Kritiky.cz > Filmy > Filmové premiéry > Slonisko a Medvídek Pú

Slonisko a Medvídek Pú

1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Když jsou oby­va­te­lé Stokorcového lesa jed­no­ho rána pro­bu­ze­ni trou­be­ním, kte­ré nemů­že mít na svě­do­mí nikdo jiný než obá­va­né Slonisko, vydá­va­jí se spo­leč­ně nebez­peč­nou stvů­ru pola­pit. Klokánek je však svý­mi kama­rá­dy pova­žo­ván za pří­liš malé­ho na to, aby mohl na dob­ro­druž­ství vyra­zit s nimi, pro­to se roz­hod­ne pát­rat na vlast­ní pěst – a s mno­hem vět­ším úspě­chem. Když se setká s malým a hra­vým Sloniskem Fufíkem, brzy pocho­pí, že tato zví­řát­ka se ani zda­le­ka nepo­do­ba­jí pří­še­rám ze stra­ši­del­ných poví­da­ček, kte­ré o nich sly­šel, a že se Klokánkových přá­tel bojí při­nejmen­ším stej­ně tak jako oby­va­te­lé Stokorcového lesa „hrůz­ných“ Slonisek. Klokánek a Fufík se rych­le sta­nou dob­rý­mi přá­te­li a spo­leč­ný­mi sila­mi začí­na­jí roz­pty­lo­vat zby­teč­né oba­vy svých kama­rá­dů a rodin.

Slonisko a Medvídek Pú je tře­tím celo­ve­čer­ním fil­mem, kte­rý byl nato­čen na moti­vy popu­lár­ních dět­ských kní­žek z pera spi­so­va­te­le A. A. Milnea. Snímky z pro­duk­ce stu­dia Disney, k nimž kro­mě Sloniska pat­ří také Tygrův pří­běh a Prasátko a jeho vel­ký pří­běh, vyprá­vě­jí krát­ké, dosud nezfil­mo­va­né epi­zo­dy z knih Winnie the Pooh (1926) a The House at Pooh Corner (1928), kte­ré u nás vyšly dohro­ma­dy pod názvem Medvídek Pú.

V nej­no­věj­ším Púově dob­ro­druž­ství stra­ší oby­va­te­le Stokorcového lesa nezná­má pří­še­ra. Medvídkovi Pú, Králíčkovi, Tygrovi, Ijáčkovi a Prasátku se zdá, že je jejich milo­va­ný domov v ohro­že­ní. „Myslí si, že se ty hrůz­né pří­še­ry, kte­ré nikdy nevi­dě­li, sta­hu­jí ze sou­sed­ní Kotliny Slonisek a mají v úmys­lu Stokorcový les ovlád­nout,“ říká scé­náris­ta Evan Spiliotopoulos.

„Zvířátka vede­ná Králíčkem se pro­to do sou­sed­ní­ho lesa vyda­jí, aby zlá Sloniska postra­ši­la a vyhna­la,“ pokra­ču­je scé­náris­ta. „Malý Klokánek chce jít s nimi, avšak ostat­ní zví­řát­ka jej nechtě­jí vzít, pro­to­že je pří­liš malý. Aby doká­zal, co v něm je, roz­hod­ne se vydat na výpra­vu na vlast­ní pěst a tajem­né zví­ře chy­tit.“ Během své­ho puto­vá­ní par­ta zví­řá­tek nako­nec díky Klokánkovi zjis­tí, že obá­va­ný vetře­lec je ve sku­teč­nos­ti doce­la milé mlá­dě Sloniska jmé­nem Fufík.

Tentokrát byli fil­ma­ři posta­ve­ni před neleh­ký úkol – zasa­dit do ani­mo­va­né­ho svě­ta Medvídka Pú a jeho přá­tel, kte­rý se žád­ným zásad­ním způ­so­bem nezmě­nil po celých 75 let, úpl­ně novou posta­vu. „Pokud jsme chtě­li při­jít s novou posta­vou, muse­li jsme si být jis­tí, že bude mezi ostat­ní hrdi­ny A. A. Milnea zapa­dat, a že se jim plně vyrov­ná. Jsem pře­svěd­čen o tom, že s Fufíkem se nám to doko­na­le poda­ři­lo,“ říká Spiliotopoulos. Roztomilý a beze­lstný Fufík, jehož hih­ňá­ní je stej­ně nakaž­li­vé jako jeho hra­vý duch, půso­bí dojmem, jako by jej při­ve­dl k živo­tu sám A. A. Milne.

Maličký Klokánek je nejmlad­ším zví­řát­kem ze Stokorcového lesa. Nenechte se ale jeho veli­kos­tí či níz­kým věkem zmást – je vel­mi čiper­ný, uží­vá si napl­no kaž­dý den a s vel­kou rados­tí obje­vu­je zázra­ky živo­ta. Ve fil­mu Slonisko a Medvídek Pú se sta­ne Klokánek hlav­ní hvězdou díky své­mu nevin­né­mu pohle­du na svět, kte­rý jej nako­nec dove­de k Fufíkovi. Nakonec jsou to prá­vě Klokánek a Fufík, kdo nau­čí dospě­lé něko­lik věcí o živo­tě.

„Pro vět­ši­nu pří­bě­hů o Medvíkovi Pú je cha­rak­te­ris­tic­ké to, že důle­ži­té dějo­vé zvra­ty a urči­té pou­če­ní pochá­zí vět­ši­nou od Králíčka, Tygra nebo něja­ké jiné dospě­lé posta­vy,“ říká reži­sér Frank Nissen. „Měl jsem vel­mi sil­ný pocit, že je to Klokánkův pří­běh a Fufík je jeho nato­lik důle­ži­tou sou­čás­tí, že by měli mít klí­čo­vá téma­ta a myš­len­ky na svě­do­mí prá­vě oni dva.“

Nissenovi při­pa­da­lo pod­stat­né, aby dosta­ly nejmlad­ší posta­vy pří­bě­hu nej­vět­ší pro­stor. „Klokánek zpo­zo­ru­je sto­pu Sloniska a na roz­díl od ostat­ních, kte­ří se jen doha­du­jí a navzá­jem stra­ší divo­ký­mi his­tor­ka­mi, se začne poroz­hlí­žet oko­lo a uva­žo­vat, co by to moh­lo být. Sám pře­vez­me ini­ci­a­ti­vu, obě­tu­je se a udě­lá něco, co by nor­mál­ně neu­dě­lal,“ říká reži­sér. „Proto si mys­lím, že bylo důle­ži­té dát v pří­bě­hu nedo­spě­lým hrdi­nům tak důle­ži­tou roli.“

„Tento film má pře­de­vším dět­ské pub­li­kum – a děti chtě­jí vidět v domi­nant­ních rolích také děti. Klokánek a Fufík jsou v tom­to fil­mu jejich prů­vod­ci. Děti se zto­tož­ňu­jí pře­váž­ně s mlad­ší­mi posta­va­mi,“ dopl­ňu­je jej scé­náris­ta Evan Spiliotopoulos.

Veterán fil­mo­vé ani­ma­ce Don MacKinnon, kte­rý se pohy­bu­je v bran­ži už přes 35 let, zastal roli vedou­cí­ho ani­má­to­ra. „Tyto posta­vič­ky jsou všem zná­mé, pro­to jsme na nich nemu­se­li nic nové­ho vymýš­let. Měli jsme šab­lo­nu. Stačilo, abychom zůsta­li věr­ni před­lo­ze,“ vysvět­lu­je MacKinnon.

„Animace posta­vi­ček ze Stokorcového lesa je vel­mi jem­ná a měk­ká. Není nijak šíle­ná a divo­ká, ale nao­pak veli­ce něž­ná,“ pokra­ču­je ani­má­tor. „Stejně jako vy máme i my před­sta­vu o tom, co by mohl udě­lat Tygr a co by nikdy neu­dě­la­lo Prasátko. A toho se musí­me držet.“

Tentokrát ani­má­to­ry čekal nesnad­ný úkol – vytvo­řit dosud nepro­bá­da­ný kout Stokorcového lesa, kte­rý obý­va­jí Sloniska. „Bylo nut­né vytvo­řit mís­to, kte­ré by mělo svou vlast­ní atmo­sfé­ru,“ říká Nissen. „Chtěli jsme, aby se Kotlina Slonisek od zbyt­ku Stokorcového lesa hod­ně liši­la. Stokorcový les kaž­dý dob­ře zná a cítí se v něm pří­jem­ně. Kotlina Slonisek měla před­sta­vo­vat mís­to, kde se zví­řát­ka nikdy neo­cit­la a tro­chu se jej bojí. Musela být také pro­střed­kem k navo­ze­ní dra­ma­tic­ké­ho napě­tí, kte­ré pro­vá­zí scé­ny, v nichž Klokánek pře­ko­ná­vá strach a před­sud­ky a vydá­vá se do Kotliny Slonisek hle­dat tajem­né­ho tvo­ra, kte­ré­ho dosud zná pou­ze ze stra­ši­del­ných poví­da­ček.“

„Místo, kte­ré jsme vytvo­ři­li, neby­lo nijak prvo­plá­no­vě stra­ši­del­né – byl to tro­chu jiný les,“ pokra­ču­je MacKinnon. „Byl mno­hem star­ší a méně pří­vě­ti­vý než Stokorcový les, což nám dáva­lo mož­nost si ve scé­nách zají­ma­vě pohrát se svět­lem, nakres­lit vel­ké stro­my, kte­ré toho už hod­ně zaži­ly, a obda­řit pro­stře­dí spous­tou dal­ších výraz­ných ele­men­tů.“

Jak se ale Fufík a Klokánek stá­va­jí vět­ší­mi a vět­ší­mi přá­te­li, začí­ná se pro­stře­dí pro­svět­lo­vat. „Trochu stra­ši­del­ný les se začí­ná pro­mě­ňo­vat v doce­la pří­jem­né mís­to – jakmi­le Klokánek začne Fufíka pozná­vat, les oko­lo něj se mění spo­lu s jeho nála­dou,“ říká hlav­ní výtvar­ník Tony Pulham. „Je to jen nepa­tr­ná změ­na. Trochu se změ­ní pale­ta a bar­vy, ale je to pořád to samé mís­to.“

Nikdo ze Stokorcového lesa nikdy před­tím Slonisko nevi­děl a nikdo ani nijak zvlášť netou­žil se s ním setkat. „V kni­hách jsou Sloniska pou­ze výplo­dem fan­ta­zie Prasátka a Medvídka Pú. Nikdy se nesta­ne, že by se oprav­du pro­chá­ze­la oko­lo mís­ta, kde žijí zví­řát­ka – je to pou­ze smyš­le­ný stra­šák, kte­rý posta­vič­kám nahá­ní hrů­zu v jejich před­sta­vách,“ říká Jim Cummings, kte­rý v původ­ní ver­zi namlu­vil Púa a Tygra.

Filmaři vychá­ze­li z před­po­kla­du, že Slonisko by měl být tvor, kte­rý je „téměř slon, ale zase ne tak doce­la“. „Před mno­ha lety bylo ve svě­tě Medvídka Pú Slonisko syno­ny­mem pro noč­ní můru. Trochu jsme tuto před­sta­vu změ­ni­li. Naše Slonisko je sku­teč­ná dýcha­jí­cí a roz­to­mi­lá posta­vič­ka, kte­rá vze­šla z Frankova pera,“ říká pro­du­cent­ka Jessica Koplos-Miller.

Při sle­do­vá­ní toho­to fil­mu je jas­né, díky čemu se Medvídek Pú a jeho přá­te­lé těší i po toli­ka letech neu­tu­cha­jí­cí pozor­nos­ti a zůstá­va­jí v srd­cích dět­ských i dospě­lých divá­ků a čte­ná­řů. „I přes­to, že mají své sla­bé strán­ky a občas rea­li­zu­jí při­bl­bé nápa­dy, drží tyto posta­vič­ky za všech okol­nos­tí spo­lu,“ říká reži­sér Nissen. „Opravdu jim na ostat­ních zále­ží a jsou veli­ce dob­rý­mi přá­te­li. Myslím, že pří­běhy s tako­vým posel­stvím mají rádi všich­ni lidé.“

V tom­to fil­mu pro nás však Pú, Klokánek, Tygr, Ijáček, Králíček, Prasátko a Fufík mají ješ­tě jed­no pona­u­če­ní: „Jakmile při­jde­me do kon­tak­tu s někým, koho jsme do té doby nemě­li mož­nost poznat, a zjis­tí­me, jaký ve sku­teč­nos­ti je, všech­no do sebe najed­nou zapad­ne a jaké­ko­liv oba­vy jsou rázem pryč,“ říká Brenda Blethyn, kte­rá nada­bo­va­la posta­vu mámy Slonisek. „Všichni lidé jsou si veli­ce podob­ní.“


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
  • Posel smrti23. října 2019 Posel smrti Posel smrtiPřiznám se, že mám rád adventury, teď ale nemám na mysli takové ty typicky české (Polda, Horké léto, atd..), které stavěly jen na humoru (často pokleslém), ale o věcech jako je […] Posted in Retro games
  • Klidný Buddha na dobrou noc. S hlasem Nadi Konvalinkové23. listopadu 2018 Klidný Buddha na dobrou noc. S hlasem Nadi Konvalinkové Na dobrou noc je třeba klidná, něžná pohádka. Ať už hlasem maminčiným, nebo hlasem Nadi Konvalinkové, která namluvila do knihy přiložené CD. Tam už ale hrozí, že budou usínat i rodiče, a… […] Posted in Recenze knih
  • #2018: Soudce Dredd 326. července 2019 #2018: Soudce Dredd 3 Soudce Dredd 3 (Judge Dredd: The Complete Case Files 4)Vydalo nakladatelství Crew v brožované vazbě v roce 2019. Původně vycházelo jako čísla 156 až 207 série "Judge Dredd" v […] Posted in Recenze komiksů
  • Hellraiser: Judgment (2018)19. června 2018 Hellraiser: Judgment (2018) Poslední soud nemá jen nebe, ale i samotné peklo! Ještě že lidstvo je tak zkažené… Bratři Sean a David dostanou na starost případ brutálního sériového vraha, který si […] Posted in Horory
  • Zdroj4. ledna 2006 Zdroj Sem vložte příslušný text včetně HTML syntaxe nebo v případě nevyužití této části vše vymažte - tedy včetně tohoto textu! Sem vložte příslušný text včetně HTML syntaxe nebo v případě […] Posted in Filmové recenze
  • Petr Dvořák se stal viceprezidentem Evropské vysílací unie2. října 2020 Petr Dvořák se stal viceprezidentem Evropské vysílací unie Petr Dvořák byl dnes zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU). V historicky první online volbě jej absolutní většinou zvolilo Valné shromáždění EBU. Generální ředitel České […] Posted in Tiskové zprávy (Newslettery)
  • K10 - Na druhé straně fronty1. dubna 2022 K10 - Na druhé straně fronty Posted in Komiks
  • Temný případ - Kdo chce kam27. prosince 2020 Temný případ - Kdo chce kam Odbočka od už tak příliš komplikovaného děje sice asi nebyla úplně nutná, ale ten one-shot na konci za to stál. Posted in Krátké recenze
  • DoJÍT k sobě21. dubna 2023 DoJÍT k sobě V poslední době se velmi rozmáhá kromě běhu i trend "chůze, chození, procházení se". Pokud hledáte vhodného rádce, jež by vás blíže zasvětil do této aktivity, a zároveň se podělil i o své […] Posted in Recenze knih
  • Film Občan Kane (1941): Mezi fikcí a skutečností v životě Williama Randolpha Hearsta28. ledna 2024 Film Občan Kane (1941): Mezi fikcí a skutečností v životě Williama Randolpha Hearsta Film Občan Kane (1941) je obecně považován za smyšlenou, neúprosně nepřátelskou parodii Williama Randolpha Hearsta, a to navzdory prohlášení Orsona Wellese, že "Občan Kane je příběh zcela […] Posted in Zajímavosti
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,64879 s | počet dotazů: 258 | paměť: 72137 KB. | 03.05.2024 - 14:03:44