DOBRODRUŽSTVÍ PANA PEABODYHO A SHERMANA - ANIMACE, DESIGN - A PŮVOD PŘÍBĚHU

Hodnocení článku
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehod­no­ce­no)
Loading...
Načítám počet zob­ra­ze­ní...

Herci a jejich výko­ny jsou kri­tic­ký­mi ele­men­ty v utvá­ře­ní postav a jejich vzta­hů, ale Minkoff a Schwartzová záro­veň při­zná­va­jí vel­kou záslu­hu svým ani­má­to­rům. Jejich „nezná­má“ prá­ce z nich oprav­du dělá, jak říká reži­sér „her­ce za počí­ta­či.“

„Jsou sku­teč­ný­mi inter­pre­ty,“ pokra­ču­je. „Ujmou se mode­lu troj­roz­měr­né posta­vič­ky a při­ve­dou ji k živo­tu. Musí se jim dostat do hlav, srd­cí a duší, aby pocho­pi­li, kým jsou a jak by se měly cho­vat.“

Schwartzová tuto myš­len­ku roz­vá­dí, když říká, že všich­ni ani­má­to­ři „jsou sami her­ci a to byl jeden z nej­vět­ších darů toho­to fil­mu. Opravdu se do postav zami­lo­va­li a udě­la­li je sku­teč­ný­mi.“

Animátoři se ujis­ti­li, že Peabody, kte­ré­mu jeho super geni­a­li­ta slu­ší, je dvou­no­žec, kte­rý se nosí se sebe­dů­vě­rou. Animační tým zachrá­nil jeho čtyř­no­hé cho­vá­ní (typic­ké pro psy) v něko­li­ka spe­ci­ál­ních pří­pa­dech, kdy má Peabody více instink­tiv­ní, méně inte­lek­tu­ál­ní reak­ci na danou situ­a­ci.

Podle Jasona Schleifera, vedou­cí­ho oddě­le­ní ani­ma­ce postav, se Peabodyho pro­mi­nent­ní čenich stal pro ani­má­to­ry zce­la mimo­řád­nou výzvou, když ho měli roz­hý­bat. „Pokud se Peabody podí­vá pří­mo na kame­ru a usmě­je se, neu­vi­dí­te to, pro­to­že kout­ky jeho úst lemu­jí kula­tý čumák. Strávili jsme hod­ně času tím, že jsme ho jen malin­ko otá­če­li, abys­te moh­li jeho ústa vidět, když se usmě­je. Během ani­mo­vá­ní jeho obli­če­je jsme si uži­li hod­ně legra­ce, ale i kom­pli­ka­cí, kte­ré jsme muse­li pře­ko­nat, abychom docí­li­li oprav­du hez­ké­ho a při­taž­li­vé­ho výsled­ku.“

„Peabody je vel­mi vyrov­na­ná posta­va, kte­rá má odpo­věď a plán pro řeše­ní kaž­dé­ho pro­blé­mu,“ pokra­ču­je Schleifer. „Bez ohle­du na to, co se mu při­ho­dí, nikdy není zasko­čen. Užívali jsme si pro­ces, kdy jsme muse­li vymys­let co nej­e­fek­tiv­něj­ší a záro­veň umír­ně­ný způ­sob jeho reak­cí na danou situ­a­ci.“

V pří­pa­dě Shermana se Schleifer a jeho tým ujis­ti­li, že se cítí a vypa­dá jako dítě. „Podíval jsem se na své vlast­ní děti, abych viděl, jak se pro­je­vu­jí v urči­tých situ­a­cích, a obje­vil jsem zají­ma­vé klu­kov­ské reak­ce, kte­ré Shermanovi pomoh­ly, aby půso­bil auten­tic­ky, a kte­ré pod­po­ro­va­ly jeho pří­běh plný dob­ro­druž­ství a změn.“

Největší výzvou bylo roza­ni­mo­vá­ní Shermanovy nad­měr­ně veli­ké hla­vy (Schleifer ji ozna­čil za „gigan­tic­ky enorm­ní“). Ta sice posta­vě malé­ho klu­ka doda­la půvab a vtip, ale záro­veň způ­so­bi­la, že se tře­ba i jed­no­du­ché oto­če­ní krku sta­lo poně­kud pro­ble­ma­tic­kým. „Je tak vel­ká a při­tom je při­po­je­na k dro­boun­ké­mu krku. Takže jsme do jed­no­du­ché­ho oto­če­ní hla­vy muse­li zapo­jit celé Shermanovo tělo,“ vysvět­lu­je. „Jinak by to vypa­da­lo, že se pros­tě ulo­mí!“

Výrazné brý­le jsou klí­čo­vým prv­kem, kte­ré otec se synem sdí­lí. Animátoři muse­li s brý­le­mi a obo­čím postav mané­v­ro­vat opa­tr­ně, aby měli jis­to­tu, že Peabody a Sherman budou schop­ní vyjá­d­řit nezbyt­né výra­zy a emo­ce. „Brýle jim obě­ma zakrý­va­jí obo­čí. Kdybychom s tím nic neu­dě­la­li, nikdy bys­te nevi­dě­li, jak se mění výra­zy jejich tvá­ře,“ říká Sander. „Takže když Peabody a Sherman vyja­dřu­jí nad­še­ní, muse­li jsme jim nechat obo­čí vysko­čit až na vršek hla­vy. A když šlo do tuhé­ho, obo­čí jim pokles­lo rov­ně dolů a zakry­lo jim oči.“

DOBRODRUŽSTVÍ PANA PEABODYHO A SHERMANA je zalo­že­no na milo­va­ných posta­vách, kte­ré se popr­vé obje­vi­ly na kon­ci 50. let a začát­ku 60. let v ani­mo­va­ném tele­viz­ním seri­á­lu Rocky and His Friends a Bullwinkle Show, kte­rou pro­du­ko­val Jay Ward. Postavy si zahrá­ly v dílech Peabody’s Improbable History, kte­ré nato­čil Ted Key. Peabody byl namlu­ven Billy Scottem, zatím­co Shermanovi pro­půj­čil svůj hlas, dospě­lý herec, Walter Tetley.  Dohromady ten­krát vznik­lo 91 krát­kých fil­mů, kaž­dý z nich trval asi čty­ři a půl minu­ty.

Současný sní­mek aktu­a­li­zu­je kla­sic­kou dvo­ji­ci, psa a jeho syna, pro dneš­ní divá­ky. Využívá k tomu nej­mo­der­něj­ší CG ani­ma­ci a 3D. Při tom si ale zacho­vá­vá kouz­lo původ­ní­ho kres­le­né­ho seri­á­lu. „Film je poctou oblí­be­né­mu seri­á­lu,“ říká Alex Schwartzová, „včet­ně ČASOMATU a Peabodyho skvě­lých slov­ních hří­ček, kte­ré jsou do fil­mu vetká­ny. V sou­čas­né fil­mo­vé adap­ta­ci najde­te hod­ně DNA z původ­ní­ho seri­á­lu.“

Dcera Jay Warda, Tiffany, je stráž­ky­ní otco­va dědic­tví a úzce spo­lu­pra­co­va­la s tvůr­ci, aby se ujis­ti­la, že DOBRODRUŽSTVÍ PANA PEABODYHO A SHERMANA zůsta­lo věr­né Jayově vizi. Výsledek, jak sama při­zná­vá, je vším, v co dou­fa­la.

„Film, stej­ně jako Jayovy krát­ké ani­mo­va­né fil­my, nikdy nepro­mlou­va­jí pou­ze k dětem,“ říká Tiffany Wardová, kte­rá je na fil­mu výkon­nou pro­du­cent­kou. „Dělal je stej­ně tak pro dospě­lé. Tento film je pro mě a mou rodi­nu spl­ně­ným snem - vidět prá­ci mého otce, po více než 50ti letech, na fil­mo­vém plát­ně ve 3D a v pro­duk­ci DreamWorks Animation. Je to vel­ko­le­pé. Jay by byl tak neu­vě­ři­tel­ně pyš­ný. Tento film je pro mě pře­de­vším emo­ci­o­nál­ním zážit­kem, pro­to­že pro mě byl můj táta jako Peabody - sku­teč­ný génius.“

Minkoff je Tiffany vděč­ný za její nápa­dy a pod­po­ru. „Tiffany byla vel­kým zastán­cem fil­mu a zastán­cem mé oso­by. Byla to úžas­ná spo­lu­prá­ce.“

Někteří z tvůr­ců a her­ců s vel­kou lás­kou a obdi­vem vzpo­mí­na­jí na ori­gi­nál­ní seri­ál. Stephen Colbert již zmí­nil své dět­ské vylo­me­ni­ny, když se plí­žil do obý­va­cí­ho poko­je, aby se mohl taj­ně na seri­ál dívat. A Rob Minkoff podob­ně vzpo­mí­ná, jak seri­ál sle­do­val a jak se mu líbi­ly jeho posta­vy. „Byl jsem vel­mi šťast­ný, že jsem dostal šan­ci při­vést je k živo­tu na fil­mo­vém plát­ně a do naše­ho moder­ní­ho svě­ta.“

Co se týče sty­lo­vé­ho pří­stu­pu, Minkoff a výtvar­ník David James při­ja­li design polo­vi­ny dva­cá­té­ho sto­le­tí jako v krát­kých tele­viz­ních fil­mech. „Bylo důle­ži­té, aby film půso­bil jako z té doby, ale aby byl záro­veň nový,“ vysvět­lu­je reži­sér.

Tato este­ti­ka se odrá­ží i ve vyba­ve­ní Peabodyho střeš­ní­ho apart­má do té míry, že když fil­mo­vou podo­bu bytu uvi­dě­la Tiffany Wardová, byl to pro ni, jak sama popi­su­je, šok. „Je to téměř iden­tic­ké s domem mého otce. Židle od Charlese Eamese, oblou­ko­vé lam­py, umě­lec­ká díla a poli­ce. Běhal mi mráz po zádech.“

V pří­pa­dě sek­ven­cí ces­to­vá­ní v čase umě­ní kaž­dé­ho his­to­ric­ké­ho obdo­bí infor­mo­va­lo jeho fil­mo­vou este­ti­ku. „V rene­sanč­ní Itálii napří­klad vidí­me pale­tu barev, kte­rá je běž­ná na rene­sanč­ních obra­zech,“ zmi­ňu­je Minkoff. „V osm­nác­tém sto­le­tí ve Francii jsme pou­ži­li design, kte­rý evo­ku­je dvůr Marie Antoinetty. I když je prav­da, že jsme si dovo­li­li pozmě­nit podo­bu paříž­ských kana­li­zač­ních štol, kte­ré jsou ve fil­mu mno­hem jas­něj­ší, než ve sku­teč­nos­ti.“

*    *    *    *

            Když byla prá­ce na fil­mu téměř u kon­ce, pro­slu­lý hudeb­ní skla­da­tel, Danny Elfman, začal sklá­dat hud­bu. Ta byla poz­dě­ji nahrá­na v AIR, býva­lém kos­te­le, kte­rý legen­dár­ní pro­du­cent sku­pi­ny Beatles, George Martin, pro­mě­nil na nahrá­va­cí stu­dio.

Minkoff říká, že Elfman byl pro film ide­ál­ní vol­bou, pro­to­že „má rád zvlášt­nos­ti a pocho­pil výstřed­nost vzta­hu pana Peabodyho a Shermana a vyu­žil toho ve své hud­bě. Opravdu to pří­bě­hu dodá­vá dal­ší rovi­nu.“

„Jeho hud­ba je roz­mar­ná, nápa­di­tá a zábav­ná.  Skutečně ve fil­mu pro­mlou­vá jako dal­ší hlas,“ dodá­vá Schwartzová.

Elfman zase říká, že milu­je sklá­dá­ní hud­by pro ani­mo­va­né fil­my, kte­ré mu umož­ňu­jí „hudeb­ně vyzkou­šet nepro­bá­da­né, od oprav­du vel­ké­ho po oprav­du malé, své­ráz­né a skan­dál­ní a pak najed­nou vel­mi emo­tiv­ní. Když sklá­dám, rád vedu všech­no do extré­mů. A tohle je ten druh hud­by, kte­rá mě moc baví.“

Další hudeb­ní per­lič­kou ve fil­mu je píseň s výstiž­ným názvem Way Back When od kape­ly Grizfolk, kte­rá běží v závě­reč­ných titul­cích. Kapela o ČASOMATU nic nevě­dě­la, tak­že to byla šťast­ná náho­da, že se název pís­ně a zázrač­né fil­mo­vé ces­to­vá­ní v čase sho­du­jí. Ale jinak byla téma­ta pís­ní vždy pro­myš­le­na, aby pomoh­la zpro­střed­ko­vat pří­běh pana Peabodyho a Shermana a jejich vzpo­mín­ky na spo­leč­né zážit­ky.

Vedle toho se ve fil­mu také obje­ví jed­no emo­ci­o­nál­ní inter­mez­zo. Když Peabody vzpo­mí­ná, jak si osvo­jil Shermana, hra­je k tomu bala­da Beautiful Boy od Johna Lennona.

DreamWorks Animation SKG uvá­dí v pro­duk­ci PDI/DreamWorks  DOBRODRUŽSTVÍ PANA PEABODYHO A SHERMANA. Režie: Rob Minkoff. Producent: Alex Schwartzová a Denise Nolan Cascinová. Výkonný pro­du­cent: Tiffany Wardová, Eric Ellenbogen a Jason Clark.  Scénář: Craig Wright, slav­ný dra­ma­tik, kte­rý byl záro­veň vedou­cím scé­náris­tou tele­viz­ních seri­á­lů Odpočívej v poko­ji a Dirty Sexy Money. Scénář vzni­kl pod­le tele­viz­ní­ho seri­á­lu, kte­rý pro­du­ko­val Jay Ward. Hudba: Danny Elfman. Soundtrack k fil­mu je mož­né zakou­pit na webu Relativity Music Group.   MrPeabodyAndSherman.com


Autor: Tiskové materiály
Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.
21 Jump Street
14. dubna 202421 Jump Street[caption id="" align="alignright" width="320"] Photo ©  Sony Pictures[/caption] Jenko a Schmidt právě vyšli z akademie. Jejich práce u policie zahrnuje daleko méně adrenalinu a honiček, než podle zkreslené představy čekali. Jednoho dne však náhodu narazí drogové…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Speed Racer
3. listopadu 2022Speed RacerKdyž jsem jednoho krásného dne viděl první obrázky z nového filmového projektu režisérské dvojice Larry a Andy Wachowskych, upřímně, byl jsem docela zaskočen a v šoku. Taková škála pestrých barev, a především největší obavy u mne vyvolalo žánrové označení,…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Speed Racer
27. dubna 2022Speed RacerSpeed Racer je sportovní akční komedie z roku 2008, kterou napsali a režírovali sestry Wachowští. Film je založen na stejnojmenné manga a anime sérii z 60. let 20. století. V hlavních rolích se představí Emile Hirsch,…Vydáno v rubrice: Speciály
LEGO® Batman film
28. února 2022LEGO® Batman filmPřed lety nám autorská dvojice Phil Lord a Chris Miller naservírovala nesmírně originální animák, kde hlavní roli hrály figurky ze slavnného lega. Lego příběh byl obrovský hit, proto se studio Warner Bros. rozhodlo okamžitě natočit několik…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Lovci pokladů: Kniha tajemství
27. února 2022Lovci pokladů: Kniha tajemstvíPrvní díl Lovců pokladů vydělal obrovské peníze a stal se z něj hit, a to i když samotný film nebyl žádný zázrak. Přesto všechno si našel své publikum a když jste se chtěli v kině bezstarostně…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Úsvit mrtvých
21. října 2021Úsvit mrtvýchPředstavte si, že se jednoho krásného rána probudíte a ve vaší ložnici je desetiletá zohavená dívenka, která chce sežrat vašeho manžela, když se jí to částečně podaří, chce manžel sežrat pro změnu vás a když se…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Úsvit mrtvých - První velkofilm Zacka Snydera.
22. května 2021Úsvit mrtvých - První velkofilm Zacka Snydera.Nový remake zombie hororu Úsvit mrtvých natočený Zackem Snyderem podle původního scénáře Jamese Gunna ze 70. let. Město napadlo cosi neznámého, zřejmě neznámý virus, který způsobuje, že zemřelí lidé opět ožívají jako zombie. Na následky jejich…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Neuvěřitelný Hulk
11. května 2021Neuvěřitelný HulkPrvní filmové zpracování dopadlo velmi rozpačitě. Mnoha lidem po shlédnutí původního filmu zůstala v ústech hořká pachuť, kterou nespláchla ani pořádná dávka MARTINI. A to se samozřejmě dotklo i finálních výdělků, které klesly hluboko na dno. Starý…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Doba ledová 2 - Obleva - Pokračování, které nepřekvapilo.
21. listopadu 2019Doba ledová 2 - Obleva - Pokračování, které nepřekvapilo.Sotva se naši hrdinové otřepali z vyčerpávajícího střetu s šavlozubými tygry, už se na ně řítí další nebezpečí. A to hned ve dvou várkách! Krom toho, že se jim podlamuje led pod nohama v důsledku globálního…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Tajný život mazlíčků - Max je ten nejšťastnější pes na světě.
18. června 2019Tajný život mazlíčků - Max je ten nejšťastnější pes na světě. Žije se svojí paničkou Katie v malém bytě v New Yorku, oba si skvěle rozumí a užívají si. Tenhle skvělý život ale skončí vždy ráno, kdy Katie odchází z bytu pryč, do práce, a vrací se…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře