Kritiky.cz > Speciály > Cesta do středu Země

Cesta do středu Země

Cesta
Cesta
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

VYPRÁVĚNÍ PŘÍBĚHU V DIGITÁLNÍM 3D

 

Film „Cesta do stře­du Země“ před­sta­vu­je dal­ší posun ve vývo­ji celo­ve­čer­ních fil­mů co se týče způ­so­bu, jakým byl ten­to sní­mek natá­čen. Již v prvot­ních fázích pří­pra­vy fil­mu totiž padlo roz­hod­nu­tí nato­čit „Cestu do stře­du Země“ také ve vyso­ce kva­lit­ním 3D, a to zejmé­na s ohle­dem na cíl tvůr­ců nabíd­nout divá­kům co nej­pře­svěd­či­věj­ší vizu­ál­ní záži­tek, kte­rý posu­ne kla­sic­ký pří­běh na zce­la novou úro­veň a sou­čas­ně zacho­vá věr­nost srd­ci i duši pří­bě­hu.

„Prostředí popsa­né v romá­nu Julese Verna nabí­zí nesku­teč­ně pohl­cu­jí­cí záži­tek“, říká Huggins. „Rozhodnutí nato­čit film v 3D bylo skvě­lým kro­kem smě­rem k oži­ve­ní krá­sy a dob­ro­druž­ství původ­ní­ho pří­bě­hu“, dodá­vá.

„Díky mým před­cho­zím zku­še­nos­tem s natá­če­ním 3D fil­mů i se zpra­co­vá­vá­ním vizu­ál­ních efek­tů mi plně vyho­vo­va­lo nato­čit celý film v 3D“, říká Brevig. „Současně jsem ale dával vel­ký pozor na to, abych nevy­u­ží­val 3D efek­ty až pří­liš, pro­to­že pří­liš mno­ho chytla­vých tri­ků divá­ka odvá­dí od pří­bě­hu samot­né­ho“, dodá­vá.

Film „Cesta do stře­du Země“ byl prv­ním celo­ve­čer­ním fil­mem, při jehož natá­če­ní byl pou­žit Fusion System vyvi­nu­tý drži­te­lem Oscara reži­sé­rem Jamesem Cameronem a kame­ra­ma­nem Vincem Pacem. Na roz­díl od řady jiných kame­ro­vých sys­té­mů je ten­to sys­tém leh­ký a pře­nos­ný a vyu­ží­vá 3D video­ka­me­ry s vyso­kým roz­li­še­ním umís­tě­né po stra­nách scé­ny tak, aby simu­lo­va­ly divá­ko­vo pra­vé a levé oko. Díky malé veli­kos­ti, pře­nos­nos­ti a jed­no­du­chým mož­nos­tem ovlá­dá­ní nabí­zí ten­to sys­tém tvůr­cům fil­mu vyso­kou úro­veň vol­nos­ti, fle­xi­bi­li­ty a snad­né ovlá­dá­ní.

„Dříve byly 3D kame­ry tak obrov­ské a těž­ké, že vol­ný pohyb tako­vé kame­ry byl vel­mi ome­ze­ný, což ome­zo­va­lo reži­sé­ro­vy mož­nos­ti při pří­pra­vách dyna­mic­kých scén“, říká Brevig. „Kamery uží­va­né v rám­ci Fusion System jsou nao­pak tak dob­ře udě­la­né a tak malé, že s nimi lze pohy­bo­vat stej­ných způ­so­bem jako se 2D kame­rou. Tenhle pokrok je fan­tas­tic­ký. Mohli jsme natá­čet na ruč­ní kame­ru nebo pod vodou stej­ně jako vyu­ží­vat ste­a­di­cam nebo zábě­ry ze vzdu­chu“, dodá­vá.

„Myšlenkou v poza­dí Fusion System je sna­ha napo­do­bit lid­ský zrak“, dopl­ňu­je kame­ra­man Chuck Schuman. „Systém tak nabí­zí divá­kům nový vztah k obra­zu, kte­rý sle­du­jí v kině, neboť na plát­ně divák vidí přes­ně to co by viděl teh­dy, pokud by doo­prav­dy byl na daném mís­tě“, vysvět­lu­je Schuman.

Dalším nově vyu­ži­tou meto­dou je meto­da „aktiv­ní­ho sou­stře­dě­ní“ umož­ňu­jí­cí tvůr­cům fil­mu měnit střed ohnis­ka ve 3D. „Podobně jako kla­sic­ký kame­ra­man měnil ohnis­ko, i my jsme umis­ťo­va­li mís­ta sou­stře­dě­ní do míst, kde v daný oka­mžik pro­bí­ha­la akce“, vysvět­lu­je Brevig. „Díky tomu se sle­do­vá­ní 3D fil­mu sta­lo pro divá­ky mno­hem jed­no­duš­ším“, dodá­vá.

„Selektivní vol­bou úhlů čoček jsme doká­za­li při­způ­so­bo­vat hloub­ku obra­zu během jed­no­ho závě­ru tak, aby odrá­že­la prá­vě pro­bí­ha­jí­cí akci“, vysvět­lu­je celý postup Schuman. „A když muse­la při někte­rých scé­nách kame­ra být her­cům blí­že, než Fusion System umož­ňo­val, pou­ži­li jsme kom­pakt­ní ‘Beam Splitter’ umož­ňu­jí­cí bliž­ší roze­stu­py čoček. I to ve výsled­ku divá­kům při­nes­lo kva­lit­něj­ší záži­tek“, dodá­vá.

Natáčení „Cesty do stře­du Země“ digi­tál­ní meto­dou s vyso­kým roz­li­še­ním dalo fil­ma­řům pod­le Cristophera Townsenda více vol­nos­ti k vytvo­ře­ní ohro­mu­jí­cích obra­zů a tím i k při­blí­že­ní se pře­ne­se­ní lid­ské vize na fil­mo­vé plát­no více než v jakém­ko­li před­cho­zím 3D fil­mu. „Dosáhli jsme mno­hem hlub­ších obra­zů než při pou­ži­tí tra­dič­ní meto­dy, tak­že bylo mož­né dostat do stře­du zábě­ru mno­hem více věci v návaz­nos­ti na vzdá­le­nost kame­ry a posta­vy. Leží-li v nor­mál­ním fil­mu posta­va na ská­le a nata­hu­je ruku smě­rem ke kame­ře, může kame­ra zaost­řit buď na her­co­vu ruku, nebo na jeho oči, avšak niko­li na obo­jí sou­čas­ně. U digi­tál­ní­ho videa může­te díky vět­ší hloub­ce pole zaost­řit na obo­jí a efekt tak půso­bí maxi­mál­ně reál­ně“, dodá­vá.

„U dob­ro­druž­né­ho fil­mu toho­to roz­mě­ru pros­tě natá­če­ní s pomo­cí digi­tál­ní tech­no­lo­gie ve výsled­ku při­ne­se divá­kům mno­hem těles­něj­ší poci­ty“, říká Huggins.

„Cílem čís­lo jed­na naše­ho fil­mu je bavit divá­ky“, zdů­raz­ňu­je Flynn. „Výše popsa­né nové fil­mo­vé pří­stu­py pak umož­ňu­ji oži­vit časem pro­vě­ře­né Verneovy pří­běhy zce­la novým způ­so­bem“, dodá­vá.

„Nové tech­no­lo­gie nepo­chyb­ně dodá­vá fil­mař­ské prá­ci i divác­kým zážit­kům obrov­ské hod­no­ty“, říká Brevig. „Nejcennější pro mne ale stej­ně byl můj pocit na kon­ci kaž­dé­ho natá­če­cí­ho dne, a to že pra­cu­ji se skvě­lým týmem odda­ných pro­fe­si­o­ná­lů jako nikdy před­tím“, kon­sta­tu­je.

„Naším cílem bylo, aby se divá­ci plně pono­ři­li do pří­bě­hu, aby zapo­mně­li, že vlast­ně sle­du­jí film, a aby mís­to toho měli pocit, že jsou ve stře­du Země spo­leč­ně s Trevorem, Hannah a Seanem“, říká reži­sér. „Ať už ‘Cestu do stře­du Země’ uvi­dí­te v nor­mál­ním nebo 3D kině, měla by to kaž­do­pád­ně být bláz­ni­vá non­stop jíz­da plná dob­ro­druž­ství a legra­ce“, uza­ví­rá.


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,65397 s | počet dotazů: 257 | paměť: 63028 KB. | 03.02.2025 - 11:12:57