V ROZHOVORU S TOMEM BURKEM (Pretorián Jack), CHARLEE FRASER (Mary Jabasa), LACHY HULME (Rizzdale Pell / Immortan Joe)
Role pretoriána Jacka:
TOM BURKE (Pretorián Jack): Pretorián je oficiální přídomek tělesných strážců Nesmrtelného Joea, ale jsou rozvětveni podle povolání. A Jackovou rolí se skutečně stalo hlavně řízení Válečného vozu, protože to umí nejlépe a je to obzvlášť riziková část machinací Citadely. Pretorián Jack, celý jeho život se skutečně odehrává v rámci Citadely a světa Citadely - Kulové farmy a Plynového města - v tomto nekonečném trojúhelníkovém putování mezi místy. Jsou v něm ozvěny Maxe. Uvnitř je to outsider, tak jsem ho viděl já. George mi poskytl kostru příběhu - pocházel z vojenské rodiny, která znala Nesmrtelného Joea ještě předtím, než se stal Nesmrtelným Joem. Po pádu došlo k záměrnému přesunu do Citadely v představě, že je to někde v bezpečí, aniž by přesně věděl, co je to za místo. Příběh, který jsem vymyslel, souvisí se vším, co se na této cestě stalo, přičemž většina nejmilejších vzpomínek na jeho dětství souvisí s pobytem na cestě. To se tak nějak napojilo na jeho pocity, že se mu ve Válečném vozítku opravdu líbí - je to vlastně jeho útěcha.
Válečná souprava je rozhodně jeho vlastní postava. George mluvil o tom, že je „totemická“, a je skutečně součástí náboženské stránky světa Immortana Joea. Je to něco jako chrám na kolech - a krásný na pohled, celý z chromu a oceli. Detaily uvnitř kabiny jsou úžasné. Řadicí páka vypadá, jako by byla vyřezána ze stehenní kosti, a volant má masivní lebku, která drží v ústech granát, vyrobený ze šroubů a vrutů.
Furiosa a Pretoriánský Jack:
TOM BURKE (Pretorián Jack): V jednu chvíli, už si nepamatuju, jak to přišlo, ale bavili jsme se o citátu: Definice intelektuála je někdo, kdo ví, že existuje něco důležitějšího než sex. Riflovali jsme to a říkali, že definice intelektuála v Pustině je někdo, kdo ví, že je něco důležitějšího než přežití, což je, předpokládám, vlastně lidskost. Myslím, že Jack má pro to smysl. Když potká Furiosu, okamžitě v ní pozná ztělesnění toho, a ona má celou tu myšlenku, kam se chystá jít. Když uzavírají smlouvu, zpočátku o tom mluví jako o přeludu. Říká: „Za pár let se můžeme svobodně honit za přeludy.“ A tak se na to podívá. V oblouku jejich vztahu dospěje k jakési víře v to místo, kam ona směřuje, a přeje si jí pomoci ho najít. V jednu chvíli je to hodně o tom, že tam chce být s ní. V době, kdy jsme začali natáčet, jsme o tom mluvili spíš jako o klukovi, který chce dívku doprovodit domů, téměř nějakým velmi jednoduchým způsobem, jakkoli to zní staromódně. Takže si myslím, že v tomhle světě existuje - a není to snadný svět - ale přišel na to, co je možné. A myslím, že mu dává pocit úplně jiného života, což je obrovské.
Sestavení děje:
TOM BURKE (Pretorián Jack): Jedna z velkých akčních sekvencí se jmenuje Černý pasažér do nikam a ve scénáři měla 42 stran a na plátně bude mít asi 15 minut. Ve scénáři je celá akce promyšleně rozepsaná, takže je velmi snadné ji sledovat. A já jsem tak úplně nevěděl, jaké to bude natáčet - chci říct, že jsem už v jiných projektech natočil nějakou tu automobilovou honičku a moc se mi to líbilo. Jsem zvyklý dělat takové scény, kdy přijedete na natáčení a první půlku dne se věnujete širokému záběru, pak detailnímu záběru a pak jdete na další scénu. V tomhle případě je to celý den strávený údajně třemi různými záběry, z nichž některé mohou mít v nejlepším případě sedm až devět sekund, a než se dostanou do střihu, mají dvě, tři sekundy, možná méně. Ty dny jsem opravdu miloval. Musíte přemýšlet o dvou nebo třech věcech, někdy možná i o více - občas je tam i nějaká hláška - ale je to velmi rytmické. Někdy to člověk vyřeší docela technicky. Máš playback na věci, které jsi dělal v jiných dnech, což musí odpovídat těsně předtím - to je docela užitečné, aby sis pamatoval, kde jsi, kolik adrenalinu je v daném taktu. Hrozně mě to bavilo.
Poselství:
TOM BURKE (Praetorian Jack): Myslím, že je to stejně tak o lidskosti jako o brutalitě, ale je to o naději a o tom, že je třeba věcem věřit. V jednom návrhu jsem měl větu, něco o tom, že dva lidé mohou zachránit svět - myslím, že to bylo docela dobré, že to šlo. Protože oni se nesnaží zachránit svět, ale snaží se najít jiný. Prostě jsem si myslel, že na tom, jak musí existovat v systému, ve kterém jsou, je něco zajímavého a upřímného. Myslím, že to je taková ta banalita zla, o které se mluví. Myslím, že to to opravdu odůvodňuje. Je to taková pohádka - má to takový zvýšený nádech, ale působí to velmi reálně.
Hraje Rizzdale Pell:
LACHY HULME (Rizzdale Pell / Immortan Joe): Myslím, že každá postava je zábavná. Postava jako Rizzdale Pell může být plamenná, může být drsná, může být protivná, s takovým chlapem můžete jít kamkoliv, protože je to tak trochu měňavec, který se proplétá mocenskou strukturou. Takže mě nenapadá žádná postava, kterou jsem za více než 40 let hrál, u které bych se nebavil. A Ris byl obzvlášť zábavný.
Nastupuji jako Nesmrtelný:
LACHY HULME (Rizzdale Pell / Immortan Joe): Mluvil jsem s Georgem a on mi řekl: „Hele, kámo, rozhodli jsme se, že s tebou půjdeme jako s Nesmrtelným, jestli chceš.“ A tak jsem se rozhodl, že s tebou půjdeme jako s Nesmrtelným. A já na to: „Jasně, ale víš, že Rizzdale Pell hraje ve scénách s Nesmrtelným. Dokud nezasáhneme do Rizzdaleova pozemku, protože jsme do té postavy vložili spoustu práce, tak se domluvíme.“ A tak jsem se na to podíval. A on odpověděl: „Já to všechno zařídím.“ A tak jsem nikdy necítil žádný tlak na to, abych do Nesmrtelného vnesl novou příchuť - všechnu práci odvedl Hughes Keays-Byrne. Takže jsem musel udělat jen osvěžující kurz. Vrátil jsem se a pustil si speciální bonusy z filmu Fury Road na Blu-ray boxu. Chtěl jsem vidět, co Hugh dělal v zákulisí. Tedy základní věci, jako že Hugh kouřil. Jak by si mohl zapálit v kostýmu? No, ukázalo se, že se mu prostě zvedá tlama. A jsou tam záběry, jak se líčí, záběry z oblékání kostýmu. A mimochodem, ten kostým nenosíte vy - on nosí vás. Má asi 40 kilo. Jen boty mají asi 15 kilo. Sukně kolem pasu má 16 kilo. A jsou tam scény, kdy Hugh běží v plné parádě. První den v roli Nesmrtelného jsem byl jako plecháč. Lidé mi pomáhali. Byl jsem jako Frankensteinovo monstrum, nemohl jsem si ani sednout, aniž by mi pomáhalo osm lidí, jinak bych se převrátil a skutálel se po place. Takže to nebylo o tom, že bych si najednou řekl: „Tak jo, musím se dostat do prostoru Nesmrtelného.“ A pak jsem si řekl: „Tak jo, musím se dostat do prostoru Nesmrtelného.“ A pak jsem si řekl: „Tak jo. Víme, kdo to je. Chuť, kterou z něj ale ve filmu Furiosa máme, je, pokud bych to mohl říct takto, ředitel společnosti pod velkým tlakem. Tohle je jeho úplně jiná stránka, kterou je člověk, který se snaží udržet stroj v chodu a přijímá rozhodnutí, která zachovají impérium, jež vytvořil. Právě nacházíme tyto různé odstíny. Ale příběh diktuje, že nemusíte najednou přijít s něčím novým. Je to ve scénáři. Takže jediná věc - a tady se vyplatí ty kulisy - je, že jsem neznal jeho vztah s pretoriánem Jackem, kterého hraje Tom Burke. Rychle jsem se na Toma obrátil a zeptal se ho: „Tommy, jaký je tvůj vztah k Nesmrtelnému?“ Tomáš odpověděl: „Ano, je. Vysvětlil mi to během 15 vteřin: Rodiče Pretoriána Jacka byli v armádě a sloužili s plukovníkem Joem Moorem, než se stal Nesmrtelným Joem. A tak je Jack zvláštním způsobem něco jako náhradní syn. Tom to řekl a pak... Akce!
Kostým Nesmrtelného:
LACHY HULME (Rizzdale Pell / Nesmrtelný Joe): Není to nepohodlný kostým na nošení. Je to těžký kostým na nošení. Když z kostýmu Nesmrtelného odeberete jeden prvek, vypadá směšně. Celé to funguje jen jako kompletní balíček. Vlasy, líčení očí, tlama, dýchací přístroj, karapax, medailonky a medaile - tři z nich jsou replikou otce Hugha Keays-Byrnea z dob jeho působení ve druhé světové válce, takže pěkná pocta Hughovi. Opasek, zbraně, sukně, kalhoty, boty, vrstvy na botách, hadry a obvazy. Pod celým tím kostýmem, který má Nesmrtelnému nahánět strach, jeho tělo hnije. Je to fyzicky slabý muž. Ale když to všechno spojíte dohromady, vypadá naprosto děsivě a přesvědčivě. A pokud se vám podaří najít u Nesmrtelného kvalitu klidu, možná jen upřete oči na svou kořist a můžete omezit své pohyby. Je tak impozantní. Jako by před vámi stál velký bílý žralok.
Nesmrtelná říše:
LACHY HULME (Rizzdale Pell / Nesmrtelný Joe): V dobrém i zlém to funguje - spojení korporací, které Nesmrtelný spojil do trojúhelníkového systému směny. Máte vodu a jídlo, které vám může poskytnout Nesmrtelný; máte zbraně a munici, které vám pro přežití může poskytnout Bullet Farm; a samozřejmě strážce Gas Town je dodavatelem veledůležitého benzínu. A tak pokud se nám podaří spravedlivě obchodovat mezi námi třemi, můžeme udržet naše příslušné korporace v chodu a vaši zaměstnanci dostanou výplatu. Je to tak jednoduché. Dokud na scénu nevstoupí Dementus, protože je to pomatený egomaniak, a neřekne: „Já to umím líp.“ A tak se stane. A tak se to snaží převzít, aniž by chápal, že má jednu fatální slabinu - je šílený. Dementus podle jména, Dementus podle povahy. Nejenže je šílený, ale šílená je i ta hromada, kterou vytvořil, ta korporace, kterou dal dohromady. Rizzdale Pell je šílenec. Fang [hraje ho Matuse] je šílený. Octoboss [hraje Goran Kleut] je šílený. Jsou to šílenci a vedou svůj vlastní blázinec. Takže je to jako když dáte šílenci klíčky od porsche, nebude mu trvat déle než osm vteřin, než s ním sjede ze silnice a narazí do stromu. Ale jako divák to sledujete s velkým potěšením.
Nejnovější komentáře