V předvánoční době je velmi aktuální téma nákupu a prodeje. Často se vracíte z obchodu obtěžkáni taškami a přemýšlíte, jak se mohlo stát, že jste nakoupili i to, o čem jste do dnešního dne vůbec netušili, že existuje. Vítejte ve světě úspěšného marketingu, který je neodmyslitelně spojený s kvalitní reklamou. A jak se taková reklama vůbec dělá? Ani učebnice, ani kniha pro úplné laiky, to je kniha s jednoduchým názvem Reklama dvojice autorů Jitka Vysekalová a Jiří Mikeš.
Jedná se už o čtvrté aktualizované vydání a toto číslo napovídá, že se jedná o publikaci prověřenou a oblíbenou nejen mezi studenty marketingu, ale i mezi marketéry s praxí, kteří se zajímají o novinky v oboru, kterých je v této branži rok co rok spousta. A nemusí se nutně jednat jen o sociální sítě a reklamu na internetu, jak by se na první pohled mohlo znát.
Pokud by se kniha přece jen dostala do ruky někomu zcela nepolíbenému, začínají autoři pozvolna informacemi o tom, co je reklama, komunikační mix a marketingová strategie. Ovšem už další kapitola směřuje přímo do praxe a dozvíte se, jak připravit reklamní kampaň, aby oslovila cílovou skupinu a pomohla prodat výrobek, zlepšit povědomí nebo dokonce image společnosti. Dvojice autorů si všímá i dvou specifických skupin a jejich nákupního chování, které získávají na trhu stále větší podíl. Jak oslovit děti a seniory? Co od reklamy očekávají?
Drtivou většinu knihy zabírají praktické návody, jak koncipovat tu kterou reklamní kampaň. Kniha jde opravdu do hloubky, protože zde najdete i kapitolu o tom, jaké názvy a loga zvolit a jaké emoce prodávají. Závěrem se kniha věnuje tomu, jak vybrat správnou reklamní agenturu, bez které se dnes už neobejde ani sebemenší firma. Poslední kapitola je věnována novým trendům v marketingové komunikaci, na které se dostalo pouze třicet stran, což je trošku škoda, protože sociální sítě hýbou světem a o vývoji v této oblasti se nedá říct nic jiného, než že je překotný a novinky jsou téměř na denním pořádku. Kdo před pár lety slyšel o product placementu, buzzmarketingu, gerilovém marketingu nebo virovém marketingu? Možná se tento druh reklamy používal běžně, ale šlo jen o to, najít pro něj vhodné jméno a naučit se s ním pracovat.
Knihu Reklama s podtitulem Jak dělat reklamu lze doporučit zájemcům o tento obor, stejně jako lidem z praxe, protože se zde dozvíte opravdu reálné návody, jak postupovat v konkrétních případech a nenarazíte jen na obecné plácání, ze kterého se nic určitého nedozvíte. Autoři Jitka Vysekalová a Jiří Mikeš jsou zkušení matadoři s dlouholetou praxí na poli reklamy. A to v rovině akademické i firemní a na textech je to znát.
- Název knihy: Reklama
- Autoři: Jitka Vysekalová, Jiří Mikeš
- Nakladatelství: Grada
- Rok vydání: 2018
Nejnovější komentáře