Akihiko Hirata měl na herce neobvyklé zázemí: jeho formální vzdělání začalo v mateřské škole založené japonskou císařskou armádou v době války a pokračovalo na vojenské akademii, která byla tokijskou odpovědí na West Point. Po absolvování Tokijské univerzity (nejprestižnější japonské univerzity) se Hirata vydal na hereckou dráhu, což bylo v rozporu s očekáváním rodiny. Jeho první role ve filmech „I mocní roní slzy“ (1953) a „Poslední objetí“ (1953) mu přinesly pozornost režiséra Ishirô Hondy, který Hiratu okamžitě obsadil nejprve do své romance z 2. světové války „Sbohem Rabaul Saraba Rabauru“ (1954) a později téhož roku do role, která měla definovat Hiratovu kariéru: Daisuke Serizawa, který jako jediný přišel na způsob, jak zničit monstrum „Gojira“ (1954). Tento film udělal hvězdy z mnoha herců, kteří měli to štěstí v něm hrát, i když Hirata tíhl spíše k druhým hlavním a charakterním rolím. Často byl označován za nejznámějšího ze všech herců, kteří se objevili ve filmech Gojira (objevil se v šesti pokračováních), ale to bylo způsobeno jak jeho popularitou u režisérů, tak jeho zviditelněním díky filmům o monstrech.
Často se vyskytoval mylný názor, že název „Godzilla“ byl americkými distributory amerikanizován z názvu filmu Gojira. Název Godzilla byl ve skutečnosti nápadem společnosti Tôhô a jejího mezinárodního obchodního oddělení. „Godzilla“ nebo „Go-dzi-la“ je správná výslovnost slova „Gojira“ v jeho rodné japonštině a Godzilla byla popsána společností Tôhô jako „Godzilla“ v jejich anglicky psaném prodejním katalogu z roku 1955, tedy celý rok předtím, než našli amerického distributora. Film se v tom roce dokonce krátce hrál v japonsko-amerických kinech v Los Angeles a New Yorku pod názvem „Godzilla“, než jej převzala společnost Transworld a následujícího roku jej vydala v amerikanizované verzi s Raymondem Burrem pod názvem „Godzilla, King of the Monsters!“. Od té doby je společnost Tôhô jediným vlastníkem názvu Godzilla.
Scény destrukce a lidské paniky ve filmu účinně kopírují vzhled a atmosféru skutečných zpravodajských filmových scén válečné devastace, které by byly divákům v 50. a 60. letech 20. století bolestně známé, a dodávají těmto scénám na rezonanci a věrohodnosti, kterou moderní diváci nezažijí. Nejlepším způsobem, jak tuto repliku zažít, je před zhlédnutím filmu zhlédnout skutečné zpravodajské filmy o zkáze druhé světové války v Evropě a Japonsku. Během řádění netvora v centru Tokia je jednou z budov, které zničí, divadlo Toho. Někteří fanoušci, kteří film sledovali v tomto kině, si skutečně mysleli, že na něj někdo útočí, a snažili se z kina utéct.
Zdroj: IMDb
Všechno nejlepší k narozeninám, Akihiko Hirato!
7. května 2025 The Surfer - Nicolas Cage na vlnách toxické maskulinity Muž (Nicolas Cage) se po letech vrací na odlehlou idylickou pláž, kde vyrůstal a své nejšťastnější dny tu trávil surfováním. Svému synovi (Finn Little) chce dopřát to samé a společně tu […] Posted in Filmové recenze
6. května 2025 Občanská válka: Alex Garland servíruje válku bez návodu Alex Garland je velmi známý svoji předlohou pro film Pláž. Mně se dost zamlouval knihou Tesaract, kterou jsem četl před více než 20 lety. Mezi další pozoruhodné počiny patří určitě i […] Posted in Filmové recenze
5. května 2025 The Last of Us - Den první (S02E04) Možná Vám chybí recenze na předchozí díly, ale neměl jsem moc času a seriál se mi přestal tolik líbit. Možná čekám o seriálu trochu více. Spíše mně ale zklamalo to, že druhá hlavní postava […] Posted in TV Recenze
Nejnovější komentáře