Edith Piaf
14.03.2007
recenze
Přečteno: 76 krát
Ženy, jejíž bohatý život by vystačil na roční stopáž bývalého diskuzního pořadu tabu. Špína, lidská spodina, alkohol – právě to byly první vjemy, jichž se vrchovatě dostalo maličké Edith, dívence, která se prvního vroucného vztahu dočkala až od cizí prostitutky.
Díky svému výjimečnému talentu se však dáma s přezdívkou žabec-vrabec (francouzsky la môme-Piaf) odpoutala od bídného osudu milionů jiných, získala slávu a bohatství. Neštěstí ji však jako věrný druh provázelo celým životem. Ať už se jednalo o drogovou závislost, časté autonehody či tragické příčiny skonu jejích blízkých. Edith Piaf se však přes všechny své eskapády a neřesti stala slavnou a úspěšnou. Ovšem těžko soudit, zda něco podobného potká i režiséra Dahana.
Pokud se chce nezasvěcený člověk seznámit s osudy slavné šansoniérky, je pro něj tento snímek vhodným pomocníkem, neboť mu alespoň po lopatě poskytne zajímavou formou vše podstatné z jejího života. Ovšem pro diváka, který se přišel do kina podívat na skvělý film, zůstane pouze u nevšedního zážitku. Konečný dojem zachraňuje svým zpěvem samotná Edith Piaf a její herecká představitelka Marion Cotillard (budete ohromeni proměnou této krásky v obhroublou, silně nalíčenou šansoniérku). Když se na plátně spojí to nejlepší z obou, běhá vám z toho mráz po zádech a slzné kanálky očí vypovídají regulační službu. Dahan však této účinné zbraně nedokáže náležitě využívat a někdy dokonce nechá nebohou Cotillard kroutit ústy, zatímco Piaf mlčí. Dějové linie, které by si zasluhovaly větší pozornost, jsou na pokyn režiséra nemilosrdně střihány a místo nich sledujeme do omrzení dlouhé záběry na lidskou trosku, která ze slavné zpěvačky zbývá.
Velkým přínosem jsou oproti tomu pasáže, v nichž Edith prožívá osudovou lásku k boxerskému šampiónovi Marcelu Cerdanovi. Ať už jde o frenetické povzbuzování svého miláčka v ringu, či chvíle jeho vytouženého příjezdu, kdy mu celá poblázněná odchází vařit kávu. I kvůli těmto scénám, a zejména pak strhujícímu, zběsile sestříhanému závěru s nejslavnější písní Non, Je Ne Regrette Rien, ve vás zůstanou po odchodu ze sálu silné emoce a ve své zahloubanosti budete tak trochu narážet do pouličního osvětlení.
Verdikt: Opět jeden důkaz toho, že snímek o velké osobnosti nemusí být zákonitě velkým filmem. Přesto není jeho zhlédnutí v žádném případě ztrátou času.
Vaše hodnocení
Currently 4.00/5
1
2
3
4
5
Hodnocení: 4.0 z 5 (hodnoceno 2x)
Ivo Petržílek
Vytisknout
Související články:
Komentáře
Jméno
Zapamatovat
Email
Web
Zpráva
Formát Texy
Nejnovější komentáře