S režisérem Jiřím Vejdělkem jste spolupracoval už podruhé. Je na obrazovou stránku filmu stejně náročný jako na herce?
Vevšech filmech režiséra Jiřího Vejdělka je vidět důraz na stylizaci obrazu. Což je dnes vzácné, ale právě proto s ním rád spolupracuji, že ví, co chce.
Vizuální styl filmu vznikl na základě vaší tvůrčí diskuze, nebo kdo a co jej vlastně určuje?
Takzvaný „film look“ se vyvíjí průběžně během příprav filmu a během obhlídek. Ale v neposlední míře ho předurčuje i žánr filmu. Protože právě žánr určuje způsob filmového vyprávění, neboť dodržení pravidel žánru je nesmírně důležité. Nehrajeme si na život, ale vyprávíme příběh a tomu se musíme podřídit.
Kameramani získávají ocenění především za velkolepé produkce nebo historické filmy, ale není to tak, že intimní filmy jsou z hlediska snímání stejně náročné?
Kameramanská ocenění jsou spíše vyjádřením vkusu hodnotitelů v kombinaci s módními trendy, a jako takové bych je nepřeceňoval. Někdy víte, že jste udělal kameramansky silný film, ale do vkusu poroty nebo do ocenění se prostě „nevejdete“.
Není pro vás jako kameramana někdy těžké, když jste hercům doslova „na tělo“ při jejich výkonech? Nebojí se člověk někdy pohnout, aby nenarušil jejich soustředění?
Vztah mezi kameramanem a v tomto případě herečkami vždycky byl a bude o vzájemné důvěře.
Před kamerou v ten okamžik nejsou Eliška Balzerová a Táňa Vilhelmová, ale matka a dcera. A zase – všichni sloužíme příběhu, který vyprávíme.
V čem pro vás bylo natáčení filmu Tátova volha zajímavé?
Asi tím velkým množstvím ženských postav, různorodostí jejich hereckých představitelek. A tam, kde jsou krásné a milé ženy, je svět hned lepší, a to jsme si opravdu společně užívali (smích).
Která scéna vám byla nejnáročnější a proč?
Nejnáročnější bylo vyrovnat se s nepřízní počasí, protože to září, kdy jsme natáčeli, slunce nezářilo a příběh by ho býval moc potřeboval. Měli jsme hodně exteriérů a krajina ve slunci a pod mrakem, to je rozdíl. Ale nějak jsme se s tím vypořádali.
Kdybyste měl diváky pozvat do kina, na co byste je nalákal?
Nazvláštní příběh ze světa žen, který nám mužům bývá zastřen. Díky filmu do tohoto světa nahlédneme. A byl to právě ženský úhel pohledu, který mě nejvíc zaujal a překvapil.
14. října 2022 Hellraiser: Revelations Tak tu máme zatím poslední díl série „Hellraiser“. To samo o sobě není vzhledem k předchozím třem dílům nějak zásadně pozitivní zpráva, ale co je ještě horší, to je skutečnost, že se […] Posted in Retro filmové recenze
1. června 2018 Fear Itself: The Circle (2009) Důstojné zakončení tohoto nepříliš známého seriálu nás zavede do chaty na samotě, která se měla stát útočištěm a zdrojem inspirace pro jednoho vyhaslého spisovatele a jeho manželku. […] Posted in Horory
14. dubna 2017 Rychle a zběsile 8 | The Fate of the Furious [65%] Parta kolem Vina Diesela patří mezi nejvýdělečnější zástupce akčního žánru a tak není příliš divu, že se na nás od čtvrtečního odpoledne v českých a slovenských kinech valí už osmý […] Posted in Filmové recenze
19. května 2021 No Reason (2010) TORTURE/GORE/PORN!! Zvrácená šílenost z Německa! Jen pro okrajové, extrémní a otrlé publikum!Olaf Ittenbach absolutně utržený z řetězů se snaží i o příběh o posmrtném životě, kde je hlavní […] Posted in Krátké recenze
16. března 2005 Příběh o uplakaném velbloudovi Za devadesátero horami, za devadesátero lesy, v jedné poušti jménem Gobi v Mongolsku, se jedné velbloudici narodilo jedno roztomilé velbloudě... A porod to byl velmi komplikovaný, […] Posted in Filmové recenze
7. února 2019 #1909: Sherlock 1: Studie v růžové - 50 % Sherlock 1: Studie v růžové (Sherlock: A Study In Pink)Vydalo nakladatelství Crew v brožované vazbě v roce 2018. Původně vyšlo jako "Sherlock: A Study In Pink" v roce 2013. České vydání má […] Posted in Recenze komiksů
11. března 2022 Spiritwalker (2020) Výborný Sci-Fi akční nářez z Jížní Koree. Tohle je návrat 10 let zpět kdy vznikaly největší JK pecky. Má to úplně vše, co fanoušek od podobného žánru může očekávat. Má to výborný námět o […] Posted in Krátké recenze
8. července 2014 Miroslav Krobot Vystudoval JAMU v Brně, po studiích nastoupil nejprve do divadla v Chebu. Pak působil několik let v Hradci Králové, kde na sebe v roce 1982 upozornil režií Romea a Julie, která byla […] Posted in Profily osob
Nejnovější komentáře