Připravit zajímavé představení s partou mladých lidí je docela dobrá záminka, jak rozehrát aktuální lidské příběhy v kulisách osvědčené divadelní hry nebo muzikálu. Jednak se tak připomene vybrané umělecké dílo a současně máme určitou činnost pro současné hrdiny. Vypadá to jednoduše, ale výsledek je nejistý. Tak trochu nejistým výsledkem je i film Muzikál aneb Cesty ke štěstí, který natočila režisérka Slobodanka Radun.

Jestli někteří herci nepůsobí přirozeně a jejich repliky jsou jako ze špatného televizního seriálu, pak na tom má svůj podíl scénář. Text dělá problémy i zkušeným hercům, jako je Roman Vojtek (Pavel) nebo Vica Kerekes (Beáta). Schází víc slov a větší důraz na vzájemné jiskření. Podobné problémy má i Vladimír Polívka (Filip) a Anna Fialová (Tereza). Postava Filipa je konfliktní, ale zároveň s ním cloumají city. Proč ale tato vznětlivá postava nijak nereaguje, když není jeho láska opětována? Naopak trapně pak působí scéna, kdy se Filip a Pavel navzájem předhánějí v omlouvání. Scénář prostě nenabídl hercům kvalitní text a režisérka nenašla způsob, jak jednotlivé scény s herci rozehrát. Jako by se všichni spoléhali na hudební a taneční složku filmu.

Taneční výstupy jsou díky choreografii Dany Morávkové příjemným pokoukáním, protože v sobě mají hravost i potřebnou míru souhry. Nejvíce se mi líbilo taneční vystoupení na diskotéce, protože tady se tančilo s radostí a patrnou energií.
Film by bez hudby a tanečních výstupů byl nezajímavý a na úrovni studentského filmu. S hudbou a tancem je to podívaná chvílemi jen na oko. Mně osobně to nestačí a stále si nejsem jistá, jestli se podaří tímto filmem podchytit zájem mladých diváků, kterým je film určen.




















(4,91 z 5)