBN: 978-80-266-2034-1

Knihu může­te kou­pit zde:

Obrázkové logo­pe­dic­ké pohád­ky ČŠŽ CSZ | Albatrosmedia.cz


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 4,08829 s | počet dotazů: 258 | paměť: 63665 KB. | 17.03.2025 - 09:19:02