Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Vražda v Orient expresu | Murder on the Orient Express [55%]

Vražda v Orient expresu | Murder on the Orient Express [55%]

rp landscape 1493993578 kenneth branagh murder on the orient express.jpg
rp landscape 1493993578 kenneth branagh murder on the orient express.jpg
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...
Kennet Branagh si vybral dal­ší ambi­ci­oz­ní pro­jekt, kte­rý se roz­ho­dl zfil­mo­vat. Jako dal­ší z lite­rár­ních veli­ká­nů, kte­ré ten­to tvůr­ce na stří­br­ná plát­na dove­de, padla vol­ba a Agathu Christie a její­ho nej­slav­něj­ší­ho detek­ti­va, Herculea Poirota. Nová ver­ze Vraždy v Orient expre­su se hono­sí hvězda­mi napě­cho­va­ným obsa­ze­ním a samot­ným Branaghem v roli oso­bi­té­ho vyšet­řo­va­te­le. Stačí to ale na úspěch?

Hercule Poirot (Kenneth Branagh) pla­tí za jed­no­ho z nej­lep­ších detek­ti­vů na celém svě­tě. V posled­ní době už se mu už jeho prá­ce dostá­vá lehce pod kůži a tak by si rád dopřál dovo­le­nou. Tu ovšem už v jejich počát­cích kazí zprá­va té nej­vyš­ší důle­ži­tos­ti a tak je Poirot nucen nased­nout na slav­ný Orient expres a vydat se do Francie. Co ovšem v té chví­li ješ­tě netu­ší je, že se během něko­li­ka­den­ní ces­ty jeho dal­ší pří­pad bude ode­hrá­vat v samot­ném vla­ko­vém spo­ji, během veče­ra je totiž usmr­cen jeden z ces­tu­jí­cích...
Když se řek­ne Hercule Poirot asi si vět­ši­na divá­ků vyba­ví v roli Davida Sucheta, kte­rý byl s rolí spjat po dlou­há léta. I přes fakt, že se jeho tele­viz­ní fil­my s tím­to lite­rár­ním hrdi­nou těší vel­ké obli­bě, musím se při­znat, že nejsem pří­liš fan­da. Vždy jsem radě­ji sáh­nul po jiném hrdi­no­vi, nevím proč. Každopádně nedáv­no jsem se vrá­til k lite­rár­ní před­lo­ze, kte­rá ský­tá poten­ci­ál pro nesmír­ně zají­ma­vou podí­va­nou a sám jsem byl zvě­da­vý, jak se Branagh se svým impo­zant­ním kní­rem pope­re s tak iko­nic­kou posta­vou. Bohužel smut­ným fak­tem je, že nová ver­ze toho­to slav­né­ho pří­bě­hu je při­nej­lep­ším zapo­me­nu­tel­nou podí­va­nou s množ­stvím nepří­liš pasu­jí­cích herec­kých před­sta­vi­te­lů. 
Až se tomu nechce věřit, nicmé­ně tato herec­ká sesta­va nezvlá­dá zaujmout. Takové množ­ství herec­ké­ho poten­ci­á­lu zde při­chá­zí vni­več. Samotná před­lo­ha balan­cu­je na hra­ně absur­di­ty, kdy celá hlav­ní myš­len­ka pří­bě­hu je tak geni­ál­ní až je vlast­ně absurd­ní a umě­lá, nicmé­ně díky šikov­ně napsa­né­mu pří­bě­hu, nikdy nepře­kro­čí tu hra­ni­ci dob­ré­ho k pito­mé­mu. Film ovšem jako­by si nevě­děl rady se samot­ným pří­bě­hem a mís­to až klaus­tro­fo­bic­ké­ho a komor­ní­ho pří­bě­hu se mění v observač­ní odvy­prá­vě­ní kost­ry pří­bě­hu, kte­rá jako­by si spí­še chtě­la odkrouž­ko­vat veš­ke­ré povin­nos­ti a důle­ži­té body bez jaké­ho­ko­liv zájmu a poté na divá­ky vrh­nout emo­ci­o­nál­ní závěr. Bohužel díky tomu, že absen­tu­je jaká­ko­liv výraz­něj­ší atmo­sfé­ra, nema­jí pro­stor vynik­nout ani samot­né posta­vy, kte­ré mají tak díky tomu půso­bí spí­še dojmem diva­del­ní­ho nácvi­ku, než váž­ně míně­né­ho vyšet­řo­vá­ní vraž­dy. 
Co se týče samot­né­ho Branagha v titul­ní roli, tam si doteď nejsem úpl­ně jis­tý, zda-li se jed­ná o dobrou či špat­nou vol­bu. Jeho Poirot je správ­ně excen­t­ric­ký, cha­risma­tic­ký a tak tro­chu úpl­ně mimo (což je ostat­ně i kniž­ní hrdi­na) přes­to jsem se nemohl zba­vit poci­tu, že čekám na moment, kdy se herec začne smát pod vou­sy. Tady je totiž ta hra­ni­ce od výstřed­nos­ti k absurd­nu pře­kro­če­na něko­li­krát a samot­né akč­něj­ší a humor­něj­ší poje­tí hrdi­ny mi ne vždy úpl­ně sed­lo. A bohu­žel tenhle pří­běh sto­jí a padá na hlav­ním hrdi­no­vi. Když ho pak nezvlá­da­jí podr­žet ani ved­lej­ší posta­vy, jen a prů­švih zadě­lá­no. Nebudu tu tvr­dit, že je to pro­var na celé čáře, své momen­ty nová Vražda v Orient expre­su beze­spo­ru má, nějak zapa­ma­to­va­tel­ná či zají­ma­vá v něja­kém ohle­du pří­liš není. 
Může za to i audi­o­vi­zu­ál­ní strán­ka, kdy hudeb­ně díky Patricku Doyleovi nabí­zí film poměr­ně sluš­ný stan­dard, kte­rý pod­po­ru­jí půso­bi­vé exte­ri­é­ro­vé vel­ké cel­ky s titul­ním vla­kem dělí­cím mění­cí s kra­ji­nu, v momen­tě kdy se ovšem kame­ra Harise Zambarloukose zamě­ří na hrdi­ny, při­ná­ší něko­lik podiv­ných momen­tů, kte­ré dále tříští atmo­sfé­ru. Na jed­né stra­ně v někte­rých momen­tech mož­ná až pří­liš osob­ní, v jiných momen­tech pak zase až pří­liš odci­ze­ná. V cel­ku je ovšem prá­vě kame­ra tím, co fil­mu defi­ni­tiv­ně podrá­ží nohy. 
Vražda v Orient expre­su se v nové podo­bě pří­liš nevy­ved­la. Hromada poten­ci­á­lu, nesku­teč­ně hvězd­né obsa­ze­ní a jeden z nej­slav­něj­ších kri­mi­nál­ních pří­bě­hů, bohu­žel ve výsled­ku rela­tiv­ně zapo­me­nu­tel­ná a nevy­rov­na­ná dvou­ho­di­nov­ka v kině, u kte­ré se těž­ko hle­da­jí důvo­dy, proč ji vlast­ně dopo­ru­čit něko­mu dal­ší­mu. Ukázkový pří­klad toho, že vel­ko­le­pé ambi­ce a hvězda­mi oplý­va­jí­cí obsa­ze­ní nedě­la­jí auto­ma­tic­ky sluš­ný a dob­ře zahra­ný film. Tohle zpra­co­vá­ní Agathy Christie se zkrát­ka do his­to­rie neza­pí­še. 
    
Nová ver­ze legen­dár­ní­ho pří­bě­hu se i přes vel­ké ambi­ce a sil­ný herec­ký fond topí v ele­men­tár­ních chy­bách a nevy­rov­na­nos­ti, kte­ré pod­ko­pá­va­jí nohy nepří­liš uvě­ři­tel­ní  či zají­ma­vé herec­ké výko­ny, sla­bá kame­ra a téměř nepří­tom­ná atmo­sfé­ra. Sám Branagh pak coby Hercule Poirot fun­gu­je tak vlast­ně jen napůl. Tahle ver­ze Agathy Christie tak osl­nit pří­liš nezvlá­dá a ved­le ostat­ních zpra­co­vá­ní toho­to pří­bě­hu půso­bí mož­ná až pří­liš nedo­ko­na­le a podiv­ně. 
50% Legendární pří­běh
50% Podivná, nevy­rov­na­ná a pochyb­ná žánro­vá prá­ce

Vražda v Orient expre­su
(Murder on the Orient Express, Vražda v Orient expre­se)
Drama / Krimi / Mysteriózní / Thriller
USA / Malta, 2017, 114 min

Režie: Kenneth Branagh
Předloha: Agatha Christie (kni­ha)
Scénář: Michael Green
Kamera: Haris Zambarloukos
Hudba: Patrick Doyle
Hrají: Johnny Depp, Daisy Ridley, Michelle Pfeiffer, Penélope Cruz, Kenneth Branagh, Willem Dafoe, Judi Dench, Lucy Boynton, Leslie Odom Jr., Derek Jacobi, Tom Bateman, Joseph Long, Olivia Colman, Sergej Polunin, Marwan Kenzari, Richard Price, Josh Gad, Manuel Garcia-Rulfo
Producenti: Kenneth Branagh, Ridley Scott, Simon Kinberg, Mark Gordon, Michael Schaefer, Aditya Sood, Judy Hofflund
Střih: Mick Audsley
Scénografie: Jim Clay
Kostýmy: Alexandra Byrne

Nevhodný mlá­de­ži do 12 let
Česko V kinech od: 09.11.2017 CinemArt
Slovensko V kinech od: 09.11.2017 CinemArt SK
USA V kinech od: 10.11.2017 20th Century Fox


Podívejte se na hodnocení Vražda v Orient expresu na Kinoboxu.


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
  • 1917 -  Filmů odehrávajících se v časech první světové války je jako šafránu.7. září 2020 1917 -  Filmů odehrávajících se v časech první světové války je jako šafránu. Ten s názvem 1917 je zatím posledním příspěvkem z řady velkolepě a draze pojatých děl. Jméno režiséra Sama Mendese ve mně pozitivně rezonuje už od jednoho krásného letního večeru, kdy […] Posted in Filmové recenze
  • Prima Max - program na září5. srpna 2019 Prima Max - program na září Datum čas Film Hrají 01.09.2019 12:00 Studujeme za školou Smolík F., Gollová N., Beneš S., CIKÁN M. 01.09.2019 14:00 Líbánky v Las Vegas Cage N., Caan J., […] Posted in Filmové a televizní aktuality
  • Toy - Happy in the hollow (2019)6. července 2019 Toy - Happy in the hollow (2019) Brighton je fajn město, kde párty střídá oslavu. Také odsud ale pochází kapela z trochu zvláštním názvem Toy. Hoši z Brightonu už mají na kontě čtyři alba a rovněž spolupráci s […] Posted in Hudební recenze
  • Polštář. Hvězdný debut americké autorky?7. července 2017 Polštář. Hvězdný debut americké autorky? Trochu příběh po 11. září 2011 z New Yorku, trochu z obyčejného života, trochu z bohatých vrstev, trochu z těch chudých – asi tak, jak jen dokáže život odvát dál od rodné jabloně jablíčka […] Posted in Recenze knih
  • Rachel Weisz7. března 2017 Rachel Weisz Rachel Hannah Weisz (* 7. března 1970 Londýn, Anglie, Spojené království) je britská filmová herečka. Za roli Tessy Quayle ve filmu Nepohodlný (The Constant Gardener) z roku 2005 získala […] Posted in Profily osob
  • Farma SK – 9. série – 19. díl (duel)30. září 2017 Farma SK – 9. série – 19. díl (duel) https://www.youtube.com/watch?v=IrlRLxtD-0Y Posted in Reality show
  • Hans Rath: Když vám Bůh přijde říct, že mu musíte pomoci!18. února 2019 Hans Rath: Když vám Bůh přijde říct, že mu musíte pomoci! Existuje Bůh? Představte si, že za vámi přijde a bude po vás chtít pomoc. A kdyby jen jednou, ale on už přijde potřetí. A to se jednou, dalo se tak říct, schovával za tvář ďábla. Tak to už […] Posted in Recenze knih
  • Razorback (1984)26. května 2013 Razorback (1984) Carl se vydává do australské buše hledat svou ztracenou ženu. Při svém dobrodružném pátrání narazí kromě nevlídných vesničanů i na obřího hladového kance… Americká […] Posted in Horory
  • Hawkeye - Ozvěny1. prosince 2021 Hawkeye - Ozvěny Zatím bezpečně nejlepší epizoda, skvělý mix akce (honička v autě přímo vytažená z Fractionova komiksu je už teď jedna z mých nejoblíbenějších akčních sekvencí v phase 4), emocí (Clintův […] Posted in Krátké recenze
  • Shojo no harawata (1986)15. ledna 2012 Shojo no harawata (1986) Focení lechtivých snímků, skončí zoufalým bojem o holý život. Tři fotografové společně s mladými modelkami dělají lechtivé snímečky v terénu. Poté co skončí odjíždí všichni společně […] Posted in Horory

Student dvouoborového studia Anglická filologie / Filmová věda, dlouholetý fanoušek filmu, hudby a televize. Více o mně na profilu na CSFD.cz : http://www.csfd.cz/uzivatel/135140-sanchezcz/

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,62776 s | počet dotazů: 261 | paměť: 72300 KB. | 01.05.2024 - 00:56:56