Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Tiché doteky – Recenze – 50%

Tiché doteky – Recenze – 50%

03 tiche doteky
03 tiche doteky
Film celovečerně debutujícího režiséra a scenáristy Michaela Hogenauera, natočený s Eliškou Křenkovou v hlavní roli a s nizozemskými herci v rolích vedlejších, vypráví o mladé Češce Míše, která se vydává do Nizozemí dělat au-pair v dobře situované a distingované rodině, kde má pečovat o domácnost a starat se o malého chlapce. Ihned po příjezdu však zjišťuje, že rodina vyžaduje dodržování pravidel, která nejsou úplně obvyklá…

Tiché doteky – Recenze
Zdroj fotek: aerofilms.cz

Tiché doteky jsou mysteriózně působícím psychologickým snímkem o postupném odkrývání takřka sektářského fungování rodin s alternativní výchovou a o hranicích, za něž jsme ochotni jít ve snaze obstát před námi samotnými i před naším okolím, jež má od nás určitá očekávání a snaží se nás formovat dle svých vlastních představ. Zároveň je to film o tom, že i když je člověk nucen existovat v na pohled nepřívětivém a netradičně operujícím prostředí po delší dobu, tak si na něj přese všechno nakonec zvykne a přizpůsobí se mu (a ten adaptační proces ho samotného nevědomky změní).
Film je záměrně natočen zcela sterilně, což se týká nejen jeho atmosféry a stylizace klinicky chladných šedivých lokací, ale i hereckých výkonů. Nizozemská rodina naschvál působí citově stroze a téměř až roboticky (na což je naráženo v metaforické scéně, kdy chlapec při hraní tenisu vysvětluje, že „love“ znamená při počítání bodů „nula“) a introvertní hlavní hrdinka se tváří po většinu času odměřeně a jako by v sobě dusila stres a pocity, kvůli nimž se může každou chvíli emocionálně zhroutit (což se taky v jednu chvíli stane). Kromě toho ale film nepřináší nic moc dalšího a schází mu větší dramatická intenzita i silnější tah na branku.
Tiché doteky – Recenze

Míša se totiž k pravidlům striktní rodiny nejprve staví odmítavě a pomaličku odkrývá její znepokojující zvyklosti (jeden konkrétní aspekt bude asi dobře emocionálně rezonovat s těmi diváky, kteří jsou na tohle téma citliví), pak se ale naučí ta pravidla apaticky přijímat a po dalších detailech toxického zázemí svých zaměstnavatelů se pídit přestane (kvůli čemuž film dost ztratí na zajímavosti). Zdlouhavé čekání na pointu je utnuto až s příchodem dovětku před závěrečnými titulky, jenž zpětně dodá příběhu smysl a díky němuž se dozvíte, o čem to vlastně celou dobu bylo. Respektive o čem to mohlo být, kdyby to bylo odvážnější a ostřejší a neskončilo to jen u pár zneklidňujících náznaků, držených relativně na uzdě.
Nejvýraznějšími aspekty Tichých doteků tak zůstává jejich řemeslná stránka (kamera, design prostředí a rekvizit…) a motivy manipulace, odcizení a touze po dokonalosti. Výsledkem je pozoruhodné a formálně zdařilé psycho-drama, jehož potenciál, co se příběhu týče, však zůstal využit jen částečně. Některé matky ho nicméně pravděpodobně budou vydýchávat celkem dlouho.

Podívejte se na hodnocení Tiché doteky na Kinoboxu.

Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 50 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup
  • Novinky ze světa filmu 4 – Aneb co se děje.7. prosince 2006 Novinky ze světa filmu 4 – Aneb co se děje. Superman se (zase) vrací Ačkoliv se všude přetřásalo, jak to Singer se svým „Supíkem“ neprojel, bylo by víc než podezřelé, kdyby byla jeho závěrečná bilance záporná. Ono totiž… v […] Posted in Články
  • The Last Voyage of the Demeter: André Øvredalova gotická lodní upíří podívaná podle Stokerovy předlohy30. srpna 2023 The Last Voyage of the Demeter: André Øvredalova gotická lodní upíří podívaná podle Stokerovy předlohy André Øvredal a jeho gotický lodní upíří horor dle Stokerovy předlohy. Musím říct, že Øvredala mám rád, jelikož je jednak aktivní hororový tvůrce a vybírá si vděčné a netradiční hororové […] Posted in Filmové recenze
  • Blue Monkey (1987)6. února 2017 Blue Monkey (1987) Neznámý druh brouka v kombinaci s růstovým hormonem, dokáže udělat pěknou paseku… Do nemocnice je přivezen starý muž, který přišel do kontaktu s cizokrajnou rostlinou […] Posted in Horory
  • Bikini Girls on Ice (2009)25. prosince 2017 Bikini Girls on Ice (2009) Kanadský slasher plný polonahých děvčat, ledu a utrpení… Ženský fotbalový univerzitní tým si potřebuje přivydělat na nové vybavení a tak se rozhodne zúčastnit charitativní […] Posted in Horory
  • Lord of the Rings: Battle for the Middle Earth5. ledna 2005 Lord of the Rings: Battle for the Middle Earth Obdivovatelé fantastické říše Středozemě, je tu pro vás nová hra, která vás tam zavede. A nejen to, jak už samotný název hry napovídá - The Lord of the Rings: The Battle for the […] Posted in Novinky ze světa her
  • Kaiju soshingeki (1968)12. října 2012 Kaiju soshingeki (1968) Režisér Honda se rozhodl pro mazácký tah: na jednom place se najednou objevila většina známých Kaiju monster pěkně bok po boku. Jenže bylo mu to něco platné? Koncem dvacátého […] Posted in Horory
  • Radost z pozorování ptáků ve městě a okolí – ptactvo napříč druhy11. června 2021 Radost z pozorování ptáků ve městě a okolí – ptactvo napříč druhy Tako kniha je komplet celá o ptácích. Tak například jejich hlasy. Někdo si třeba myslí, že všichni ptáci mají stejný hlas, ale tak to není v žádném případě. Mnohokrát se stává, že ptačí […] Posted in Recenze knih
  • Outpost (2008)1. prosince 2016 Outpost (2008) Skupina žoldáků se vydává do starého nacistického vojenského bunkru, aniž by tušili jaká že tam na ně čeká hrůza a utrpení... Tajemný muž jménem Hunt si najme skupinu žoldáků, […] Posted in Horory
  • Tři muži se opět toulají bez manželek a bez dětí15. listopadu 2018 Tři muži se opět toulají bez manželek a bez dětí Uplynulo už více než sto let od doby, kdy světlo světa spatřila první kniha, kde se na pánskou jízdu vydali Tři muži  ve člunu (o psu nemluvě), která zaznamenala nebývalý úspěch nejen u […] Posted in Recenze knih
  • United 93 (Let číslo 93)24. srpna 2006 United 93 (Let číslo 93) Pokud byste se měli rozhodovat, zda během letních večerních nocí, strávených v kině, dáte přednost zpopularizovaným Pirátům z Karibiku s kapitánem Jackem Sparowem nebo tvrdým chlápkům z […] Posted in Filmové recenze

|

0
Stránka načtena za 3,59315 s | počet dotazů: 241 | paměť: 57263 KB. | 06.10.2024 - 10:27:11