„Když jsme začínali přemýšlet o Thorovi a o tom, jakým způsobem se bude v tomto filmu vyvíjet, zvážili jsme skutečnost, že prošel obrovskými ztrátami,„vysvětluje Joe Russo. „V zásadě většími než kterákoliv jiná postava, protože Asgard byl zničený a on byl nyní nucen čelit porážce ze strany Thanose. Inspirovalo nás to, abychom se zamysleli nad tím, jakým způsobem se zotavuje člověk, který utrpěl dvě takové ztráty. Nosí v sobě více bolesti než kdokoliv jiný. A jak by se s něčím takovým vypořádával? Tohle napětí a vnitřní síla, které v sobě stále nosí, nakonec v průběhu filmu sílí velice zajímavým způsobem a pro mě a pro Joea se jedná o možná nejzábavnější část celého filmu.“
Podobně jako Chris Hemsworth měla i Scarlett Johansson šanci svou postavu v průběhu let rozvíjet už od jejího debutu v roce 2010 ve filmu Iron Man 2. „Když jsme natáčeli Iron Mana 2, nevěděla jsem, zda budou fanoušci a diváci ochotni přijmout mé pojetí téhle postavy,“ vzpomíná Johansson. „Věděla jsem, že bychom se mohli vydat mnoha dramatickými směry, ale jednalo se o pouhé představení téhle postavy jakožto konceptu, a až při práci na prvních Avengers jsem měla možnost s tou postavou skutečně pracovat a rozvíjet její pozadí a minulost tak, jak jsme to zamýšleli.“
„Velice snadno můžeme sledovat vývoj Black Widow od Návratu prvního Avengera až po Endgame,“ říká Anthony Russo. „Jedná se o osamělou postavu, která má problémy druhým důvěřovat. Captain America neví, zda jí může důvěřovat nebo ne, takže není výslovnou součástí téhle velké rodiny, protože ji nikdy nikdo nenaučil spoléhat se na kohokoliv jiného kromě na sebe samotnou. Vnímá svět cynickými a skeptickýma očima a tvrdí, že pravda je relativní. Jak se v průběhu filmů rozvíjí a navzájem se se Stevem Rogersem učí jisté věci, začíná být pomalu schopna druhým důvěřovat. A právě během té specifické scény v Návratu prvního Avengera si začíná uvědomovat, že Avengers jsou její rodinou. A v Občanské válce se rozhodne pokusit tuto rodinu zachránit a uvědomí si, že se možná rozhodla špatně a že se oné rodiny musí vzdát, pokud nechce, aby se ona rodina sama navzájem zničila. A ve filmu Endgame se to snaží všechno vrátit zpátky, protože má pocit, že se jedná o to nejsilnější citové pouto, jaké si kdy v životě dokázala vytvořit.“
Pro režiséra Joea Russoa byla tato postava vždy tím, kdo udržoval rovnováhu Stevea Rogerse i celého týmu. „Myslím, že Nataša se od průměrných superhrdinů poněkud odlišuje v tom smyslu, že má trochu jiné morální hodnoty než ostatní,“ vysvětluje Joe Russo. „Chápe, že ve světě existuje rovnováha mezi dobrem a zlem ažek udržení této rovnováhy musíte činit oběti. A to nemusí být něco, co jsou ostatní postavy ochotny podstoupit, ale nemyslím, že k tomu, aby se Stevem Rogersem dokázala spolupracovat, s ním musí sdílet stejné hodnoty. Zkrátka jen vnímá svět odlišnýma očima a nebere věci osobně. Uvažuje o nich velice strategicky. Je zkrátka velmi pragmatická.“
Podle Johansson metodická povaha této postavy velice dobře zapadala do celkové struktury filmu. „V tomto filmu je velký prostor k tomu, aby se nad sebou mohly jednotlivé postavy zamýšlet,“ míní Johansson. „Chápete motivaci pro rozhodnutí, která činí, a v tomhle žánru je velice neobvyklé dostat prostor pro všechny ty zásadní okamžiky, které si ho zasluhují, a současně posouvat příběh kupředu. Jedná se podle mého názoru o pozoruhodný střihačský a vypravěčský počin, který v jistých ohledech myslím nemá konkurenci.“
Pro Louise D’Esposita je tajemná povaha této postavy něčím, co ho vždy zajímalo. „Black Widow vždy působila tajuplně, protože nejste nikdy schopni zcela jednoznačně posoudit, na čí straně vlastně je,“ soudí D’Esposito.
Nejnovější komentáře