Kritiky.cz > Recenze knih > Nahlédněte do reklamní branže!

Nahlédněte do reklamní branže!

Reklama
Reklama
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

V před­vá­noč­ní době je vel­mi aktu­ál­ní téma náku­pu a pro­de­je. Často se vra­cí­te z obcho­du obtěž­ká­ni taš­ka­mi a pře­mýš­lí­te, jak se moh­lo stát, že jste nakou­pi­li i to, o čem jste do dneš­ní­ho dne vůbec netu­ši­li, že exis­tu­je. Vítejte ve svě­tě úspěš­né­ho mar­ke­tingu, kte­rý je neod­mys­li­tel­ně spo­je­ný s kva­lit­ní rekla­mou. A jak se tako­vá rekla­ma vůbec dělá? Ani učeb­ni­ce, ani kni­ha pro úpl­né lai­ky, to je kni­ha s jed­no­du­chým názvem Reklama dvo­ji­ce auto­rů Jitka VysekalováJiří Mikeš.

Jedná se už o čtvr­té aktu­a­li­zo­va­né vydá­ní a toto čís­lo napo­ví­dá, že se jed­ná o pub­li­ka­ci pro­vě­ře­nou a oblí­be­nou nejen mezi stu­den­ty mar­ke­tingu, ale i mezi mar­ke­té­ry s pra­xí, kte­ří se zají­ma­jí o novin­ky v obo­ru, kte­rých je v této bran­ži rok co rok spous­ta. A nemu­sí se nut­ně jed­nat jen o soci­ál­ní sítě a rekla­mu na inter­ne­tu, jak by se na prv­ní pohled moh­lo znát.

Pokud by se kni­ha pře­ce jen dosta­la do ruky něko­mu zce­la nepo­lí­be­né­mu, začí­na­jí auto­ři pozvol­na infor­ma­ce­mi o tom, co je rekla­ma, komu­ni­kač­ní mix a mar­ke­tingo­vá stra­te­gie. Ovšem už dal­ší kapi­to­la smě­řu­je pří­mo do pra­xe a dozví­te se, jak při­pra­vit reklam­ní kam­paň, aby oslo­vi­la cílo­vou sku­pi­nu a pomoh­la pro­dat výro­bek, zlep­šit pově­do­mí nebo dokon­ce image spo­leč­nos­ti. Dvojice auto­rů si vší­má i dvou spe­ci­fic­kých sku­pin a jejich nákup­ní­ho cho­vá­ní, kte­ré zís­ká­va­jí na trhu stá­le vět­ší podíl. Jak oslo­vit děti a seni­o­ry? Co od rekla­my oče­ká­va­jí?

Drtivou vět­ši­nu kni­hy zabí­ra­jí prak­tic­ké návo­dy, jak kon­ci­po­vat tu kte­rou reklam­ní kam­paň. Kniha jde oprav­du do hloub­ky, pro­to­že zde najde­te i kapi­to­lu o tom, jaké názvy a loga zvo­lit a jaké emo­ce pro­dá­va­jí. Závěrem se kni­ha věnu­je tomu, jak vybrat správ­nou reklam­ní agen­tu­ru, bez kte­ré se dnes už neo­be­jde ani sebe­men­ší fir­ma. Poslední kapi­to­la je věno­vá­na novým tren­dům v mar­ke­tingo­vé komu­ni­ka­ci, na kte­ré se dosta­lo pou­ze tři­cet stran, což je troš­ku ško­da, pro­to­že soci­ál­ní sítě hýbou svě­tem a o vývo­ji v této oblas­ti se nedá říct nic jiné­ho, než že je pře­kot­ný a novin­ky jsou téměř na den­ním pořád­ku. Kdo před pár lety sly­šel o pro­duct pla­ce­men­tu, buz­zmar­ke­tingu, geri­lo­vém mar­ke­tingu nebo viro­vém mar­ke­tingu? Možná se ten­to druh rekla­my pou­ží­val běž­ně, ale šlo jen o to, najít pro něj vhod­né jmé­no a nau­čit se s ním pra­co­vat.

Knihu Reklama s podti­tu­lem Jak dělat rekla­mu lze dopo­ru­čit zájem­cům o ten­to obor, stej­ně jako lidem z pra­xe, pro­to­že se zde dozví­te oprav­du reál­né návo­dy, jak postu­po­vat v kon­krét­ních pří­pa­dech a nena­ra­zí­te jen na obec­né plá­cá­ní, ze kte­ré­ho se nic urči­té­ho nedo­zví­te. Autoři Jitka VysekalováJiří Mikeš jsou zku­še­ní mata­do­ři s dlou­ho­le­tou pra­xí na poli rekla­my. A to v rovi­ně aka­de­mic­ké i firem­ní a na tex­tech je to znát.


  • Název kni­hy:     Reklama
  • Autoři:                 Jitka Vysekalová, Jiří Mikeš
  • Nakladatelství:                 Grada
  • Rok vydá­ní:        2018

Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
  • Goal by Anton Burdasov22. května 2021 Goal by Anton Burdasov Posted in Videa
  • Hawkeye27. prosince 2021 Hawkeye Přiznám se, nečekal bych, že ze všech MCU seriálů, které si pro nás Marvel letos připravil, bude Hawkeye ten nejlepší... ale je to tak. Začal velmi dobře a průběžně se vlastně pořád […] Posted in Krátké recenze
  • Kulky spravedlnosti (2019)19. října 2020 Kulky spravedlnosti (2019) Apokalyptická zvrácená prasárna z Kazachstánu!Bullets of Justice vypadá jako ze zapadlé VHsky z 80.let, je to v podstatě trashové béčko s hroznými herci a levným lookem, ale ten obsah je […] Posted in Krátké recenze
  • Digitální Gamescom proběhne už tento čtvrtek. Na...24. srpna 2020 Digitální Gamescom proběhne už tento čtvrtek. Na... Digitální Gamescom proběhne už tento čtvrtek. Na třídenní prezentaci se představí 38 her od 18 různých vydavatelů. Prý ale nemáme čekat nová oznámení, spíše půjde o nové informace ale z […] Posted in Krátké herní aktuality
  • Koleje osudu - 70 %10. března 2014 Koleje osudu - 70 % Jak začátek milostné romance vypadá setkání Erica Lomaxe (Colin Firth) se svou budoucí ženou Patti (Nicole Kidman). Klidně plynoucí příběh zamilovaného stárnoucího muže však postupně […] Posted in Filmové recenze
  • Erupce lásky: Sopečná vášeň pohání dechberoucí dokumentární film29. června 2022 Erupce lásky: Sopečná vášeň pohání dechberoucí dokumentární film Francouzští vulkanologové Katia a Maurice Krafftovi, přední představitelé odborného studia sopek, se představují v novém dokumentárním filmu režisérky Sary Dosy Oheň lásky, který letos […] Posted in Dokumenty
  • Hobit: Bitva pěti armád (2014)14. prosince 2014 Hobit: Bitva pěti armád (2014) Váhal jsem, váhal .. Dávám velmi ušmudlanou pětku a zřejmě nejslabší z celé trilogie. Co se týká děje a vizuálních efektů nedá se na nic stěžovat, precizní práce odvedená po všech […] Posted in Krátké recenze
  • Mnichov: Na prahu války – Britové nepoužívají zrcadlo24. března 2022 Mnichov: Na prahu války – Britové nepoužívají zrcadlo Film není učebnicí dějepisu. To bych rád připomenul, než se pustíme do recenze snímku, který reflektuje jeden z nejvíce traumatických okamžiků našich novodobých dějin. Mnichov: Na prahu […] Posted in Filmové recenze
  • Raya a drak (2021)6. března 2021 Raya a drak (2021) Fascinující Disneyovka.Tématicky je mi to mnohem bližší, než cokoliv od Pixaru ( Duše, v Hlavě) tohle jede hodně Asijský styl a bere si toho spousta z Japonské kultury. Raya je krásná […] Posted in Krátké recenze
  • Osamělý svobodný muž – 5711. července 2021 Osamělý svobodný muž – 57 Posted in Komiks
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 4,66110 s | počet dotazů: 240 | paměť: 62294 KB. | 25.11.2024 - 03:03:43