Každý dobrý špión potřebuje vhodného padoucha a ve Valentinovi Samuela L. Jacksona tento žánr možná našel toho největšího šíleného protivníka. Miliardář génius, jehož plán „zachránit svět“ zahrnuje vyhlazení lidské rasy, Valentine je klasickým padouchem ze špionážních filmů. Ale tento technicky důvtipný podnikatel je také inspirován nejnovějšími světovými velmocemi: výkonnými řediteli obřích mediálních konglomerátů a technických kolosů.
Dychtivý fanoušek komiksů, Samuel L. Jackson měl knihy Marka Millara a Davea Gibbonse dávno přečtené, když slyšel, že se Vaughn zajímá o jeho účast v roli Valentina. „Kingsmenové byly trochu jiným druhem špionů gentlemanů,“ vzpomíná. „Koncept příběhu byl skvělý a vždycky jsem si myslel, že by to byl báječný film.“
Jackson miloval scénář filmu a říká, že okamžitě pochopil Valentinovu motivaci. „Šílené na tom všem bylo, že to dávalo smysl,“ směje se. „Film je plný skvělých vizuálních obrazů a pociťoval jsem vzrušení vydat se na tuto jízdu.“
Valentine se domnívá, že globální populace se zvýšila na nekontrolovatelnou úroveň a to si žádá redukci. Jeho smrtící plán představuje vytvoření SIM karet, které budou volně distribuovány po celém světě, a které budou stimulovat agresivitu a redukovat zábrany. Doslova způsobí, že se lidé navzájem roztrhají, až na pár vyvolených vybraných pro jejich inteligenci, sílu a krásu. Díky ochranným čipům implantovaným do hlav této elity, je Valentine zadrží a přepraví na jeho tajnou základnu.
Millar vysvětluje: „Půjčil jsem si nápad jednoho profesora, kterého jsem potkal na Glasgow University. Vysvětlil mi, že pokud by byl aktivován tzv. plazí komplex, struktura odvozená od spodní části předního mozku člověka, stali bychom se velmi teritoriálními a agresivními tvory a nakonec se navzájem zničili. Existuje tam rádiová frekvence, která by všechny přivedla k šílenství.“
Jackson popisuje Valentina jako morálního, pragmatického člověka. „Chápe, že je nutné provést určité volby, aby věci fungovaly. Aby svět prosperoval, musí být přijaty oběti a někdo musí být ochoten je udělat.“
Firth zastává názor: „Valentine je genocidní! Je to masový vrah a psychopat. Může mít ve své mysli větší dobro, ale pokud to zahrnuje smrt milionů lidí, je dost nepravděpodobné, že by tuto ideologii sdílel i zbytek lidstva.“
Přesto chápe, proč Jackson našel důvod pro Valentinovo chování. „Myslím, že je to naprosto pochopitelné, proč Sam nevidí svou postavu jako darebáka. Úkolem nás herců je zabydlet se v našich postavách a musíte je vidět tak, jak se vidí samy – ale subjektivním pohledem mé vlastní postavy, Valentine je darebákem v klasickém bondovském pojetí.“
Vaughn říká, že Jackson byl „vším, co jsme chtěli a mnohem víc. Stejným způsobem jako Nicolas Cage přinesl něco naprosto jedinečného do postavy Big Daddyho v Kick-Ass, Sam přicházel s nápady během zkoušek, pohrávali jsme si s nimi, a i když mě to zpočátku děsilo, dokázal to dotáhnout do konce.“
Jedním z vrcholků filmu je scéna během večeře, ve které si Valentine a Harry vymění své kontrastní filozofie. Diskutují o klasických filmech v kontextu, kým chtěli být, až vyrostou. „Když jsem byl malý kluk,“ říká Valentine „bylo to moje vysněné povolání – špión gentleman.“ Harry odpoví: „Vždycky jsem cítil, že staré bondovky byly dobré pouze tehdy, pokud v nich byl dobrý padouch. Jako dítě jsem se spíš doufal v budoucnost svérázného megalomana.“ „Nuže,“ odsekne Valentine, „není to škoda, že jsme oba museli vyrůst?“
„Je to vzrušující, dát dohromady dvě kontrastní postavy,“ říká Firth. „Jsou si rovnocenní. Oba jsou impozantní, nebezpeční a mají velkou moc. Ale jejich nástroje jsou zcela odlišné a vidět, jak je proti sobě používají, je součástí dynamiky, kterou Matthew zamýšlel.“
Jackson s tím souhlasí: „Hrajeme si tu na kočku a myš, kdy Harry předstírá, že neví, kým Valentine je a Valentine předstírá, že neví, kdo je Harry, dokud si nesednou a neřeknou si to. Hra začíná; uvidíme, kdo z ní vyjde jako vítěz.“
Klasický padouch potřebuje věrného přisluhovače a Valentine má krásnou a super inteligentní Gazelle se dvěma amputovanými končetinami a namísto nich – se dvěma smrtícími běžeckými čepelemi. Je to stroj na zabíjení. „Jmenuje se Gazelle, protože dokáže dokonale ovládat své nohy,“ vysvětluje Sofia Boutella, která se ujala role. „Gazelle nosí protézy, ze kterých, když bojuje, může uvolnit ostré břity, což ji dělá velmi nebezpečnou.“
Pro alžírskou modelku, která se stala herečkou, byla tato role něco jako dárek. Boutella, která zdobí přehlídková mola, se objevila v hudebních videoklipech a tančila na turné Madonny, se pomalu ale stále více začala zabývat prací ve filmu a byla nadšená, že tuto roli získala. „Byla to dlouhá cesta,“ říká. „Kdysi jsem tančila, ale přestala jsem před dvěma a půl lety a od té doby jsem prošla mnoha konkurzy, s neustálým čekáním a pachtěním se. A pak jsem se jednoho dne probudila a dostala tuto roli, přišlo to jako blesk z čistého nebe, bylo to ohromující. Jsem tak vděčná, že jsem tuto roli získala.“
Pracovat se Samuelem L. Jacksonem bylo pro Boutellu jedním z vrcholů natáčení. „Je impozantní,“ vysvětluje. „Sam má mnoho energie a to mě přitahovalo. Tolik ho obdivuji. První den zkoušky jsem jen zírala. Málem jsem zapomněla mluvit.“
Podotýká, že kaskadérská příprava pro tento film byla intenzivní. „Učili mě thajský box a taekwondo. Gazelle používá své nohy, aby zabíjela, takže jsem se musela naučit různé typy výkopů. Předtím jsem nikdy nic podobného nedělala.“
Části seriálu: Kingsman: Tajná služba
- KINGSMAN: TAJNÁ SLUŽBA
- Kingsman: Tajná služba - O FILMU
- Kingsman: Tajná služba - Sestavení týmu: Obsazení Kingsmana
- Kingsman: Tajná služba - Ovládnutí světa Obsazení zloduchů
- Kingsman: Tajná služba - Elegantní obleky a tajné základny Výtvarná stránka Kingsmana
- Kingsman: Tajná služba - Hra špiónů Akční scény ve filmu
Nejnovější komentáře