Bourák

word imageword image
Načítám počet zob­ra­ze­ní...

KRISTÝNA BOKOVÁ JAKO MARKÉTA

Bourák je vaše tře­tí spo­lu­prá­ce s  Ondřejem Trojanem. Po křeh­ké uči­tel­ce v Občanském prů­ka­zu a komu­nis­tic­ké mrše v dra­ma­tu Toman hra­je­te Markétu, man­žel­ku Bouráka, kte­rá se tvá­ří, že nevi­dí, že by tenhle zastyd­lý puber­ťák klid­ně vymě­nil celou rodi­nu za oje­tou káru. Čím vás oslo­vi­la tahle role?

To je jed­no­du­ché. Když mě oslo­ví Ondřej Trojan, tak mě vždyc­ky i oslo­ví role, kte­rou mi nabí­zí. Je to pros­tě záru­ka nabíd­ky posta­vy, kte­rá je zase jiná a pro kte­rou v sobě budu muset najít něco nové­ho. Markéta je mamin­ka dospí­va­jí­cí hol­ky a pojmout ji tak, aby byla věro­hod­ná, byla pro mě ze začát­ku vel­ká nezná­má. Hodně jsme o roli s Ondřejem mlu­vi­li a hle­da­li ces­ty k tomu, jak mít Markétku prav­di­vou, a na závěr jsme došli k tomu, že být mamin­kou má vel­kou šká­lu růz­ných rovin a tím pádem držet tu posta­vu v jed­né lin­ce by byla hloupost. Tak jsme jí dali svo­bo­du a to se pro Markétu uká­za­lo jako to pra­vé.

Markéta je na jed­nu stra­nu už lehce rezig­no­va­ná a uta­ha­ná man­žel­ka, na dru­hou stra­nu ani ona ze své­ho roke­nro­lo­vé­ho mlá­dí úpl­ně nevy­rost­la. Kde jste pro ni hle­da­la inspi­ra­ci?
Těch věcí bylo víc, ale jed­ním z předob­ra­zů byla moje mamin­ka. Určitě to není tak, že až uvi­dí­te Markétku, uvi­dí­te moji mamin­ku. Ale našla jsem u ní někte­ré momen­ty, kte­ré byly pro mě v roli Bourákovy ženy sil­nou inspi­ra­cí. A pak mě inspi­ro­va­la jed­na seri­á­lo­vá posta­va, mat­ka 4 dospí­va­jí­cích dětí. Uvědomila jsem si, že mamin­ky nemu­sí být jenom tím dospě­lým pilí­řem, ale můžou být někdy i dět­ské, mít pochy­by a hlav­ně se pořád vyví­jet, stej­ně, jako jejich děti.

Jak se vám Markéta hrá­la?
Ze začát­ku jsem měla strach a respekt, sil­něj­ší než obvykle. Je to vel­ký pro­stor, tak abych tu posta­vu nějak udr­že­la. Ale zase jsem se uklid­ňo­va­la tím, že reži­sér udr­ží mě, a já pak udr­žím Markétu. A ve finá­le se mi hrá­la moc dob­ře, bylo mi v ní moc hez­ky. Vlastně asi popr­vé jsem hrá­la něco tak odleh­če­né­ho. Do její­ho kabát­ku se mi lezlo moc dob­ře a snad­no. I díky mas­ké­r­ce Janě Bílkové a kos­tým­ní návr­hář­ce Tereza Kučerové jsem se cítit jako Markéta hned ráno, co jsem se oblék­la do kos­tý­mu a Jana mě nalí­či­la a uče­sa­la, ane­bo taky nena­lí­či­la a moc neu­če­sa­la.

Neurazila jste se tro­chu, že vám reži­sér Ondřej Trojan dal roli mat­ky dospě­lé dce­ry a v pod­sta­tě nastá­va­jí­cí babič­ky? To jsou role, kte­ré se ve vašem věku moc neno­sí
Naopak. Ta role byl pro mě vel­ký dárek, že jsem si moh­la zahrát tro­chu star­ší posta­vu, že jsem si moh­la zku­sit něco jiné­ho, že jsem nemu­se­la vypa­dat mla­dě a krás­ně a moh­la být živo­tem tro­chu uta­ha­ná.

Jak se vám hrá­lo s Ivanem Trojanem, s Jirkou Macháčkem a Veronikou Markovou?
Nadmíru dob­ře. Všichni jsme se navzá­jem tak hez­ky dopl­ňo­va­li. S Verunkou jsme si vytvo­ři­ly úpl­ně reál­ný vztah mat­ka dce­ra, tak­že jsem jí zača­la pes­ko­vat i v běž­ném živo­tě mimo záběr a záro­veň jsem ji i občas mamin­kov­sky mimo záběr poňu­chňa­la. S Ivanem a Jirkou se mi hra­je skvě­le vždyc­ky, s Ivanem jsme to měli ten­to­krát tako­vé inten­ziv­něj­ší i před natá­če­ním, pro­to­že jsme muse­li nazkou­šet i naše taneč­ní scé­ny.

Vy jste tanec vystu­do­va­la, zato Ivan o sobě tvr­dí, že je taneč­ní pole­no? Jak jste se na taneč­ní scé­ny při­pra­vo­va­li?
I pro mě to bylo celé nové, tenhle roke­nro­lo­vý styl jsem nikdy netan­co­va­la, já neu­mím ani spo­le­čen­ské tan­ce. Ale náš cho­re­o­graf Marek Zelinka se o nás moc hez­ky sta­ral. Každou dal­ší zkouš­kou byl vidět, jak se oba posou­vá­me a Ivan, i když tvr­dí, že není talen­to­va­ný, je obří dříč a tím všech­no umí dohnat. A nejen dohnat, ale být i mně jako taneč­ni­ci opo­rou. I když já si mys­lím, že Ivan talent má, jen se vymlou­vá, aby nikde moc nemu­sel tan­co­vat.

A jaké pak bylo tan­co­vá­ní na pla­ce před kame­ra­mi? Užili jste si ho?
Byla jsem ner­vóz­ní, muse­la jsem tam kro­mě tan­ce podat i tro­chu kaska­dér­ský výkon, ale Ivan, kom­pars, ostat­ní taneč­ní­ci i štáb byli vel­kou opo­rou a nako­nec se ta taneč­ní scé­na zvlád­la vlast­ně s leh­kos­tí a rych­le. Je to tak, že když se něče­ho bojím a pak to zdo­lám, při­ne­se mi to nej­vět­ší radost. Takže nako­nec jsem si říka­la, že kdy­by ta scé­na byla del­ší, byla bych ješ­tě šťast­něj­ší.

Co vás na natá­če­ní bavi­lo nej­víc?
Mimo kame­ru urči­tě prá­vě naše taneč­ní tré­nin­ky. Klidně bych jich měla i víc. Baví mě učit se nové věci s lid­mi, kte­ří to umí dělat s leh­kos­tí a rados­tí. Měla jsem v té době slo­ži­těj­ší obdo­bí, kdy kon­či­la naše kavár­na Divoké mat­ky, tak­že naše tan­co­vá­ní bylo pro mě výbor­ným odre­a­go­vá­ním. No a natá­če­ní bylo skvě­lé celé.

Na co se v Bourákovi těší­te?
Strašně se těším na celý film, dou­fám, že ta radost a leh­kost, kte­rou jsme cíti­la při natá­če­ní, se pro­mít­ne i do fil­mu. Těším se i na to, že uvi­dím zase celou naši par­tič­ku, tře­ba na pre­mi­é­ře. A pak se moc těším na tu hud­bu. Ta bude v  Bourákovi skvě­lá.

Jak jste pro­ži­la a pro­ží­vá­te tuhle vyši­nu­tou „koro­na dobu“, kte­rá zamí­cha­la úpl­ně vším a odsu­nu­la i pre­mi­é­ru Bouráka.
Pro mě má tahle situ­a­ce, asi jako pro spous­tu ostat­ních, dvě rovi­ny. V té osob­ní, i když to zní div­ně, je tenhle čas, kdy můžu být se svým mužem, s dět­mi, s celou rodi­nou, jako dárek. To zasta­ve­ní a zklid­ně­ní, mož­nost užít si tu svo­ji smeč­ku, jsem straš­ně potře­bo­va­la. Ale na dru­hou stra­nu máme s kama­rád­kou Martinou v Praze kul­tur­ní pro­stor Barák, kte­rý je teď zavře­ný, všich­ni, kdo na něm pra­cu­jí, při­šli o prá­ci. A my neví­me, jak dlou­ho to bude trvat.

Autor: Tiskové materiály
Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.
Otec: Koprodukční český film Nightsiren režisérky Terezy Nvotové bude mít premiéru na festivalu v Benátkách
27. července 2025Otec: Koprodukční český film Nightsiren režisérky Terezy Nvotové bude mít premiéru na festivalu v BenátkáchNa Mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách bude mít v prestižní soutěži Orizzonti světovou premiéru nový celovečerní film Otec slovenské režisérky Terezy Nvotové (Nightsiren). 82. ročník festivalu, který se koná od 27. srpna do 6. září, bude…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Kawasakiho růže – nejsložitější japonská skládanka z papíru –  85%
18. dubna 2025Kawasakiho růže – nejsložitější japonská skládanka z papíru – 85%Film Kawasakiho růže (2009) od uměleckého dua Jan Hřebejk a Petr Jarchovský (U mě dobrý, Učitelka, Kráska v nesnázích nebo Musíme si pomáhat), je opět potvrzením úspěšnosti jejich plodné dosavadní spolupráce. Jedná se již o starší film,…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Film Učitelka – psychologický rozbor
15. dubna 2025Film Učitelka – psychologický rozborJeště bych se jednou vrátila ke komornímu dramatu Učitelka (2016) režiséra Jana Hřebejka a ráda bych nabídla pokus o psychologický rozbor. Předem bych předeslala, že Zuzna Mauréry ztvárnila svou učitelku zcela věrohodně, asi nejsem zdaleka jediná,…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Učitelka – lekce z manipulace – 75%
14. dubna 2025Učitelka – lekce z manipulace – 75%Komorní psychologické drama Učitelka (2016) režiséra Jana Hřebejka se mi trefilo do noty a rezonuje svou nadsázkou s rytmem vývoje dnešní doby. Snímek se snaží zachytit úskalí manipulace skryté za vtíravost, vlídná slova, úsměvy a lži, a…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Zahradníkův rok - adaptace Čapka nebo Kafky...?
20. července 2024Zahradníkův rok - adaptace Čapka nebo Kafky...?Na karlovarském festivalu měl mimo jiné premiéru i nový český snímek z dílny režiséra Jiřího Havelky. Nese název Zahradníkův rok a těm bystřejším již jistě došlo, že se jedná o odkaz na slavnou knížku Karla Čapka.…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Anthropoid: precizní historické drama navzdory anglické pseudovýslovnosti českých jmen
24. května 2024Anthropoid: precizní historické drama navzdory anglické pseudovýslovnosti českých jmen[caption id="" align="alignright" width="400"] Photo © Bleeker Street Media / James Lisle[/caption] České dějiny nejsou zrovna tradičním zdrojem látek pro americké a britské filmy. Proto potěší, když se v koprodukci zahraniční tvůrci rozhodnou zpracovat některý z…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Úsvit – dlouhé stíny na konci Československa
8. ledna 2024Úsvit – dlouhé stíny na konci ČeskoslovenskaPodzim roku 2023 bychom si měli pamatovat jako možná ten nejlepší podzim v české filmové historii. Proč? Především proto, že do kin zamířily hned tři české snímky, které si rozhodně zasloužily, abyste se na ně vydali.…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Bod obnovy – české sci-fi světové úrovně?
3. října 2023Bod obnovy – české sci-fi světové úrovně?Filmfanatic s nadšením vítá každý český pokus o žánrovou podívanou, která narušuje tradiční nabídku tuzemských filmů, kterou v drtivé většině tvoří přihlouplé komedie o obyčejných životech obyčejných lidí. Proto jsem se na sci-fi Bod obnovy dost…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Bod obnovy – Recenze – 60 %
30. srpna 2023Bod obnovy – Recenze – 60 %Česká sci-fi Bod obnovy se odehrává ve světě roku 2041, kdy je možné obejít náhlou smrt díky pokrokové technologii, která lidem umožňuje zálohovat své vědomí na externí úložiště. V případě nepřirozeného úmrtí je pak možné tělo znovu…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Osada
22. srpna 2023OsadaFotky z novinářské konference 22. 8. 2023 [gallery link="file" ids="356253,356254,356255,356256,356257,356258,356259,356260,356261,356262,356263,356264,356265,356267,356268,356269,356270,356271,356272,356273,356274,356275"]Vydáno v rubrice: Galerie
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře