Natáčení X-Men: Apokalypsy začalo 20. dubna 2015 v Montrealu v Kanadě, konkrétně v Mel’s Cité du Cinema (běžně označovaném jako Mel’s), což jsou ateliéry o rozloze 27 akrů na Ile de Montréal s výhledem na řeku svatého Vavřince. Na pozemku se nachází sedm ateliérů o rozloze 116 500 čtverečních stop. Filmová produkce zužitkovala každou čtvereční stopu, aby uspokojila své požadavky. Kromě toho tým obsadil řadu reálných lokací po celém městě, včetně několika průmyslových zón, opuštěného divadla, starého nákupního centra a srubu v lese.
Kameraman Newton Thomas Sigel přijal výzvu prozkoumat nové světy s nadšením. Patřil sem například starověký Egypt, moderní Egypt, Polsko, NDR a Spojené státy v roce 1983. Vymezil si každé prostředí v několika ohledech, zejména pokud jde o barvy. Blízký východ měl mít zlatý, do písku zabarvený odstín, atmosféru prodchnutou zlatem, pocitem tepla a sucha.
Natáčení v Quebecu na konci drsné kanadské zimy představovalo výzvu. O staroegyptských interiérech Sigel říká: “Vysílali jsme sluneční paprsky do útrob pyramidy a toto světlo mísili s ohněm a olejovými světly, které se skutečně používaly před 4000 lety. O tisíciletí později, “Káhira hraje směsicí barev a světel a zlatého slunce, které jsme vytvořili,” říká Sigel.
Oscarem oceněný filmový architekt, Grant Major (Pán prstenů) se spolu se svou talentovanou art-directorkou Michèle Laliberté (X-Men: Budoucí minulost) a s na Oscara nominovanou scénografkou Anne Kuljian (Divergence) chopil nelehkého úkolu dohlížet na navrhování, tvorbu a výstavbu téměř šedesáti filmových dekorací, stejně jako design a úpravu četných filmových lokací v a kolem metropolitní oblasti Montrealu.
Majorovým hlavním úkolem bylo znovu vytvořit starověký a moderní Egypt. Přitom musel zůstat věrný bohaté výtvarné tradici X-Men komiksů a předchozích filmů. Bylo to o tom, “učinit zadost designérům, kteří na tom pracovali přede mnou,” říká Major, “spolu s kultovními návrhy X-Mansion a Cerebra, které mají vybroušený styl.” Pro stavbu egyptského chrámu filmaři oslovili egyptologa, aby jim pomohl s výzkumem. Major měl dlouhý seznam otázek. Egyptolog mu poskytl hieroglyfy, fráze, které odrážely příběh a prvky, které zdobily chrám. V dekoraci chrámu se nacházely čtyři obří sochy. Všechny hieroglyfy byly vypracovány ručně v menším formátu a obkresleny. Pak byly vyřezány strojem C & C “jako tažné linky na polystyrénových deskách, aby naši sochaři získali referenční body,” vysvětluje Major. “Měli jsme k dispozici velký tým, všichni pracovali z pěnovými panely celé měsíce, vyřezávali a omítali, než práci převzali malíři. Bylo dobře, že jsme začali včas.”
Laliberté říká, že masivní destruktivní scény tento film odlišují od jeho předchůdců. “Výzvou apokalyptické zápletky bylo, vytvořit všechno krásné a pak to rázem zničit,” vysvětluje. V jedné z největších scén filmu Apokalypsa staví novou, obří pyramidu v polovině roku 1983 v Káhiře. Major našel nedaleko od Montrealu starou továrnu, která se měla bourat. “Tyto budovy jsme strhli. Vrstvu po vrstvě jsme pak vytvořili zničenou okolní krajinu,” říká Major.
V případě X-Mansion, Major zdědil umělecké návrhy od architekta Johna Myhre, který je vymyslel pro původní X-Men film, stejně jako pro X-Men: Budoucí minulost. Singer ale zatoužil po ještě větším sídle, takže Major přidal dvoupatrovou knihovnu, „studentský salónek,“ ložnice, koupelny a různé spojovací chodby. Dekorace byla rozvržena do několika různých pater a zabrala dva velké ateliéry v Mel’s ateliérech, kde dokonce musela být jedna dělící stěna odstraněna, aby se prostor přizpůsobil budovanému sídlu. Jedná se zatím o největší dekoraci postavennou v architektonickém stylu, který navrhl Myhre. Poprvé diváci uvidí celý dům, „360 stupňů shora dolů a do všech stran,“ říká Major, „a pak to celé vyhodíme do povětří.“
Pozemek obklopující vybudované sídlo byl osázen stovkami stromů, keřů a květin. Kromě hlavní budovy, bylo ještě postaveno několik satelitních dekorací pro Quicksilverovu scénu, včetně koupelny, několika ložnic, knihovny a balkonu. Stejně tak Cerebro prošel úpravou ve stylu osmdesátých let.
Jednou z klíčových scén, ve které se představí mutanti Cyclopové, Jean Grey, Nightcrawler a Jubilee, se odehrává v nákupním centru, které nabídlo bohaté dobové detaily. Major a jeho tým našel ideální lokaci: autentické dobové nákupní centrum na okraji Montrealu, které nebylo od 80. let zrekonstruováno. Naštěstí majitel nemovitosti a obchodníci byli ochotni nechat své obchody projít proměnou. Major a jeho tým obchody vyprázdnil, přivezl rekvizity a zboží a kompletně prostor zrekontruoval, aby lokace vypadala jako obchoďák ze Singerova mládí. Tým prozkoumal populární komerční značky a maloobchodní prodejce v daném období a dostal svolení, aby mohl použít značky a loga, jako třeba Contempo Casuals. Vzkřísil video herny a našel dobové hrací automaty. Jedna herna slouží ve filmu jako Space Port, což bylo shodou náhod jméno videohry, kterou Singer hrával jako kluk.
Dům a slévárna v Polsku, kde Magneto žije a pracuje, byla idylická místa, umístěná hned za Montrealem. Ve slévárně se vyráběly předměty odlité z kovu, jak se píše ve scénáři. Dům měl být podle návrhu zdoben květinovými motivy a naštěstí, roční období nabízelo všechny druhy květin, které si filmaři mohli přát. “Ten dům vypadal krásně v časném jarním počasí. Měl specifickou barvu, ale slévárna obrazu dodala naopak zrnitost,” říká Major. Tlumené barvy sekvencí z východní Evropy již v místě továrny existovaly.
Části seriálu: X-Men: Apokalypsa
- X-Men: Apokalypsa
- X-Men: Apokalypsa - RAVEN, CHARLES A ERIK: NADĚJE, ZOUFALSTVÍ A ARMAGEDON
- X-Men: Apokalypsa - ÚTOK
- X-Men: Apokalypsa - OBRANA
- X-Men: Apokalypsa - SVĚT APOKALYPSY
- X-Men: Apokalypsa - DESIGN POSTAV
- X-Men: Apokalypsa - KOUZELNÍK S VIZUÁLNÍMI EFEKTY
- X-Men: Apokalypsa - … MNOHEM VĚTŠÍ FILM
Nejnovější komentáře