Kritiky.cz > Recenze knih > Péťa říká první slova-2.díl Péťových příhod

Péťa říká první slova-2.díl Péťových příhod

large
large
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Pracujete s dět­mi s odliš­ným mateř­ských jazy­kem, či opož­dě­ným vývo­jem řeči? Hledáte pro své děti kni­hu, kte­rá je krás­ně roz­mlu­ví? Věřte, že tato pub­li­ka­ce bude roz­hod­ně ta pra­vá. Jedná se o dru­hý díl ze série o Péťovi, jehož autor­ka je zku­še­ná logo­ped­ka a peda­gož­ka Marta Galewska-Kustra. 

Každá stra­na obsa­hu­je slov­ní záso­bu, celo­strán­ko­vé ilu­stra­ce, tex­ty jsou krát­ké, sro­zu­mi­tel­né pro ten­to věk. Společně s dět­mi si poví­dej­te, co vidí, ptej­te se, co lidé děla­jí, co je na obráz­ku, chtěj­te po dítě­ti, aby pojme­no­va­lo, co uvi­dí na obráz­ku. Nenuťte děti, aby hned slo­va zopa­ko­va­ly, dej­te jim pro­stor i čas. Zpočátku si tvo­ří pasiv­ní slov­ní záso­bu a díky tomu­to lepo­re­lu se jim to bude báječ­ně dařit. První slo­va jim opa­kuj­te, uka­zuj­te obráz­ky, spo­leč­ně si pro­hlí­žej­te. Postupem času se jich ptej­te na zmí­ně­né otáz­ky. Prostorové před­sta­vy zvlá­da­jí až před­ško­lá­ci, tak­že vůbec neva­dí, pokud to hned děti neví. Průvodcem toho­to pří­bě­hu je malý Péťa a jeho rodi­na. Kniha je jed­no­du­chá, barev­ná, s pří­jem­ným for­má­tem typu lepo­re­la, kte­rá se hez­ky drží v ruce a bude bavit jak děti, tak i dospě­lé. Společné pro­hlí­že­ní i pojme­no­vá­ní obráz­ků při­ne­se vám i vašim dětem mno­ho rados­ti, zába­vy, ale i dob­ro­druž­ství. Děti díky této pub­li­ka­ci zís­ka­jí základ­ní slov­ní záso­bu, učí se vní­mat vše, co je oko­lo nich, a i kdo co dělá. Díky tomu budou postup­ně chá­pat sou­vis­los­ti a záko­ni­tos­ti svě­ta a posi­lo­vat svo­ji slov­ní záso­bu i chuť mlu­vit.

Knihu dopo­ru­čím rodi­čům dětí od 12 měsí­ců, dětem s opož­dě­ným vývo­jem řeči, ale i dětem s odliš­ným mateř­ským jazy­kem, kte­ré se s češ­ti­nou tepr­ve sezna­mu­jí úpl­ně od začát­ku. Jejich pasiv­ní slov­ní záso­ba se díky krát­kým tex­tům a slo­vům, kte­ré jsou zvý­raz­ně­ny i s obráz­ky, zvět­šu­je a postup­ně se mění na aktiv­ní slov­ní záso­bu a dítě začí­ná říkat prv­ní slo­va a věty. Leporelo tak­též oce­ní i uči­tel­ky mateř­ských škol i prv­ních roč­ní­ků základ­ní ško­ly u dětí s odliš­ným mateř­ským jazy­kem i vývo­jo­vou dys­fá­zií. Dále také logo­ped­ky a logo­pe­dič­tí asi­s­ten­ti. Děti se zde set­ka­jí s běž­ný­mi den­ní­mi situ­a­ce­mi jako je vstá­vá­ní do škol­ky, oblé­ká­ní, sní­da­ně, ven­če­ní pej­ska, hry na hřiš­ti, osla­va naro­ze­nin, či kou­pá­ní v bazé­nu. Péťa vás pro­ve­de celým svým dnem, od rána, až do veče­ra. Na kon­ci lepo­re­la najde­te dvě dvou­stra­ny, kde je shr­nu­ta veš­ke­rá slov­ní záso­ba z celé pub­li­ka­ce, spo­leč­ně s obráz­ky. S těmi­to obráz­ky může­te dále pra­co­vat. Ptát se jich, kde je daný před­mět, či oso­ba, kdo co dělá nebo co to je. Najdete zde i obráz­ky, na nichž jsou jed­not­li­vé vlast­nos­ti daných před­mě­tů a děti se je spo­leč­ně s rodi­či, či uči­tel­kou učí pozná­vat a pojme­no­vá­vat.

Kniha je urče­na pro děti od 12 měsí­ců. Leporelo s úžas­nou slov­ní záso­bou pro nejmen­ší děti, s vel­mi vese­lý­mi ilu­stra­ce­mi, ale i pro děti s opož­dě­ným vývo­jem řeči. Toto lepo­re­lo mě napros­to nadchlo. K recen­zi jsem si je nevy­bra­la náho­dou. Dostala jsem dopo­ru­če­ní na celou sérii a roz­hod­ně se budu věno­vat všem dílům. Určitě mě nezkla­ma­la a vel­mi dob­ře se mě s ní pra­cu­je. Využiji ji při prá­ci s dět­mi v logo­pe­dic­kém krouž­ku s opož­dě­ným vývo­jem řeči, ale i u dětí s odliš­ným mateř­ským jazy­kem, kte­ré se učí čes­ky a toto lepo­re­lo pro ně bude vel­kou zába­vou. Tato pub­li­ka­ce má vel­mi milé, celo­strán­ko­vé ilu­stra­ce, kte­ré potě­ší malé, ale i vel­ké. Je sro­zu­mi­tel­ně psa­ná, s krát­ký­mi tex­ty. Kniha je ale i vhod­ná pro star­ší děti, kte­rá bude výbor­nou pomůc­kou při samo­stat­ném čte­ní. Velmi pove­de­né lepo­re­lo, kte­ré nadchne malé i vel­ké čte­ná­ře.

Ukázka z kni­hy:

Péťa a Míša sní­da­jí. Míša jí kaši s ovo­cem. Péťa pije mlé­ko. Táta jí housku. Máma míchá kávu. Mimi zkou­ší jíst sama ruka­ma. Péťa a Míša jedí rych­le, pro­to­že za chví­li půjdou do škol­ky. Venku je zima. Musejí se tep­le oblék­nut. Míša si obou­vá boty. Péťa si oblé­ká čepi­ci. Pes jde také ven. Máma při­pí­ná pso­vi vodít­ko. Péťa a Míša jdou do škol­ky. Péťa rych­le běží. Táta čeká na psa. Pes čůrá. Péťa volá: „Rychle! Paní uči­tel­ka už na nás čeká!“ Míša má batoh. Co je v bato­hu? To je Míšin oblí­be­ný méďa! A jakou hrač­ku má Péťa?

Péťa a Míša jsou ve škol­ce. Je tam i paní uči­tel­ka a hod­ně dětí. Péťa a Míša si hra­jí. Míša kres­lí. Paní uči­tel­ka dává Míše pas­tel­ky. Péťa má kost­ky a sta­ví. Co Péťa sta­ví?

Ve škol­ce je hřiš­tě. Na hřiš­ti je hou­pač­ka, pís­ko­viš­tě, klouzač­ka a dome­ček. Míša se hou­pe na hou­pač­ce. Péťa jede na kole. Co děla­jí ostat­ní děti?

Několik slov o autor­ce:

Dr.n. hum.Marta Galewska-Kustra je logo­ped­ka, peda­gož­ka a odbor­ná asi­s­tent­ka na aka­de­mii spe­ci­ál­ní peda­go­gi­ky Marie Grzegorzewské ve Varšavě.

www.logopediadladzieci.com.pl

Autorka: Marta Galewska-Kustra

Ilustrace: Joanna Klos

Překlad: Anna Šašková Plasová

Žánr: lepo­re­lo, kni­hy pro nejmen­ší

Vydáno: Vydala Euromedia Group, a.s. v edi­ci Pikola, Praha, 2024, vydá­ní dru­hé

Počet stran: 40

Vazba kni­hy: lepo­re­lo

ISBN: 978-80-284-0128-3

Knihu může­te kou­pit zde:

Péťa říká prv­ní slo­va - Marta Galewska-Kustra,Joanna Klos | Knihy LUXOR


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,61627 s | počet dotazů: 271 | paměť: 63989 KB. | 06.05.2025 - 11:14:06