I když se některé z postav filmu Terminator Genisys mohou objevit bez oblečení, drtivá většina scén od herců vyžadovala, aby byli navlečeni do oblečení a výzbroje dané éry i podle účelu, který určoval scénář.
Kostýmní výtvarnice Susan Matheson se nemohla dočkat, až se zhostí výzvy velkorozpočtového sci-fi filmu: “Jedním z nejvíce vzrušujících momentů bylo navrhování kostýmů pro finální souboj odehrávající se v budoucnosti. Věděla jsem, že stvořím celý tento svět z ničeho,” říká Matheson. “Důvodem, proč jsem se rozhodla stát kostýmní návrhářkou, byl fakt, že jsem se nechala zcela unést Terminátorem a Mad Maxem. To jsou dva filmy, které ke mně promlouvaly ‘Ó, nemusím navrhovat kostýmy pro Shakespearea. Mohu pracovat s těmito prvky a uplatnit je ve filmu.’ Mladá Susan Matheson byla těmito tituly tak inspirována, že ve svých návrzích pro školní produkci Macbetha využila plynových masek a kožených motorkářských bund.
Různé skupiny a období, které se objevují ve scénáři, donutily Susan Matheson usilovat o autenticitu u každé postavy a situace. Například bojovníci z hnutí odporu, kteří se naposledy rozhodnou postavit strojům: “Je to lidská chátra, která se prostě snaží přežít s tím, co našla v této postapokalyptické civilizaci. Hrabali se v sutinách a upravili si nalezené věci. Tak například tu mám postavy, které nosí zbroj vyrobenou z kalifornských státních poznávacích značek a chrániče paží a ramen z pneumatik. Tito válečníci se chystají použít cokoli, co se jim dostane do ruky, aby si vyrobili vlastní výzbroj.”
Susan Matheson úzce spolupracovala s Burtonovou na návrhu zbroje pro členy hnutí odporu, a jakmile je vytvořily, potřebovaly je pokrýt “post-apokalyptickým” prachem. V ten moment přišly na řadu míchačky cementu. Kostýmy skončily v bubnech míchačky spolu s kameny a štěrkem, “jakmile něco hodíte do míchačky na cement spolu s kameny a zejména, pokud se jedná o kusy z gumy, začne to na sebe chytat patinu.” Po vytažení z míchaček, byly jednotlivé kostýmy posprejovány vrstvou lepidla, špíny a barvy, to vše pro dosažení správného efektu, “tito lidé v tomto oblečení žili, spali, jedli a to nepřetržitě bez jakékoli změny.”
Ale pod zbrojí, prachem a špínou, se Susan Matheson snažila navodit atmosféru Los Angeles po výbuchu. Zamýšlí se: “Jak by lidé asi vypadali, kdyby v Los Angeles v 90. letech došlo k explozi? Styl oblékání ve městě je ovlivněn kluby, jako jsou Dodgers, Kings, Lakers. Jedná se o konglomeraci mnoha kultur a etnických skupin a také o kulturu gangů. Kamera zřejmě nezachytí vše, co jsme ve filmu použili, ale pracovali jsme s pečlivostí na podobě města, které bylo ve filmu v 90. letech téměř zničeno - dokonce jsme na žádost Davida Ellisona uplatnili i tričko Hello Kitty.”
Časová a místní specifičnost se také odráží v kostýmech hlavních postav příběhu. Punkrocková kultura 80. let určuje, co nosí Sarah - koženou motorkářskou bundu, kapsáče a martensky. Jakmile se Reese ocitne v roce 1984, ukradne kalhoty bezdomovci a pak vrazí do obchodního domu, kde se navlékne do vojenského kabátu a obuje do páru Nike tenisek. (Susan Matheson hrdě vysvětluje, že za jeden z největších triumfů na tomto projektu považuje, že se Paramountu podařilo přesvědčit Nike, aby znovu spustili výrobu původních tenisek Nike Vandal z roku 1984, včetně barev a suchých zipů!).
Tyto střety minulosti a současnosti byly během natáčení časté. Jedna taková příhoda hluboce rezonovala s producentkou filmu, Danou Goldbergovou: “Jeden z mých oblíbených momentů byl, když jsme točili v Griffithově observatoři během první natáčecí noci. Arnold jako Ochránce se tu setká s Arnoldem jako Terminátorem z roku 1984. Sledovala jsem štáb během této scény a všichni do jednoho - ať už to byl muž či žena, dvacetiletá nebo šedesátiletá, měli stejný úsměv na tváři…
Tento muž ve svém životě odvedl obrovské množství impozantní práce, ale tady dělá to, pro co se narodil a je v tom fenomenální. Najednou jsme se ocitli zpátky v čase, vzpomněli na to, jak jsme seděli kvůli T1 a T2 v publiku. A teď jsme byli tady s ním, zpět s touto postavou, kterou zná jako své boty. Pak jsme byli všichni ohromeni, když vypálil čtyřikrát z brokovnice a ani jednou nezamrkal. Hluboce na nás na všechny zapůsobila skutečnost, že nějakým způsobem, dokázal střílet z plně nabité brokovnice čtyřikrát za sebou a ani jednou nemrknout. Pak nám vysvětlil, že se to naučil na prvním Terminátorovi.”
Emilia Clarke není žádným nováčkem na velkých filmových natáčeních, i přesto byla ohromena obrovským nasazením během vzniku Terminatora Genisys. Říká: “Je to prostě epické. Tři minuty finálního filmu, představují dva týdny natáčení. Každý detail byl promyšlen a krásně proveden. Každý člen štábu je neuvěřitelný, dekorace jsou neskutečné, kostýmy úžasné. Je tam toho tolik a musím si neustále připomínat, zatímco se nacházím uprostřed této epické scény a mám pocit, že už to nemůže být lepší, že točíme pouze 60% filmu, že tu ještě nejsou speciální efekty - ale až budou všechny digitální efekty hotové, bude to vypadat skvěle!”
Nejnovější komentáře