Kritiky.cz > Recenze knih > Láska ve špičce italské boty- úžasný román pro vaše letní dny

Láska ve špičce italské boty- úžasný román pro vaše letní dny

l
l

Hledáte milý příběh plný úžasné slunné Itálie, neutuchající lásky i vůně výborných italských dobrot? Blanka Malá, redaktorka, která pracuje v Českém rozhlase si pro vás připravila novinku s názvem Láska ve špičce italské boty, která by rozhodně neměla chybět v žádném kufru při cestě na dovolenou. Když mně minulý týden přišel balíček s recenzními výtisky z Nakladatelství KAZDA, nevěděla jsem, kterou knihou začít. Nakonec zvítězila Láska ve špičce italské boty. Ráda bych se s Vámi podělila o svůj čtenářský zážitek z této knihy, který je rozhodně nezapomenutelný. Tímto děkuji paní Marii Palenčárové za poskytnutí recenzního výtisku, ale především za doporučení této skvělé knihy.

Blanka Malá, redaktorka České rozhlasu ve svých 24 kapitolách vypráví radosti a strasti svého života. Je jí třiapadesát, má dvě dospělé děti, vnoučata, ale i nejmladší, dospívající dceru, která střídavě žije u svého otce. Blanka se teď potřetí rozvádí a hledá své místo v životě. Práce v rozhlase ji více než naplňuje. Velmi miluje Itálii, její památky, jídla i jazyk. Kalábrie, mys Capo Vaticano je tím pravý místem, kam odjíždí po svém třetím rozvodu a neví, jak se se vším vypořádat. Pozná zde mladého, charismatického Itala Agostina. Může její vztah na dálku, s mužem o sedmnáct let mladším fungovat? Vzdá se života v rozhlase a odstěhuje se do Kalábrie? Jak vše může onemocnění COVID zkomplikovat? Tak to už se nechte překvapit a pusťte se do báječného čtení, které vás bude bavit od začátku až do konce.

Knihu jsem si opravdu užila a moc se mně líbila. Autorka má úžasný způsob vyprávění, které mě moc bavilo. Humorným způsobem líčí svůj nelehký život. Lepší knihu na začátek prázdnin jsem si opravdu nemohla vybrat. Je krásná, emotivní, inspirující, pobaví vás, možná vás donutí tak trochu přemýšlet, jak to vlastně máte vy. Čeká vás příběh, který píše sám život, plný emocí, lásky, starostí, práce, voňavého jídla, slunné Itálie, co více si přát. Je neuvěřitelné, že jedno přání, které Blanka napsala na lístek v kostelíku v Tropee se může vyplnit, pomyslná špička italské boty ve vás bude hodně dlouho doznívat, tak jako ve mně.

Pojďte si to společně se mnou užít, zasnít se a odpočinout si u příjemného čtení.

Několik slov o autorce:

Blanka Malá (1965) je matka tří dětí a babička dvou vnuček, jedné člověčí a jedné psí. Vodnářka, která svůj profesní život zasvětila rozhlasovému mikrofonu jak v soukromých rádiích, tak v Českém rozhlase Hradec Králové. V současnosti žije střídavě v Hradci Králové a na jihu Itálie. Nemá ráda blátivou zimu, dršťkovou polévku a povrchní lidi. Má ráda slunce, moře, bonbony Mon Chéri a Itálii ve všech jejích podobách.

Ukázka z knihy:

Její stařecké ruce s obratností navíjely na násadu proschlý plát těsta, a když bylo rolování u konce, naklonila násadu, ze které rychlostí blesku sjela úhledná rulička těsta, připomínající listinu z dob dávno minulých, jen ta pečeť chyběla. Vzala do ruky dlouhý, ostrý nůž a v úhlu 45 stupňů krájela ruličku na půlcentimetrové proužky. Ty potom zvedla do výšky asi deseti centimetrů nad stůl a párkrát s nimi zatřásla. Světe div, na mramorovou desku stolu začaly padat tagliatelle! S úžasem jsem pozorovala ty vrásčité ruce, ošlehané kalábrijským sluncem, pod kterým vznikla během chvilky pasta fresca, a musela jsem uznat, že tohle je geniální a nemohou tomu ani náhodou konkurovat žádné těstoviny, které si koupíte v supermarketu. Při pohledu na můj tlustý váleček mi bylo ve vteřině jasné, že na něm omotám svůj vyválený plát těsta tak maximálně dvakrát, tím pádem nebudu mít tenké a dlouhé tagliatelle, ale jen o něco delší české nudle, vhodné tak maximálně na šunkofleky. Tiše jsem uznala porážku a v pomyslném ringu viděla její zvednutou ruku na znamení vítězství.

Co teď?Vzala jsem na milost ušpiněnou násadu od koštěte a odložila váleček. Italská mamma pokývala hlavou na znamení toho, že je to dobrá volba. Za pár minut jsem tak i já sypala z dlaní štíhlé tagliatelle a byla na sebe náležitě hrdá.

Autorka: Blanka Malá

Ilustrace: Kristýna Franková

Vydáno: 2023, Nakladatelství KAZDA, Brno

Žánr: skutečné příběhy

Počet stran: 256

Vazba knihy: pevná s papírovým přebalem

ISBN 978-80-7670-110-6

Knihu můžete koupit zde

Nakladatelství KAZDA přináší čtenářům výjimečné knihy o přírodě, udržitelnosti, netradičním cestování a umění. Filozofií nakladatelství je přinášet kvalitní české a zahraniční tituly, které zajímavým obsahem čtenáře vnitřně obohatí, podpoří jejich vztah k přírodě a přispějí k formování udržitelnější budoucnosti. V nabídce najdete populárně-naučné knihy pro všechny generace – od leporel přes příběhy inspirované přírodou, osudy zvířat i lidí, cestopisy, inspiromaty či atlasy, až po náročnější čtení od předních světových biologů, jakými jsou britský ornitolog Tim Birkhead nebo mykolog Merlin Sheldrake. Nejoblíbenějším autorem nakladatelství je známý německý lesník a ochránce přírody Peter Wohlleben. Knihy, které mají smysl v Nakladatelství KAZDA vychází od roku 2014.

Více informací naleznete zde

Jak bude reklama vypadat?
-