Zdá se, že se v poslední době věnujete čím dál tím více herectví. Masaryk je váš druhy český celovečerní film. Co vás zaujalo na projektu Masaryk, že jste se rozhodla úlohu přijmout?
Roli Madly v tomto filmu jsem přijala především proto, že film Masaryk se dotýká období, které bylo velmi dlouhou dobu určitým způsobem zatajované. O tomto předválečném období let 38-39 a jeho událostech jsme se z dějepisu příliš nedozvídali a věřím, že tento film pomůže právě řadu skutečností odhalit. A scénář k Masarykovi je opravdu skvěle napsaný. Druhým důvodem byl pro mě kameraman Martin Štrba, s nímž jsem spolupracovala už na předchozím snímku Pohádkář, je jemný a šikovný a je to sympaťák.
Musela jsem se na roli nejenom připravit, ale hlavně se technicky vybavit, jelikož ve filmu zpívám. Chodila jsem na lekce zpěvu na DAMU v Praze a dala jsem do toho všechno. Po natáčení ve studiu jsem ztratila hlas na 3 týdny!
Dozvěděla jste se díky práci na filmu něco nového právě o této době a jejích událostech?
Je to aktuální téma. Přijde mi, že se jedná o podobné politické události které se odehrávají dnes. Období velkých změn a nového rozdělení světa. Válka, imigrace, Brexit, neobvyklý nový vztah „Trump a Putin“. Chaos, nevěda, co bude zítra, strach, rozhazovačnost, okázalost a chudoba. Rozvrácený svět bez hodnot.
Pohybujete se ve světě módy. Jak se vám líbí módní styl doby, v níž se film odehrává?
Třicátá léta to byl vůbec jeden z nejelegantnějších stylů módy, je velmi zdobný, dnes bychom řekli glamour, všechno se vzájemně propojovalo, šaty, make-up, klenoty, účesy. Byla to doba, která přála kráse.