Jedna z nejvíce očekávaných věcí ve filmu je ‚červený pokoj‘, kde Christian praktikuje své nejextrémnější sexuální touhy. Předtím, než Ana poprvé přejde jeho práh, o tom pokoji jenom četla nebo slyšela. I přesto, že má tušení, jak takový pokoj vypadá, nic ji nemůže připravit na tenhle svět alternativních chtíčů. Ten pokoj představuje Christianovu temnější stránku, tu, o které Ana musí zjistit, jestli ji přijme.
Fanoušci nejsou zvědaví jenom na to, jak červený pokoj vypadá, nebo jak působí, ale i na to, co se v něm odehrává. Jamesová je ve své knize velmi podrobná. Čtenář nebude nijak překvapený její odpovědí na otázku „Jaké prvky byly nejdůležitější k tomu, aby to vypadalo tak jak má?“ Autorka a producentka se jenom zasměje: „Všechny prvky! Červený pokoj je takové Christianovo útočiště, nejintimnější pokoj v jeho bytě. Byl to boj, aby to vypadalo, tak jak jsme chtěli, ale jsem s výsledkem velmi spokojená.“
Johnson vysvětluje, že uvázání se k takové dohodě stojí na společných souhlasech: „Mluví spolu o tom, co přesně se bude dělat a co ne, co by rád dělal on a co ona nechce, aby dělal. Tak se řídí vztah takového typu. Christian si okamžitě uvědomuje, že Ana se dokáže postavit sama za sebe, a že ho přiměje k výzvám. Poprvé se mu stane, že namísto toho, aby on řídil vztah, se musí i trochu podřídit. Tady se začne cítit zranitelně a i díky tomu se do něj Ana trochu víc zamiluje a on se trochu víc zamiluje do ní.“
Jak se tým snažil navrhnout, postavit a prozkoumat svět dominance a submisivity, tak režisérka přiznává, že jednoduše důvěřovala hercům a svému týmu: „Jsem pyšná na to, že na place je při mých filmech vždycky zábava. Chci, aby si každý užil to, co dělá a to, že je součástí filmu. Jsem režisérka a film nemůže vzniknout, aniž by byl někdo v čele a sloužil jako mentální i jiná podpora. Všechno je o týmové práci a spolupráci.“
V tomhle bodě produkce najala konzultanty, aby jim poradili, co je přijatelné a co není, jak by výbava červeného pokoje měla být použita a jak by měla vypadat. Taylor-Johnson to přibližuje: „Kromě toho, co by muž na vysoké úrovni jako Christian používal? Měl by něco ručně vyrobeného, co si nechal přivést z Japonska. Měl by něco vyrobeného Marcem Fraser-Jonesem, což je vybraný designér v tomhle světě. Měl by věci, které jsou drahé a objednával by si věci, které jsou jedinečné. Začali jsme tedy od toho a to nám dalo jasnou a osobitou vizi. Pořídili jsme ručně šité věci z italské kůže. Všechno bylo skvěle vyvážené a na míru muži s vytříbeným vkusem.“
Navíc k tomu všemu bylo jasné, že musejí být postaveny i další důležité scény – přesněji všechny místnosti Christianova bytu, včetně obývacího pokoje, kuchyně, jídelny, jeho ložnice, Aniny ložnice – neboli ‚bílé ložnice‘ – a samozřejmě samotný červený pokoj. David Wasco vysvětluje: „Erika chtěla, aby to bylo velmi uvolňující, jako útočiště a absolutně bez jakéhokoliv klišé… Byly to scény, které jsme udržovali úplně skryté. Chtěli jsme si být jisti, že zabráníme tomu, aby je lidé viděli. Taky jsme díky tomu mohli ty nejintimnější scény natočit s maximálním respektem k soukromí herců.“
Nakonec stavba zahrnovala tři úseky. Pokud jde o vzhled, byl svěřen několika málo architektům: Normanu Fosterovi, Johnu Parsonovi a všemi oblíbenému Američanovi Hughovi Newell Jacobsenovi.
Když je Christian Grey mužem s neomezeným rozpočtem, jak by asi jeho pokoj rozkoše vypadal? David Wasco: „Nechtěli jsme, aby to vypadalo jako v Las Vegas nebo nějak bizarně, ale věnovali jsme pozornost detailům z knihy – například jak si Ana čichá ke kůži, nebo k leštidlu na nábytek. Ty věci, které Erika popsala v knize, nám dali jednoznačný směr – zavedly nás ke spoustě kůže a masivního dřeva. Sam nás také nasměrovala k jezdectví a ke stájím, k tomu systému, jak jsou všechny věci puntičkářsky zavěšeny a srovnány na věšácích na zdi.“
Dornan se snaží stát nohama na zemi, když říká: „Pouze v červeném pokoji se Christian cítí úplně osvobozený od všeho ostatního. Pouze tam je schopen mít věci pod kontrolou přesně tak, jak je chce mít. Jediný druh vztahu, který byl v minulosti schopen mít, byl propleten s prostředím, ve kterém se odehrával. Tohle je místo, kde je schopen být se ženou sexuální, romantický a intimní. To je všechno, co zná, než pozná Anu. Potom je to o tom, aby si troufnul jít dál za vlastní limity, za zdi červeného pokoje.“
Sandy Wascová zmiňuje, že první reakcí při vstupu do tohoto pokoje je úžas. Potom si ale člověk uvědomí, že to je Christianovo místo. Je pro toho muže velmi důležité. Nesedí v něm, neobědvá tam. Nedělá v tom pokoji nic jiného, než že se věnuje své vybrané partnerce.
Části seriálu: Padesát odstínů šedi
- Padesát odstínů šedi
- Historie novely: Padesát odstínů začíná
- Hledání Christiana a Any: Obsazování
- Choulostivé vyvážení: Přenos příběhu na filmové plátno
- Dveře se otevírají: Vítejte v červeném pokoji
- Co pomůže zvědavosti: Hudba ve filmu
Nejnovější komentáře