Cesta do středu Země

Hodnocení článku
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehod­no­ce­no)
Loading...
Načítám počet zob­ra­ze­ní...

VYPRÁVĚNÍ PŘÍBĚHU V DIGITÁLNÍM 3D

 

Film „Cesta do stře­du Země“ před­sta­vu­je dal­ší posun ve vývo­ji celo­ve­čer­ních fil­mů co se týče způ­so­bu, jakým byl ten­to sní­mek natá­čen. Již v prvot­ních fázích pří­pra­vy fil­mu totiž padlo roz­hod­nu­tí nato­čit „Cestu do stře­du Země“ také ve vyso­ce kva­lit­ním 3D, a to zejmé­na s ohle­dem na cíl tvůr­ců nabíd­nout divá­kům co nej­pře­svěd­či­věj­ší vizu­ál­ní záži­tek, kte­rý posu­ne kla­sic­ký pří­běh na zce­la novou úro­veň a sou­čas­ně zacho­vá věr­nost srd­ci i duši pří­bě­hu.

„Prostředí popsa­né v romá­nu Julese Verna nabí­zí nesku­teč­ně pohl­cu­jí­cí záži­tek“, říká Huggins. „Rozhodnutí nato­čit film v 3D bylo skvě­lým kro­kem smě­rem k oži­ve­ní krá­sy a dob­ro­druž­ství původ­ní­ho pří­bě­hu“, dodá­vá.

„Díky mým před­cho­zím zku­še­nos­tem s natá­če­ním 3D fil­mů i se zpra­co­vá­vá­ním vizu­ál­ních efek­tů mi plně vyho­vo­va­lo nato­čit celý film v 3D“, říká Brevig. „Současně jsem ale dával vel­ký pozor na to, abych nevy­u­ží­val 3D efek­ty až pří­liš, pro­to­že pří­liš mno­ho chytla­vých tri­ků divá­ka odvá­dí od pří­bě­hu samot­né­ho“, dodá­vá.

Film „Cesta do stře­du Země“ byl prv­ním celo­ve­čer­ním fil­mem, při jehož natá­če­ní byl pou­žit Fusion System vyvi­nu­tý drži­te­lem Oscara reži­sé­rem Jamesem Cameronem a kame­ra­ma­nem Vincem Pacem. Na roz­díl od řady jiných kame­ro­vých sys­té­mů je ten­to sys­tém leh­ký a pře­nos­ný a vyu­ží­vá 3D video­ka­me­ry s vyso­kým roz­li­še­ním umís­tě­né po stra­nách scé­ny tak, aby simu­lo­va­ly divá­ko­vo pra­vé a levé oko. Díky malé veli­kos­ti, pře­nos­nos­ti a jed­no­du­chým mož­nos­tem ovlá­dá­ní nabí­zí ten­to sys­tém tvůr­cům fil­mu vyso­kou úro­veň vol­nos­ti, fle­xi­bi­li­ty a snad­né ovlá­dá­ní.

„Dříve byly 3D kame­ry tak obrov­ské a těž­ké, že vol­ný pohyb tako­vé kame­ry byl vel­mi ome­ze­ný, což ome­zo­va­lo reži­sé­ro­vy mož­nos­ti při pří­pra­vách dyna­mic­kých scén“, říká Brevig. „Kamery uží­va­né v rám­ci Fusion System jsou nao­pak tak dob­ře udě­la­né a tak malé, že s nimi lze pohy­bo­vat stej­ných způ­so­bem jako se 2D kame­rou. Tenhle pokrok je fan­tas­tic­ký. Mohli jsme natá­čet na ruč­ní kame­ru nebo pod vodou stej­ně jako vyu­ží­vat ste­a­di­cam nebo zábě­ry ze vzdu­chu“, dodá­vá.

„Myšlenkou v poza­dí Fusion System je sna­ha napo­do­bit lid­ský zrak“, dopl­ňu­je kame­ra­man Chuck Schuman. „Systém tak nabí­zí divá­kům nový vztah k obra­zu, kte­rý sle­du­jí v kině, neboť na plát­ně divák vidí přes­ně to co by viděl teh­dy, pokud by doo­prav­dy byl na daném mís­tě“, vysvět­lu­je Schuman.

Dalším nově vyu­ži­tou meto­dou je meto­da „aktiv­ní­ho sou­stře­dě­ní“ umož­ňu­jí­cí tvůr­cům fil­mu měnit střed ohnis­ka ve 3D. „Podobně jako kla­sic­ký kame­ra­man měnil ohnis­ko, i my jsme umis­ťo­va­li mís­ta sou­stře­dě­ní do míst, kde v daný oka­mžik pro­bí­ha­la akce“, vysvět­lu­je Brevig. „Díky tomu se sle­do­vá­ní 3D fil­mu sta­lo pro divá­ky mno­hem jed­no­duš­ším“, dodá­vá.

„Selektivní vol­bou úhlů čoček jsme doká­za­li při­způ­so­bo­vat hloub­ku obra­zu během jed­no­ho závě­ru tak, aby odrá­že­la prá­vě pro­bí­ha­jí­cí akci“, vysvět­lu­je celý postup Schuman. „A když muse­la při někte­rých scé­nách kame­ra být her­cům blí­že, než Fusion System umož­ňo­val, pou­ži­li jsme kom­pakt­ní ‘Beam Splitter’ umož­ňu­jí­cí bliž­ší roze­stu­py čoček. I to ve výsled­ku divá­kům při­nes­lo kva­lit­něj­ší záži­tek“, dodá­vá.

Natáčení „Cesty do stře­du Země“ digi­tál­ní meto­dou s vyso­kým roz­li­še­ním dalo fil­ma­řům pod­le Cristophera Townsenda více vol­nos­ti k vytvo­ře­ní ohro­mu­jí­cích obra­zů a tím i k při­blí­že­ní se pře­ne­se­ní lid­ské vize na fil­mo­vé plát­no více než v jakém­ko­li před­cho­zím 3D fil­mu. „Dosáhli jsme mno­hem hlub­ších obra­zů než při pou­ži­tí tra­dič­ní meto­dy, tak­že bylo mož­né dostat do stře­du zábě­ru mno­hem více věci v návaz­nos­ti na vzdá­le­nost kame­ry a posta­vy. Leží-li v nor­mál­ním fil­mu posta­va na ská­le a nata­hu­je ruku smě­rem ke kame­ře, může kame­ra zaost­řit buď na her­co­vu ruku, nebo na jeho oči, avšak niko­li na obo­jí sou­čas­ně. U digi­tál­ní­ho videa může­te díky vět­ší hloub­ce pole zaost­řit na obo­jí a efekt tak půso­bí maxi­mál­ně reál­ně“, dodá­vá.

„U dob­ro­druž­né­ho fil­mu toho­to roz­mě­ru pros­tě natá­če­ní s pomo­cí digi­tál­ní tech­no­lo­gie ve výsled­ku při­ne­se divá­kům mno­hem těles­něj­ší poci­ty“, říká Huggins.

„Cílem čís­lo jed­na naše­ho fil­mu je bavit divá­ky“, zdů­raz­ňu­je Flynn. „Výše popsa­né nové fil­mo­vé pří­stu­py pak umož­ňu­ji oži­vit časem pro­vě­ře­né Verneovy pří­běhy zce­la novým způ­so­bem“, dodá­vá.

„Nové tech­no­lo­gie nepo­chyb­ně dodá­vá fil­mař­ské prá­ci i divác­kým zážit­kům obrov­ské hod­no­ty“, říká Brevig. „Nejcennější pro mne ale stej­ně byl můj pocit na kon­ci kaž­dé­ho natá­če­cí­ho dne, a to že pra­cu­ji se skvě­lým týmem odda­ných pro­fe­si­o­ná­lů jako nikdy před­tím“, kon­sta­tu­je.

„Naším cílem bylo, aby se divá­ci plně pono­ři­li do pří­bě­hu, aby zapo­mně­li, že vlast­ně sle­du­jí film, a aby mís­to toho měli pocit, že jsou ve stře­du Země spo­leč­ně s Trevorem, Hannah a Seanem“, říká reži­sér. „Ať už ‘Cestu do stře­du Země’ uvi­dí­te v nor­mál­ním nebo 3D kině, měla by to kaž­do­pád­ně být bláz­ni­vá non­stop jíz­da plná dob­ro­druž­ství a legra­ce“, uza­ví­rá.

Autor: Tiskové materiály
Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.
G.I. Joe: Když béčková akce baví víc než Transformers - 80 %
1. března 2025G.I. Joe: Když béčková akce baví víc než Transformers - 80 %Michael Bay nám ukázal, jak vypadá dvouhodinová reklama na plastové hračky, a teď přichází Stephen Sommers, aby to zkusil po svém. G.I. Joe je futuristická bondovka na steroidech, která místo realismu sází na naivní, přepálenou akci…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Bráchové: Peter Dinklage a Josh Brolin jsou podivínská dvojčata v netradičním filmu
21. listopadu 2024Bráchové: Peter Dinklage a Josh Brolin jsou podivínská dvojčata v netradičním filmuDvojice přitroublých bratrů-dvojčat z rodiny zlodějů se snaží provést poslední loupež ve filmu Bráchové, netradiční komedii, která se nyní vysílá na Amazon Prime Video. Dokáže vynikající herecké obsazení, včetně několikanásobné držitelky Oscara, osmkrát nominované Glenn Close…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Zabijáci rozkvetlého měsíce – pomalu tažení
20. prosince 2023Zabijáci rozkvetlého měsíce – pomalu taženíRežisér Martin Scorsese patří k mým velkým oblíbencům. Vlastně je v režisérské branži asi tím úplně největším. Na jeho novinku, kterou realizoval pod hlavičkou Apple TV+, jsem se tedy logicky těšil. Obzvláště, když téma znělo slibně…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Zabijáci rozkvetlého měsíce: De Niro a DiCaprio ve Scorseseho americkém eposu
19. října 2023Zabijáci rozkvetlého měsíce: De Niro a DiCaprio ve Scorseseho americkém eposuSložité spiknutí s cílem vyvraždit desítky příslušníků národa Osage ve 20. letech minulého století v Oklahomě se s ničivým účinkem rozplétá ve filmu Zabijáci květinového měsíce, který měl premiéru na letošním festivalu v Cannes a tento…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Brendan Fraser natočil před ziskem Oscara tajemný český sci-fi film
24. března 2023Brendan Fraser natočil před ziskem Oscara tajemný český sci-fi filmBrendan Fraser o uplynulém víkendu završil svůj neuvěřitelný hollywoodský comeback a převzal Oscara za nejlepší mužský herecký výkon ve filmu Velryba. Před osmi lety byl ale herec v úplně jiném Za oponou noci měl být režijním…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Brendan Fraser - Nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli - Oscar 2023
14. března 2023Brendan Fraser - Nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli - Oscar 2023Brendan James Fraser (narozen 3. prosince 1968) je kanadsko-americký herec známý svými hlavními rolemi v kasovních trhácích, komediích a dramatických filmech. Po absolvování Cornish College of the Arts v roce 1990 debutoval ve filmu Dogfight (1991).…Vydáno v rubrice: Profily osob
Velryba: Brendan Fraser je v bezútěšném Aronofského dramatu zničující
28. února 2023Velryba: Brendan Fraser je v bezútěšném Aronofského dramatu zničujícíMorbidně obézní uzavřený člověk prožívá své možná poslední dny na Zemi ve filmu Velryba, novém drsném a klaustrofobickém dramatu režiséra Darrena Aronofského, které měla tento víkend premiéru v pražských kinech. Stejně jako režisérovy filmy Requiem za…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Velryba (The Whale) – Recenze – 70 %
23. února 2023Velryba (The Whale) – Recenze – 70 %Americký režisér Darren Aronofsky se ve filmu Velryba po letech opět vrací k tématu fyzické sebedestrukce, kterou prozkoumával již ve snímcích Requiem za sen, jenž se točil kolem několika lidí propadajících se do drogové závislosti, Wrestler, jehož…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Velryba - Oscarový výkon Brendana Frasera
2. února 2023Velryba - Oscarový výkon Brendana FraseraLidé jsou úžasní. Tento nakažlivý optimismus je superschopností Charlieho (Brendan Fraser). Téměř tří set kilový osamělý učitel vidí v lidech jen dobro, zároveň se snaží najít cestu zpět ke své dceři Ellie (Sadie Sink). Pod tíhou…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Mumie: Hrob Dračího císaře
12. října 2022Mumie: Hrob Dračího císařeMumie: Hrob dračího císaře je americký akční dobrodružný fantasy film z roku 2008 režírovaný Robem Cohenem, scénář napsali Alfred Gough a Miles Millar, producenty byli Stephen Sommers (režisér prvních dvou filmů), Bob Ducsay, Sean Daniel a…Vydáno v rubrice: Speciály
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře