Roven se uvolil povyprávět nám o tom, jak probíhalo shánění těch nejvhodnějších herců: „Warcraft je příběh, který vás ve filmové podobě naprosto pohltí. Vezme vás na místo, kam se v reálném životě nedostanete, a takovou pouť všichni milujeme. Ale i když navštívíte tyto úžasné světy, nejdůležitější je, abyste si našli cestu k postavám. Toto propojení s postavami mají společné všechny dobré filmy.“
Navázání pouta s postavami by však nebylo možné, kdyby diváci zároveň nedokázali navázat stejné pouto s herci, kteří tyto postavy ztvárňují. Roli velitele Anduina Lothara, ústřední postavy lidského světa, na sebe vzal australský herec Travis Fimmel, který proslul svou rolí Ragnara v úspěšném seriálu Vikingové.
Respekt vzbuzující voják Lothar vždy kladl na první místo zájmy království a svého krále.
„Travis mě ve Vikinzích úplně uchvátil,“ řekl o Fimmelově hereckém výkonu Raves Tull. „Jakmile vstoupí do místnosti, okamžitě přitáhne pozornost. Má v sobě cosi unikátního. A když vezme do ruky meč nebo válečnou sekeru, rozhodně ho chcete mít na své straně.“
Fimmel byl z možnosti podílet se na tomto epickém dobrodružství nadšený. Zároveň odhalil, nakolik pro něj bylo důležité, aby Lothar nebyl bezchybný hrdina. „Má velmi silný smysl pro povinnost a potřebu být dobrým vojákem,“ vysvětluje Fimmel, „ale kvůli tomu zároveň zanedbává svou rodinu a nese si v sobě lítost, co se týče vztahu se svým synem.“
Britští herci Dominic Cooper a Ruth Negga předvedli svou nemalou hereckou zručnost v rolích azerothského krále Llanea a lady Tarii. Llane je laskavý vládce, který se spoléhá na své společníky z dětství, že mu pomohou udržet v jeho království mír. Vpád orkské armády však toto přátelství i Llaneovo vůdcovství podrobí tvrdé zkoušce.
Cooper se nám svěřil, proč si tuto roli vybral: „Moc se mi líbilo, že scénář nebyl jenom o boji dobra proti zlu. V podstatě je spíše o vyhnancích hledajících nový domov. A klade otázky jako ‚Komu tahle země patří? Kdo je v právu?‘. A čím více informací se dozvídáte, tím více je zpochybňujete. Neexistuje náhodou spravedlivější způsob, jak docílit všeobecné spokojenosti? Je to hra v šachy a pro Llanea představuje neustálou nutnost dělat to, co přinese jeho království to nejlepší.“
V jeho snahách jej podporuje vznešená a bystrá královna, lady Taria. „Na první pohled jde o poměrně tradiční patriarchální společnost, ale když se podíváte blíž, zjistíte, že u nich dvou je to spíše spolupráce,“ vysvětluje Negga. „Vládnou jako pár. Možná ne oficiálně, ale v praxi to tak rozhodně funguje. Král se spoléhá na její názor i intuici. Vnímám Tariu jako přesný opak lady Macbeth.“
Hierarchii moci na Azerothu komplikuje záhadný Medivh, jehož zpodobnil Ben Foster, herec mnoha tváří. Medivh je posledním čarodějem z prastaré linie ochránců známých jako Strážci. K obraně říše mu byly svěřeny nezměrné síly. Kdysi býval mezi obyvateli Azerothu oslavován a ctěn, nyní však prodlévá v osamění a v anonymitě ve věži Karazhan.
Aniž by o tom měl kdokoli tušení, tento mág v sobě skrývá tajemství, které může všem přinést zkázu. Fostera role Medivha lákala z mnoha důvodů, avšak hlavním z nich byla možnost spolupráce s Jonesem.
„Viděl jsem Moon a bylo mi hned jasné, že Duncan je vynalézavý režisér,“ svěřil se Foster. „Když jsem se začetl do scénáře příběhu, který se odehrává ve fantastickém světě, došlo mi, jak těžké musí být představit novou mytologii. A stejně těžké je podnítit pochopení pro obě strany konfliktu. Duncan vládne magií, díky které se mu podařilo zpodobnit lidskost u obou stran. A ačkoliv na jedné straně barikády stojí až zvířecky divocí tvorové, zvolil velmi lidský přístup. A toho si cením.“
V našem příběhu se vyskytuje ještě další významný čaroděj – Khadgar. Je to mladičký mág, který se obrátí zády k osudu, jejž mu předvídala Kirin Tor. Do války je vtažen prakticky bezděčně. Ben Schnetzer vnímá svou postavu jako někoho, kdo v průběhu filmu podnikne cestu, která je téměř hmatatelná. V neskutečně krátkém čase se toho mnoho naučí. Schnetzer říká, že bylo vzrušující hrát takovou roli – sledovat pokroky, které učinil, a změny, jimiž si prošel.
Jednu z nejsložitějších a fyzicky nejnáročnějších rolí ve filmu představuje role míšenky Garony, napůl člověka a napůl orka. Garona dělá vše pro své přežití. Po vstupu na Azeroth se jako s prvním z lidí setkává s velitelem Lotharem. Ten obdivuje její zdatnost v boji, stejně jako sílu jejího vzdoru. Záhy se mezi nimi rozvine pevnější pouto.
Roven se s Pattonovou poprvé setkal při natáčení filmu Idlewild a byl si jist tím, že do role dokáže vnést mnoho. Sama Pattonová o postavě Garony řekla následující: „Otřese s naší představou, že ne všichni orkové jsou špatní a ne všichni lidé jsou dobří. Může být i něco mezi. To je na ní unikátní. Garona je rozpolcená mezi oběma světy. Je to divoká a silná bojovnice a taková role je pro ženu vždycky vzrušující. Ale mimo to se v Garoně skrývá i zranitelnost a ženskost. Začíná vidět a pociťovat nepoznané. Během filmu projde mnohými změnami.“
Osm stop vysocí herci se těžko shánějí, a tak se obrovští, hroziví orkové museli vytvořit digitálně. Díky pokrokům v technologii motion capture mohli tvůrci filmu obsadit řadu uznávaných herců, aby vdechli těmto obrovitým válečníkům život.
Pro herce Tobyho Kebbella (který představuje Durotana, náčelníka klanu Frostwolf) není CGI žádnou novinkou. Zahrál si totiž postavu Koby v Úsvitu planety opic. Pro ostatní – Roba Kazinského (Orgrim, Durotanův blízký přítel a zástupce ve velení klanu), Clancyho Browna (Blackhand, náčelník Hordy), Daniela Wu (vůdce Gul’dan) a Annu Galvin (Draka, Durotanova družka) – však představoval motion capture něco, s čím se teprve museli naučit pracovat. Díky šedým oblekům se senzory a indikátory v podobě teček na obličejích se tito herci „stali“ orky a přejali jejich velikost, sílu, pohyby i charakterové specifičnosti jejich postav.
„Duncan nám dal jasně najevo, že nejde jen o samotný motion capture,“ vzpomíná Kebbell na svou zkušenost. „Není to jen o zachycení pohybu, ale o zachycení hereckého výkonu. Tím, že to takhle nazval, pro mě celý ten proces zlidštil. Protože když vám pár centimetrů před obličejem visí dvě kamery, je příjemné pomyslet na to, že to děláte nejen pro sebe, ale i pro všechny ty umělce. Pro ty, kteří tu postavu vyobrazili a teď ji díky naší práci budou moci spatřit živou.“
Herci také potřebovali někoho, kdo by jim pomohl osvojit si schopnosti potřebné k přesvědčivému ztělesnění těchto hrdých, divokých válečníků. Proto byl na palubu projektu přizván pohybový choreograf TERRY NOTARY. Notary, který měl k dispozici zkušenosti z gymnastiky a z působení v Cirque du Soleil, navrhl pohyby, gesta i osobité projevy chování pro všechny postavy všech ras. S herci pak trénoval a pomohl jim skrze pohyby najít svou postavu.
„Napřed jsem si scénář přečetl kvůli tomu, abych se zorientoval v charakteristikách orků,“ prozradil Notary. „A na tom jsem potom stavěl. Jsou to mohutná stvoření – jsou obrovští, silní, svalnatí. Zároveň se ale nijak nesnaží dělat dojem, nestaví na odiv svůj zevnějšek. Jsou silní především uvnitř. Skrývá se v nich neskutečná síla, která však nevychází ze svalů, ale z toho, jací jsou. Z jejich nitra.“
„Pamatuju si, jak jsem si s Terrym povídal, zatímco jsme se snažili osvojit si orkský způsob chůze, který jde hodně doširoka,“ vzpomíná Brown. „Terry mluvil neskutečně zřetelně a trpělivě, zatímco se snažil představit nám ty obrazy. Popsal to tak, že když ork kráčí, samotná síla jeho kroků doslova hýbe zemí pod ním. Takže ork se v podstatě nepohybuje prostorem, ale doslova káže zemi, aby se pod ním otočila, když kráčí vpřed. Podle mě je to nesmírně silná představa.“
Pro Kazinského byla příležitost zahrát si Durotanova zástupce Orgrima, nositele mocného Doomhammeru – pravděpodobně jedné z nejikoničtějších zbraní hry – splněným snem. Kazinsky je hráčem World of Warcraft a v době, kdy šel film do produkce, měl nahráno dohromady 463 dnů.
„Měl jsem pocit, že scénář se nachází přesně mezi tím, co potřebovali pro film, a s čím bych já jakožto divák a hráč byl spokojený a co bych rád viděl,“ prohlásil Kazinsky. „Vytváříme svět pro lidi, kteří hrají hru, a stejně tak i pro ty, kteří o ní nikdy ani neslyšeli. Vytváříme svět, který přivede další zájemce. Když mi poslali scénář, cítil jsem, že se trefili přesně mezi.“
Kromě samotné možnosti zahrát si ve Warcraftu byl Kazinsky dychtivý vyzkoušet si technologii motion capture. „Jakmile se k tomu upíšete, můžete jen zamávat svému egu, protože od té chvíle jste naprosto podřízení své postavě. Od toho momentu záleží jen na tom, abyste ji zahráli správně. Je to neskutečně osvobozující a úžasný zážitek.“
Wu prozradil, že k tomu jít na konkurz na Warcraft ho motivovala jeho žena, která je také vášnivou hráčkou World of Warcraft. Ač se už dříve objevil v mnoha akčních filmech a hodně kaskadérských kousků prováděl sám, role válečného vůdce Gul’dana pro něj byla jednou z fyzicky nejnáročnějších rolí, s nimiž se kdy musel vypořádat.
„Pamatuju si, jak jsem si procházel scénář. Dočetl jsem se, že Gul’dan má být ze všech těch orků nejstarší. A já přitom nejsem tak starý,“ poznamenal Wu. „A tak povídám Duncanovi: ‚Ten ork je pořádný stařec. Proč obsazuješ někoho mnohem mladšího?‘ A on na to řekl, že kvůli fyzické stránce. Pokud by obsadili někoho, kdo by Gul’danovi věkově odpovídal, pravděpodobně by roli po fyzické stránce nezvládl.“
„Jakmile jsem se dostal do výcvikového tábora orků, pochopil jsem, o čem Duncan mluvil,“ dodává se smíchem Wu. „Protože moje postava v průběhu celého filmu v podstatě pořád někde dřepí. Těch prvních pár týdnů bylo hodně bolestivých. Nakonec mi začaly být těsné všechny kalhoty, které jsem si vzal s sebou do Vancouveru, protože jsem nabral hodně svaloviny na stehnech a na zadku. Celý ten proces byl báječný a to, že jsem jím prošel s dalšími herci hrajícími orky, byla úžasná stmelující zkušenost.“
Tak jako Llane chodí pro rady za svou manželkou, i orkové se radí se svými partnerkami. Draka, hlavní ženská postava na orkské straně, je odvážná družka Durotana. Ztvárňuje ji herečka Anna Galvin. „Zbožňuju její sebejistotu a to, jak je od rány,“ říká o své roli Galvin. „Řídí se svým srdcem, ale zároveň je důvtipná a velmi schopná. Jako zbraň si zvolila dýku, pěkně zlomyslnou zbraň, kterou vládne jako kterýkoli elitní válečník.“
Části seriálu: Warcraft: První střet
- Warcraft: První střet - PŘEDSTAVENÍ TĚCHTO SVĚTŮ
- Warcraft: První střet - O POSTAVÁCH
- Warcraft: První střet - PŘED PRODUKCÍ
- Warcraft: První střet - O PRODUKCI
- Warcraft: První střet - O PRODUKCI - Orkové a obyvatelé Azerothu Obsazení filmu
- Warcraft: První střet - O PRODUKCI - Respektování a rozšiřování: Návrh Warcraftu
Nejnovější komentáře