Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Vražda v Orient expresu | Murder on the Orient Express [55%]

Vražda v Orient expresu | Murder on the Orient Express [55%]

rp landscape 1493993578 kenneth branagh murder on the orient express.jpg
rp landscape 1493993578 kenneth branagh murder on the orient express.jpg
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...
Kennet Branagh si vybral dal­ší ambi­ci­oz­ní pro­jekt, kte­rý se roz­ho­dl zfil­mo­vat. Jako dal­ší z lite­rár­ních veli­ká­nů, kte­ré ten­to tvůr­ce na stří­br­ná plát­na dove­de, padla vol­ba a Agathu Christie a její­ho nej­slav­něj­ší­ho detek­ti­va, Herculea Poirota. Nová ver­ze Vraždy v Orient expre­su se hono­sí hvězda­mi napě­cho­va­ným obsa­ze­ním a samot­ným Branaghem v roli oso­bi­té­ho vyšet­řo­va­te­le. Stačí to ale na úspěch?

Hercule Poirot (Kenneth Branagh) pla­tí za jed­no­ho z nej­lep­ších detek­ti­vů na celém svě­tě. V posled­ní době už se mu už jeho prá­ce dostá­vá lehce pod kůži a tak by si rád dopřál dovo­le­nou. Tu ovšem už v jejich počát­cích kazí zprá­va té nej­vyš­ší důle­ži­tos­ti a tak je Poirot nucen nased­nout na slav­ný Orient expres a vydat se do Francie. Co ovšem v té chví­li ješ­tě netu­ší je, že se během něko­li­ka­den­ní ces­ty jeho dal­ší pří­pad bude ode­hrá­vat v samot­ném vla­ko­vém spo­ji, během veče­ra je totiž usmr­cen jeden z ces­tu­jí­cích...
Když se řek­ne Hercule Poirot asi si vět­ši­na divá­ků vyba­ví v roli Davida Sucheta, kte­rý byl s rolí spjat po dlou­há léta. I přes fakt, že se jeho tele­viz­ní fil­my s tím­to lite­rár­ním hrdi­nou těší vel­ké obli­bě, musím se při­znat, že nejsem pří­liš fan­da. Vždy jsem radě­ji sáh­nul po jiném hrdi­no­vi, nevím proč. Každopádně nedáv­no jsem se vrá­til k lite­rár­ní před­lo­ze, kte­rá ský­tá poten­ci­ál pro nesmír­ně zají­ma­vou podí­va­nou a sám jsem byl zvě­da­vý, jak se Branagh se svým impo­zant­ním kní­rem pope­re s tak iko­nic­kou posta­vou. Bohužel smut­ným fak­tem je, že nová ver­ze toho­to slav­né­ho pří­bě­hu je při­nej­lep­ším zapo­me­nu­tel­nou podí­va­nou s množ­stvím nepří­liš pasu­jí­cích herec­kých před­sta­vi­te­lů. 
Až se tomu nechce věřit, nicmé­ně tato herec­ká sesta­va nezvlá­dá zaujmout. Takové množ­ství herec­ké­ho poten­ci­á­lu zde při­chá­zí vni­več. Samotná před­lo­ha balan­cu­je na hra­ně absur­di­ty, kdy celá hlav­ní myš­len­ka pří­bě­hu je tak geni­ál­ní až je vlast­ně absurd­ní a umě­lá, nicmé­ně díky šikov­ně napsa­né­mu pří­bě­hu, nikdy nepře­kro­čí tu hra­ni­ci dob­ré­ho k pito­mé­mu. Film ovšem jako­by si nevě­děl rady se samot­ným pří­bě­hem a mís­to až klaus­tro­fo­bic­ké­ho a komor­ní­ho pří­bě­hu se mění v observač­ní odvy­prá­vě­ní kost­ry pří­bě­hu, kte­rá jako­by si spí­še chtě­la odkrouž­ko­vat veš­ke­ré povin­nos­ti a důle­ži­té body bez jaké­ho­ko­liv zájmu a poté na divá­ky vrh­nout emo­ci­o­nál­ní závěr. Bohužel díky tomu, že absen­tu­je jaká­ko­liv výraz­něj­ší atmo­sfé­ra, nema­jí pro­stor vynik­nout ani samot­né posta­vy, kte­ré mají tak díky tomu půso­bí spí­še dojmem diva­del­ní­ho nácvi­ku, než váž­ně míně­né­ho vyšet­řo­vá­ní vraž­dy. 
Co se týče samot­né­ho Branagha v titul­ní roli, tam si doteď nejsem úpl­ně jis­tý, zda-li se jed­ná o dobrou či špat­nou vol­bu. Jeho Poirot je správ­ně excen­t­ric­ký, cha­risma­tic­ký a tak tro­chu úpl­ně mimo (což je ostat­ně i kniž­ní hrdi­na) přes­to jsem se nemohl zba­vit poci­tu, že čekám na moment, kdy se herec začne smát pod vou­sy. Tady je totiž ta hra­ni­ce od výstřed­nos­ti k absurd­nu pře­kro­če­na něko­li­krát a samot­né akč­něj­ší a humor­něj­ší poje­tí hrdi­ny mi ne vždy úpl­ně sed­lo. A bohu­žel tenhle pří­běh sto­jí a padá na hlav­ním hrdi­no­vi. Když ho pak nezvlá­da­jí podr­žet ani ved­lej­ší posta­vy, jen a prů­švih zadě­lá­no. Nebudu tu tvr­dit, že je to pro­var na celé čáře, své momen­ty nová Vražda v Orient expre­su beze­spo­ru má, nějak zapa­ma­to­va­tel­ná či zají­ma­vá v něja­kém ohle­du pří­liš není. 
Může za to i audi­o­vi­zu­ál­ní strán­ka, kdy hudeb­ně díky Patricku Doyleovi nabí­zí film poměr­ně sluš­ný stan­dard, kte­rý pod­po­ru­jí půso­bi­vé exte­ri­é­ro­vé vel­ké cel­ky s titul­ním vla­kem dělí­cím mění­cí s kra­ji­nu, v momen­tě kdy se ovšem kame­ra Harise Zambarloukose zamě­ří na hrdi­ny, při­ná­ší něko­lik podiv­ných momen­tů, kte­ré dále tříští atmo­sfé­ru. Na jed­né stra­ně v někte­rých momen­tech mož­ná až pří­liš osob­ní, v jiných momen­tech pak zase až pří­liš odci­ze­ná. V cel­ku je ovšem prá­vě kame­ra tím, co fil­mu defi­ni­tiv­ně podrá­ží nohy. 
Vražda v Orient expre­su se v nové podo­bě pří­liš nevy­ved­la. Hromada poten­ci­á­lu, nesku­teč­ně hvězd­né obsa­ze­ní a jeden z nej­slav­něj­ších kri­mi­nál­ních pří­bě­hů, bohu­žel ve výsled­ku rela­tiv­ně zapo­me­nu­tel­ná a nevy­rov­na­ná dvou­ho­di­nov­ka v kině, u kte­ré se těž­ko hle­da­jí důvo­dy, proč ji vlast­ně dopo­ru­čit něko­mu dal­ší­mu. Ukázkový pří­klad toho, že vel­ko­le­pé ambi­ce a hvězda­mi oplý­va­jí­cí obsa­ze­ní nedě­la­jí auto­ma­tic­ky sluš­ný a dob­ře zahra­ný film. Tohle zpra­co­vá­ní Agathy Christie se zkrát­ka do his­to­rie neza­pí­še. 
    
Nová ver­ze legen­dár­ní­ho pří­bě­hu se i přes vel­ké ambi­ce a sil­ný herec­ký fond topí v ele­men­tár­ních chy­bách a nevy­rov­na­nos­ti, kte­ré pod­ko­pá­va­jí nohy nepří­liš uvě­ři­tel­ní  či zají­ma­vé herec­ké výko­ny, sla­bá kame­ra a téměř nepří­tom­ná atmo­sfé­ra. Sám Branagh pak coby Hercule Poirot fun­gu­je tak vlast­ně jen napůl. Tahle ver­ze Agathy Christie tak osl­nit pří­liš nezvlá­dá a ved­le ostat­ních zpra­co­vá­ní toho­to pří­bě­hu půso­bí mož­ná až pří­liš nedo­ko­na­le a podiv­ně. 
50% Legendární pří­běh
50% Podivná, nevy­rov­na­ná a pochyb­ná žánro­vá prá­ce

Vražda v Orient expre­su
(Murder on the Orient Express, Vražda v Orient expre­se)
Drama / Krimi / Mysteriózní / Thriller
USA / Malta, 2017, 114 min

Režie: Kenneth Branagh
Předloha: Agatha Christie (kni­ha)
Scénář: Michael Green
Kamera: Haris Zambarloukos
Hudba: Patrick Doyle
Hrají: Johnny Depp, Daisy Ridley, Michelle Pfeiffer, Penélope Cruz, Kenneth Branagh, Willem Dafoe, Judi Dench, Lucy Boynton, Leslie Odom Jr., Derek Jacobi, Tom Bateman, Joseph Long, Olivia Colman, Sergej Polunin, Marwan Kenzari, Richard Price, Josh Gad, Manuel Garcia-Rulfo
Producenti: Kenneth Branagh, Ridley Scott, Simon Kinberg, Mark Gordon, Michael Schaefer, Aditya Sood, Judy Hofflund
Střih: Mick Audsley
Scénografie: Jim Clay
Kostýmy: Alexandra Byrne

Nevhodný mlá­de­ži do 12 let
Česko V kinech od: 09.11.2017 CinemArt
Slovensko V kinech od: 09.11.2017 CinemArt SK
USA V kinech od: 10.11.2017 20th Century Fox


Podívejte se na hodnocení Vražda v Orient expresu na Kinoboxu.


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
  • Ema ve školce od Gunilly Woldové29. července 2017 Ema ve školce od Gunilly Woldové Ema ve školce Pokud máte doma budoucího předškoláčka, co se chystá poprvé do školky, a rád by věděl, jaké to ve školce je, jak to tam funguje, tak právě pro něj je určena tahle knížka […] Posted in Recenze knih
  • Centurion [55%]15. srpna 2010 Centurion [55%] http://www.csfd.cz/film/253271-centurion/ Režisér Pádu do tmy Neil Marshall si vzal jednu z hvězd Hanebných panchartů Michalea Fassbendera a vyrazil na domorodce. Již od trailerů těžce […] Posted in Filmové recenze
  • Star Wars Rebels - Steps Into Shadow25. září 2016 Star Wars Rebels - Steps Into Shadow Po Gothamu se vrátil i můj druhý oblíbený seriál a i on načíná svou třetí sérii. V trailerech jsme byli navnazeni na příchod velkoadmirála Thrawna a na návrat diváckého oblíbence Dartha […] Posted in Kritický Klub
  • Zahradník (2006)11. července 2016 Zahradník (2006)  Český interaktivní horor, který nám mnoho dobrého rozhodně nepřinesl… Skupina přátel vyráží na Slapskou přehradu, aby tady pořádně zapařili a užili si spoustu zábavy. […] Posted in Horory
  • Concetta Bertoldi: Jaké je to v nebi?21. září 2015 Concetta Bertoldi: Jaké je to v nebi? Zajímáte se o posmrtný život? Láká vás tajemno a to, jak to s námi bude, až odejdeme na věčnost? Autorka Concetta Bertoldiová  tohle vše a ještě mnohem více odtajní ve své knize, jaké to […] Posted in Recenze knih
  • RECENZE: Na špatné straně28. března 2019 RECENZE: Na špatné straně    Režisér S. Craig Zahler nám servíruje svůj třetí celovečerní film, jehož originální název Dragged Across Concrete slibuje, že nás čeká stejně nekompromisní podívaná, jako v jeho […] Posted in Filmové recenze
  • Tiskovka: Kovář z Podlesí - na facebooku29. dubna 2013 Tiskovka: Kovář z Podlesí - na facebooku Podívejte se v galerii na facebooku. Posted in Články
  • christian12. července 2003 Christian Bale Drsňák s dobrým srdcem… Christian Bale, jeden z nejvýraznějších herců nové generace, se narodil 30. ledna 1974 ve Walesu. Ale rodina se neustále stěhovala, takže své dětství […] Posted in Profily osob
  • Gervaisa4. ledna 2023 Gervaisa 8/10 – Wow. Na film pomalu starší než můj děda je s ním až překvapivě hodně zábavy. Černobílý formát vůbec nevadí a zamýšlená surovost z něj stříká na všechny strany. Není divu, že je […] Posted in Krátké recenze
  • Chytrý mobil bez internetu? To je jako auto bez benzínu!23. června 2018 Chytrý mobil bez internetu? To je jako auto bez benzínu! Chcete koukat v chytrém mobilním telefonu na videa v HD kvalitě? Není problém, můžete jak přes webový prohlížeč, tak i přes speciální program přímo od youtube.com. Potřebujete kouknout na […] Posted in Technika

Student dvouoborového studia Anglická filologie / Filmová věda, dlouholetý fanoušek filmu, hudby a televize. Více o mně na profilu na CSFD.cz : http://www.csfd.cz/uzivatel/135140-sanchezcz/

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,52607 s | počet dotazů: 256 | paměť: 63662 KB. | 16.03.2025 - 20:48:16