#DRIVE Rally je osobitá arkádová závodní hra, která nabízí zábavu v atraktivních prostředích po celém světě. I když se může pyšnit unikátním stylem a dobře se hodí na kapesní konzole, má také své nedostatky. Ovládání potřebuje vylepšení a spolujezdci mohou být někdy spíše na obtíž než nápomocní. Přesto má hra potenciál stát se oblíbenou volbou pro nenáročné závodění.
Cena a dostupnost
DRIVE Rally má své nedostatky, které jsou snadno viditelné a za cenu 20 dolarů mohou být pro některé hráče těžko akceptovatelné. Díky regionálním slevám jsem však hru zakoupil za 9 dolarů, což mělo na můj pohled pozitivní vliv. I přes své chyby si hra dokázala vybudovat charakteristický styl, který může oslovit řadu hráčů. Nabízí jedinečnou atmosféru, která vás přiměje se k ní opakovaně vracet, i když to třeba bude jen kvůli nenáročné a pohodové jízdě. Pro ty, kteří hledají přímé a jednoduché závodění bez složitých úprav, může DRIVE Rally být skvělou volbou. Hra se navíc dobře hodí na Steam Deck a jiné kapesní konzole, což pravděpodobně vychází z její mobilní verze.
Ovládání a prostředí
Ovládání není zcela intuitivní a působí poněkud neobratně, ale dá se na něj zvyknout a časem ho zvládnete. Tratě se odehrávají ve čtyřech rozdílných prostředích: zasněžené krajiny ve Finsku, skalnaté pouště v USA, zalesněné kopce v Německu a tropické pláže inspirované Thajskem. Každá lokalita je spojena s určitou závodní stájí, za kterou hráč závodí, a spolu s ní má svého spolujezdce, který ztělesňuje typické rysy dané země. I když tento koncept může působit stereotypně, v rámci arkádového stylu hry funguje celkem dobře.
Design spolujezdců
Jednou z nečekaných designových voleb je snaha přidat spolujezdcům výraznou osobnost. To osobně považuji za zbytečné a místy dokonce rušivé. Například německý spolujezdec střídá angličtinu s němčinou a používá komické fráze, což může být zprvu zábavné, ale rychle se to omrzí. Navíc se pokyny spolujezdců často překrývají nebo jsou opožděné, což sice v rámci arkádové hry není zásadní problém, ale působí to rušivě. Naštěstí jsou tratě jednoduché a snadno zapamatovatelné, což hráčům umožňuje snadno dosahovat dobrých výsledků.
Žebříčky a konkurence
Co se týče žebříčků, několikrát se mi podařilo dosáhnout umístění, ale spíše díky menší konkurenci než mým závodním dovednostem. Otázkou zůstává, zda by spolujezdci mohli představovat větší výzvu při snaze o lepší umístění. I když hráč má hlavní roli, volání spolujezdců může být v rozhodujících momentech důležité. Protože nejsem příliš zaměřený na soutěžení o žebříčky, tuto stránku hry nemohu příliš hodnotit.
Herní úspěchy a časová investice
Jedním z trochu zvláštních aspektů hry je dosažení úspěchů na základě času stráveného hraním. Závěrečný úspěch například vyžaduje, aby hráči odehráli 125 hodin, což mi připadá přehnané. Hlavní šampionáty, které se skládají z několika opakujících se tratí, zaberou přibližně 10 hodin. Po jejich dokončení zbývají pouze místní závody nebo pokusy o lepší umístění v žebříčcích. Bez multiplayerové podpory to působí jako příliš dlouhá a repetitivní výzva.
Závěr
Celkově lze říci, že DRIVE Rally má v současné fázi early access potenciál zaujmout, ale potřebuje další obsah a zdokonalení, zejména v oblasti ovládání a komunikace spolujezdců.
Pozitiva:
- Atraktivní a jedinečný styl, který hráče motivuje se vracet.
- Dobrá kompatibilita s kapesními konzolemi jako Steam Deck.
- Jednoduché a přehledné tratě, díky kterým je hra snadno přístupná.
Negativa:
- Ovládání je místy kostrbaté a ne zcela intuitivní.
- Překrývající se pokyny spolujezdců, které mohou hráče rušit.
- Nepřiměřeně dlouhá herní doba pro dosažení některých úspěchů, což vede k opakujícímu se hraní bez větší motivace.
Foto: Pixel Perfect Dude
Nejnovější komentáře