Pro Taylor-Johnson byla harmonie filmu a filmové hudby pro Padesát odstínů šedi stejně důležitá jako samotný vzhled filmu. Říká: „Není to něco, co do filmu na konci jen tak vložím. Výběr písní je stejně důležitý jako všechny scény a to, jak jsou emocionálně zahrány. Je to jako v opravdovém životě: Sedíte, pijete čaj a cokoliv, co zrovna hraje v rádiu, vás může přenést na jiné místo. Hudba je pro mě a pro tento film elementárně důležitá. Je to velká věc, vybrat ji správně tak, aby ladila s náladou jednotlivých částí filmu.“
Aby bylo možné uskutečnit její hudební a lyrické cíle, obrátila se režisérka na skladatele Dannyho Elfmana, který byl čtyřikrát nominován na Oscara a jehož různorodé kompozice zahrnují tolik známou znělku k televiznímu seriálu Simpsonovi, ale i skladby k filmům Tima Burtona, se kterým spolupracuje již velmi dlouhou dobu. Jeho tvorba je bezpochyby zaslouženě součástí každodenního života zábavního průmyslu. Ve skutečnosti to byla právě láska k Burtonovým filmům, co přimělo Taylor-Johnson obrátit se na Elfmana. „Danny je fenomenální skladatel. Jeho hudba je temná, vtipná a obsahuje všechny další prvky, které jsou potřebné pro tento film. Práce s ním byla sen. Bylo absolutně senzační mít tu možnost za ním zajít a poslechnout si, jak skládá hudbu k jednotlivým scénám.“
Elfman vysvětluje, co ho zaujalo natolik, že se přidal k práci na filmu Padesát odstínů šedi: „Byly to dvě věci – první, byl to žánr, který zatím neexistoval a potom určitě to, že jsem poznal Sam. Hned se mi zalíbila a cítil jsem, že to bude zábavná práce.“ K výsledku své práce přiznává, že „je velmi jednoduchá, tématicky, protože můj úkol pro ten film byl jasný. Chtěl jsem, aby si ta hudba ustavičně hrála s Anastasií a Christianem. Je to o tom, jak jsou oni dva spolu – romanticky i neromanticky – a o jejich sexuálním napětí.“
Skladatel říká, že ve výsledku je spousta momentů, které jsou odlehčené a nechávají prostor pro jemný humor a milé vtipy, které se určitě budou líbit fanouškům postav. Mimo tuhle lehkomyslnější část přiznává, že je zbytek filmu poněkud temnější, ale pořád romantický. Tu temnost nachází v některých částech vztahu Christiana a Any a v jeho neschopnosti se k ní občas přiblížit. Elfman říká: „V co doufám, když tvořím pomocí hudby náladu k takovému filmu je to, aby bylo poznat, že ty postavy touží si být blízko, ať už o tom vědí, nebo ne. Hudba a nálada vykonává stejnou práci jako v knize vypravěč. V knize si Ana myslí, ‚Proboha, tenhle muž je úžasný!‘. A tohle musí ve filmu zařídit hudba. Například nám říká, že za prostou konverzací, kterou mají, když se setkají, se skrývá daleko víc.“
Díky skladbám zahrnujícím ‚Ana and Christian‘ (Ana a Christian) a ‚Did that Hurt?‘ (Bolelo to?) byl Elfman schopný prozkoumat odlišnou stránku své osobnosti. Nabízí nám vhled do svého kreativního procesu: „Pokaždé když děláte něco rytmického a jednoduchého, vytváříte puls; což je pro spisovatele uvolňující. Je to o tom hrát rytmus, který je neměnný. Žiju v intenzivním světě a dělat něco příjemného je hypnotické. Nemám šanci to dělat tak často, takže si toho velmi vážím.“
Soundtrack, který doplňuje Elfmanovu hudbu, nás bere na bouřlivou cestu od prvního setkání Any a Christiana až po jejich přítomnost v červeném pokoji. Hudební supervizorka DANA SAN vybrala na album 16 skladeb od hudebních superstar a hudebních legend jako je Frank Sinatra („Witchcraft“), The Rolling Stones (“Beast of Burden”), a Annie Lennox (“I Put a Spell on You (Fifty Shades of Grey) (Padesát odstínů šedi)),” stejně jako novou a dosud nezveřejněnou hudbu od Ellie Goulding (“Love Me Like You Do”). Na albu se dál objevují Sia (“Salted Wound”), Skylar Grey (“I Know You”), Jessie Ware (“Meet Me In The Middle”), Laura Welsh (“Undiscovered”), Vaults (“One Last Night”), AWOLNATION (“I’m on Fire”) a dvě nové písně od The Weeknd (“Where You Belong” a “Earned It (Fifty Shades Of Grey)”). Taylor-Johnson se dokonce i podílela na režírování videoklipu k písni od The Weekend. Setkala se při tom opět s hvězdou Johnson a kinematografem McGarveym.
Na soundtracku se podílela i celosvětová superstar Beyoncé. Stvořila exkluzivní novou píseň „Crazy in Love (2014 Remix)“, která byla zhudebněna Bootsem, aby doplnila filmový trailer, stejně jako její zremixovaná „Haunted (Michael Diamond Remix)“ z roku 2013.
Nejnovější komentáře