Bude rekonstrukce vraždy mladé britské studentky Meredith Kercher v italské Perugii lákavým námětem pro nový film a co všechno je možné o aktérech vraždy sdělit? Co se ukrývá za andělskou tváří mladé ženy? Možná, že právě takové otázky se honí hlavou filmového režiséra Thomase Langa (Daniel Brühl), když přijede do města v době konání soudního procesu, který má rozhodnout o vině podezřelých Amandě Knox a Raffaela Sollecto. Atmosféra kolem soudního procesu je hektická a Thomas neví, jestli se mu podaří najít nějaký vhodný motiv pro filmový scénář.
Smrt mladé dívky a její vyšetřování je lákavou potravou pro novináře i redaktory televizních stanic. Soudní proces je pochopitelně další možností, jak plnit první stránky novin a minimálně je to i zdroj pro různé spekulativní teorie. I Thomas chce získat co nejvíce informací, které by mu pomohly v práci na připravovaném filmu, ale jak postupně poznává prostředí městečka, mění se i jeho náhled na celý případ. Získává sice zajímavé informace o místě činu, ale nová setkání se zajímavými lidmi ho vtahují do současnosti. Italské město Perugia má své kouzlo a temné noční uličky města působí, jako by za každým krokem číhal vrah nebo zloděj. Skutečnost se prolíná s představami a není divu, že Thomas podléhá podezření, že vraždu mladé dívky spáchal někdo jiný. Možná pro zklidnění nebo naopak pro podnícení tvůrčí fantazie se rozhodne užívat osvědčenou trojkombinaci - alkohol, drogy, ženy. Thomas sice působí plaše a nenápadně, ale dokáže být dostatečně kamarádský pro svou dceru i sexuálně přitažlivý pro novinářku Simone Fordovou (Kate Beckinsale). A nejvíc se mu zadaří, když se seznámí s mladou barmankou Melanií (Cara Delevingne). Její tvář je stejně tak mladá a andělská, jako byla tvář zavražděné studentky Meredith nebo podezřelé Amandě Knox. Je ve hvězdách, jestli se Thomasovi podaří najít nějaký námět pro svůj film.
Filmový příběh staví na skutečné události, která však je pro hlavního hrdinu pouze podnětem k aktivitě. Scénárista Paul Viragh i režisér Scénárista Paul Viragh a režisér Michael Winterbottom se inspirovali knihou Angel Face a pro svůj film zvolili zvláštní propletenec. Pravdu o šokující vraždě v italském městě nehledají, nejspíš proto, že s jejím řešením měla problémy i samotná italská policie. Všechno zůstává jen jako záminka, aby se zdůvodnila cesta režiséra Thomase do Itálie a tam ho ponechali jeho osudu. To by samo o sobě mohlo být zajímavé, kdyby se skutečně něco dělo a příběh měl pointu nebo nějaký vývoj. Jenže smyšlený příběh režiséra plave ve vzduchoprázdnu. Ač se Daniel Brühl snaží sebevíc, jeho postava působí nejistě a bez energie. A není se čemu divit. Postava Thomase je napsaná tak, že jeho jednání postrádá smysl a souvislosti. Rozhovory s dcerou jsou stejně tak nepochopitelné jako jeho vztah k novinářce Simoně. Ještě že se v příběhu objevuje infantilně provokující Cara Delevingne. Povoláním modelka, hudebnice a herečka působí svérázně a dokáže si své scény užít. Jedině karetní hra v její podání mi přišla jako světýlko v jinak nudně potemnělé a rádoby filozofující atmosféře, která čišela ze záběru města a kterou kolem sebe šířila i hlavní postava. Docela lituji herce Daniela Brühla, který je skoro v každé scéně, ale zároveň nemá co hrát nebo alespoň tak působí. Pro jeho obranu však musím připomenout jeho ztvárnění role automobilového závodníka Nikiho Laudy ve filmu Rivalové. Tam byla jeho postava věrohodnější a to nejspíš i díky tomu, že film vzbuzoval emoce a současně byl ze života.
Těžko říci, jaký vzkaz nebo myšlenku nebo prostě cokoli, chtěli autoři filmu S tváří anděla vyjádřit. Ať jsem se snažila sebevíc, nějak mě smysl unikl a marně jsem čekala, k jakému závěru dojde hlavní postava nebo i někdo jiný. A navíc se nemohu zbavit dojmu, že jsem propásla něco hlubokomyslného. Neudělali filmaři z Velké Británie někde chybu? Protože příliš mnoho obrazů, tajemných náznaků a nevyřešených záhad zaplnilo 101 minut filmového času, který jen uplynul a zmizel v nenávratnu.
Nejnovější komentáře