Každý, kdo někdy pracoval s lidmi, a nezáleží na tom, jestli na recepci nebo někde v obchode, ví, že někdy je takováhle práce docela náročná. A někdy zase neuvěřitelně absurdní a vtipná. Svoje o tom jistě ví i Jen Campbell, prodavačka v knihkupectví, která začala sepisovat svoje zkušenosti se zákazníky na svém blogu. Později je vydala knižně a od té doby baví nejen odvážné knihkupce.
Milovníci knih, kteří mají v oblibě absurdní humor, si taky přijdou na své. Tahle útlá knížečka v sobě ukrývá spoustu rozhovorů mezi prodavači a zákazníky, kteří jsou někdy milí, někdy zmatení, někdy vtipní a někdy trochu mimo:
Co je to vlastně literární kritika? Knihy, které si stěžují na jiné knihy?
Kde máte fikční fikci?
Kdybych pracoval pro vás, dostal bych ve vedlejším obchodě slevu na alkohol?
Doslechla jsem se o prý velmi dobré knize po děti. Máte ji? Jmenuje se „Princ Harry a Potter“.
Obsah knihy je rozdělen na tři části: příběhy z edinburského knihkupectví, příběhy z Ripping Yarns a příběhy z dalších knihkupectví. Jednotlivé obchody jsou stručně představeny a pak následují ty nejlepší (nejzábavnější, nejšílenější...) hlášky, jaké v jednotlivých knihkupectvích zazněly:
Nenechala jsem tady kolo?
Nemáte publikaci se seznamem afrodiziak? V pátek mě čeká rande.
Zapomněla jsem si brýle. Nemohla byste mi přečíst začátek téhle knížky, abych zjistila, jestli se mi líbí?
Nemáte nějaké vyprávění o Robinu Hoodovi, kde nebere bohatým? Můj manžel se jmenuje Robin a já bych mu chtěla výtisk dát. Jenže pracuje jako bankéř...
Nevadí vám, že jste celý den obklopená knihami? Myslím, že bych se na vašem místě začala bát, že na mě vyskočí z police a zabijí mě.
Kniha kromě originálního tématu zaujme i krásnou obálkou a ilustracemi, které s nadsázkou zobrazují jednotlivé situace. Vytkla bych jen jednu věc: jednotlivé hlášky od sebe někdy nebyly oddeleny a ilustrace občas rozdělily konverzaci prodavačky a zákazníka, a to mě trochu rušilo při čtení.
Navzdory tomu knihu hodnotím kladně. Dostala jsem to, co jsem očekávala - zábavné, nenáročné čtení. Některé historky mi připomenuly zákazníky z knihkupectví, ve kterém pracuji a ukázaly mi, že je to nejspíš v každém obchodě s knihami stejně veselé. Ilustrace jednotlivé hlášky skvěle doplnily a pokud se sami věnujete prodeji knih, je pročtení tohohle dílka pro vás takřka povinností. To samé platí pro milovníky knih, kteří snili nebo sní o práci knihkupce, i pro ty, kteří se chtějí pobavit příběhy ze života.
Divné hlášky z knihkupectví
Autor: Jen Campell
Překlad: Jana Vrzalíková
Nakladatelství: CPress
Rok vydání: 2017
Počet stran: 117
Děkuji nakladatelství Albatros za recenzní výtisk.
Nejnovější komentáře